Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The implementation of the current project proposal will contribute to tackling illegal migration by strengthening an effective, safe, and dignified return and will be directed more specifically at creating an organization and carrying out the accompaniment of foreigners illegally residing on the territory of the Republic of Bulgaria during the implementation of the administrative measures imposed on them. A training for the employees of the General Labour Inspectorate Executive Agency (GLI EA) will be carried out on topics related to illegal migration, labour mobility and labour legislation in general. The main aim of these trainings will be to increase the practical skills of the GLI EA’s employees regarding the carrying out a labour mobility and labour migration related control.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: За изпълнение на настоящата дейност e предвидено следното: 1. Екип по проекта Във връзка с реализирането на дейността ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, като за целта ще бъде осъществено следното: 1.1. Определяне на членовете на екипа за организация и управление на проекта в състав: - Ръководител на проекта - създава цялостната организация за изпълнение на проекта, като разпределя задачи между членовете на екипа и следи за изпълнението им. Представлява бенефициента както пред УО, така и пред изпълнителите; - Координатор на проекта - в оперативен порядък координира действията по изпълнение на проекта. Представлява бенефициента (без право на подпис) при отсъствие на ръководителя. Изпълнява възложени от ръководителя на проекта задачи, включително следи за спазване на изискванията на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ Изпълнява и други задачи възложени от ръководителя на проекта ; - Счетоводител на проекта - води счетоводната дейност по проекта и следи за спазване на приложимите нормативни актове и бюджетната рамка на проекта; - Технически сътрудник - отговаря за съхраняване, класифициране и архивиране на цялостната документация по проекта. Играе водеща роля при подготовка на документи за верифициране на разходите по проекта заедно със счетоводител по проекта и координатора; 1.2. Функциониране на екипа: провеждане на регулярни срещи, подготовка на документи, мониторинг изпълнението на дейностите. Начин на изпълнение: Дейностите по организация, управление и контрол ще продължават през целия период на изпълнение на проекта и ще се осъществяват в съответствие с изискванията, посочени в правилата за работа, вътрешна комуникация и докладване, както и процедури за вътрешен мониторинг и отчетност по време на началната среща, организирана след стартиране на проекта. Екипът по организация и управление на проекта ще провежда срещи, чиято периодичност ще бъде определена в зависимост от текущото изпълнение на проекта. Членовете на екипа за управление на проекта ще присъстват в провежданите обучения. Периодично ще се отчита изпълнението на проекта, съгласно реда за отчетност, установен за проекти изпълнявани по ФУМИ. 17 765.00 0.00
Подобряване на административния капацитет на ИА ГИТ чрез специализирани обучения: Дейността включва следното: Провеждане на специализирани (тематични) обучения на служители на ИА ГИТ в присъствена форма на територията на Република България, по теми посочени от Възложителя, свързани с незаконната миграция, трудовата мобилност и трудовата миграция и трудовото законодателство като цяло. Ще бъдат организирани 7 (седем) броя обучения за общо 140 служители на ИА ГИТ, които ще се проведат в град Велинград (2 обучения), град Банско (2 обучения) и град Казанлък (3 обучения), по следните теми: 1. Трудова мобилност – основни аспекти, трудова миграция от трети държави, общи разпоредби (Европейско законодателство – в областта на трудовата миграция и трудовата мобилност (релевантни актове от Европейското законодателство); 2. Пребиваване на чужденци в Република България. Разрешения за пребиваване (продължително, дългосрочно, постоянно); 3. Единно разрешение за пребиваване и работа; 4. Висококвалифицирана заетост - Синя карта на Европейския съюз; 5. Сезонна заетост. Процедури по регистрация на сезонна заетост до 90 дни и за издаване на за разрешения за сезонна заетост до 9 месеца; 6. Вътрешнокорпоративен трансфер; 7. Заетост на научни работници, студенти и стажанти; 8. Разрешения за работа; 9. Международна закрила на чужденци в Република България - статут на бежанец , хуманитарен статут; 10. Правила при временна закрила - промени в националното законодателство във връзка с прилагането на Решението за изпълнение на Съвета на Европейския съюз (ЕС) 2022/382 от 4 март 2022 г. за установяване на съществуването на масово навлизане на разселени лица от Украйна по смисъла на член 5 от Директива 2001/55/ЕО за въвеждане на временна закрила; 11. Актуални предизвикателства при прилагане на контролните правомощия в областта на трудовата миграция и трудовата мобилност (контрол и административнонаказателни разпоредби); 12. Теоретични и прaктически аспекти на националното законодателство, в случаите на командироване на работници и служители в рамките на предоставяне на услуги за граждани на трети страни на територията на Република България; 13. Ред и условия за извършване на работа чрез предприятие, което осигурява временна работа в предприятие ползвател от граждани на трети страни на територията на Република България; 14. Директна заетост на граждани на трети страни чрез посредничеството на лицензиран посредник - ред за извършване на посредническа дейност по наемане на работа; Сключени споразумения с Грузия и Молдова' 15. Изисквания на Регламент (ЕО) № 1030/2002 на Съвета от 13 юни 2002 г. относно единния формат на разрешенията за пребиваване за гражданите на трети страни; 16. Изисквания на Директива 2009/52/ ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 18 юни 2009 г.; 17. Предизвикателства при прилагането на Директива 2009/52/ ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 18 юни 2009 г. 177 815.00 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация: Своевременно информиране на обществеността, потенциалните изпълнители на дейностите по проекта и заинтересованите лица за целите на дейностите, очакваните резултати и финансовата подкрепа на Съюза, с оглед спазване на изискванията за видимост прозрачност и комуникация описани в Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета. Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация ще се изпълняват в съответствие с чл.30 от Регламент (ЕС) 2021/1147 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на фонд „Убежище, миграция и интеграция“. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).