Осигуряване на социални придобивки за служителите на община Симитли, посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за кът за деца за полагане на почасови грижи за деца: Целта на Дейност 1 е да се осигури социалната придобивка „детски кът“ за работниците и служителите на община Симитли, посредством адаптиране и оборудване на помещение, част от сграда частна общинска собственост с АКТ № 2686 за частна общинска собственост. Това е Урегулиран поземлен имот IX (девети), пл.сн. №133 (сто тридесет и трети), находящ се в кв. 25 (двадесет и пети) по регулационния план на гр. Симитли. Помещението е част от сградата, в която се намира създаденият по проект „За независим живот” - Център за социални услуги. Ситуирането на детският кът именно там е изключително комуникационно достъпно – непосредствена близост до сградата на Общинска администрация - гр. Симитли, сградата е Полицейски участък - Симитли към Второ районно управление-Благоевград, както и отдел „Социална закрила” към Дирекция „Социално подпомагане“- Благоевград. В съседство се намира и Храм „Рождество Пресвета Богородица”. Пред сградата има обособен автомобилен паркинг.
Помещението е тухлено, с бетонов под, таван с градоред и обща площ от 48,94 кв.м и височина 4,70 м с опция за понижаване до 3,50 м. Фасадата на сградата е с варова мазилка, а покривът с керамични керемиди. Налични са отваряеми прозорци с дървена дограма, които осигуряват естествена светлина и вентилация. Липсва ВиК инсталация и самостоятелен санитарен възел. Стените към момента са с дървена обшивка до височина 1.2 м и остатъкът до тавана е с варова мазилка. Има дървен окачен таван. Липсва отопление и климатизация. Размерът на помещението е съобразен с броя на децата, които ще то посещават, като за всяко от 20-те планирани деца са осигурени 2,5 кв. м. площ.
В рамките на Дейност 1 ще се осъществи текущ ремонт на помещението, в което ще бъде разположен детски кът „Радост“, необходим заради общото състояние на помещението и за привеждането му във вид, годен за ползване за деца. Строително-ремонтните дейности включват: Подмяна на дървената дограма с нова 5-камерна PVC дограма, така че да се осигури още по-добра отваряемост и обезопасеност на прозорците. Ще бъде монтирана нова външна врата и вертикални щори за прозорците. Стените ще бъдат шпакловани и боядисани след премахване на дървената обшивка, а тавана ще бъде решен като окачен разтерен таван с пана 60х60. Предвижда се полагане на ударопоглъщаща настилка, с нехлъзгава повърхност, устойчива на дезинфекционни разтвори и удобна за лесно почистване така, че да не се създават условия за развитие на организми, паразити и насекоми. Отоплението и вентилацията ще бъдат решени с монтаж на иверторен климатик 12000BTU, енергиен клас на охлаждане/отопление минимум А++/А+. Предвижда се подмяна на осветлението и ел. инсталацията. Инсталациите в помещението (осветителна, отоплителна, ВиК и др.) ще бъдат разположени недостъпно за децата и ще бъдат подходящо обезопасени. Предвижда се обособяване на самостоятелен санитарен възел към помещението, включващ преддверие с мивки и с течаща топла и студена вода и 2 бр. WC клетки с нужната санитария. В помещението ще бъдат обособени две зони за възрастовите групи от 3 до 7 г. и от 8 до 12 г., подходящо обзаведени с необходимите мебели за занимания и игра – маси, столове, шкафове, меки мебели, както и закупени пособия за изпълнение на задачите на детския кът. Оборудването ще бъде съобразено с броя и възрастта на децата, и максимално безопасно за експлоатация. В обхвата на тази дейност ще бъдат ремонтирани фасадата и покрива на сградата.
Реализираната инвестиция ще се запази от община Симитли за срок не по-кратък от 5 години от крайното плащане към бенефициента без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства.
За изпълнението на всички планирани строително-ремонтни дейности е изготвена подробна количествено-стойностна сметка. |
0.00
|
15 524.51
|
Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и в обучение, свързано с полагане на грижи за деца: Целта на Дейност 2 е да се селектират безработни лица, регистрирани в Дирекция „Бюро по труда” – гр. Благоевград, Филиал - гр. Симитли, които ще бъдат наети за изпълнение на дейността, свързана с полагане на грижи за деца и включени в обучение за придобиване на умения за полагане на грижи за деца.
За осъществяване на идентифицирането и подбора, Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще разработи критерии върху законовите изисквания за включване в обучение и заемане на длъжности на лицата от целевата група, които Бенефициентът ще включи в изпълнение на дейностите на проектното предложение и при спазване хоризонталните принципи на програмата. Ще бъде изготвена обява за работните места и изискванията за тяхното заемане, която ще публикуваме на официалната интернет страницата на община Симитли. Подборът на безработни лица ще се осъществи съвместно с Дирекция „Бюро по труда” – гр. Благоевград, Филиал - гр. Симитли. Безработните лица ще подават писмени заявления за включване в субсидирана заетост и обучение, свързани с полагане на грижи за деца. Следващата стъпка ще бъде провеждане на интервюта с кандидатите, отзовали се на обявата. На базата на предоставените документи и резултатите от интервютата ще се направи оценка на съответствието между притежаваното от безработното лице образователно равнище и изискванията за заемане на длъжностите в детския кът, същински подбор и информиране на всички кандидати за резултатите от процеса по селектиране. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца: Целта на Дейност 3 е подбраните лица за работа в обособения детски кът да придобият необходимите умения за полагане на грижи за деца от 3 до 12 годишна възраст. Планираме да организираме и проведем обучение на безработните лица, независимо от това дали притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или са преминали обучение за полагане грижи за деца. Идеята ни е да осигурим възможно най-добрата грижа за децата на нашите служители, така че да подпомогнем процесите по тяхното правилно възпитание и интелектуално-емоционално развитие, което е възможно само със знаещ и можещ екип, действащ максимално професионално.
Обучението ще бъде проведено в рамките на 150 часа, на принципа на семинарните занятия и ще се състои от модули, разделени на теми (подмодули). Планираме съотношението между теория и практика да бъде 40:60 % от общият брой на учебните часове. Комбинирането на теория и решаване на конкретни казуси, ролеви игри и прилагането на интерактивни методи, ще гарантира практичност на предоставените умения и знания. Програмата на обучението ще включва следните теми:
- Придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди);
- Дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст;
- Безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации;
- Придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие;
- Дисциплината като средство за защита и възпитание на детето;
- Придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца;
- Придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители;
- Ранно детско развитие;
- Методът Монтесори – практическо приложение.
Обучението ще даде възможност на лицата от целевата група да повишат своите умения и компетенции в областта на развитието на детето, неговата дисциплина и реакции при настъпването на различни ситуации от ежедневието на детето. Преподавателите в обучението ще представят и обучат участниците както на базисни неща, необходими за практикуването на полагането на почасовите грижи за деца, така и на различни специфики, които да им помогнат да бъдат конкурентни на пазара на труда. По този начин ще се подобрят техните възможности за бъдеща професионална реализация и намиране на добра работна среда. Обучението ще допринесе за прилагането на принципите за учене през целия живот, което в последствие да бъде базата за развита икономика, основана на знанието.
Обучителният курс ще завърши с оценяване на знанията и уменията на обучаваните чрез разработване на курсова работа по конкретна тема с включен казус. Успешно завършилите обучението ще бъдат удостоверени със сертификат. |
0.00
|
0.00
|
Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца: Целевата група на проекта е в икономическото и социалното си състояние заради липсата на устойчива заетост. В селските райони през последните години тя е следствие от липсата на възможности за професионална реализация и стагнация на икономическата среда, водеща до закриване на производства и икономически дейности. Създаването на детски кът за почасово и целодневно полагане на грижи за деца от 3 до 12 годишна възраст е механизъм, чрез който ще създадем собствен подход за преодоляване на очертаните от ОПРЧР предизвикателства по отношение устойчивата заетост и възможности за по-доброто съвместяване на професионалния с личния живот на работниците и служителите ни. Работещите родители изпитват затруднения с осигуряване на грижи за техните деца, особено при настъпване на форсмажорни обстоятелства. Служебните и професионалните ангажименти на служителите ни често налагат работа под напрежение, спазване на срокове, командировки и удължено работно време, което ги поставя пред изпитания за осигуряване на грижи за децата им, докато те извършват трудовата си дейност. Ето защо, разкриването на детски кът в близост до работното място цели да осигури 12-месечна субсидирана заетост на лицата от целевата група за извършване на целодневно и почасово полагане на грижи за деца от 3 до 12 годишна възраст. Успешното й изпълнение ще ни покаже как да създадем механизъм за генериране на работни места за уязвимите представители на местната общност чрез възможности за достоен труд и заплащане при изпълнението на задачи за пълноценни грижи към децата на работниците и служителите на община Симитли.
При условията на глава V от КТ ще се сключват трудови договори за неопределено време с включените в проекта лица за работа както следва: 4 лица за извършване на целодневно и почасово полагане на грижи за деца от 3 до 12 годишна възраст в детския кът на длъжност 53111001 “Детегледачка“. Полученото допълнително обучение на наетите безработни лица ще ни позволи да създадем вътрешногруповата система за контрол и управление на наетите работници, която да обвържем с действащата система за управление на човешките ресурси на община Симитли.
Изпълнението на трудовите задачи ще се осъществява въз основа на сключените трудови договори, правилника за вътрешния трудов ред и приложимите планове за изпълнение на задачите по извършване на целодневно и почасово полагане на грижи за деца от 3 до 12 годишна възраст. Работното възнаграждение е изчислено съобразно раздел 13.3. Допустими разходи на Условията за кандидатстване, при покриване на средна брутна месечна заплата на наетите лица за икономическа дейност “Хуманно здравеопазване и социална работа” за 2019 г. в размер на 1278,92 лева, по данни на НСИ, и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгл. изискванията на КТ и КСО, в размер на 19.22% за 2021 година. Брутното месечно възнаграждение на един зает ще възлиза на 1524,73 лева за осемчасов работен ден. При изчисленията е взета предвид и средносрочната бюджетна прогноза за периода 2020-2022 г., одобрена с Решение 192/11.04.2019 г на МС и приетият републикански бюджет за 2021 година. По данни на НСИ за второто тримесечие на 2020 година, средната месечна заплата в област Благоевград в обществения сектор е 1202 лв., а за частния – 769 лева. Много по-ниско заплащане под тези стойности през 2021 година би било демотивиращо за лицата и създава рискове за постигане резултатите на проекта, с оглед тенденцията за увеличение както на доходите на населението, така и на разходите.
Планираме детегледачките да работят на двусменен режим по двама души, които да обгрижват общо 20 деца или средно по 10 деца/смяна. Работното време на детскят кът ще съвпада с работното време на работниците и служителите в администрацията. Услугата ще бъде напълно безплатна.
|
0.00
|
83 138.82
|