1.1. Участие в транснационална партньорска среща в Калаврита, Ахая, Гърция: Районът на Калаврита има дългогодишни традиции в производството на сирене и се счита за един от водещите региони за производство на фета и сирене / млечни продукти в Гърция, като водещият продукт е традиционната фета на Защитено наименование за произход „Калаврита“. МИГ Ахая ще организира транснационално събитие в района на Калаврита за насърчаване на местното производство на сирене и млечни продукти, в което ще вземат участие всички български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Троян, Априлци, Угърчин, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. |
0.00
|
0.00
|
1.2. Участие в транснационална партньорска среща в Триполи, Аркадия, Гърция: МИГ Парнонас ще организира поредица от събития за насърчаване на местното производство на сирене и млечни продукти, в които ще вземат участие всички български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Троян, Априлци, Угърчин, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. |
0.00
|
0.00
|
1.3. Участие в транснационална партньорска среща в Троян, България: МИГ Троян, Априлци, Угърчин ще организира поредица от събития (посещения на производствени звена, дегустации на местни продукти, посещения и обиколки на важни места и др.) за насърчаване на местното производство на сирене и производство на млечни продукти, в които ще вземат участие останалите 3 български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. |
15 763.75
|
9 617.47
|
1.4. Участие в транснационална партньорска среща в Клуж, Напока Поролисум, Румъния: МИГ Напока Поролисум ще организира поредица от събития за насърчаване на местното производство на сирене и млечни продукти, в които ще вземат участие всички български партньори по проекта - МИГ Раковски, МИГ Троян, Априлци, Угърчин, МИГ Балчик - Генерал Тошево, МИГ Сливница - Драгоман, както и асоциираните партньори. |
27 854.49
|
30 268.89
|
2.1. Общо проучване и документиране на балканските сирена: Изследването ще се извърши в две фази:
- Фаза А включва серия от дейности, свързани с ръководството на научноизследователската и документална работа, която трябва да се извърши на местно ниво в партньорските райони.
- Фаза Б включва събирането на наличните материали на партньорите от МИГ Компания за регионално развитие Парнонас и обработката на данните с цел създаване на необходимия познавателен материал и подпомагане на хоризонталните действия за представяне и популяризиране на балканските сирена и балкански пътища на сиренето.
|
18 764.00
|
18 764.00
|
2.2. Изследване и събиране на данни за всяка територия - проучване и описване на сирената: Дейността ще се извърши в съответствие със спецификациите и изискванията, създадени по Дейност 2.1. Общо проучване и документиране на балканските сирена. Резултатите и материалите ще бъдат предадени на водещия партньор - МИГ "Компания за регионално развитие Парнонас", за да продължи обработката на данни от Дейност 2.1 и да включи изследването на всеки партньор в общия материал за транснационалния проект. |
16 348.14
|
18 764.00
|
2.3. Изготвяне на маркетингова стратегия за промотиране на марката Балканско сирене: Разработване на стратегия за популяризиране на специфичната стойност на балканските сирена като комбинация от:
а) качество и уникалност в световното производство на сирене, с акцент върху елементите на традиционния и "чист" начин на производство, като се използват местни гъби / бактерии, които с течение на времето придават на сиренето специалния "балкански" характер,
б) значителния им принос за здравето (здравословни храни),
в) специалната връзка и връзка на крайния продукт с производителя и мястото на производство, за разлика от безличните продукти от масов тип.
|
16 110.00
|
16 110.00
|
2.4. Изготвяне на насоки за брандиране на "Балканско сирене": Работата за разпознаване на марката е много важна, особено като се има предвид силната конкуренция, с която продуктите се сблъскват в почти всеки пазарен сегмент. Брандингът включва изследователски функции, стратегии, творения, дизайн и, накрая, постоянно управление на марката, за да следва неговите "изрази" и да оптимизира отношенията със съответните целеви групи, като се стреми да увеличи не само икономическата стойност, но преди всичко символичната стойност на марката. Изпълнението на тази дейност е тясно свързано с дейност 2.3. Изготвяне на маркетингова стратегия за промотиране на марката Балканско сирене. |
11 734.80
|
11 277.00
|
2.5. Маркетинг и дейности по промотиране: Дейността включва:
2.5.1. Промоционални кампании - планиране на кампанията за популяризиране на марката „Балканско сирене“. Тя ще включва дейности като:
- Популяризиране чрез национални и международни медии.
- Телевизионни презентации и създаване на предавания – доказателство за международен престиж.
- Публикации в големи международни медии, напр. CNN, BBC, Independent и т.н.
- Включване в специализирани сайтове за сирене, като например:
o Да си дойдем на думата за сиренето КУЛТУРА https://culturecheesemag.com/,
o Приготвяне на сирена https://cheesemaking.com/,
o Ценител на сиренето https://www.cheeseconnoisseur.com/,
o Гавин Уебър–производител/любител на сирене https://www.youtube.com/user/greeningofgavin,
o Сиренето на Мъри https://blog.murrayscheese.com/
но също така и гастрономически и туристически уебсайтове и блогове.
- Разработване на план за сътрудничество с международно известни готвачи за проектиране и изпълнение на промоционални дейности, като например Джейми Оливър www.jamieoliver.com, Лефтерис Лазару https://web.facebook.com/lefterislazarou.varoulko/ и т.н.
2.5.2. Участие в различни събития, конференции, фестивали и др.
Участие в конференции и изложби от особен интерес за представяне на плана, усилията, новата марка и балканската мрежа за сирене. Препоръчани събития:
• Сирене експо, Wiskonsin, ΗΠΑ https://cheeseexpo.org/,
• Американско дружество за сирене www.cheesesociety.org/conference/,
• Конференция „Наука за занаятчийско сирене 2020“, Сомърсет, Великобритания, от „Асоциация на специализираните сирене“ www.specialistcheesemakers.co.uk/article/the-science-of-artisan-cheese-conference-2020-3.aspx
Участие във фестивали на сиренето, като:
• Балкански фестивал на сиренето, Белград www.balkancheesefestival.com/
• Фестивал - годишна среща ➢ „FACEnetwork - Европейска мрежа на производителите на сирена и млекопроизводителите“ www.face-network.eu/meeting, в различна европейска държава всяка година.
• Фестивал на сиренето в Бра, Италия www.deliciousitaly.com/piemonte-food-wine/bra-cheese-festival
• Празник на сиренето Грюйер, Франция www.la-gruyere.ch/en/P7042/cheese-festival-in-gruyeres
2.5.3. Други дейности
Проучване на дизайна и създаването на нови институции, изследване на международни практики и действия, съгласно маркетинговата стратегия (дейност 2.3), като например:
• Състезания: по примера на „Големите британски награди за сирене“ www.greatbritishchefs.com/cheese-awards за британските сирена.
• Институционализиране на празненствата: Институционализиране на специално междубалканско събитие чрез определяне на „Балкански ден на сиренето“ с чествания и консумация на сирене и млечни продукти, по примера на „Британския ден на сиренето www.greatbritishchedayfs.com/cheese-awards/, на американския „Национален ден на сиренето“ 4 юни www.holidayscalendar.com/event/national-cheese-day/ и „Национален ден на виното и сиренето“ 25 юли https://nationaldaycalendar.com/national-wine-and-cheese-day -july-25/. |
32 270.70
|
18 763.99
|
2.6. Интернет инфраструктура и поддръжка на уеб сайт: Дейността включва дизайн и разработване на многоезичен уебсайт и създаване на страници в социални мрежи.
Целта на тази дейност е постоянно да информира обществеността за събитията, свързани с балканските сирена, както и представянето на различните „пътища на сиренето“ на Балканите с акцент върху партньорските зони, като по този начин привлича и насочва посетителите в зоните, които да следват изработените тематични маршрути. Материалите ще бъдат публикувани с информация и представяне на площи, сирена, пътища за сирене и др., като те ще бъдат резултат от общата изследователска и документационна работа на партньорите за балканските сирена (Дейност 2.1) и събиране и записване на данни от всяка зона (Дейност 2.2). |
9 387.84
|
0.00
|
2.7. Консултантски услуги /възнаграждения за външни експерти - физически или юридически лица за изпълнение на дейности по проекта, включително и за преводачи/: Тази дейност се фокусира върху консултантските услуги на транснационалния проект, за да се организира изпълнението на дейностите и да се постигне максимална степен на изпълнение на основните цели на проекта. Счита се за необходимо сътрудничество с външни експертии - консултанти за предоставяне на специализирани услуги и подкрепа на МИГ в контекста на изпълнението на проекта.
|
55 490.00
|
37 507.00
|
3.1. Издаване на двуезичен печатен материал : Дейността включва 2 поддейности:
- Превод на български език на изработения по проекта материал, описан в дейност 2.4. Изготвяне на насоки за брандиране на "Балканско сирене".
- Предпечатна подготовка и печат на изданието |
33 776.78
|
31 393.38
|
3.2. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 1. МИГ Парнонас, Гърция: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 1. МИГ Парнонас, Гърция и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене" |
0.00
|
0.00
|
3.3. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 2. МИГ Ахая, Гърция: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 2. МИГ Ахая, Гърция и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене" |
0.00
|
0.00
|
3.4. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 3. МИГ Олимпия, Гърция: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 3. МИГ Олимпия, Гърция и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". |
0.00
|
0.00
|
3.5.1. Фестивал на сиренето - местна дейност на Партньор 4. МИГ Раковски: Организирането на Фестивал на сиренето е първата дейност, която ще бъде реализирана на територията на МИГ Раковски. Основните цели на събитието са: да се насърчават и популяризират традиционните и непромишлени сирена, да се инвестира в по-здравословно хранително бъдеще, да се даде възможност за увеличаване на приходите на производителите и да се поддържа производителният сектор с паралелни възможности за туризъм и културни дейности. За постигането им, МИГ Раковски ще организира еднодневно местно събитие - Фестивал на сиренето, на което ще бъдат представени характерни за региона сирена, ще бъдат представени рецепти, включващи сирене под формата на демонстрационно шоу готвене и ще бъдат събрани автентични рецепти, които по-късно ще бъдат включени в рекламна брошура. |
9 779.00
|
9 779.00
|
3.5.2. Видео филм за популяризиране на сиренето и издаване на книжка с рецепти /публикация/ - местна дейност на Партньор 4. МИГ Раковски: С цел популяризиране на проектните дейности и представяне на територията на МИГ Раковски като район с традиции в производството на сирене, МИГ Раковски ще заснеме видео филм с продължителност 30 минути, както и ще издаде богато илюстрирана книжка с рецепти, включващи сирене, произвеждано на територията на МИГ Раковски. |
29 630.45
|
29 630.45
|
3.6.1. Фестивал на сиренето/хепънинг "Кажи сирене! Балканско сирене" - местна дейност на Партньор 5. МИГ Балчик - Генерал Тошево: Ще бъде организиран фестивал/хепънинг на сиренето Хепънинг е шоу представление с разнообразни, близки по теми епизоди, често с участие на зрителите, което води до веселие и масово празненство на открито
- За участие в Събитието ще бъдат привлечени 50 представители на целевите групи: Местни власти: проектът има за цел да популяризира идентичността на района и да го свърже с производството на сирене, предлагайки добавена стойност на традиционен хранителен продукт.
- Производители: да подкрепят доходите на производителите и да поддържат производствения сектор.
- Туристически бизнес: да насърчава предприемачите да популяризират алтернативния туризъм, като дава шанс на посетителите да опитат местни сирена, да посетят местни мандри, да опитат местни рецепти и гастрономия
- Местни общности: да информират местната общност за стойността на местните продукти и техния принос за местната икономика и хранителните навици.
Събитието ще има промоционален характер. Освен дегустация на местни видове сирена, в специална презентация ще бъдат изтъкнати техните характеристики и вкусови качества, технологични особености и ползи за здравето; Възможности и маркетингови подходи за популяризирането на местните продукти и производители, включително сред туристическия бизнес и местното население;
|
7 432.04
|
11 824.00
|
3.7.1. Местни дейности за промотиране и туристически продукти: Организиране на двудневен фестивал на сиренето - местна дейност на Партньор 6. МИГ Троян, Априлци, Угърчин: За популяризиране на проекта и привличане на български и международни партньори и туристи, МИГ Троян, Априлци, Угърчин предвижда в допълнение към дейност 1.3. Участие в транснационална партньорска среща в Троян, България да организира и двудневен фестивал на сиренето.
Организиране на фестивал се извършва от МИГ – ТАУ, чрез окуражаване и насърчаване на традиционните и непромишлени сирена, да се инвестира в по-здравословно хранене, добър доход за производители и устойчив продуктивен сектор с успоредни възможности за туризъм и културни дейности (маршрути на сирене, фестивали, гастрономически събития и т.н.). Двудневният фестивал ще се проведе през 2022 г. на територията местната инициативна група, в няколко сектора: подготовка, организиране и провеждане на фестивала; организиране на състезания и демонстрации; организиране на музикална програма с участие на български и/или чуждестранни изпълнители; осигуряване на мерки за безопасност на участниците и присъстващите, както и техническото обслужване на събитието. Очакван брой гости на фестивала приблизително 300 души.
|
56 976.10
|
56 976.10
|
3.8.1. Организиране на международни фестивали на сиренето в Сливница и Драгоман - местна дейност на Партньор 7 МИГ Сливница - Драгоман: Организиране на два международни фестивала на сиренето на територията на МИГ Сливница – Драгоман.
Ще могат да бъдат представени продукти от другите участници в проекта, а също така ще бъдат обменени нови идеи и представени различни технологии на производство на сирене и други млечни продукти. Съвместните дейности по проекта ще допринесат за по-задълбочено проучване на създаването и производството на сирене в балканските страни участници в проекта, където това е традиционен хранителен продукт. |
78 123.74
|
104 184.37
|
3.8.2. Местни дейности за промотиране и туристически продукти: Организиране на два броя хепънинга на територията на МИГ Сливница – Драгоман, извън градовете Сливница и Драгоман - местна дейност на Партньор 7 МИГ Сливница - Драгоман: Организиране на два хепънинга на територията на МИГ Сливница – Драгоман, по един през 2021г. и 2022 г., като на тях ще се приготвят и дегустират местни специалитети приготвени със сирене и други млечни продукти. |
5 867.40
|
12 480.00
|
3.9. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 8. МИГ Напока Поролисум: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 8. МИГ Напока Поролисум, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". |
0.00
|
0.00
|
3.10. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 9. Асоциация МИГ Текучи: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 9. Асоциация МИГ Текучи, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". |
0.00
|
0.00
|
3.11. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 10. МИГ Бистрица Насоуд: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 10. МИГ Бистрица Насоуд, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". |
0.00
|
0.00
|
3.12. Местни дейности, които ще бъдат осъществявани от Партньор 11. МИГ MVC /LAG Association ”Micro-Regiunea Vailor Crișurilor Alb și Negru”/: Местни дейности, които ще бъдат осъществени на територията на Партньор 11. МИГ MVC /LAG Association ”Micro-Regiunea Vailor Crișurilor Alb și Negru”/, Румъния и ще включват различни дейности за промотиране на проекта и неговия продукт - марката "Балканско сирене". |
0.00
|
0.00
|
Координация по проекта: Съгласно т.14 от Условията за кандидатстване са допустими до 2 координатори от всеки партньор по проекта. Дейностите за координация и управление са в размер на 10% от одобрената финансова помощ.
По дейността се предвижда назначаване на 6 броя координатори по изпълнението на проекта за транснационално сътрудничество, които ще имат следните отговорности и ангажименти:
* отговарят за цялостното навременно и качествено изпълнение на дейностите по проекта;
* изготвят, съгласуват с УС на съответната МИГ всякакви документи, протоколи, доклади, заявки съгласно административния договор за БФП;
* отговарят за комуникацията между всички участници в процеса на изпълнение на проекта;
* отговарят за техническото и финансовото изпълнение на проектните дейности;
* осъществяват комуникацията и координацията с асоциираните партньори от Гърция и Румъния;
* представят пред съответните органи доклади, отчети, заявки и други документи съгласно условията за изпълнение на проекта;
* осъществяват комуникация с медии.
Конкретните отговорности и ангажименти на координаторите са описани в секция 9. Екип от настоящия Формуляр за кандидатстване. |
0.00
|
47 499.95
|
Дейности по публичност и информираност: Съгласно т.13 Дейности, допустими за финансиране от Условията за кандидатстване дейността е задължителна за извършване по проекта за транснационално сътрудничество. Съдържанието на публикациите ще е до 3 страници формат А4. |
0.00
|
8 804.07
|
Организиране на транснационална партньорска среща в Троян: Дейността включва: Организиране на транспорт на участниците/партньори в събитието – наем на автобуси за трансфер на територията на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин; Осигуряване на материали необходими за провеждането на транснационалната среща и кафе – паузи; Обособяване на кът за почивка; Осигуряване на екран и мултимедия за прожектиране на материали по проекта; Организиране на посещения с дегустации на партньорите в проекта в мандри на територията на МИГ, както и в с. Черни Вит, където се произвежда единственото по рода си „Зелено сирене“; Коктейл-презентация на тема „Българското сирене – бялото злато на България“ за най-малко 40 души. |
7 823.21
|
7 380.00
|