Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project implementation will start with a study of the organizational climate and culture in the partnering kindergartens and schools, realized by Ethnotolerance NGO’s experts. The results will outline the strengths and weaknesses, opportunities and difficulties, related to the equal access to opportunities and participation of all students in the Bulgarian education system. Subject of assessment will be the interactions between the educational specialists and parents, children, other stakeholders, including representatives of the marginalized communities, the school board, and the public authorities board. This diagnostics will underlie the analytical report, tailored to each kindergarten and school, detailing guidelines for modification of the institutional strategy towards enhancing the intercultural sensitivity and competence of the educational specialists. The needs of specific trainings in the field of work in a multicultural educational environment will be identified depending on the linguistic, ethnic, religious and age features of the children and students from the partnering kindergartens and schools.  The experts from Ethnotolerance will draft the timeline for organization of the trainings for educational specialists for work in a multicultural environment. Based on the needs analysis will be prepared the plan for the professional development and upskilling the educational specialists to work with children and students of different ethnic background. The schedule will be agreed with the principals and will include programmes, awarding credits to participants, delivered by the Faculty of Educational Studies and the Arts and the trainings without credits, delivered by Ethnotolerance to educational specialists and educational mediators. The timeline of the qualification activities will be drafted and implemented thereafter.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на организационния климат и организационната култура в образователната институция (детска градина или училища) по посока: актуализиране на стратегии; разработване на анализи, препоръки, компетентностни профили и др.; диагностициране на нуждите от специфични обучения в областта на работата в мултикултурна образователна среда.: Експертите на СНЦ „Етнотолеранс“ съвместно с партниращите институции, ще организират проучване на организационния климат и организационната култура в: четири ДГ: № 21 „Ежко Бежко“ и № 91 „Слънчев кът“ от гр. София; „Пролет“ и № 15 „Райна Княгиня“ от Перник и девет училища: четири от София - 77 ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в кв. Филиповци, 113 СУ „Сава Филаретов“, 70 „ОУ Св. Климент Охридски“ и 65 ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в кв. Ботунец; три от област Пловдив - Обединено училище „Христо Ботев“, с. Дълго поле, ОУ „Граф Николай Игнатиев“, с. Граф Игнатиево и ОУ „Васил Левски“ в село Караджово; СУ „Хаджи Мина Пашов“, гр. Сливен и Професионална гимназия по химични и хранителни технологии, гр. Пазарджик. Проучването ще се реализира на основата на две оригинални методики - за детските градини и за училищата, разработени от два екипа от „Етнотолеранс“ за установяване на силните и слаби страни, възможностите и затрудненията относно реализирането на равноправно участие на всички деца и ученици в образователната система. Методиката за детските градини ще се разработи от доц. д-р Соня Георгиева от РУ "Ангел Кънчев" и Димитрина Минева - дългогодишен директор на ДГ № 34 “Пролетна дъга” - Шумен и хон. преп. в ШУ "Еп. К.Преславски", а за училищата от доц. дн Йосиф Нунев от ПК-Плевен към ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и доц. д-р Калина Йочева от ШУ "Еп. К.Преславски". Методиките ще бъдат обсъдени на работна среща с директорите, които след това ще организират събирането на данните. Ще се проучи и оцени работата на педагогическите специалисти с родителите, децата, други заинтересовани страни, в т.ч. представители на маргинализираните общности, училищното настоятелство и обществения съвет. Ще се проучи работата на образователните медиатори в институциите, в които има такива (113 СУ „Сава Филаретов“, 70 „ОУ Св. Климент Охридски“, ОбУ „Христо Ботев“, ОУ „Граф Николай Игнатиев“, ОУ „Васил Левски", СУ „Хаджи Мина Пашов“) и ще се оцени необходимостта от назначаване в други партниращи училища като се изготвят и компетентностни профили . На базата тази диагностика за всяка детска градина и училище ще се изготви аналитичен доклад с препоръки за промяна на институционалната стратегия по посока изграждане у педагогическите специалисти на умения за опознаване на спецификите в етнокултурното поведение на техните възпитаници и повишаване на равнищата на тяхното приемане и подкрепяне без това да противоречи на развитието на детската личност като уникална, но едновременно с това и като носител на националните ценности. На базата на препоръките на експертите, директорите ще обосноват необходимостта от актуализация или промяна в институционалната стратегия или ще разработят специална такава по отношение на работата в мултикултурна образователна среда. Ще се установят нуждите от специфични обучения в областта на работата в мултикултурна образователна среда в зависимост от езиковите, етническите, религиозните и възрастовите характеристики на децата и учениците в партниращите образователни институции – детски градини и училища. Експертите на „Етнотолеранс“ ще разработят четири плана: 1. за провеждане на обучения за интеркултурно образование в които ще се включат всички заявили интерес (директори, учители и други педагогически специалисти); 2. за провеждане на обучение на директорите за обогатяване на управленската компетентност в областта на мениджмънта на мултикултурна образователна институция; 3. за провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда с присъждане на квалификационни кредити; 3. за обучение на образователните медиатори. Забележка. Изготвянето на стратегии съгласно ЗПУО е в обхвата на функциите на директорите и се осъществява от 2016г. Поради тази причина в приложенията са дадени поръчки, свързани с изготвяне на стратегии, които не касаят образователни институции, но дават информация за дейности и суми. 31 651.00 34 789.12
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на квалификационни кредити и които не завършват с присъждане на квалификационни кредити на педагогически специалисти и образователни медиатори за повишаване на социалните и гражданските компетентности. : СУ„Св. Климент Охридски“ ще изпълни дейност II. А. Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити. Университетът има институционална акредитация дадена на 20.09.2018 г. за срок от 6 години и валидност до 20.09.2024 г. с оценка: 9.61. Информацията е публично достъпна на адрес: https://www.neaa.government.bg/akreditirani-institucii/visshi-uchilischa Професионална направление 1.2. Педагогика е акредитирано до 02.07.2025 г. с оценка 9,52. Информацията е публично достъпна на адрес: https://www.neaa.government.bg/129-profesionalni-napravlenija/445-akreditirani-profesionalni-napravlenija-v-su В този проект изпълнител на дейностите ще бъде Факултета по науки за образованието и изкуствата. За целите на проекта от преподавателите в него са подготвени, а след това и одобрени по съответния ред следните програми, които могат да се реализират с хорариум даващ един, два или три кредита: 1. Педагогически взаимодействия в мултикултурна среда 2. Образование без предразсъдъци 3. Мениджмънт на мултикултурна класна стая 4. Модели за работа с ромски деца и родители 5. Иновативни и интерактивни методи за работа в интеркултурна среда 6. Приобщаващо образование в мултикултурна среда 7. Арт техники при работа в мултикултурна среда 8. Психодинамичен тренинг за работа в мултикултурна среда 9. Социални услуги в мултикултурна среда 10. Образование за учители по правата на детето в мултикултурна среда 11. Социалнопедагогически подход за гражданско образование в интеркултурна среда 12. Иновативни техники при езиково обучение в мултикултурна среда 13. Диагностика на напредъка на учениците в мултикултурна среда Тематиката на обученията ще се подбере от този списък съгласно диагностицираните нужди установени в Дейност 1 и предложения план. СНЦ „Етнотолеранс“ ще проведе Дейност II. Б. Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити, за повишаване на педагогическите, социалните и гражданските компетентности/умения на педагогическите специалисти и на образователни медиатори. В тях ще се включат директори, учители и други педагогически специалисти (психолози, логопеди, ресурсни учители, учители в целоднавна организация) и медиатори. Педагогическите специалисти ще участват в тридневно обучение по интеркултурно образование; директорите с двудневно обучение за мениджмънт на мултикултурна образователна институция, а медиаторите в две тридневни обучения: първото за подобряване на комуникацията между училището и семейството, а второто за работа с маргинализирани ромски родители. 285 032.00 299 685.32

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).