Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 557 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project proposal of Lukovit Municipality covers activities ensuring the competent implementation of the obligations of municipalities under the social field laws: Social Services Act (SSA) - in the part for social services referral by the municipality, the People with Disabilities Act (PDA), Personal assistance act (PAA). A front office will be opened in the building of the Municipality with access for people with disabilities.The premises will be renovated and equipped. Extended front office hours from 7 a.m. to 7 p.m. are planned. 
Two new employees will be hired:  one for 23 m. and one for 12 m. During the first year of the operation of the front office, 4 employees of the municipality, employed under a second employment contract during non-working hours, will cover the extended working hours as scheduled.Until the end of the project, the two new employees will cover the work of the front office.
Both, new and already employed, will receive training on the duties and responsibilities of municipalities in implementing the three acts - the SSA - in the referral part,PAA,PDA, and four supervisions (individual and group).
The project activities also comprise the preparation of a needs analysis for social services, as well as an analysis of the social and integrated health and social services provided on the territory of the municipality and the elaboration of a programme for the development of social services on the territory of the municipality, including integrated health and social services.
Awareness-raising and information campaigns on the provision of personal assistance, social and integrated health-social services will be conducted. Public awareness will be raised at local level on the possibilities to address the lack of accessibility for people with disabilities. The activities will be ensured through the cooperation and monitoring mechanism of the Social Services Council of the Municipality of Lukovit. 


Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Предвиждаме да създадем фронт-офис за обезпечаване правомощията на община Луковит по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта насочване, който ще работи 12 часа без прекъсване в часовия диапазон от 7 до 19ч. за по-качествено обслужване на гражданите, без ограничение за достъпа до социални услуги. През първия месец от изпълнение на проекта, по време на ремонта, ще бъде избран, назначен и обучен (заедно с 7 вече назначени служители) 1 нов служител за 23 месеца на 8 часов работен ден по трудов договор. През втората година, предвид увеличения брой кандидат-потребители на услуги, вследствие разяснителната работа - да бъде нает още един служител за 12 м. на 8 ч. работен ден на трудов договор, т.е. двама нови служители ще бъдат наети на длъжност „сътрудник социални дейности“ като работното място на лицата ще е в новосъздадения фронт –офис . През първата година от функциониране на фронт- офиса 12 часовия работен ден ще бъде обезпечен чрез работното време на новоназначения служител и работа по график на 4 настоящи служители на общината, които ще бъдат ангажирани с дейностите по проекта по втори трудов договор за 1 година. До края на проекта 12 ч. работен ден на фронт-офиса ще бъде осигурен чрез работата на двамата новоназначени служители. Задълженията на служителите във фронт-офиса ще бъдат: 1. По ЗСУ – в частта „насочване за ползване на социални услуги“ и чл.10, ал.4 от ППЗСУ за насочване, информиране и консултиране, изготвяне на предварителна оценка на потребностите и съдействие при избор на подходящи социални услуги; 2. По ЗЛП – прием на заявления-декларации за включване в механизма лична помощ, проверка за съответствие с нормативните изисквания, изготвяне и сключване на споразумения между ползвателя, избрания асистент и доставчика на лична помощ за предоставяне и ползване на личната помощ, сключване и прекратяване на трудови договори с асистенти, извършване на регулярните месечни плащания по трудовите договори на асистентите, изготвяне на ежемесечни искания за плащане по ползватели, придружени с финансови отчети, вписване в общ регистър на ползвателите и асистентите на лична помощ на територията на община Луковит, поддържане на регистър за жалбите и сигналите по предоставянето на лична помощ и др.; 3. По ЗХУ - популяризиране на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност и съдействие на хора с увреждания в процеса на изготвяне на проектни предложения, съобразно съответните компетентности. Всички служители (2 новоназначени, 5 служители от отдел „ОКСМД“ и 2 служители от счетоводен отдел - счетоводител и касиер) ще преминат обучения и супервизии за задълженията и отговорностите на общините в изпълнение на трите закона – ЗСУ - в частта „насочване" , както и ЗЛП и ЗХУ. Ангажименти като насочването за ползване на социални услуги не са изцяло нови, от гледна точка на опита на община Луковит, но има необходимост общинските служители да се подготвят за взимане на своевременни и компетентни решения, във връзка с изпълнение на чл. 10, ал. 4 от Правилника за прилагане на ЗСУ, както и ЗЛП и ЗХУ. Целта е служителите да се запознаят в детайли и практически, със ЗСУ - в частта „насочване за ползване на социални услуги", ЗЛП – администриране на личната помощ и ЗХУ - съдействие за реализиране и популяризиране на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност. Обученията и супервизията ще повишат компетенциите на служителите и ще допринесат за увереност в тяхната работа. 84 576.43 42 919.78
Обезпечаване на правомощията на община Луковит по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП : 1. Ремонт на помещение за фронт-офис, обзавеждане и оборудване. Към момента не е осигурено нормална обстановка за подаване на заявления и срещи с нуждаещите се граждани - кандидат-потребители. Заявления се попълват в коридорите, срещите се извършват също там, а нуждаещите се граждани подават заявления за социални услуги, заедно със заявленията за всички други предоставяни от общината услуги, вкл. за ГРАО, ТСУ, данъци и такси и др. Това налага обособяване на специално помещение за фронт-офис с осигурен достъп за хора с увреждания и нормални условия за посрещане на нуждаещите се. Помещението е на първия етаж в близост до входа в сградата на общината. През първия месец предвиждаме текущ ремонт: измазване, шпакловка, боядисване и подмяна на подово покритие на помещението (14-16м2) и оборудване на две работни места и място за граждани (за попълване на заявления и др.). В същото помещение ще се извършват и срещите с лицата, свързани с насочване към социални услуги, съгл. чл. 11, ал. 2 от ППЗСУ. 2. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвета по въпросите на социалните услуги (създ. по чл.27 от ЗСУ). 3. Изготвяне на анализ за потребностите от социални услуги и анализ на предоставяните социални и интегрирани здравно-социални услуги с цел изследване на социално-демографска ситуация;идентифициране основните фактори и основните рискови групи по отношение на тяхната социална интеграция;анализ на наличните услуги, като се съотнасят към реалните нужди;изследване на възможностите на наличните ресурси за подкрепа и очертаване на мерки за намаляване влиянието на рисковете фактори. Анализирането изисква практическа подготовка за събиране на първична информация и анализ на събраните данни. Служителите на отдел "ОКСМД" са млади хора, както по възраст, така и по професионален опит, има голямо текучество. Те нямат натрупан опит за проучвания и анализи и по тази причина документите, изготвяни в изпълнение на ЗСУ, са частично информативни, недостатъчно задълбочени, често не кореспондират с реалните нужди на хората и/или с възможностите (материална база, налични специалисти и др.), и не могат да служат за основа на планиране и програмиране. Анализът на потребностите ще включва:преглед на стратегическите документи на национално, областно и общинско ниво, възможностите за координация с другите общини на ниво област, а и на национално ниво;проучвания на потребностите от соц. услуги– анкети; проучване на заявени потребности за периода 2020–2022г. по видове соц.услуги;Обобщени изводи за потребностите. 4. Разработване на програма за развитие на социалните услуги на територията на общината, в т.ч. интегрирани здравно-социални услуги. Въз основа на анализите ще бъдат формулирани изводи, на чиято основа ще бъде разработена програма за развитие на социалните услуги на територията на общината. 5. Провеждане на разяснително-информационна кампания за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на гражданите за възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания, вкл. във връзка с популяризиране на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност. Целта е гражданите да получат информация, относно правомощията на общините, съгл. социалните закони и възможностите за услуги по ЗСУ: възможности за ползване на различни социални услуги; ЗЛП: възможности за включване в механизма за лична помощ; ЗХУ: Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност и разяснения относно допустими кандидати, проектни предложения и изисквания за инвестиционните проекти, стойност на финансирането, документи и срокове и др. Информация и разяснения по трите закона ще се предоставя при запитване и във фронт-офиса. Дейностите се изпълняват със средства от единната ставка. 33 830.57 17 167.91

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).