Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The Balkan countries have a long history in the production of cheese, producing some of the best cheeses in the world, with varieties that travelled to all areas and native products ranging from a simple soft or semi-hard cheese to delicatessen cheeses, unique, rare and delicious. The movements of the Balkan peoples and their nutrition habits have led to the creation of many similar cheeses in various places. All Balkan countries produce feta-type white cheeses and kashkaval/kasser-type yellow cheeses, with smaller or bigger differences and different names.
The long-standing tradition of cheese in the Balkans is often reflected in the existence of small traditional creameries and cheese producing units. Dairy products produced by small producers are more diverse in their organoleptic characteristics than those produced on an industrial scale. The difference between provincial traditional production and industrial production is the local microorganisms, responsible for the fermentation, that give that special “Balkan” taste. 
In the Balkans, where there is still a high percentage of traditional cheese production, we will meet cheesemakers who produce cheese without the use of commercial crops and, thus, in their products there exist fine autochthonous microorganisms creating product diversity and capturing the uniqueness of the territory, the way of production and the contribution to health. The usual provincial and mountain areas of production give the chance for alternative tourism products: discover local cheeses, visit dairies and local producers, combine products such as cheese and wine, taste local recipes and gastronomy, visit events and festivals. 
Starting with the unique or rare or difficult to discover cheeses, along with their captivating “cheese stories”, the project will create and promote the myth of “Balkan cheeses” and promote the modern definition of the “Balkan cheese routes”.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1.1. Участие в транснационална партньорска среща в Калаврита, Ахая, Гърция: Районът на Калаврита има дългогодишни традиции в производството на сирене и се счита за един от водещите региони за производство на фета и сирене / млечни продукти в Гърция, като водещият продукт е традиционната фета на Защитено наименование за произход „Калаврита“. МИГ Ахая ще организира транснационално събитие в района на Калаврита за насърчаване на местното производство на сирене и млечни продукти, в което ще вземат участие всички български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Троян, Априлци, Угърчин, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. 0.00 0.00
1.2. Участие в транснационална партньорска среща в Триполи, Аркадия, Гърция: МИГ Парнонас ще организира поредица от събития за насърчаване на местното производство на сирене и млечни продукти, в които ще вземат участие всички български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Троян, Априлци, Угърчин, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. 0.00 0.00
1.3. Участие в транснационална партньорска среща в Троян, България: МИГ Троян, Априлци, Угърчин ще организира поредица от събития (посещения на производствени звена, дегустации на местни продукти, посещения и обиколки на важни места и др.) за насърчаване на местното производство на сирене и производство на млечни продукти, в които ще вземат участие останалите 3 български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. 15 763.75 9 617.47
1.4. Участие в транснационална партньорска среща в Клуж, Напока Поролисум, Румъния: МИГ Напока Поролисум ще организира поредица от събития за насърчаване на местното производство на сирене и млечни продукти, в които ще вземат участие всички български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Троян, Априлци, Угърчин, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. 27 854.49 30 268.89
2.1. Общо проучване и документиране на балканските сирена: Изследването ще се извърши в две фази: - Фаза А включва серия от дейности, свързани с ръководството на научноизследователската и документална работа, която трябва да се извърши на местно ниво в партньорските райони. - Фаза Б включва събирането на наличните материали на партньорите от МИГ Компания за регионално развитие Парнонас и обработката на данните с цел създаване на необходимия познавателен материал и подпомагане на хоризонталните действия за представяне и популяризиране на балканските сирена и балкански пътища на сиренето. 18 764.00 18 764.00
2.2. Изследване и събиране на данни за всяка територия - проучване и описване на сирената: Дейността ще се извърши в съответствие със спецификациите и изискванията, създадени по Дейност 2.1. Общо проучване и документиране на балканските сирена. Резултатите и материалите ще бъдат предадени на водещия партньор - МИГ "Компания за регионално развитие Парнонас", за да продължи обработката на данни от Дейност 2.1 и да включи изследването на всеки партньор в общия материал за транснационалния проект. 16 348.14 18 764.00
2.3. Изготвяне на маркетингова стратегия за промотиране на марката Балканско сирене: Разработване на стратегия за популяризиране на специфичната стойност на балканските сирена като комбинация от: а) качество и уникалност в световното производство на сирене, с акцент върху елементите на традиционния и "чист" начин на производство, като се използват местни гъби / бактерии, които с течение на времето придават на сиренето специалния "балкански" характер, б) значителния им принос за здравето (здравословни храни), в) специалната връзка и връзка на крайния продукт с производителя и мястото на производство, за разлика от безличните продукти от масов тип. 16 110.00 16 110.00
2.4. Изготвяне на насоки за брандиране на "Балканско сирене": Работата за разпознаване на марката е много важна, особено като се има предвид силната конкуренция, с която продуктите се сблъскват в почти всеки пазарен сегмент. Брандингът включва изследователски функции, стратегии, творения, дизайн и, накрая, постоянно управление на марката, за да следва неговите "изрази" и да оптимизира отношенията със съответните целеви групи, като се стреми да увеличи не само икономическата стойност, но преди всичко символичната стойност на марката. Изпълнението на тази дейност е тясно свързано с дейност 2.3. Изготвяне на маркетингова стратегия за промотиране на марката Балканско сирене. 11 734.80 11 277.00
2.5. Маркетинг и дейности по промотиране: Дейността включва: 2.5.1. Промоционални кампании - планиране на кампанията за популяризиране на марката „Балканско сирене“. Тя ще включва дейности като: - Популяризиране чрез национални и международни медии. - Телевизионни презентации и създаване на предавания – доказателство за международен престиж. - Публикации в големи международни медии, напр. CNN, BBC, Independent и т.н. - Включване в специализирани сайтове за сирене, като например: o Да си дойдем на думата за сиренето КУЛТУРА https://culturecheesemag.com/, o Приготвяне на сирена https://cheesemaking.com/, o Ценител на сиренето https://www.cheeseconnoisseur.com/, o Гавин Уебър–производител/любител на сирене https://www.youtube.com/user/greeningofgavin, o Сиренето на Мъри https://blog.murrayscheese.com/ но също така и гастрономически и туристически уебсайтове и блогове. - Разработване на план за сътрудничество с международно известни готвачи за проектиране и изпълнение на промоционални дейности, като например Джейми Оливър www.jamieoliver.com, Лефтерис Лазару https://web.facebook.com/lefterislazarou.varoulko/ и т.н. 2.5.2. Участие в различни събития, конференции, фестивали и др. Участие в конференции и изложби от особен интерес за представяне на плана, усилията, новата марка и балканската мрежа за сирене. Препоръчани събития: • Сирене експо, Wiskonsin, ΗΠΑ https://cheeseexpo.org/, • Американско дружество за сирене www.cheesesociety.org/conference/, • Конференция „Наука за занаятчийско сирене 2020“, Сомърсет, Великобритания, от „Асоциация на специализираните сирене“ www.specialistcheesemakers.co.uk/article/the-science-of-artisan-cheese-conference-2020-3.aspx Участие във фестивали на сиренето, като: • Балкански фестивал на сиренето, Белград www.balkancheesefestival.com/ • Фестивал - годишна среща ➢ „FACEnetwork - Европейска мрежа на производителите на сирена и млекопроизводителите“ www.face-network.eu/meeting, в различна европейска държава всяка година. • Фестивал на сиренето в Бра, Италия www.deliciousitaly.com/piemonte-food-wine/bra-cheese-festival • Празник на сиренето Грюйер, Франция www.la-gruyere.ch/en/P7042/cheese-festival-in-gruyeres 2.5.3. Други дейности Проучване на дизайна и създаването на нови институции, изследване на международни практики и действия, съгласно маркетинговата стратегия (дейност 2.3), като например: • Състезания: по примера на „Големите британски награди за сирене“ www.greatbritishchefs.com/cheese-awards за британските сирена. • Институционализиране на празненствата: Институционализиране на специално междубалканско събитие чрез определяне на „Балкански ден на сиренето“ с чествания и консумация на сирене и млечни продукти, по примера на „Британския ден на сиренето www.greatbritishchedayfs.com/cheese-awards/, на американския „Национален ден на сиренето“ 4 юни www.holidayscalendar.com/event/national-cheese-day/ и „Национален ден на виното и сиренето“ 25 юли https://nationaldaycalendar.com/national-wine-and-cheese-day -july-25/. 32 270.70 18 763.99
2.6. Интернет инфраструктура и поддръжка на уеб сайт: Дейността включва дизайн и разработване на многоезичен уебсайт и създаване на страници в социални мрежи. Целта на тази дейност е постоянно да информира обществеността за събитията, свързани с балканските сирена, както и представянето на различните „пътища на сиренето“ на Балканите с акцент върху партньорските зони, като по този начин привлича и насочва посетителите в зоните, които да следват изработените тематични маршрути. Материалите ще бъдат публикувани с информация и представяне на площи, сирена, пътища за сирене и др., като те ще бъдат резултат от общата изследователска и документационна работа на партньорите за балканските сирена (Дейност 2.1) и събиране и записване на данни от всяка зона (Дейност 2.2). 9 387.84 0.00
2.7. Консултантски услуги /възнаграждения за външни експерти - физически или юридически лица за изпълнение на дейности по проекта, включително и за преводачи/: Тази дейност се фокусира върху консултантските услуги на транснационалния проект, за да се организира изпълнението на дейностите и да се постигне максимална степен на изпълнение на основните цели на проекта. Счита се за необходимо сътрудничество с външни експертии - консултанти за предоставяне на специализирани услуги и подкрепа на МИГ в контекста на изпълнението на проекта. 55 490.00 37 507.00
3.1. Издаване на двуезичен печатен материал : Дейността включва 2 поддейности: - Превод на български език на изработения по проекта материал, описан в дейност 2.4. Изготвяне на насоки за брандиране на "Балканско сирене". - Предпечатна подготовка и печат на изданието 33 776.78 31 393.38
3.2. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 1. МИГ Парнонас, Гърция: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 1. МИГ Парнонас, Гърция и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене" 0.00 0.00
3.3. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 2. МИГ Ахая, Гърция: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 2. МИГ Ахая, Гърция и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене" 0.00 0.00
3.4. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 3. МИГ Олимпия, Гърция: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 3. МИГ Олимпия, Гърция и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". 0.00 0.00
3.5.1. Фестивал на сиренето - местна дейност на Партньор 4. МИГ Раковски: Организирането на Фестивал на сиренето е първата дейност, която ще бъде реализирана на територията на МИГ Раковски. Основните цели на събитието са: да се насърчават и популяризират традиционните и непромишлени сирена, да се инвестира в по-здравословно хранително бъдеще, да се даде възможност за увеличаване на приходите на производителите и да се поддържа производителният сектор с паралелни възможности за туризъм и културни дейности. За постигането им, МИГ Раковски ще организира еднодневно местно събитие - Фестивал на сиренето, на което ще бъдат представени характерни за региона сирена, ще бъдат представени рецепти, включващи сирене под формата на демонстрационно шоу готвене и ще бъдат събрани автентични рецепти, които по-късно ще бъдат включени в рекламна брошура. 9 779.00 9 779.00
3.5.2. Видео филм за популяризиране на сиренето и издаване на книжка с рецепти /публикация/ - местна дейност на Партньор 4. МИГ Раковски: С цел популяризиране на проектните дейности и представяне на територията на МИГ Раковски като район с традиции в производството на сирене, МИГ Раковски ще заснеме видео филм с продължителност 30 минути, както и ще издаде богато илюстрирана книжка с рецепти, включващи сирене, произвеждано на територията на МИГ Раковски. 29 630.45 29 630.45
3.6.1. Фестивал на сиренето/хепънинг "Кажи сирене! Балканско сирене" - местна дейност на Партньор 5. МИГ Балчик - Генерал Тошево: Ще бъде организиран фестивал/хепънинг на сиренето Хепънинг е шоу представление с разнообразни, близки по теми епизоди, често с участие на зрителите, което води до веселие и масово празненство на открито - За участие в Събитието ще бъдат привлечени 50 представители на целевите групи: Местни власти: проектът има за цел да популяризира идентичността на района и да го свърже с производството на сирене, предлагайки добавена стойност на традиционен хранителен продукт. - Производители: да подкрепят доходите на производителите и да поддържат производствения сектор. - Туристически бизнес: да насърчава предприемачите да популяризират алтернативния туризъм, като дава шанс на посетителите да опитат местни сирена, да посетят местни мандри, да опитат местни рецепти и гастрономия - Местни общности: да информират местната общност за стойността на местните продукти и техния принос за местната икономика и хранителните навици. Събитието ще има промоционален характер. Освен дегустация на местни видове сирена, в специална презентация ще бъдат изтъкнати техните характеристики и вкусови качества, технологични особености и ползи за здравето; Възможности и маркетингови подходи за популяризирането на местните продукти и производители, включително сред туристическия бизнес и местното население; 7 432.04 11 824.00
3.7.1. Местни дейности за промотиране и туристически продукти: Организиране на двудневен фестивал на сиренето - местна дейност на Партньор 6. МИГ Троян, Априлци, Угърчин: За популяризиране на проекта и привличане на български и международни партньори и туристи, МИГ Троян, Априлци, Угърчин предвижда в допълнение към дейност 1.3. Участие в транснационална партньорска среща в Троян, България да организира и двудневен фестивал на сиренето. Организиране на фестивал се извършва от МИГ – ТАУ, чрез окуражаване и насърчаване на традиционните и непромишлени сирена, да се инвестира в по-здравословно хранене, добър доход за производители и устойчив продуктивен сектор с успоредни възможности за туризъм и културни дейности (маршрути на сирене, фестивали, гастрономически събития и т.н.). Двудневният фестивал ще се проведе през 2022 г. на територията местната инициативна група, в няколко сектора: подготовка, организиране и провеждане на фестивала; организиране на състезания и демонстрации; организиране на музикална програма с участие на български и/или чуждестранни изпълнители; осигуряване на мерки за безопасност на участниците и присъстващите, както и техническото обслужване на събитието. Очакван брой гости на фестивала приблизително 300 души. 56 976.10 56 976.10
3.8.1. Организиране на международни фестивали на сиренето в Сливница и Драгоман - местна дейност на Партньор 7 МИГ Сливница - Драгоман: Организиране на два международни фестивала на сиренето на територията на МИГ Сливница – Драгоман. Ще могат да бъдат представени продукти от другите участници в проекта, а също така ще бъдат обменени нови идеи и представени различни технологии на производство на сирене и други млечни продукти. Съвместните дейности по проекта ще допринесат за по-задълбочено проучване на създаването и производството на сирене в балканските страни участници в проекта, където това е традиционен хранителен продукт. 78 123.74 104 184.37
3.8.2. Местни дейности за промотиране и туристически продукти: Организиране на два броя хепънинга на територията на МИГ Сливница – Драгоман, извън градовете Сливница и Драгоман - местна дейност на Партньор 7 МИГ Сливница - Драгоман: Организиране на два хепънинга на територията на МИГ Сливница – Драгоман, по един през 2021г. и 2022 г., като на тях ще се приготвят и дегустират местни специалитети приготвени със сирене и други млечни продукти. 5 867.40 12 480.00
3.9. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 8. МИГ Напока Поролисум: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 8. МИГ Напока Поролисум, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". 0.00 0.00
3.10. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 9. Асоциация МИГ Текучи: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 9. Асоциация МИГ Текучи, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". 0.00 0.00
3.11. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 10. МИГ Бистрица Насоуд: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 10. МИГ Бистрица Насоуд, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". 0.00 0.00
3.12. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 11. МИГ MVC /LAG Association ”Micro-Regiunea Vailor Crișurilor Alb și Negru”/: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 11. МИГ MVC /LAG Association ”Micro-Regiunea Vailor Crișurilor Alb și Negru”/, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". 0.00 0.00
Координация по проекта: Съгласно т.14 от Условията за кандидатстване са допустими до 2 координатори от всеки партньор по проекта. Дейностите за координация и управление са в размер на 10% от одобрената финансова помощ. По дейността се предвижда назначаване на 6 броя координатори по изпълнението на проекта за транснационално сътрудничество, които ще имат следните отговорности и ангажименти: * отговарят за цялостното навременно и качествено изпълнение на дейностите по проекта; * изготвят, съгласуват с УС на съответната МИГ всякакви документи, протоколи, доклади, заявки съгласно административния договор за БФП; * отговарят за комуникацията между всички участници в процеса на изпълнение на проекта; * отговарят за техническото и финансовото изпълнение на проектните дейности; * осъществяват комуникацията и координацията с асоциираните партньори от Гърция и Румъния; * представят пред съответните органи доклади, отчети, заявки и други документи съгласно условията за изпълнение на проекта; * осъществяват комуникация с медии. Конкретните отговорности и ангажименти на координаторите са описани в секция 9. Екип от настоящия Формуляр за кандидатстване. 0.00 47 499.95
Дейности по публичност и информираност: Съгласно т.13 Дейности, допустими за финансиране от Условията за кандидатстване дейността е задължителна за извършване по проекта за транснационално сътрудничество. Съдържанието на публикациите ще е до 3 страници формат А4. 0.00 8 804.07
Организиране на транснационална партньорска среща в Троян: Дейността включва: Организиране на транспорт на участниците/партньори в събитието – наем на автобуси за трансфер на територията на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин; Осигуряване на материали необходими за провеждането на транснационалната среща и кафе – паузи; Обособяване на кът за почивка; Осигуряване на екран и мултимедия за прожектиране на материали по проекта; Организиране на посещения с дегустации на партньорите в проекта в мандри на територията на МИГ, както и в с. Черни Вит, където се произвежда единственото по рода си „Зелено сирене“; Коктейл-презентация на тема „Българското сирене – бялото злато на България“ за най-малко 40 души. 7 823.21 7 380.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).