Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал-4 бр. експерти, използване на материали, консумативи и ингредиенти за извършването на индустриални научни изследвания за разработване на функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма): Целта на дейността е извършването на индустриални научни изследвания за разработване на продуктова иновация - функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма, чрез извършване на изследвания, изпитвания, измервания.Целта ще бъде реализирана посредством анагажирането на квалифициран персонал-4 броя експерти с необходимата квалификация и опит в специфични професионални и научни области. В рамките на дейността се предвижда и закупване на материали, консумативи и ингредиенти (вкл. лабораторни такива), които са необходими за прецизиране подбора на суровините и материалите, които ще бъдат влагани при реализацията на дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация и за формиране на смеси и изследване на съвместимост, течливост, разтворимост и др. Именно поради това в експертния екип са включени предимно микробиолози, химици и инженери.
Дейността ще допринесе пряко за разработване иновативен продукт–Функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма с безвредни адсорбенти, пробиотични и пребиотични съставки, органогенни минерали и биостимулатори, ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП и ще премине през следните етапи:
I.Наемане на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнението на проекта).Квалифицираният персонал ще бъде нает на трудов договор за минимум 4 работни часа на ден, и тъй като още на етап изготвяне на проектното предложение е определен, това ще се осъществи в рамките на първия месец след сключване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ, като е предвиден различен период на заетост на експертите в зависимост от техните отговорности и функции, и тяхното пълноценно включване в различните етапи на разработване на иновацията, както следва:
1. Експерт 1 - Ръководител производствени технологии - 1 зает за 24 месеца за 4 работни часа на ден. Този експерт е предвидено да бъде зает за целия период на реализация на проекта, като ще участва както в дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, така и в дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация.
2. Експерт 2 – Ръководител изследвания и анализи - 1 зает за 6 месеца за 4 работни часа на ден. Този експерт ще бъде назначен в 5-ти и 6-ти месеци от реализацията на проекта за период от 2 месеца в рамките на тази дейност, както и за период от 4 месеца в рамките на дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, като Експерт 2 – Ръководител изследвания и анализи, заедно с Експерт 1 – Ръководител производствени технологии, ще има ангажименти да обобщи резултатите от дейностите по изследвания, изпитвания, измервания, и създаване и тестване на прототипи и пилотни линии.
3. Експерт 3 – Ръководител развойна дейност - 1 зает за 24 месеца за 8 работни часа на ден. Този експерт е предвидено да бъде зает за целия период на реализация на проекта, като ще участва както в дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, така и в дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация.
4. Експерт 6 - Експерт търговско право и интелектуална собственост - 1 зает за 20 месеца за 4 работни часа на ден-ще бъде назначен в пети проектен месец за период от 20 месеца и ще участва както в дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, така и в дейностите за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация
II.Избор на изпълнител за доставка на материали, консумативи и ингредиенти(от 1-ви до 6-ти месец)-Доставените консумативи, материали и ингредиенти в рамките на тази дейност ще бъдат използвани и при реализацията на дейностите за създаване и тестване на прототипи, и пилотни линии, като ще бъдат избрани доставчици в съответствие с
изискванията на ЗУСЕСИФ. |
140 095.46
|
249 426.17
|
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация(дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал-още 3 бр. експерти; използване на материали, консумативи и ингредиенти, за извършването на индустриални научни изследвания за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии): Целта на дейността е извършването на индустриални научни изследвания за разработване на продуктова иновация - функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма, чрез създаване и тестване на прототипи и пилотни линии.Целта ще бъде реализирана посредством работата на квалифицирания персонал, нает на трудов договор в рамките на предходната дейност, както и посредством ангажирането на още 3 бр. експерти, като общо 7 експерта ще работят за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, на разработваният иновативен продукт. В рамките на тази дейност ще бъдат допълнително ангажирани на трудов договор:
1. Експерт 4 - Инженер, химически процеси - 2 заети за 18 месеца за 8 работни часа на ден-и двамата експерти ще работят в тясно сътрудничество. Целта на наемане на двама експерти с еднаква длъжност и подобна квалификация е тестване на минимум 2 броя прототипи и респективно пилотни линии.
2. Експерт 5 – Специалист производствени технологии - 1 зает за 18 месеца за 8 работни часа на ден. Неговите основни задачи и отговорности ще са свързани с инсталирането и функционирането на планираното за закупуване оборудване по Елемент Б, както за правилното функциониране и поддръжка на останалите съоръжения, които ще бъдат използвани в дейността за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии.
В настоящата дейност ще се използват голяма част от доставените в предходната дейност материали, консумативи и ингредиенти, вкл. лабораторни такива, както и фолио за сашета. Освен това ще се използват и закупените ДМА по Елемент Б - Машина за изработка, пълнене и запечатване на сашета.
Нивото на разработване на иновативния продукт е вече на етап технология годна за мащабиране, след като в предходната дейност е извършен подбор на суровините и материалите и са формирани основните смеси, след проверка на съвместимостта. Етапите, през които ще премине дейността са следните:
1. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (7 до 12 месец) в това число смеси с минерални компоненти-пречистващи зеолити; пектин; пробиотични култури-лактобацили, бацили, бифидобактерии; пребиотици, органични и растителни екстракти и други активни съставки
2. Тестване на трайност на готови проби (смеси) в херметични опаковки; анализ на активността и стабилността на съставките и смесите, микробиологични и физикохимични анализи (12 до 22 месец)
3. Общо заключение и предложение за развитие на продукта (22-24 месец)
Етапът на изготвяне на прототипи и пилотни линии представлява реално разработване на продукта или т.нар. мащабиране, като целта е да се установи дали проекта за продукт може да се превърне в продукт, в технически и търговски смисъл. Това е етапът на разгръщане на качествените функции, който дава основа за разработването на една или повече физически версии на концепцията на продукта. Целта е да се направи прототип, за който разработчиците да са убедени, че въплъщава ключовите атрибути, описани в концепцията, който работи безопасно при нормална употреба, може да бъде произвеждан в реална среда и в рамките на планираните производствени разходи. Прототипите се подлагат на функционално тестване в лабораторни и полеви условия.
Реализацията на дейността в пълен обем и мащаб е от ключово значение за разработването на иновацията, тъй като основата цел на изследователския екип е да разработи прототипи и пилотни линии на добавки с определени съставки, които да не изискват специални условия на съхранение, и да запазват своята активност и свойства, опаковани в саше и при стайна температура. За тази цел са необходими материали, консумативи и ингредиенти за формиране на смеси, които да бъдат тествани след опаковането им в саше в различни фолиа (ако това се налага). Фактът, че е предвидено иновацията да се разработва изцяло от кандидата, прави дейността реалистична и технически осъществима, а разходите-реалистични, ефективни и свързани с постигането на основната и специфичните цели на проекта. |
307 517.12
|
186 420.47
|
Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 1 брой ДМА): В рамките на дейността е предвидено да бъде придобит 1 брой ДМА - Машина за изработка, пълнене и запечатване на сашета, необходима за разработването на продуктовата иновация-функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма. Предвижда се закупване на Машина за изработка, пълнене и запечатване на сашета, необходима за същинската развойна дейност по разработването на прототипи и пилотни линии на добавки с определени съставки, които да не изискват специални условия на съхранение, и да запазват своята активност и свойства, опаковани в саше и при стайна температура. За тази цел вече формираните смеси и/или част от съставките следва да бъдат тествани след опаковането им в саше.
Машината за изработка, пълнене и запечатване на сашета е от особено значение при тестване на трайността на готови проби (смеси) в херметични опаковки и ще ни предостави възможности за анализ на активността и стабилността на съставките и смесите, микробиологични и физикохимични анализи.
Предвидените инвестиции по проекта допринасят за изпълнението на дейността по Елемент Б и са от ключово значение за разработването на иновацията и за дейностите по Елемент А, тъй като основният проблем, който ще се опита да реши изследователския екип е да се намерят съставки, които да не изискват специални условия на съхранение, и да запазват своята активност и свойства, опаковани в саше и при стайна температура.
Дейността ще допринесе пряко за разработване иновативен продукт–функционална добавка за храни и напитки за пречистване и детоксикация на организма, ще се изпълнява изцяло от кандидата, ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП и ще премине през следните етапи:
1.Избор на изпълнител за доставка на ДМА (от 1-ви до 5-ти месец)-Определянето на изпълнител ще се осъществи при спазването на следните принципи: публичност и
прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане от дискриминация.БИО ФРЕШ ООД ще изготви, публикува и проведе процедура за избор на изпълнител със следните основни етапи:
•Съгласуване и одобрение на проект на тръжната процедура(1-ви месец)
•Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 1-ви до 2-ри месец)
•Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класирания на първо място кандидат (от 2-ри до 4-ти месец)
•Подписване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец)
При провеждане на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат съблюдавани изискванията посочени в ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020, както и текущите указания на УО.
2.Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване; подписване на приемо-предавателни протоколи за доставки(от 4-ти до 8-ми месец)-В този период е предвидено и резервно време в случай, че имаме забавяне при доставката и инсталирането на предвиденият за закупуване актив.
Доставеното оборудване ще бъде визуализирано съгласно изискванията на УО-ще бъде поставени стикери и информационна табела, свързана с финансирането от ОПИК. |
199 800.00
|
199 700.00
|
Визуализация на проекта(дейността ще бъде изпълнена чрез изработването и поставянето на информационна табела–1 бр, публикация в печатно издание–1 бр, както и чрез други мерки за информиране и публичност, които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация2014-2020): Дейността визуализация на проекта (информиране и публичност) се основава на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. За оповестяване приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, ще бъде направена публикация в печатно издание, която ведно с изготвянето на информационна табела по проекта ще бъде възложена на външен изпълнител, в съответствие с приложимата процедура от ЗУСЕСИФ и подзаконовите нормативни изисквания, а именно - Избор без провеждане на процедура. Ще бъдат спазени изискванията на Договарящия орган, посочени в Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020.
Съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 върху закупените активи по проекта ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени в Единния наръчник.
Управителят на фирмата ще бъде отговорен за стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата, разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни, участващи в процеса на изпълнение на проекта. Визуализацията на всички документи има задължителен характер и контролът ще се осъществява от него. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на ЕСИФ и по-специално на Европейския фонд за регионално развитие. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и се изпълнява по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014, бенефициентът си
поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. Дейността визуализация за информация и публичност представлява съпътстваща изпълнението на проекта дейност, която ще допринесе като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОПИК и ЕФРР.
Действията, предвидени за изпълнение са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет пространството и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОПИК.
Планираната продължителност е 24 месеца, като в това време за изпълнение е включен и изборът на външен изпълнител за дейността, сключване на договор с избрания изпълнител, който ще бъде отговорен за изготвянето и монтажа на информационна табела, както и за публикацията в печатно издание. Допълнително, със собствени средства,
БИО ФРЕШ ООД ще изработи и постави 3 броя плакати, единият от които на входа на сградата, формат А3 с информация за проекта и финансовата подкрепа от Европейския съюз, стикери за доставеното оборудване, както и поне една публикация в интернет пространството.
Към всички изпълнители, ще бъде поставено изискване всички документи да съдържат необходимата визуализация свързана с публичността и финансирането на проекта от ОПИК. |
1 960.00
|
1 900.00
|