Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 963 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

By establishing the Workshop of Caritas we aim to provide employment and support to disabled people and people with unequal rights on the labor market.They have limited possibilities to find a job owing to discrimination, lack of education, experience and trust. We would like to help them come out of being isolated and bring back their confidence, dignity and sense of gratification and significance by allowing them to work, training and giving them psycho-social support. In the workshop soaps will be made by the “melt and pour” method, as well as handmade candles made by melting wax and pouring them in different shapes.An activity of such kind does not require special degree in education, but simply skills for following instructions, and creativity, keeping in mind that working with these materials, different fragrances, colors and shapes, has a therapeutic and calming effect
Main target audience:-disabled people,-people with unequal rights on the labor market and socially excluded people
Expected results
-Employment of people from the target audience
-Social and professional adaptation of the people from the target audience
-Establishment of a stable social enterprise
-Realization of products and a secure market for it to be sold
Included main activities
1.Equipment for the newly established workplace and adapting of the environment to the disabled people and assuring safety and health working conditions
2.Selection and psychological and social diagnostics of the selected people
3.Employment for a period of 12 months of 12 people from the target audience
4.Social and professional integration of the employed people for the target audience
5.Providing training for key competences
6.Psychological support and motivation for the vulnerable people from the target audience
7.Researching possible market realization for the handmade products and the services provided
8.Social marketing and popularization of the social economy and the social entrepreneurship
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оборудване на работните места, осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, техническо и материално обезпечаване на работния процес : В първите месеци, още преди да бъдат наети лицата от целевите групи, ще се обзаведат помещенията на социалното предприятие, така че да могат да обезпечат протичането на нормален и безопасен работен процес. Едновременно с оборудването на работните места, ще бъде подсигурена и безопасността на работните места и закупено необходимото работно облекло, което наетите лица ще използват по време на работния процес. Това е и времето, в което ще се създаде ново социално предприятие. Цели: - Обезпечаване на работния процес - Осигуряване на удобни, приятни и безопасни условия за труд и почивка на наетите лица - Опазване здравето и живота на наетите лица - Изграждане на необходимата среда за извършване на работните процеси и за отдих Етапите, които включва тази дейност са: 1. Оборудване на новосъздадените работни места – това включва: Закупуване на оборудването и неговото инсталиране, така че да е подходящо за ползване от лица с увреждания, за да се обособят 6 работни места за хора с увреждания, които ще бъдат използвани от две смени по 6 човека, 2 работни места за директора и мениджъра на производството, 1 общо работно място за психолога и социалния работник и място за провеждане на индивидуални сесии, отдих и работни срещи. За осъществяването на дейностите в социалното предприятие ще бъдат обособени и пригодени за работа, обучения и отдих следните помещения: - Производствено помещение –в него ще се извършва същинската дейност на предприятието – отливане на свещи и сапуни, и тяхното опаковане и етикиране; - Помещение за отдих, работни срещи и обучение –това е помещение с мултифункционална насоченост – за лека закуска по време на почивките, за работни срещи, индивидуални и групови консултации, за провеждане на обученията в ключови компетентности и т.н. - Работен кът за директора на предприятието, мениджъра производство, психолога и социалния работник, където ще се помещава цялата документация на предприятието - Склад за материали – малък склад или част от производственото помещение ще бъдат обособени за складиране на материалите за производство и за готовата продукция. В рамките на дейността: оборудване на работни места са заложени и разходи за закупуване на необходимия софтуер за компютрите, които ще бъдат закупени. Също така предвиждаме и разходи за застраховане на новозакупените машини и оборудване. 2. Закупуване на необходимите материали и консумативи, които да обезпечат работния процес за времето на целия проект. Предвид липсата на трудови умения на хората от целевите групи и спецификата на производство, се очаква голямо количество брак, което се предвижда при планиране на количеството на материалите. 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия, трудова медицина – всички лица, които ще бъдат наети на трудов договор към предприятието ще бъдат регистрирани в служба по трудова медицина и ще бъдат направени от службата по трудова медицина необходимите замервания на помещенията за условията на труд. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, предприятието ще се нуждае и от наемането на хигиенист, който да поддържа чистота в помещенията и който ще се погрижи за първоначалното почистване на помещенията, така че тяхното експлоатиране да не застрашава здравето на наетите лица в социалното предприятие. 4. Закупуването на необходимото работно облекло, предпазни материали и санитарни материали и пособия за почистване, които да гарантират безопасност и хигиена по време на работния процес за всички служители на работното предприятие. 0.00 14 292.83
Подбор и психо-социална диагностика на лицата, включени в подбора: Още докато помещенията на предприятието биват подготвяни за работен процес, ще стартира и подбора на лицата от целевите групи, които да бъдат наети. Ще бъде реализирана процедура на подбор на лица от целевите групи, които да стартират дейност в новосъздаденото социално предприятие. Ще бъдат подбрани 14 представители на целевите групи – 12 ще бъдат наети + 2 „в резерв“ в случай, че някое лице от наетите се откаже. Самият подбор ще се проведе с помощта на експерт-психолог от НАРД, който ще извърши диагностика на силните и слабите страни на лицата от целевите групи, използвайки тестови и диагностични инструменти, но участие в подбора ще вземат и психологът, социалния работник, мениджъра производство и директора на предприятието, като лица, които в последствие ще работят с ново наетите лица от целевите групи. Цели на дейността: - Да бъдат подбрани най-подходящите 14 лица за наемане в социалното предприятие - Да бъдат диагностицирани силните и слабите страни на всяко едно лице от целевите групи, което проявява интерес към работа в социалното предприятие 0.00 12 308.46
Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на 12 лица от целевите групи : След като бъдат подбрани 14 лица от целевите групи, 12 от тях ще бъдат включени в заетост с работно време от 4 часа на ден, в две смени по 6 човека. Цел на дейността: - Да се осигури заетост на наетите лица от целевите групи – 12 бр - Да се даде възможност на трудно-подвижните лица, наети в социалното предприятие, да достигат безпроблемно и редовно до работното място Етапи: 1. Осигуряване на заетост в продължение на 12 месеца, по 4 часа на ден, 5 дни в седмицата – тази част от дейността, ще заеме периодът от 6-ти месец до 17-ти месец на изпълнение на проекта. Наетите лица ще имат ежедневни работни занимания в рамките на работната седмица, като работата ще се осъществява на групи от 6 човека на 2 смени. В процеса на работа те ще бъдат подкрепяни постоянно от директора на предприятието, мениджъра производство, социален работник, психолог, а също така ще имат и индивидуални или групови срещи със експерта-супервайзор от НАРД. 2. Транспорт на наетите лица, които имат затруднения с придвижването от дома до социалното предприятие – още в периода на оборудване на работните места ще бъде наето лице, което да се грижи за транспортирането, монтирането, сглобяването и подреждането на обзавеждането и оборудването в социалното предприятие. След стартиране на производствения процес това наето лице ще се грижи за поддръжката в изправност на оборудването на предприятието. Тъй като предвиждаме да наемем лица, които се придвижват с помощта на инвалидна количка, те ще се нуждаят от транспортиране от дома до предприятието и обратно. За целта, работникът, който ще се грижи за поддръжката на работните инструменти и помещения, и за транспортирането на материали и продукция, ще транспортира и лицата с увреждания, които не могат сами да достигнат работното си място. 0.00 43 522.53
Социална и професионална интеграция на наетите лица от целевите групи: Цели: -Развитие на умения за общуване и работа в група -Развитие на различни навици и умения за независим живот -Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и по време на работа -Подкрепа за формиране на трудови навици -Помагане на лицата от целевите групи да осъзнаят индивидуалните си способности и ресурси -Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане -Супервизия на екипа и на лицата от целевите групи от експерт на НАРД, за оказване на адекватна и пълноценна подкрепа и проследяване и променяне в случай на необходимост на индивидуалните трудово-терапевтични програми Етапи: 1.Изработване на психо-социален профил на лицата и индивидуален план за работа със всяко лице и прилагането му - Извършване на оценка на възможностите и уменията на всяко лице, на база предварително изготвена методика за определяне на индекс на социалните и трудови компетенции. Това ще е основата, върху която ще се изработи индивидуален план за работа със всяко наето лице, към който в последствие всеки член на екипа ще се придържа в процеса на взаимодействие и работа с наетите лица. 2.Осъществяване на непрекъснат контакт по време на работния процес между членовете на екипа и наетите лица от целевите групи – това включва: 2.1.Непрекъснато придружаване и напътствие от страна на мениджъра производство, който ще взаимодейства с наетите лица по време на работния процес и ще осигури тяхната подкрепа от гледна точка на технологията на производство и всякакви други технологични операции, свързани с производството. 2.2.Социална подкрепа по време на работния процес, която освен от страна на психолога, ще бъде оказвана и чрез социален работник, който, опирайки се на индивидуалния план, разработен според потребностите на всяко лице и следвайки препоръките на психолога и експерта - супервайзор, ще взаимодейства с лицата от целевите групи, за да ги стимулира и мотивира да работят, да осъзнаят своите индивидуални способности, да развива уменията им за общуване и работа в група и т.н. 2.3.Взаимодействие между директора на предприятието и наетите лица – директорът на предприятието, заедно с мениджърът производство ще следи за правилното и безопасно протичане на производствения процес и ще подкрепя и придружава наетите лица от целевите групи в процеса на работа и усвояване на знания и умения. Освен всички административни задължения, които произтичат от работата му, той ще участва и в процеса на мотивиране на лицата от целевите групи да работят, ще работи за формирането на трудови навици, а също така ще въвлича наетите лица в процесите на взимане на решения относно продуктите, които ще се произвеждат – модели, цветове, аромат и възможните пазари, за продукцията. Това би допринесло за осъзнаването от страна на всяко наето лице на своите индивидуални способности, би го въвлякло много повече в работния процес, а съответно ще повиши и желанието и мотивацията им да работят. 3.Осъществяване на комуникация и работни срещи между членовете на екипа и супервизия на екипа и лицата от целевите групи от експерт от НАРД, с цел оказване на по-адекватна и пълноценна подкрепа на наетите лица от целевите групи и правилно следване и прилагане на разработените индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи. В описанието на проектното предложение под екип на предприятието се има предвид: Директор на предприятието - отговаря цялостно за дейността на предприятието и подпомага и придружава наетите лица от целевите групи по време на работа. Мениджър производство - придружава ежедневно лицата в процеса на работа и ги подкрепя за формиране на трудови навици. Социален работник - придружава наетите лица, с цел развитие на умения за общуване и работа в екип, развитие на различни навици и умения, следва за изпълнението на индивидуалните трудови и интеграционни програми на наетите лица. Психолог – неговите отговорности и задължения са описани в дейност 6. 0.00 26 526.94
Предоставяне на обучение по ключови компетентности : По данни на Световната търговска организация хората с увреждания са приблизително 10% от населението на всяка държава, а информационните източници на Световната банка сочат, че те са и 20% от най-бедните хора в света. Хората с увреждания и лицата в неравностойно положение на пазара на труда имат ограничени възможности за работа, което се дължи на дискриминация, липса на качествено образование, опит и доверие. Много от тези лица са принудени да просят, за да оцеляват. Чрез липсата на възможности за трудова заетост най-силно се изразява отхвърлянето на лицата в неравностойно положение от обществото. Хората с увреждания са дискриминирани в сравнение с другите работещи и получават по-ниско заплащане за труда си. Липсват специални образователни програми, в които децата и хората с увреждания могат да получат по-голямо внимание и подходящи знания и компетенции. В случаите, когато посещават училище, в учебните заведения липсват програми и специалисти, които да изграждат у тях социални и граждански умения: за решаване на проблеми и конфликти в работна среда и извън нея, за кооперативност и екипност, за себепознаване и себепредставяне, за ефективно общуване и др. В тази дейност ще се осъществи обучение в ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ в рамките на 36 учебни часа за всяко от наетите лица от целевите групи. Цели: - Формиране на трудови навици у наетите лица - Осъзнаване на индивидуалните компетенции, силните страни и зоните на промяна от страна на хората с увреждания и лицата в неравностойно положение на пазара на труда - Прилагане на трудово-терапевтични програми за хората от целевите групи . - Развитие на умения за общуване и работа в професионален екип - Развитие на устойчиви навици и умения за независим живот - Да получат знания - за постигане на оптимално физическо и духовно здраве чрез здравословен начин на живот; за кодексите на поведение в различни обществени групи; за основни понятия, отнасящи се до индивидите, групите, обществото (равенство между половете, липса на дискриминация, общество, култура и културна идентичност). 0.00 1 705.00
Психологическо подпомагане и мотивиране на лицата от уязвимите групи за включване в заетост : Цели: - Справяне със стреса и повишаване на самооценката на наетите лица от целевите групи - Придобиване на умения за успешно справяне с работното място и адаптиране към работните условия. - Подкрепа на вътрешната мотивация за устойчива заетост - Стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. Етапи: Провеждане на редовни сесии между психолога и наетите лица от целевите групи – чрез тези срещи психолога ще работи за решаването на различни психологически проблеми, за изграждането в лицата от целевите групи на позитивно и отговорно отношение към полагането на труд, да ги мотивират да идват на работа навреме и всеки ден, ще работи за отстраняването на проблеми, свързани със сътрудничеството с колеги и други личностни проблеми, които оказват влияние върху психическото и физическото състояние на наетите лица, за следване и изпълнение на индивидуалните трудово-терапевтични програми. Провеждане на работни срещи между психолога и всички останали лица, ангажирани в процеса на работа с наетите лица от целевите групи – директор, мениджър производство, социален работник и експерт – супервайзор от партньорската организация НАРД. Провеждане на индивидуални и групови консултации на Експерта-психолог от НАРД и наетите лица от целевите групи – при ежеседмичните си посещения, експерта – психолог от НАРД ще отделя време и за групови и индивидуални срещи с наетите лица от целевите групи, с цел проследяване на тяхното адаптиране в работната среда, за възникнали проблеми, за това доколко изготвената индивидуална програма е актуална и дали не изисква някаква промяна. Своите наблюдения той ще коментира и обсъжда с психолога и социалния работник, с цел оказваната психо-социална подкрепа да бъде уместна и навременна. 0.00 18 114.43
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки : Изготвяне на маркетингов и продажбен план на продуктите на социалното предприятие. В маркетинговия план ще бъде направен преглед на състоянието на пазара, както на стоки на социалната икономика, така и на конкурентни стоки и продукти. Ще бъде направена оценка на качеството на продукта и на производствения капацитет. Ще бъде калкулирана себестойността и определена пазарна цена, като и ще бъде изготвен календар и канали за продажба. Регулярно ще се прави оценка на постигнатите продажби и ще бъдат взимани мерки за оптимизиране на резултатите. Планът ще помогне да се разбере кой ще купува продуктите, произведени от социалното предприятие, ще формулира начините за достигане до целевите клиенти и др. 0.00 6 104.22
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на тази дейност е да се допринесе за по-добра среда за развитие на субектите на социалната икономика, както и да се повиши разпознаваемостта на социалните предприятия. Тези усилия ще насърчат и различните социални иновации в полза на хората с увреждания. Социалното предприемачество в България е в пилотна фаза и популяризирането на успехите на отделните социални предприятия ще допринесат за повишаването на заетостта и жизнения стандарт на различни уязвими групи от населението в страната. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).