The current project proposal is aimed at reconstruction and modernization of the municipal infrastructure. A total of 1716 luminaires for street and park lighting have been installed in the surveyed area of the municipality. The annual energy consumption of the EMS of the town of Suvorovo, Banovo, Drandar, Izgrev, Kalimantsi, Prosechen, Chernevo, Levski, Nikolaevka is 283304 kWh. Annual energy costs at prices for 2023 amount to BGN 110592,47. Materials and maintenance costs for 2023 total BGN 5595,36.
1. The street lighting system of Suvorovo, Banovo, Drandar, Izgrev, Kalimantsi, Prosechen, Chernevo,Levski, Nikolaevka which is the subject of the survey, is designed to provide artificial lighting on the territory of The town of Suvorovo, Banovo, Drandar, Izgrev, Kalimantsi, Prosechen, Chernevo, Levski, Nikolaevka.
2. At the time of inspection, the equipment is maintained in a satisfactory condition, but does not provide the necessary lighting according to the standards.
3. Electricity is used for lighting, which is purchased from a licensed electricity dealer
4. The street lighting in the municipality is controlled by different types of mechanical and electronic clocks, installed in the corresponding panels of the substations from which it is powered.
5. Maintenance is carried out by the municipality, periodically replacing burned-out light sources, cables and other elements with the help of specialized equipment.
With the current project, all existing lighting fixtures in the area under consideration will be replaced, as well as new ones will be added where it is not possible to meet the standard requirements. The new LED lights offered are of lower power and meet the regulatory requirements for the respective class of streets.
Energy efficiency measures include the complete replacement of lighting fixtures with new ones with LED technology. An analysis of possible measures and a combination of measures was made to determine the most cost-effective option.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Реконструкция и модернизация на система за външно изкуствено осветление: Дейността предвижда демонтаж на съществуващи осветители и доставка и монтаж на нови осветители, а именно:
1. Светлодиоден уличен осветител LED 13,3 W Количество – 3363 броя;
2. Парков осветител 15W Количество – 40 броя. За избраните осветители са посочени с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив е указан за всяка лампа. Съгласно Насоките на програмата е необходимо да бъде не по-малко от 130 lm/W за всички избрани осветители, като за светлоразпределението е спазено изискването за 0.0% излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация, което е видно от избраните осветители и техните криви.
Направена е проверка за постигане на нормената яркост/осветеност с посочените примерни осветители. От светлотехническите изчисления е видно, че осветителите при посочения начин на монтаж и междустълбие осигуряват нормените изисквания.
3. Доставка и монтаж на съоръжение за производство и съхранение на електрическа енергия от възобновяеми източници за собствено потребление в системата за ВИО;
Решението което се предлага е инсталирането на LED лампи с вграден фотоволтаичен модул, контролер и акумулатор. По този начин се гарантира че произведената електроенергия от фотоволтаичните модули ще се изразходва само за собствени нужди.
Фотоволтаична лампа Количество – 5 броя
4. Система за автоматизация и управление на системата за външно изкуствено осветление;
Съвременните системи за улично осветление осигуряват сигурно включване и изключване на осветителите по предварително зададен график, както и управление на касетите. Счита се, че ще намалеят и установените загуби на енергия в резултат от нерегламентирани включвания, кражби на електроенергия, утечки.
Съвременните системи за улично осветление осигуряват защита от пренапрежение, което е важно за община Суворово, тъй като кабелните линии са дълги и се получават при някои условия пренапрежения. В момента таблата за управление не съдържат защита от пренапрежение.
Едновременно с това в системата за улично осветление на община Суворово са установени загуби на енергия в резултат от нерегламентирани включвания, загуби в пусково-регулиращата апаратура, съмнения за кражби на електроенергия.
Подмяната на осветителите с нови светлодиодни е необходимо да бъде съчетано с нова система за управление на уличното осветление и табла за управление, която да осигурява:
- Защита от високо напрежение
- Защита от ниско напрежение
- Защита от претоварване по ток
- Време за възстановяване и реакция
- Автоматично възстановяване на захранването след задействане на защитата.
- Време на включване и изключване на уличното осветление съгласно предварително определен график;
5 Мониторинг за потреблението на електрическа енергия;
Системата трябва да предоставя детайлна информация в реално време за напрежение, ток, активна мощност, изразходван, фактор на мощността, честота и други данни за различни електрически параметри директно през приложението или на дисплея на устройството; Необходимо е да има възможност за WiFi свързаност – Управление чрез безплатно мобилно приложение (съвместимо за Android и iOS). Трябва да проследява и изчислява консумацията на свързаните лампи към веригата, според различни времеви сегменти (например дневна и нощна тарифа). Получавате възможност за детайлен анализ на дневна и месечна консумация на електроенергия. Необходимо е да има автоматична защита с аларма. При откриване на аномалии или превишаване на зададените граници, уредът и изпраща уведомление до оператора, с което да се гарантира непрекъснат мониторинг и своевременна реакция при потенциални проблеми. Да има възможност за директно свързване към WiFi мрежа.
Целта на система за мониторинг намаляване на консумацията, чрез контролиране, анализиране и оптимизиране, осигурявайки максимална ефективност и безопасност;
1 702 380.00
0.00
Управление на проекта и публичност: За ефективното и ефикасно изпълнение на проектните дейности е формиран екип за управление на проекта - прилагане на мерки за публичност и комуникация, провеждане на процедури за избор на изпълнители по проекта. Допълнително, екипа по проекта, ще изпълнява задълженията си по докладване и отчитане напредъка по изпълнението на проектните дейности, както и ще подготви финалното отчитане на успешно изпълнения проект. При изпълнението на настоящата дейност, екипа по проекта ще изпълнява следното:
1. Осъществяване на мерки за публичност и комуникация - в унисон с изискванията на информация и публичност по МВУ: при всички мерки за информация, комуникация и публичност, изрично се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“; включва на уебсайта кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; поставя минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда; във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС; постоянна обяснителна табела (плакат) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите ще съдържат същите основни елементи като билборда; организиране минимум на две публични събития в процеса на изпълнение на проекта.
2. Провеждане на процедури за избор на изпълнители, съгласно ЗОП - екипа по проекта ще провежда процедурите за избор на изпълнители, ще осъществява договорирането и приемане на работата на изпълнителите. Подробно описание на приложимите процедури е представено в настоящия формуляр.
3. Отчитане - при изпълнението на проекта ще се осъществява регулярен обмен на информация и отчитане, между бенефициента и Програмния оператор. Междинните отчети по проекта ще бъдат съпровождане и от искания за плащане на направените разходи. При успешното приключване на проекта, ще се представи финален технически и финансов доклад за успешно реализирания проект.
4. Управление на риска - екипа по проекта, ще отговаря за управление на рисковете по време на изпълнението на проекта. В настоящия формуляр е представена подробна информация, относно идентифицираните потенциални рискове, вероятността от възникването им и мерките за минимизиране на последствията, в случай на възникване на риск.
Настоящата дейност гарантира ефективното и ефикасно управление на проекта, както и успешното изпълнение на проектните дейности. В настоящата дейност са включени разходите от бюджета за билборд 1бр., информационни табели 4 бр., изработване на интернет сайт 1бр., изработване на 1000бр. информационни брошури по проекта, провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция по проекта, тръжна документация за възлагане по ЗОП - 4 бр.
34 816.00
0.00
Изготвяне на технически/работен проект;: Кандидатът има изготвено техническо решение.
28 800.00
0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: Дейността предвижда задължителен за проектното предложение доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати
9 600.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN