Управление, мониторинг и отчетност на проекта: Най-общо дейността обхваща цялостната организация, управление и отчетност на изпълнението на проекта до успешното му приключване. Дейността стартира със сформиране на екип за управление на проекта, който ще се състои от седем члена – Ръководител на проекта с възнаграждение-1 773,14лв., Технически и финансов персонал сътоящ се от Финансов експерт с възнаграждение-1000лв.; Експерт инвеститорски контрол с възнаграждение-1200лв.; Технически експерт с възнаграждение-1000лв., Административен/помощен персонал състоящ се от Координатор с възнаграждение-1200лв.; Експерт нередности с възнаграждение-800лв.; Аминистративен сътрудник с възнаграждение-1000 лв.
На втори етап ще се подготвят и проведат процедури за възлагане на обществени поръчки по ЗОП за избор на външни изпълнители за дейностите за които няма избрани такива. Екипът на проекта е отговорен за организацията по отношение на осъществяваната комуникация с изпълнителите на основните дейности по проекта, за организиране на работни срещи и пряк контрол на място върху изпълняваните дейности, както и за координация и проверка на всички необходими документи, представяни от изпълнителите и доказващи напредъка на дейностите. Екипът е отговорен за организацията и изпълнението на всяка от планираните дейности; за правилното разходване на предоставената БФП; за подготовка на искания за плащане по проекта; за изготвяне на технически и финансови отчети . Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта. Екипът на проекта има ангажимента за окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР, както и за осигуряване на достъп до документацията на проекта и представяне на необходимата информация при извършване на проверки на място от представители на УО на ОПРР, Сертифициращия орган, Одитния орган, Европейската сметна палата, органи на Европейската комисия, Дирекция „Защита на финансови интереси на Европейския съюз“, МВР (АФКОС) и други национални одитни и контролни органи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване за недопускане и предотвратяване на потенциални нередности. Екипът на проекта е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПРР съгласно крайния срок, заложен в договора за предоставяне на БФП. |
7 973.14
|
0.00
|
Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград-Зона 5: Дейността обхваща строителни и монтажни работи за изпълнение на работен инвестиционен проект за обект: „Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград-Зона 5”. Дейността е насочена към цялостното обновяване и облагородяване на междублоковите пространства на Зона 5 в жилищния комплекс „Запад” в гр. Асеновград.
За обекта на интервенция е налице пълна проектна готовност: - Изготвен работен инвестиционен проект на обект “Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград“ съобразно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовата нормативна уредба; - Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект със съществените изисквания на строежите от 10.03.2016г. - Становище на РИОСВ-Пловдив изх.№ ОВОС-277/11.03.2016г. – имотите, обект на инвестиционния проект, не попадат в границите на защитени територии, проектните дейности не подлежат на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) или екологична оценка съобразно Закона за опазване на околната среда. - Разрешение за строеж №71/15.03.2016r. (влязло в сила) и две допълнения на разрешението за строеж със Заповед №26/20.04.2017г. и Заповед №16/23.04.2019г. Обектът на интервенция е трета категория строеж съгласно ЗУТ. . Разрешение за строеж № 71 от 15.03.2016г. е за обект: „Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к. „Запад”, гр. Асеновград”, като обектът обхваща всички 6 /шест/ зони на интервенция. В последствие е проведена процедура за избор на Изпълнител за целия обект, като на 26.07.2018 г. е открита строителна площадка и определена строителна линия и ниво на строежи на техническата инфраструктура на строеж: „Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к. „Запад”, гр. Асеновград” /Акт обр. 2, който прилагаме като допълнителен документ/, с което строителството за всички зони е започнало, т.е. удовлетворени са условията, посочени в чл. 153, ал.2, т.1. Съгласно чл. 153, ал.2, т.2, срокът за завършване на строителството е 5 /пет/ години. Съгласно последното Разрешението за строеж за целия обект № 71 от 15.03.2016г., в което попада и Зона 5, предмет на проектно предложение BG16RFOP001-1.025-0005”Градска среда – благоустрояване на открити публични пространства в гр. Асеновград, кв, „Запад” – Зона 5” е в сила до 26.07.2023 г.
Разработеният инвестиционен проект предвижда общо функционално-пространствено решение за благоустрояване на жилищния район. Предвижда се изпълнение на следните видове СМР:
- Засаждане на иглолистни, широколистни дървета, храсти, и затревяване;
- Изграждане на детски и спортни площадки;
- Изграждане на кътове за отдих и рекреация;
- Рехабилитация на второстепенни улични и тротоарни настилки;
- Енергоспестяващо улично и парково осветление;
-Въвеждане на система за видеонаблюдение в комплекса;
- Осигуряване на достъпна архитектурна градска среда; |
1 018 287.27
|
1 138 767.17
|
Авторски надзор: Проектанския екип изготвил проекта е отказал да извършва авторски надзор, като е прехвърлил авторските права на Община Асеновград. Поради това Община Асеновград е провела процедура по ЗОП сключване на договор по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 с която е избрала изпълнител за осъществяване на Авторският надзор по проекта. Осъществяването на авторски надзор включва следните дейности: - Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; - Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Съдействие при избор на материали за строителните работи; - Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; - Изработване на допълнителни чертежи на детайли; - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи – когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; - Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. |
2 050.00
|
2 445.92
|
Строителен надзор: Дейността строителен надзор е регламентирана в чл. 168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор осигурява: - Законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация; - Коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; - Пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Контрол по спазване на условията за безопасност на труда; - Контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; |
2 030.00
|
2 429.48
|
Информация и комуникация: Дейността е предназначена за популяризиране на проекта и информиране на обществеността за неговите цели и постигнати резултати. Настоящата дейност има и задължителен характер, тъй като е необходима за информиране на гражданите за финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). В дейността се залагат следните мерки за информация и комуникация:
- Публикации на интернет страницата на Община Асеновград при одобряване на проектното предложение и при провеждане на предвидените пресконференции;
- Провеждане на пресконференции – начална (при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с предвидените за изпълнение дейности) и заключителна (след изпълнение на проекта с цел оповестяване на постигнатите резултати от изпълнените дейности).
- Банер на стойка – ще бъде използван по време на пресконференциите, както и за други публични събития в административната сграда на Община Асеновград;
- 1 билборд с подходящи размери за проекта (минимум 4 х 3м), които ще бъде поставен на видно място в непосредствена близост до обекта на интервенция. Билборда ще бъде изложен по време на изпълнението на СМР и до три месеца след приключването им.
- Постоянни обяснителни табели (2 бр.) с подходящи размери. Табелите ще бъдат поставени на мястото на билборда до три месеца след приключване на СМР.
|
2 000.00
|
2 400.00
|
Одит на проекта: Дейността е задължителна и е планирана с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и допустимостта на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът по проекта ще бъде извършен от независим лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или специализирана фирма за одит) . Одитната проверка ще бъде извършена съобразно изискванията на Инструкцията на Сертифициращия орган за изпълнение на ангажименти за договорени процедури на ниво бенефициент. Дейността включва изготвяне на окончателен доклад за фактически констатации, който ще бъде приложен към Искането за окончателно плащане по проекта. Одитният доклад ще придружава необходимите документи, представяни за окончателна верификация на разходите и ще бъде изготвен съобразно образеца и структурата на доклад за фактически констатации, приложение Annex E1-I по ОП "Региони в растеж" 2014-2020г. |
1 100.00
|
0.00
|