Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост: Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД, където работят 81 служители, като 38 от тях са над 54-годишна възраст. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите услуги.
Към момента компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо развитие на дружеството се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността на предприятието, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности. Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси:
-големият брой персонал предполага чести отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място
-наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот
-различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот
-увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.
Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегия за управление на човешките ресурси, която да включва следните мерки и елементи:
1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост
2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастници служители над 54 години
3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието
4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот
5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност
6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива
7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси.
Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане Стартегия за управление на човешките ресурси е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др.
Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности:
1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот;
2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. |
19 200.00
|
15 360.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - Средства за колективна защита: Дейността предвижда да се закупят средства за колективна защита (СКЗ), които осигуряват безопасността н всички работници и служители в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД. Често екипировката и техниката, които се използват, са морално остарели или просто не отговарят на утвърдените стандарти. Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия могат да доведат до пренатоварване на системата, което резултира в прекъсване на електричеството и понякога води до поражение върху техниката. Основните рискове могат да се обобщят в следните:
- Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия могат да доведат до пренатоварване на системата, което резултира в прекъсване на електричеството и понякога води до поражение върху техниката;
- Човешка небрежност;
- Известен факт е, че повече хора загиват от вдишването на дим, отколкото от самите пламъци, така ще бързото информиране на персонала и извеждането от засегнатите зони е от изключително значение за безопасността им.
Спецификата на работа на служителте в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД е свързана именно с предотвратяването на пожарите, борба с тях и с последствята от тях, която основно е свързана със спасяване на хора и / или имущество. Във връзка с това е необходимо на пожарникарите и газоспасителите да им бъдат осигурени най-добрите средства за колективна защита, така че, изпълнявайки своите служебни задължения, да им бъде осигурена безопасността и да запазят живота и здравето си.
За целите на безопасността на служителите в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД се предвижда да се закупят следните СКЗ:
•Газдетектор-2 бр.
•Радиостанции-15 бр.
•Химически костюми тежък тип-6 бр.
Здравият корпус от поликарбонат на предвидените газдетектори предоставя ненадмината здравина, включително възможност за оцеляване при падане от височина до 3 метра. Ергономичният дизайн и бутоните предоставят възможност за опериране с ръкавици; дисплеят е с висок контраст и прави газдетектора лесен за употреба при всички приложения. Всички операции и опции на уреда да могат да бъдат извършвани само чрез бутоните намиращи се върху него, без необходимост от използването на допълнителен софтуер и компютър. Сензорите предлагат превъзходна стабилност при екстремни условия на околната среда, точност и повторяемост, както и много по-бързо отчитане. Уредът е с вградена акумулаторна Li-Ion батерия, която да издържа до 20 ч в режим на работа. Уредът е с аларма за липса на движение на носещия го за повече от 30 секунди, както и принудително активиране на алармен сигнал в случай на опасност.
Радиостанцията притежава здрава конструкция, съчетана с висока технология в малки размери, система за подтискане на шума и цифрово кодиране на гласа, който прави невъзможно подслушването на провежданите разговори. Радиостанцията осигурява надеждност и лесна експлоатация.
Химическият защитен костюм е с уникални качества и висока защита срещу голям спектър от химикали. С двойни шевове от вътре и от вън - шити и лепени за по – висока сигурност и здравина. Костюмът с прикрепени ботуши, ръкавици и двоен визор с патентована система за запечатване, осигуряваща по - сигурно уплътняване между плата и визора, с възможност за по широка видимост.
Заложените средства за колективна защита съответсват на Списъка за осигуряване на Колективни предпазни средства / оборудване за минималните количества пожаро-техническо и спасително оборудване на пожарните (ПА) и спасителните (СА) автомобили на „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД, който е приложен към настоящия проект.
Имайки предвид, че „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД е една от малките фирми, прилагаща стриктно правилата за безопасността и здравето при работа, очакванията и нагласите за нейната дейност в тази област са изключително завишени. Спецификата на конкретния работен процес, както и работата при различни климатични условия, изискват по-висок клас СЗК за осигуряване на здравословни и предпазни условия на труд. |
25 000.00
|
24 960.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - ЛПС и специално работно облекло: Дейността предвижда да се закупят колективни средства за защита и лични предпазни средства и специализирано работно облекло за 75 души в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД, разпредлени в описаните групи длъжности и професии:
• Ръководител звено - 2 служители
• Инспектор противопожарна охрана-5 служители
• Пожарникар-22 служители
• Газоспасител-28 служители
• Техник-механик-4 служители
• Шофьор.(пожарен автомобил, линейка) - 14 служители.
Спецификата на работа на служителте в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД е свързана именно с предотвратяването на пожарите, борба с тях и с последствята от тях, която основно е свързана със спасяване на хора и / или имущество. Във връзка с това е необходимо пожарникарите и газоспасителите да са оборудвани с най-висок клас защитно облекло, ЛПС, така че, изпълнявайки своите служебни задължения, да им бъде осигурена безопасността и да запазят живота и здравето си.
Предвидените ЛПС и специално работно облекло за различните категории длъжности включват комбинация на част / части от следните предпазни средства и защитно облекло:
• Въздушно-дихателен апарат - 30 бр.
• Стоманена бутилка за въздух - 30 бр.
• Композитна бутилка за въздух - 30 бр.
• Цялолицева маска - 30 бр.
• Пожарникарски каски - 75 бр.
• Пожарникарски ръкавици - 75 бр.
• Пожарникарски ботуши - 75 бр.
• Пожарникарски колани - 75 бр.
• Бойно пожарно облекло - 75 бр.
Въздушно-дихателен апарат е с бърза връзка за присъединяване към маската (повишено налягане), има самар от негорим материал с подплънки на раменете и кръста. Апаратът има стойка, захваната за колана на кръста, когато не е свързан към маската, както и контролен манометър, втора връзка за подаване на въздух към спасителна качулка.
Цяла лицева маска позволява присъединяване към белодробния автомат с бърза връзка, повишено налягане, както и пет точкова сбруя за закопчаване.
Пожарникарските каски притежават двойна система на визьора - вградени предпазни очила, регулиращи се в дълбочина, алуминизиран предпазител за врата, вградено LED осветление в корпуса на каската.
Ръкавиците се предвижда да са от естествена кожа с четирислойна мембрана и специална обработка на материала за устойчивост на повишени температури, вода и масла, както и повишена устойчивост срущу механични опасности; външна водоустойчива мембрана, служеща като преграда срещу бактерии и химикали; вътрешна мембрана с повишена устойчивост срещу топлина, разкъсване и срязване; 100% памучен хастар; маншет на ръкавиците.
Пожарникарските ботуши са изработени от естествен каучук, защита от пламък, лъчиста топлина, вода и агресивни течности. Метално бомбе, издържащо на удар 200 J и стоманена междинна пластина. Ходилото е устойчиво на температура до 250°С, минерални и растителни масла, противохлъзгащо.
Пожарникарският колан е с D-образни пръстени от двете страни за закрепване на въже и карабини, самоблокираща закопчалка.
Костюмът за пожарникари съдържа яке и панталон с презрамки от 3-слойна термоизолираща и водонепропусклива дищаща материя с плътност 450 гр, включваща: външен бариерен слой - 180 гр. от 39% Pbo, 59% Para-aramid и 2% Antistatic, среден комбиниран слой - 140 гр. от Meta-para aramid и ePTFE/PU мембрани, осигуряващи термоизолация и водоустойчивост на облеклото. Най-долният слой е 130 гр. термоизолираща подплата от meta-aramid. Закапчаването на панталона е с централен цип в шлица, към панталона да бъдат пришити еластични презрамки, които да се закопчават на колана отпред с катарами.
Предвидените специалното работно облекло и необходимите ЛПС за всяка отделна длъжност съответстват на оценката на риска на дружеството и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, приложен към настоящия проект. |
250 000.00
|
249 450.00
|
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта.
Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Радостина Цветанова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента.
ЕТАПИ:
1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати.
2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. |
27 000.00
|
27 000.00
|
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно:
• Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му;
• Една информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в административния офис на фирмата;
• Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта.
Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянната информационна табела, която ще бъде изработена, ще бъде поставена на видно място в централния офис на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването, което е предвидено да се закупи в рамките на проекта.
ЕТАПИ:
1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност;
2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта;
3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели;
4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект;
5. Поставяне на видно място на информационната табела;
6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта. |
1 700.00
|
1 700.00
|