Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

BIO FRESH LTD was established in 2000, as our main business is production of cosmetic products. Our best selling products are based on specific Bulgarian ingredients as the company invests considerable resources in the development of innovation in this area. We strive to make the best from our plants, and foods with traditional specific character, seeking opportunities for their use in cosmetic and food products.
The present project is aimed at developing product innovation by conducting industrial scientific researches for development of an innovative product - a functional food and beverage supplement for purification and detoxification of the organism.
The planned project activities include activities under element A and activities under element B:
1. Conducting of research, testing, measurements needed for development of the product innovation
2. Creating and testing of prototypes and pilot lines related to the development of the product innovation
3. Acquisition of tangible fixed assets required for the development of the product innovation
4. Visualization of the project
The implementation of the project will lead to the development of innovation corresponding to the 7th level of technological readiness - TRL 7 - Prototype demonstrated in an operational environment.
The realization of the project will lead to the development of a product, falling within the priority axes of the Innovation Strategy for Smart Specialization thematic areas - "Industry for Healthy Life and Biotechnology" and in particular "bio-technologies with direct application to a healthy lifestyle", incl. based on regional specialization.
The expected results of the project are: developed innovation in the thematic areas of ISSS; an increased share of enterprises developing product and production innovations in the thematic areas of ISSS; increased innovation capacity and competitiveness of BIO FRESH LTD.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал-4 бр. експерти, използване на материали, консумативи и ингредиенти за извършването на индустриални научни изследвания за разработване на функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма): Целта на дейността е извършването на индустриални научни изследвания за разработване на продуктова иновация - функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма, чрез извършване на изследвания, изпитвания, измервания.Целта ще бъде реализирана посредством анагажирането на квалифициран персонал-4 броя експерти с необходимата квалификация и опит в специфични професионални и научни области. В рамките на дейността се предвижда и закупване на материали, консумативи и ингредиенти (вкл. лабораторни такива), които са необходими за прецизиране подбора на суровините и материалите, които ще бъдат влагани при реализацията на дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация и за формиране на смеси и изследване на съвместимост, течливост, разтворимост и др. Именно поради това в експертния екип са включени предимно микробиолози, химици и инженери. Дейността ще допринесе пряко за разработване иновативен продукт–Функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма с безвредни адсорбенти, пробиотични и пребиотични съставки, органогенни минерали и биостимулатори, ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП и ще премине през следните етапи: I.Наемане на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнението на проекта).Квалифицираният персонал ще бъде нает на трудов договор за минимум 4 работни часа на ден, и тъй като още на етап изготвяне на проектното предложение е определен, това ще се осъществи в рамките на първия месец след сключване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ, като е предвиден различен период на заетост на експертите в зависимост от техните отговорности и функции, и тяхното пълноценно включване в различните етапи на разработване на иновацията, както следва: 1. Експерт 1 - Ръководител производствени технологии - 1 зает за 24 месеца за 4 работни часа на ден. Този експерт е предвидено да бъде зает за целия период на реализация на проекта, като ще участва както в дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, така и в дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация. 2. Експерт 2 – Ръководител изследвания и анализи - 1 зает за 6 месеца за 4 работни часа на ден. Този експерт ще бъде назначен в 5-ти и 6-ти месеци от реализацията на проекта за период от 2 месеца в рамките на тази дейност, както и за период от 4 месеца в рамките на дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, като Експерт 2 – Ръководител изследвания и анализи, заедно с Експерт 1 – Ръководител производствени технологии, ще има ангажименти да обобщи резултатите от дейностите по изследвания, изпитвания, измервания, и създаване и тестване на прототипи и пилотни линии. 3. Експерт 3 – Ръководител развойна дейност - 1 зает за 24 месеца за 8 работни часа на ден. Този експерт е предвидено да бъде зает за целия период на реализация на проекта, като ще участва както в дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, така и в дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация. 4. Експерт 6 - Експерт търговско право и интелектуална собственост - 1 зает за 20 месеца за 4 работни часа на ден-ще бъде назначен в пети проектен месец за период от 20 месеца и ще участва както в дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, така и в дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация II.Избор на изпълнител за доставка на материали, консумативи и ингредиенти(от 1-ви до 6-ти месец)-Доставените консумативи, материали и ингредиенти в рамките на тази дейност ще бъдат използвани и при реализацията на дейностите за създаване и тестване на прототипи, и пилотни линии, като ще бъдат избрани доставчици в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ. 140 095.46 249 426.17
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация(дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал-още 3 бр. експерти; използване на материали, консумативи и ингредиенти, за извършването на индустриални научни изследвания за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии): Целта на дейността е извършването на индустриални научни изследвания за разработване на продуктова иновация - функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма, чрез създаване и тестване на прототипи и пилотни линии.Целта ще бъде реализирана посредством работата на квалифицирания персонал, нает на трудов договор в рамките на предходната дейност, както и посредством ангажирането на още 3 бр. експерти, като общо 7 експерта ще работят за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, на разработваният иновативен продукт. В рамките на тази дейност ще бъдат допълнително ангажирани на трудов договор: 1. Експерт 4 - Инженер, химически процеси - 2 заети за 18 месеца за 8 работни часа на ден-и двамата експерти ще работят в тясно сътрудничество. Целта на наемане на двама експерти с еднаква длъжност и подобна квалификация е тестване на минимум 2 броя прототипи и респективно пилотни линии. 2. Експерт 5 – Специалист производствени технологии - 1 зает за 18 месеца за 8 работни часа на ден. Неговите основни задачи и отговорности ще са свързани с инсталирането и функционирането на планираното за закупуване оборудване по Елемент Б, както за правилното функциониране и поддръжка на останалите съоръжения, които ще бъдат използвани в дейността за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии. В настоящата дейност ще се използват голяма част от доставените в предходната дейност материали, консумативи и ингредиенти, вкл. лабораторни такива, както и фолио за сашета. Освен това ще се използват и закупените ДМА по Елемент Б - Машина за изработка, пълнене и запечатване на сашета. Нивото на разработване на иновативния продукт е вече на етап технология годна за мащабиране, след като в предходната дейност е извършен подбор на суровините и материалите и са формирани основните смеси, след проверка на съвместимостта. Етапите, през които ще премине дейността са следните: 1. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (7 до 12 месец) в това число смеси с минерални компоненти-пречистващи зеолити; пектин; пробиотични култури-лактобацили, бацили, бифидобактерии; пребиотици, органични и растителни екстракти и други активни съставки 2. Тестване на трайност на готови проби (смеси) в херметични опаковки; анализ на активността и стабилността на съставките и смесите, микробиологични и физикохимични анализи (12 до 22 месец) 3. Общо заключение и предложение за развитие на продукта (22-24 месец) Етапът на изготвяне на прототипи и пилотни линии представлява реално разработване на продукта или т.нар. мащабиране, като целта е да се установи дали проекта за продукт може да се превърне в продукт, в технически и търговски смисъл. Това е етапът на разгръщане на качествените функции, който дава основа за разработването на една или повече физически версии на концепцията на продукта. Целта е да се направи прототип, за който разработчиците да са убедени, че въплъщава ключовите атрибути, описани в концепцията, който работи безопасно при нормална употреба, може да бъде произвеждан в реална среда и в рамките на планираните производствени разходи. Прототипите се подлагат на функционално тестване в лабораторни и полеви условия. Реализацията на дейността в пълен обем и мащаб е от ключово значение за разработването на иновацията, тъй като основата цел на изследователския екип е да разработи прототипи и пилотни линии на добавки с определени съставки, които да не изискват специални условия на съхранение, и да запазват своята активност и свойства, опаковани в саше и при стайна температура. За тази цел са необходими материали, консумативи и ингредиенти за формиране на смеси, които да бъдат тествани след опаковането им в саше в различни фолиа (ако това се налага). Фактът, че е предвидено иновацията да се разработва изцяло от кандидата, прави дейността реалистична и технически осъществима, а разходите-реалистични, ефективни и свързани с постигането на основната и специфичните цели на проекта. 307 517.12 186 420.47
Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 1 брой ДМА): В рамките на дейността е предвидено да бъде придобит 1 брой ДМА - Машина за изработка, пълнене и запечатване на сашета, необходима за разработването на продуктовата иновация-функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма. Предвижда се закупване на Машина за изработка, пълнене и запечатване на сашета, необходима за същинската развойна дейност по разработването на прототипи и пилотни линии на добавки с определени съставки, които да не изискват специални условия на съхранение, и да запазват своята активност и свойства, опаковани в саше и при стайна температура. За тази цел вече формираните смеси и/или част от съставките следва да бъдат тествани след опаковането им в саше. Машината за изработка, пълнене и запечатване на сашета е от особено значение при тестване на трайността на готови проби (смеси) в херметични опаковки и ще ни предостави възможности за анализ на активността и стабилността на съставките и смесите, микробиологични и физикохимични анализи. Предвидените инвестиции по проекта допринасят за изпълнението на дейността по Елемент Б и са от ключово значение за разработването на иновацията и за дейностите по Елемент А, тъй като основният проблем, който ще се опита да реши изследователския екип е да се намерят съставки, които да не изискват специални условия на съхранение, и да запазват своята активност и свойства, опаковани в саше и при стайна температура. Дейността ще допринесе пряко за разработване иновативен продукт–функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма, ще се изпълнява изцяло от кандидата, ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП и ще премине през следните етапи: 1.Избор на изпълнител за доставка на ДМА (от 1-ви до 5-ти месец)-Определянето на изпълнител ще се осъществи при спазването на следните принципи: публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане от дискриминация.БИО ФРЕШ ООД ще изготви, публикува и проведе процедура за избор на изпълнител със следните основни етапи: •Съгласуване и одобрение на проект на тръжната процедура(1-ви месец) •Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 1-ви до 2-ри месец) •Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класирания на първо място кандидат (от 2-ри до 4-ти месец) •Подписване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) При провеждане на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат съблюдавани изискванията посочени в ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020, както и текущите указания на УО. 2.Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване; подписване на приемо-предавателни протоколи за доставки(от 4-ти до 8-ми месец)-В този период е предвидено и резервно време в случай, че имаме забавяне при доставката и инсталирането на предвиденият за закупуване актив. Доставеното оборудване ще бъде визуализирано съгласно изискванията на УО-ще бъде поставени стикери и информационна табела, свързана с финансирането от ОПИК. 199 800.00 199 700.00
Визуализация на проекта(дейността ще бъде изпълнена чрез изработването и поставянето на информационна табела–1 бр, публикация в печатно издание–1 бр, както и чрез други мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация2014-2020): Дейността визуализация на проекта (информиране и публичност) се основава на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. За оповестяване приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, ще бъде направена публикация в печатно издание, която ведно с изготвянето на информационна табела по проекта ще бъде възложена на външен изпълнител, в съответствие с приложимата процедура от ЗУСЕСИФ и подзаконовите нормативни изисквания, а именно - Избор без провеждане на процедура. Ще бъдат спазени изискванията на Договарящия орган, посочени в Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 върху закупените активи по проекта ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени в Единния наръчник. Управителят на фирмата ще бъде отговорен за стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата, разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни, участващи в процеса на изпълнение на проекта. Визуализацията на всички документи има задължителен характер и контролът ще се осъществява от него. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на ЕСИФ и по-специално на Европейския фонд за регионално развитие. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и се изпълнява по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. Дейността визуализация за информация и публичност представлява съпътстваща изпълнението на проекта дейност, която ще допринесе като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОПИК и ЕФРР. Действията, предвидени за изпълнение са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет пространството и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОПИК. Планираната продължителност е 24 месеца, като в това време за изпълнение е включен и изборът на външен изпълнител за дейността, сключване на договор с избрания изпълнител, който ще бъде отговорен за изготвянето и монтажа на информационна табела, както и за публикацията в печатно издание. Допълнително, със собствени средства, БИО ФРЕШ ООД ще изработи и постави 3 броя плакати, единият от които на входа на сградата, формат А3 с информация за проекта и финансовата подкрепа от Европейския съюз, стикери за доставеното оборудване, както и поне една публикация в интернет пространството. Към всички изпълнители, ще бъде поставено изискване всички документи да съдържат необходимата визуализация свързана с публичността и финансирането на проекта от ОПИК. 1 960.00 1 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).