Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 596 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project proposal envisages the implementation of energy saving measures prescribed in the energy efficiency survey of street lighting on the territory of Shabla municipality, or more specifically, as follows: the villages of Granichar, Durankulak, Vaklino, Krapets, Ezerets, Tyulenovo and part of the town of Shabla. According to the regulation, the implementation of the following energy-saving measures is envisaged:
1. ESM1 - Dismantling of existing lighting fixtures and supply and installation of new lighting fixtures. A complete replacement of all lighting fixtures with modern LED ones, with reduced losses of electrical energy, is proposed. Their use will guarantee a very precise achievement of the set light technical characteristics with significantly less consumed electricity.
2. ESM2 - Delivery and installation of a facility for the production and storage of electrical energy from renewable sources for own consumption in the VIO system - The proposed solution is the installation of LED lamps with a built-in photovoltaic module, controller and battery.
3. ESM3 - System for automation and management of the outdoor artificial lighting system - The development of intelligent street lighting is related to the implementation of Internet of Things technologies in the urban environment. This helps to improve the quality of life of the population, optimize costs and provide additional services through the connected lighting infrastructure. Internet of Things-connected systems allow adjusting the amount of light according to atmospheric conditions, for example, or according to a preset schedule for each day of the year. One of the most important advantages of this intelligent connectivity is the possibility of increasing security in the populated area through an adaptive lighting response to various emergency events such as traffic accidents.
4. ESM4 - Monitoring of electrical energy consumption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), както и цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Тази дейност ще обхваща цялата продължителност на проекта. Ще се провеждат регулярни посещения в различните населени места, предмет на инвестиция, както и заседания на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, мерки за преодоляването им и др. След подписването на договори с избраните изпълнители, екипът за управление ще е ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. Неговите отговорности ще включват, без да се ограничават до: • Организация и ръководене на дейностите на проекта; • Координация и поддържане на контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; • Координация и комуникация с партньорите по проекта; • Организaция и изпълнение на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място; • Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях; 16 745.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи: Дейността включва изпълнение на следните мерки, предвидени в изготвеното обследване за енергийна ефективност: 1. ЕСМ1 - Демонтаж на съществуващи осветители и доставка и монтаж на нови осветители. Предложена е цялостна подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. 2. ЕСМ2 - Доставка и монтаж на съоръжение за производство и съхранение на електрическа енергия от възобновяеми източници за собствено потребление в системата за ВИО - Решението, което се предлага, е инсталирането на LED лампи с вграден фотоволтаичен модул, контролер и акумулатор. 3. ЕСМ3 - Система за автоматизация и управление на системата за външно изкуствено осветление - Развитието на интелигентното улично осветление е свързано с внедряването на Internet of Things технологии в градската среда. Това спомага за подобряване качеството на живот на населението, оптимизиране на разходите и осигуряване на допълнителни услуги чрез свързаната осветителна инфраструктура. Internet of Things-свързаните системи позволяват регулиране на количеството светлина съобразно атмосферните условия например или по предварително зададен график за всеки ден от годината. Едно от най-важните предимства на тази интелигентна свързаност е възможността за повишаване сигурността в населеното място чрез адаптивен отговор на осветлението към различни извънредни събития като пътни инциденти. 4. ЕСМ4 - Мониторинг за потреблението на електрическа енергия. Изпълнението на гореописаните мерки, предвидени в изготвеното обследване за енергийна ефективност, обхваща територията на част от град Шабла и селата Граничар, Дуранкулак, Ваклино, Крапец, Езерец и Тюленово. През 2023 г. Община Шабла реализира проект „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла“, финансиран по Административен договор за БФП № BGENERGY-2.001-0028-C01 от 15.09.2021 г., по Процедура BGENERGY-2.001 – „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура – системи за външно изкуствено осветление на общините“, по Програма „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“, с финансовата подкрепа на Финансовия механизъм на ЕИП за периода 2014-2021 г. Чрез него се изпълниха мерки за енергийна ефективност, предписани в изготвеното обследване за енергийна ефективност на уличното осветление в гр. Шабла, включващи: подмяна на част от осветителните тела, въвеждане на система за управление на енергията и използване на ВЕИ, изграждане на система за мониторинг на енергопотреблението, изграждане на система за автоматизация и управление на енергопотреблението, изграждане на фотоволтаична система. Настоящото проектно предложение предвижда подмяната на осветителни тела в гр. Шабла, които са със стари улични осветителни тела, т.е. тези, които не са били предмет на гореописания проект. Също така предвидените строително-монтажни работи в изготвеното техническо решение на база обследването за енергийна ефективност по никакъв начин няма да се припокриват с изпълнените дейности по гореописания проект. По този начин няма да се допусне двойно финансиране за едни и същи дейности. 997 472.00 0.00
Изготвяне на проектно техническо решение: Изпълнението на проектирането е възложено преди подаването на проектното предложение. За целите на кандидатстването е изготвено проектно техническо решение, което обхваща подмяна на осветителни тела и изграждане на система за управление и контрол на уличното осветление, вкл. подмяна на табла за управление върху съществуващата стълбовна и електрическа мрежа. В обхвата на проекта не влизат изграждане на нова и подмяна на съществуваща кабелна и въздушна мрежа, както и цялостна подмяна на стълбове и конзоли. В доклада от обследването за енергийна ефективност са спазени техническите изисквания, посочени в т. 10 от Насоките за кандидатстване, а именно съответстват на принципите на икономичност, ефективност и ефикасност, както и на Техническите насоки 2021/C58/01. Предложените мерки отговарят на следните принципи: 1) водят до постигане на целта на настоящата процедура; 2) са в съответствие с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“; 3) са в съответствие с принципите на равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички; В настоящият проект „система за външно изкуствено осветление“ е съвкупност от съоръжения и мрежи за осигуряване на външно изкуствено осветление на имоти публична собственост, разположени в отделно населено място или на обособена/и част/и от него на територията на съответната община. Обхвата на обследването са имоти публична собственост, разположени в отделно населено място или на обособена/и част/и от него на територията на общината: - градски магистрали; - главни улици; - събирателни улици; - обслужващи улици; - междублокови пространства и паркове; - площади; Обследването обхваща територията на част от град Шабла и селата Граничар, Дуранкулак, Ваклино, Крапец, Езерец и Тюленово. През 2023 г. Община Шабла реализира проект „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла“, финансиран по Административен договор за БФП № BGENERGY-2.001-0028-C01 от 15.09.2021 г., по Процедура BGENERGY-2.001 – „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура – системи за външно изкуствено осветление на общините“, по Програма „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“, с финансовата подкрепа на Финансовия механизъм на ЕИП за периода 2014-2021 г. Чрез него се изпълниха мерки за енергийна ефективност, предписани в изготвеното обследване за енергийна ефективност на уличното осветление в гр. Шабла, включващи: подмяна на част от осветителните тела, въвеждане на система за управление на енергията и използване на ВЕИ, изграждане на система за мониторинг на енергопотреблението, изграждане на система за автоматизация и управление на енергопотреблението, изграждане на фотоволтаична система. Настоящото проектно предложение предвижда подмяната на осветителни тела в гр. Шабла, които са със стари улични осветителни тела, т.е. тези, които не са били предмет на гореописания проект. Също така предвидените строително-монтажни работи в изготвеното техническо решение на база обследването за енергийна ефективност по никакъв начин няма да се припокриват с изпълнените дейности по гореописания проект. По този начин не се допуска двойно финансиране за едни и същи дейности. 16 800.00 16 800.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, КП ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.60 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който ще се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. 3 000.00 0.00
Информация и публичност по проекта: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, са предвидени мерки за информация и публичност в съответствие с насоките за кандидатстване по процедурата. Планира се предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на национално и местно ниво. Предвиждат се следните мерки: 1. Изработване и монтиране на временна информационна табела - тип билборд; 2. Изработване и монтиране на постоянна информационна табела; 3. Провеждане на начална пресконференция; 4. Провеждане на заключителна пресконференция; 5. Публикуване на информация относно изпълнението на проекта на уебсайта на общината. 6. Публикуване на информация относно изпълнението на проекта в местната преса. 7. Публикуване на информация с кратко описание на проекта, неговите цели и резултати. Последователността на информационната кампания, включваща всички мерки за осигуряване на информация и публичност, осигурява високото ниво на информираност и публичност и ще спомогне за популяризиране на приноса на механизма за възстановяване и устойчивост. При изпълнението на мерките за информация и публичност ще се спазват изискванията, описани в Приложение 5 Указания Информация и публичност НПВУ към настоящата процедура. 3 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).