Организация и управление на проекта: Обезпечеността на проекта с човешки ресурси с необходимата квалификация , опит и позиция е един от най-важните фактори за успешната му реализация. За тази цел общината определя служителите, отговорни за подготовката, организацията и управлението на проекта. Екипът за организация и управление на проекта се състои от трима души и включва ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. |
77 853.44
|
105 562.77
|
Дейности по информиране и публичност: В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани от европейските фондове, се предвиждат дейности по информиране на целевите групи, крайните бенефициенти, както и на цялата общественост в общината и региона за дейностите и резултатите от финансирания по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 проект. Дейностите по информиране и публичност ще се изпълняват при стриктно спазване на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Този наръчник се основава на Регламент (ЕС) NO1303/2013 за въвеждане на единни мерки за проекти, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на ЕС, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство. Техническите характеристики в Наръчника са в съответствие с Регламент за изпълнение(ЕС) No 821/2014 , приет от Европейската Комисия за определяне на правила за прилагане на Регламент (ЕС) NO1303/2013. Освен предвидените дейности за информиране и публичност, във всеки документ, свързан с изпълнението на проект "Социално включване в община Николаево" , който се използва за обществеността или за участниците, се посочва че финансиращата ОП "Развитие на човешките ресурси"2014-2020 се осъществява с подкрепата на Европейски социален фонд на ЕС. |
7 785.21
|
2 443.53
|
Формиране и развитие на родителски умения, Семейно консултиране и подкрепа, Индивидуална и групова работа с деца и родители: Услуга „Формиране и развитие на родителски умения":
Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители.Тази дейност може да се провежда веднъж седмично, в сесии с продължителност от 90 минути, в новоизградени помещения по Проекта за социално включване. Броят на участниците в групата на един обучител/консултант не следва да надвишава 8 души. Работните сесии с една група трябва да бъдат поне 8-10 на брой.
Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Провежда се веднъж седмично, в сесии до 90 минути, в помещения по Проекта за социално включване. Брой участници в група на един обучител/консултант- 8 души. Работните сесии- 8-10.
Групи за родители и бъдещи родители- ще се събират и ще обменят своите мнения и опит.Група от 6-8 деца и родителите им. Срещите-два пъти седмично до 90 минути.
Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. -Трябва да бъде създаден мобилен екип. Препоръчително е във всеки екип да има поне двама специалисти и поне един медиатор.
Услугата „Семейно консултиране и подкрепа": Групови и индивидуални сесии за семейно планиране. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани при необходимост. Груповите сесии ще се провеждат веднъж седмично за групи от по 8-10 души, Общ брой сесии- между 5 и 8. За тази дейност наличието на мобилен екип е задължително.
Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.Тази услуга ще се предоставя в специално създадени за целта помещения, както и чрез мобилна работа.
Консултиране и подкрепа - услугата се основава на групова работа с родители, които не полагат достатъчни грижи за децата си и предполага групова или индивидуална работа – консултиране и психотерапия на деца, подложени на насилие и неглижирани деца. Мобилната работа/работата на терен обхваща обхождане на рисковите райони най-малко веднъж седмично. Интензивността на индивидуалната работа се определя в зависимост от всеки отделен случай. Груповата работа е съсредоточена около общи проблеми, като съдържанието на програмата и интензивността на срещите следва да са съобразени с всяка група и фокусът на работата й.
Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда .Тази услуга ще бъде предоставяна основно чрез мобилна дейност.
Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина - цели се предварителна работа “на място” за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата среда; индивидуално обучение за преодоляване на дефицити: социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма; допълнителни дейности за интеграция на децата в групите – организиране на състезания, фестивали; мотивация за по-добро образование; посещения на училища. Място: Детски градини в общината.
Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина - предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието им относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности; поддържане на мотивацията на родителите за подкрепа на интеграционния процес и за осигуряване на по-добро образование на техните деца. Срещите следва да са по-интензивни в началото (веднъж седмично), след първия месец срещите могат да се провеждат веднъж или два пъти месечно. Място: Детски градини в общината.
Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина - организиране и провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца в детската градина; участие в съвместни дейности с родителите на новозаписаните деца. Място: Детски градини в общината или други подходящи помещения.
Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина -Целта е взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. |
296 763.01
|
274 876.60
|
Здравна консултация за деца: Услугата „Здравна консултация за деца” цели:
- Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата;
• Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст;
• Достъпност за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават;
• Осигуряване на мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране;
- Профилактични стоматологични прегледи и диагностика веднъж на 6 месеца за деца от 3 до 7 години;
- Насочване към зъболекар, когато е необходимо лечение;
- Обучение на децата и техните родители в основни правила за поддържане на добра устна хигиена и здраве (включително раздаване на хигиенизиращи средства);
- Разработване на информационни материали, свързани с превенция и профилактика на зъбните заболявания;
- Разработване на информационни материали, свързани с превенция и профилактика на детските заболявания;
- Провеждане на консултации с родители за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др.;
- Провеждане на обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето
- Провеждане на обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето и детето, практики за подобряване на общото здравословно състояние на детето, процедури за оформяне на тялото.
Услугата се осъществява от екип от специалисти, който включва: педиатър, стоматолог, медицинска сестра и медиатор. Изборът им е по ЗОП. Сключване на граждански договори.
За да се избегне двойно финансиране на услугите, предоставяни по дейност "Здравна консултация за деца" предвиждаме задълбочено проучване и подбор на потребителите въз основа на набор от критерии, като:
- Това да са деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск - което включва:
- Деца от общности с различен етнически произход( ромски произхо);
- Деца на безработни родители;
- Деца на родители, получаващи социални помощи;
- Деца от семейства, живеещи при лоши битови условия;
- Деца на родители без или с ниска степен на образование;
- Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър;
- Деца от семейства безздравни осигуровки;
- Деца от семейства, в които не се полага достатъчно грижа за тях;
- Всички деца с увреждания;
- Деца със здравословни проблеми.
Голяма роля за издирването и включването на потребители, които отговарят на горепосочените условия, ще изиграят медиаторите. Те трябва да познават отлично целевата група и да извършват задълбочена работа на терен.
Като допълнителна мярка за недопускане на двойно финансиране ще бъде въведена Декларация от страна на родителите на деца, обхванати от услуга "Здравна консултация за деца" , че получаваните услуги не се финансират и от НЗОК. |
126 339.40
|
87 269.33
|
Допълнителна педагогическа подготовка за равен старт в училище: Услугата „Допълнителна подготовка за равен старт в училище” цели чрез създаване на летни групи/училища да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като:
Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища.
Игри в съответствие с предпочитанията на децата;
Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото;
Включване на родителите в екскурзиите като придружители;
Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища;
Срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас;
Включване на родителите в подготвителната работа;
Закупуване на книги и материали за първи клас.
Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език.
|
36 709.97
|
28 866.02
|
Управление на услугите: Управлението на услугите по проект "Социално включване в община Николаево" се извършва чрез назначаване на екип от лица, който включва: ръководител/ координатор , шофьор и домакин. Домакинът ще изпълнява и функциите на хигиенист на помещенията, в които ще се извършват дейностите по проекта.
Функции на руководителя:
1. Координация на предоставянето на всички услуги по проекта;
2. Координация между екипите по отделните услуги по проекта;
3. Координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали, методики и др.;
4. Обобщаване на графиците за предоставяне на отделните услуги по проекта и подготовка на общ график на дейностите по проекта и ангажираността на отделните специалисти;
5. Подготовка на обобщени отчети, включващи всички дейности по проекта и представяне на ръководителя на проекта;
6. Оказване на методическа подкрепа на медиаторите;
7. Координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта;
8. Създаване и поддържане на база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности;
9. Организиране на ежемесечни самостоятелни срещи с отделните екипи на услугите по проекта;
10. Организиране на периодични срещи с всички специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;
11. Организиране на провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва;
12. Координация на взаимодействието на специалистите в отделните услуги с държавни и общински органи, детски градини, детски ясли, здравни и учебни заведения, социални услуги и др.;
13. Отчитане на дейностите по проекта пред ръководителя на проекта.
Чрез наемане на шофьор се осигурява транспорт с цел посещаване на интегрираните услуги, както и извършването на мобилна работа от различните екипи по проекта.
Домакинът/ хигиенист:
1. Осъществява цялостната дейност по прием,съхраняване и отпускане на стоки и материали по вид и количества, необходими за различните услуги по проект "Социално включване в община Николаево".
2. Контролира качеството на доставените стоково-материални ценности, предоставени му за съхранение и разходване.
3. Води картотека за постъпилите материали, консумативи, работно облекло, както и на длъжностните лица, на които са предадени за ползване.
4. Оформя заявки за нови материали и консумативи, които предава на счетоводителя от екипа по проекта, за одобрение и изпълнение.
5. Разпределя материалите по услуги в зависимост от заявките на екипите.
6.Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността.
7. Почистване на работните помещения - здравен кабинет и зали за обучения.
8. Изхвърляне на отпадъците до определените за целта места;
9. Поливане на декоративни растения. |
233 083.41
|
186 655.36
|