Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: Назначаване на квалифициран персонал - 4 бр.; Закупуване на ново оборудване - ДМА - 4 бр.; разходи за изработване на интернет страница - 1 бр., закупуване на материали и консумативи, наем на работно помещение): В рамките на тази дейност се предвижда наемане на квалифициран персонал - 4 човека, закупуване на ДМА - 4 бр., които са необходими предпоставки за реализиране на предприемаческата идея.Така планираната дейност е необходима за постигане на заложените цели.
В рамките на дейността се предвижда сформирането на екип за реализацията на предприемаческата идея, подробно описан в т.9 от настоящия формуляр.В екипа ще участват 4 специалисти- квалифициран персонал, 3 от тях са обект на оценка, като всички те, включително и предприемачът, ще бъдат наети на трудови договори, като разходите за възнагражденията им са включени в бюджета на проекта.Бройката, квалификацията, професионалния опит и компетенции са съобразени със спецификата на предприемаческата идея и са пряко свързани с нейния предмет.В тази връзка са идентифицирани следните експертни длъжности, необходими за реализирането на предприемаческата идея:
архитект - 2 бр.; технически сътрудник и чертожник.
Наетите 4 лица, вкл. предприемачът, ще бъдат на половин работен ден - 4 ч. за различен период, съобразно ангажиментите по проекта, със следното възнаграждение: трудово възнаграждение за позиция Архитекти с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 950 лв. по 18 м. за 2 човека = 34 200 лв.
трудово възнаграждение за позиция Техн. сътрудник с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 500 лв. по 6 м. за 1 човек = 3 000 лв
трудово възнаграждение за позиция Чертожник с вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя за един месец от 500 лв. по 18 м. за 1 човек = 9 000 лв
Предприемачът - Мария Дакова е на 27 години и е дипломиран магистър - архитект, възпитаник на ВСУ "Любен Каравелов", като има над 3 год. проф. опит в областта на предприемаческата идея, който е описан подробно в т.9 Екип. Мария Дакова ще осъществява цялостното извършване на специализираните услуги, както и ще отговаря за пазарната им реализация. Заедно с нея ще работят:
- Калин Костадинов Чакъров - дипломиран магистър - архитект, възпитаник на ВСУ "Любен Каравелов"" и над 3 год. проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността, която ще заема е архитект;
- Георги Петров - дипломиран магистър - архитект, възпитаник на УАСГ и над 12год. проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността, която ще заема е технически сътрудник;
- Чертожник - тази позиция се предвижда да бъде заета от лице с трайни увреждания, което не е обект на предварителна оценка, но следва да притежава проф. опит в областта на предприемаческата идея. Длъжността е необходима за реализиране на проектните дейности и е в пряка връзка с останалите позиции от екипа на проекта.
Всички горепосочени длъжности са определени след задълбочен анализ на дейностите, които ще се реализират в новосъздаденото архитектурно предприятие, свързани с предоставяне на услугите по проектиране и разработване на архитектурни проекти, индивидуално съобразени с нуждите и целите на клиентите и при внедряване на иновационни технологии за постигане на оптимални резултати при значителна икономия на вложените средства.„АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД не само смята да привлече, но и да задържи специалистите в областта на предприемаческата идея, осигурявайки качествена работна среда и устойчива заетост. В допълнение на това, с цел интегриране на лицата в неравностойно положение, предприятието ще назначи един служител с намалена трудоспособност- на позицията "Чертожник".
„АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД не разполага със собствено помещение за реализиране на дейността си в гр.Ловеч.Офис пространството е необходимо за осигуряване на качествена и устойчива работна заетост на предвидените за назначаване 4 служители и ще бъде съобразено с евентуалните потребности на лицето с трайни увреждания, което ще се присъедини към екипа на проекта.Затова предвиждаме наемането на помещение за 18м.- 12 600 лв., т.е по 700 лв на м. |
189 421.60
|
184 745.40
|
Дейности за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: Назначаване на квалифициран персонал - 4 бр.; Закупуване на ново оборудване - ДМА - 4 бр.; разходи за изработване на интернет страница - 1 бр.) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Заедно с наемането на персонал, за да реализира предприемаческата си идея, дружеството предвижда да закупи и внедри в експлоатация следните ДМА:
- Пълна сканираща система- 1бр- необходима за 3Д лазерно сканиране на пространствената среда
- Настолна работна станция -1бр- необходима за обработка на събраните от сканиращата система данни и изработка на архитектурни проекти и 3Д пространсвени виртуални модели;
- Мастилоструен плотер -1бр- необходим за разпечатване на готови архитектурни проекти и чертежи;
- Лаптоп- 1бр- необходим за обработка на терен на събраните от сканиращата система данни и демонстрация на изработени арх. проекти на клиенти извън офиса на студиото.
ДМА не са определени самоцелно, а след внимателно обследване на потенциалните нужди на архитектурното студио по изработване на архитектурни проекти и тяхното визуализиране за нуждите на пазара. Системата за пълно 3Д сканиране е иновационна за българския пазар, но с изключително висока функционалност и широко поле за приложение. За обработката на получените от нея данни и тяхното визуализиране е необходимо и закупуването на останалите ДМА. Всички те са ядрото на самата концепция за развитие на конкретния бизнес модел, за да бъде икономически обоснован и ефикасен.
За закупуване на ДМА са приложени оферти от производител или първи доставчик на обща стойност от 107 121,60лв.
За функционирането на закупеното оборудване по проекта и разпечатването на готовите архитектурни проекти, за цялостното функциониране на архитектурното студио, с цел удовлетворяване на потребностите на крайните клиенти и визуализиране на изработените архитектурни проекти ще е необходимо и закупуване на материали и консумативи. Общата стойност, която предвиждаме за този разход е в размер на 13 500лв.
Освен чисто техническата част по закупуването на ДМА и наемането на квалифициран персонал, за реализирането на предприемаческата идея е от ключово значение атрактивното й представяне в адекватна среда, пряко свързана с определените потенциални клиенти. За младите дружества, които са напълно непознати на пазара, маркетингът е едно от най-скъпо струващите пера, особено, ако конкретните маркетингови инициативи са ниско ефективни и без принадена стойност. При разполагане с богат набор от маркетингови мерки, от които "АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД може да използва, като най-целесъобразно и с най-голям ефект е идентифицирано създаването на интернет страница на дружеството с потенциално висок индекс от Google, с лесен за навигация интерфейс, достъпна с IP адреса си в целия свят.
Тя ще съдържа информация за фирмата, информация за предлаганите услуги, форма за заявка за предоставяне на услуги, форма за оставяне на обратна връзка.
В днешно време всеки втори потребител проверява за дадена стока и услуга първо онлайн и чак след това пристъпва към търсенето й във физически вариант. Ако едно дружество, предлагащо нови услуги, не съществува в интернет пространството, шансовете му за успешно пазарно навлизане и реализация са нищожни. Нововъзникващите дружества базират повече от 85% от маркетинговата си стратегия върху интернет представянето в различни форми. Справки онлайн по ключови думи правят широка гама от потребители - от физически лица, които имат имоти, нуждаещи се от преустройство или намерения за ново строителство, през общ. институции, които са разполагат с бюджет за извършване на дейности по преустройство на градската среда, архитектурното и културно-историческо наследство, до големи проекти на национ. или чуждестранни инвеститори. Тази богата палитра от заинтересовани лица, прави разработката и активирането на такава интернет страница най-логичното и най-рационалното действие от гледна точка на "инвестирани средства - постигнат резултат". В тази връзка "АРХИТЕКТУРНО СТУДИО ДИ ЕНД КЕЙ" ЕООД е идентифицирала създаването на собствена интернет страница като ключова за успешната реализация на предприемаческата идея.
Общата стойност, която предвиждаме за този разход е в размер на 10 000 лв |
0.00
|
0.00
|
Дейност за визуализация на проекта: Дейността цели осигуряване на прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите, дейностите и резултатите на проекта и настоящата схема за безвъзмездно финансиране.
Дейността предвижда изпълнение на мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от ОПИК чрез ЕФРР в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите по ОПИК.
В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС и ОПИК за развитие на предприемачеството чрез реализиране на идеята на проекта. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. и Задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност.
Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват:
1.Изработване на информационни материали под формата на:
• Информационна табела 2 бр. - поставена на мястото на изпълнение на проекта с минимални размери 50х70 см, с отбелязан приносът на Европейския съюз и ОПИК- 2 табела х 200 лв.=400 лв.;
Табелата ще съдържа минимум следната текстова и визуална информация:
- емблемата на ЕС (в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията) и упоменаването „Европейски съюз“;
- наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност;
- наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020;
- наименованието на проекта;
- общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;
като емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз" и наименованието на финансиращия фонд ще заемат минимум 25% от площта.
2. Визуализационни стикери – 4 бр. - Върху закупените по проекта ДМА ще бъдат поставени визуализиращи стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 - ще бъдат изработени за сметка на бенефициента.
3. Публикуване на актуална информация на интернет страницата на компанията – целта е популяризиране на проекта и публикуване на постигнатите резултати на всеки етап от изпълнение на отделните дейности; |
400.00
|
400.00
|