Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The First Investment bank  (Fibank) project proposal is aimed at improving labor productivity and creating sustainable employment for employees of the financial institution through trainings that contribute to increasing the ability of its employees to face the dynamic changes in the banking sector and the current needs of the bank. Within the project 450 employees from Fibank will receive training as follows: 210 employees of key competence 2 "Foreign language communication" (in English courses with a duration of not less than 300 hours and three levels of training for each trainee) and 240 employees of key competency 4 "Digital competence" (8 different subjects / courses each with a duration of not less than 45 teaching hours per trainee). The planned trainings will include employees from the central management of Fibank in Sofia and the bank branches of the bank in Blagoevgrad, Burgas, Varna, Pleven, Plovdiv, Rousse and Stara Zagora. The trainees occupy different positions from different hierarchical levels of the candidate: specialists, expert staff, heads of units, directors of directorates, office managers, etc. Design courses fully comply with the needs of Fibank as an employer as well as the specifics of the Bank's activities and are an integral part of the duties of the representatives of the target groups. The training's will be carried out by a contractor selected under ZUSESIF and MCD 160 / 07.01.2016 on the conditions and procedures for determining the contractor by beneficiaries of grants given, and according to the instructions of the Guide for beneficiaries. Successfully completed courses with a proven presence of at least 80% of the coursework for the relevant training and with a final test will receive a document (s), certifying the completed training.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Избор на изпълнител за провеждане на проектните обучения: Целта на тази дейност е да бъде/ат избран/и изпълнител/и за провеждане на проектните обучения, с който/които да бъдат сключени договори за изпълнение. Проектното предложение предвижда: - 210 заети лица в ПИБ АД да преминат обучения по ключова компетентност (КК) 2 „Общуване на чужди езици” с продължителност не по-малка от 300 учебни часа и три нива на обучение за всяко обучаемо лице и - 240 заети лица да преминат обучение по ключова компетентност (КК) 4 „Дигитална компетентност” с продължителност не по-малка от 45 учебни часа за всяко обучаемо лице. Изборът на изпълнител/и ще протече по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ, както и съгласно указанията на Ръководството за бенефициента по процедурата. Предвид общата стойност на обученията - 207 000 лв., без ДДС, ще бъде проведена процедура „Избор с публична покана“ с 2 обособени позиции, както следва: Об. позиция 1: Обучения по английски език с прогнозна стойност 147 000 лв. и Об. позиция 2: Обучения по КК 4 "Дигитална компетентност" с прогнозна стойност 60 000 лв. Дейността е от ключово значение за по-нататъшната успешна реализация на проекта. Етапи на изпълнение: Етап 1 (до 3 проектни седмици): Разработване на График за избор на изпълнител/и и изпращането му за предварителен контрол от страна на УО. Графикът ще се попълни и подаде до УО чрез подсекция „Кореспонденция“ в ИСУН за одобрение. Тази дейност ще започне веднага след подписването на договора за предоставяне на БФП; издаването на заповед от Изпълнителнителните директори на банката за съставяне на екип за организация и управление на проекта и стартирането на дейността на екипа. Етап 2 (до 3 проектни седмици): Подготовка на документация за избор на изпълнител/и за провеждане на обученията, съгласно изискванията на чл. 51 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., а именно - процедура „Избор с публична покана“, тъй като - съгласно проектния бюджет - стойността на обучителните услуги, без данък върху добавената стойност, е по-висока от 30 000 лв. В процеса на подготовка на документацията за провеждане на избора на изпълнител/и ще бъдат спазени всички изисквания на законовата и подзаконовата уредба. Екипът по проекта ще предвиди и обстоятелството, че през новия програмен период УО не осъществява предварителен контрол на документацията за провеждане на процедура „Избор с публична покана“. Ще бъдат взети предвид и минималните изисквания за това какво трябва да съдържа публичната покана - данни за бенефициента; обект и описание на предмета на процедурата; изисквания за изпълнение на услугата; изисквания към офертите; краен срок за подаване на офертите; технически спецификации относно обученията; изисквания към кандидатите; проект на договор; критерия за възлагане и др. Етап 3 (до 3 проектни седмици): Провеждане на избор на изпълнител/и. Цялата тръжна документация ще бъде публикувана в ИСУН 2020. Екипът за организация и управление на проекта (ЕОУП) ще публикува и съобщение за поканата в национални или регионални медии, както и на своята интернет страница, без да променя определените в публикуваните покана и документация условия за участие. След изтичане на срока за събиране на оферти от потенциални кандидати чрез ИСУН 2020, ще се пристъпи към оценка на постъпилите оферти от комисия, назначени със заповед на Изпълнителните директори на банката. След като бъде утвърден от Изпълнителните директори, протоколът с класирането, изготвен от членовете на комисията, ще бъде изпратен до всички кандидати и до УО. ЕОУП ще осигури достъп до протокола, в случай на постъпило надлежно искане от страна на някой от кандидатите. Етап 4 (до 2 проектни седмици): Сключване на договор с избрания/те изпълнител/и. На класираните на първо място кандидат/и по 2-те обособени позиции ще бъде изпратена покана за сключване на договор, в която ще бъдат изброени необходимите за предоставяне документи. 0.00 0.00
Обучение за придобиване на ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” от заети лица в ПИБ АД: Целта на дейност 2 е 210 заети лица от ПИБ АД да преминат обучения по КК 2 „Общуване на чужди езици” в курсове за обучение по английски език. Предвидените обучения изцяло съответстват на нуждите на Банката и са пряко свързани с ежедневните професионални задължения на обучаемите, всички от които работят на трудов договор в ПИБ АД. Английският език става все по-необходим за банковата институция в контекста на разширяване на обхвата и повишаване на ефективността на комуникацията с чуждестранни консултантски организации; контролиращи и мониторингови институции; одиторски компании; рейтингови агенции; агенции за събиране на вземания и партньорски организации. През последните години все повече се увеличава броя на банковите салони, в които е необходимо да се извършва пълно и качествено обслужване на англогоезични клиенти-чужденци; нараства броят на служителите, които трябва да притежават надеждни и приложими умения за работна комуникация на английски език в специфичната банкова среда. Част от средносрочните цели на Банката са: да се повиши успеваемостта и да се разшири обхвата при привличане като клиенти на повече англогоезични чужди граждани: да нарастне ефективността при предлагане и продажба на нови и допълнителни банкови продукти и услуги на англогоезични клиенти. Предвидените участници в обученията са служители на ПИБ АД в София и клоновете в Благоевград, Бургас, Варна, Плевен, Пловдив, Русе и Стара Загора. Обучаемите заемат длъжности от различни йерархични нива на банковата институция: специалисти, експертен персонал, ръководители на звена, директори на дирекции и управители на офиси и клонове. В служебните задължения на тези лица влизат: обслужване на клиенти на Банката, които не са български граждани; запознаване с нормативна уредба от Европейското законодателство, която в някои случаи е само на английски език; комуникация и кореспонденция с консултанти, които са чужди граждани и за които работният език е английски; самоподготовка в сферата банковото обслужване на английски език и др. При провеждане на обученията, ЕОУП и избраният изпълнител ще следват следните минимални изисквания, определени в настоящата процедура за БФП: 1. продължителността на обучения по ключова компетентност 2 (КК 2) ще бъде не по-малка от 300 учебни часа и три нива на обучение – 700 лв.; 2. изборът на 210-те лица за включване в обученията по КК 2 ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне на нивото на знания на всеки обучаем; 3. обучаемите лица в целевите градове ще бъдат разпределени в групи за постигане на максимална ефективност; 4. обученията по английски език ще завършват с документи (удостоверения), удостоверяващи придобитите знания и умения за всяко едно от 3-те езикови нива. Етап 1 (до 2 проектни седмици): Методическа, организационна и логистична подготовка на обученията. В рамките на този етап, ЕОУП, съвместно с избрания изпълнител, ще проведат необходимия брой работни срещи за максимално договаряне на всички параметри на обученията - входящи въпросници/тестове за установяване нивото на знания по английски език; място за провеждане на обученията в 8-те града и график по градове; формат на обучителните материали и обучителните програми; брой на обучителните групи; реквизити; списъци; документи, удостоверяващи придобитите знания и умения и др. Етап 2 (до 10 проектни месеца): Провеждане на обученията в 8-те града. Обученията ще се провеждат в присъствена форма в рамките на 10 месеца. Индикативният брой групи е: 8 за София; по 2 групи в Благоевград, Бургас и Варна; по 1 група за Плевен, Пловдив, Русе и Стара Загора. Етап 3 (до 2 проектни седмици): Приключване, отчитане и анализ на обучителните резултати. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко, което има присъствие минимум 80% от хорариума на обучението и е провело заключителен изходящ тест. На всички обучаеми, отговарящи на тези условия, ще бъде предоставени документи - за всяко едно от 3-те завършени нива по КК 2. 147 000.00 147 000.00
Обучение за придобиване на ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” от заети лица в ПИБ АД: Целта на дейност 3 е 240 заети лица от ПИБ АД да преминат обучения по КК 4 „Дигитална компетентност” в 8 различни теми/курса, както следва: 1. MS Еxcel - ниво „Основни и разширени възможности”; 2. MS Excel - ниво „Напреднали”; 3. MS Excel - ниво „Напреднали - анализ на бази данни с Pivot Table”; 4. Visual Basic for Applications (VBA) за MS Excel; 5. MS Word – ниво „Основни и разширени възможности”; 6. MS Access; 7. MS Power Point и 8. SPSS for Windows. Предвидените обучения изцяло съответстват на нуждите на Банката и са пряко свързани с ежедневните професионални задължения на обучаемите. ПИБ е в процес на реализация на вътрешен проект за създаване и внедряване на нов интранет портал, който да подпомогне оптимизирането на времето за обслужването на клиенти. Функционалностите на този нов портал ще изискват от служителите да имат по-висока дигитална компетентност по отношение създаването, обработката и споделянето на специфични работни файлове с документи, таблици и др., чрез използване на софтуерните офис приложения. В допълнение, през май 2017 г. в ПИБ беше създадена нова дирекция „Стратегическо планиране и развитие”, която изисква от останалите звена в Банката да подават към нея нови и по-голям брой справки, базирани на разширена обработка на големи масиви от данни, извършвана чрез използване на софтуерни офис приложения. Предвидените участници в обученията по КК 4 са служители на Банката в Централно управление в София и в клоновете в Бургас, Варна, Плевен, Пловдив и Стара Загора. Обучаемите заемат длъжности от различни йерархични нива: специалисти, експертен персонал, ръководители на звена и мениджъри от по-високо йерархично ниво. В служебните задължения на тези служители влиза ежедневна работа с офис приложения; обработка на информация и данни; обработка на статистическа информация; изготвяне на документи, таблици, презентации и други отчетни форми. При провеждане на обученията, ЕОУП и избраният изпълнител ще следват следните минимални изисквания, определени в настоящата процедура за БФП: 1. продължителността на обученията по КК 4 ще бъде не по-малка от 45 учебни часа – 250 лв.; 2. изборът на 240-те лица за включване в обученията за КК 4 ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне на нивото на знания на всеки обучаем; 3. обучаемите лица в 6-те целеви града ще бъдат разпределени в групи за постигане на максимална ефективност; 4. обученията по КК 4 ще завършват с документ (удостоверение), удостоверяващ придобитите знания и умения. Етап 1 (до 2 проектни седмици): Методическа, организационна и логистична подготовка на обученията. В рамките на този етап, ЕОУП, съвместно с избрания изпълнител за КК 4, ще проведат необходимия брой работни срещи за максимално договаряне на всички параметри на обученията - входящи въпросници/тестове за установяване нивото на знания по 8-те обучителни курса/теми; място за провеждане на обученията в 6-те града и график по градове; формат на обучителните материали и обучителните програми; брой на групите за обучения; реквизити; списъци; документи, удостоверяващи придобитите знания и умения и др. Етап 2 (до 6 проектни месеца): Провеждане на обученията в 6-те града. Обученията ще се провеждат в присъствена форма в рамките на 6 месеца. Индикативният брой групи е: 13 за София; 2 за Бургас; по 1 за Варна, Плевен, Пловдив и Стара Загора. Етап 3 (до 2 проектни седмици): Приключване, отчитане и анализ на обучителните резултати. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума на обучението и е провело заключителен изходящ тест по съответната тема. На всички обучаеми, отговарящи на тези условия, ще бъде предоставен документ (удостоверение), удостоверяващ преминатото обучение по КК 4. 60 000.00 63 750.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).