Определяне на целевите групи: Дейността стартира на 2.12.2020 г. с подготовката на обява за прием на документи от кандидат-потребители на социалната услуга "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19. Обявата е публикувана на страницата на община Луковит и разпространена в общинския информационен център и в кметствата във всички населени места в общината. В обявата са определени лицата от целевите групи, които имат право да кандидатстват:
1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност, хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания, са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
В условията на извънредно положение през 2020 г. Община Луковит събра база данни за най-нуждаещите се лица, вкл. доходи, възраст, социален статус, вид и степен на увреждане, самотноживеещи, по наблюдения на общински експерти, ангажирани със социални дейности, служители от Домашен социален патронаж, кметове на населени места, съседи. Информацията е събрана в общината по повод Целевата програма за осигуряване на топъл обяд в условията на извънредна ситуация 2020, помощи от БЧК, РОМАКТ, Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане и др.
Приемът на документи за включване в услугата започна на 3.12.2020 г. по процедура, определена съгласно Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на договори по операция „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Документите на кандидат-потребителите - заявления и декларации, се приемаха в Деловодството на общината и в кметствата по населени места, след което общински експерти ги предоставяха на Дирекция "Социално подпомагане" Луковит за преценка на допустимост с цел последващо определяне на най-нуждаещите се лица. При обработването на лични данни задължително се спазвани изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година, относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни, както и българското законодателство в областта на защитата на личните данни.
Със заповед на Кмета на Община Луковит бе сформирана комисия, която да разглежда документите на кандидат-потребителите след оценката им от Дирекция "Социално подпомагане". Комисията изготви правила за подбор на най-нуждаещите се лица и въведе следните критерии за включването им в социалната услуга:
- доход /във възходящ ред/
- възраст / в низходящ ред/
- самотноживеещи в невъзможност за осигуряване на храна - включване при определяне на първите два критерия
- хора с увреждания в невъзможност за осигуряване на храна - включване при определяне на първите два критерия
- лица, обект на социално подпомагане
Тези критерии са се утвърдили в няколкогодишната практика на общината за подбор на потребители на социални услуги и се прилагат за определяне на най-нуждаещите се лица, но само след преценка на допустимостта от страна на служители от Дирекция "Социално подпомагане".
В периода на прием през м. декември 2020 г. са подадени 550 заявления от нуждаещи се лица, в голямата си част от лица без доходи или с ниски доходи, или за подпомагане на деца от многодетни семейства или сираци/полусираци.
Дейността за определяне на нуждаещи се лица от уязвимите целеви групи ще продължи през целия период на проекта. Лицата, които отговарят на условията, но не могат да бъдат включени в услугата, поради ограничения капацитет за приготвяне на топъл обяд, ще бъдат определяни като резервни потребители. На тях ще бъде предоставен приготвен, но неполучен за деня топъл обяд, както и ще бъдат включвани като потребители при освобождаване на място в услугата. |
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топъл обяд ще се извършва със собствен ресурс, в кухнята на Домашен социален патронаж на адрес: гр. Луковит, ул. "Княз Борис I" № 54, Акт за публична общинска собственост № 8643/2014 г., регистрация на обекта по Закона за храните -Удостоверение № 101/8769 от 05.04.2016 г., регистрационен № на обекта 112500186.
Топлият обяд ще бъде предоставян на нуждаещите се 350 лица в работните дни в периода от 04.01.2021 г. до 30.09.2022 г. - общо 435 дни.
Всички менюта с ястия, които ще бъдат предоставяни на най-нуждаещите се лица, ще осигуряват здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазване на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната им уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето.
Седмичните менюта ще бъдат изготвяни от домакина по рецепти от Сборник с рецепти за заведения за обществено хранене (изд. Техника, София, 2010 г.) Те ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене и ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент № 1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните.
Ще бъдат проследявани и отчитани вложените видове и количества хранителни продукти, за приготвяне на топлия обяд (супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт), които следва да съответстват на същите в съответните рeцепти.
Хранителните продукти ще бъдат доставяни от избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки (Идентификационен номер на обществената поръчка № 000099), договор № 79/30.11.2018 г. и сключен Анекс № 1 от 30.11.2020 г. и поръчка с № 00369-2021-0001 и сключен договор № 48/ 07.06.2021 г. за срок от 24 месеца.
|
419 761.40
|
420 431.00
|
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд в условията на пандемия ще се извършва по домовете на потребителите, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи.
В предоставянето на топъл обяд ще бъдат ангажирани човешки ресурси - шофьори-разносвачи - 4 бр. и транспортни средства - 4 бр.
Доставката на храна от кухнята до домовете на потребителите се извършва с превозни средства на Домашен социален патронаж - Луковит, които са определени изключително за превоз на храна. Домашният социален патронаж в гр. Луковит има изградена организация за доставка на храна до дома на потребителите, която изпълнява всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. В условията на пандемия храната ще се доставя до домовете на всички потребители, като организацията на работа се адаптира съгласно заповедите на Министъра на здравеопазването и решения на оперативния щаб при Община Луковит с допълнителни изисквания за спазване на противоепидемични мерки.
Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между Община Луковит и потребителя, преди включването му в услугата. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък на потребителите. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използване на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на месеца потребителите предават на служителите на Домашен социален патронаж дневниците си и получават нови за следващия месец. / В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от упълномощено от Кмета на Община Луковит лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен период на предоставяне/.
С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация, се предоставя на определени резервни потребители. Със същите се сключват договори и те се подписват при предоставянето на обяда също в отделен списък или в дневник на потребителя. |
20 988.07
|
21 021.55
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки са съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се извършва след анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Предвид пандемията от COVID-19 съпътстващите мерки в този проект ще бъдат във формата на индивидуална подкрепа в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Те ще се изразяват индивидуално конслутиране и съдействие на потребителите на социалната услуга "топъл обяд", съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуланите нужди на потребителите за:
- възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ
- ползване на административни общински услуги, подпомагане достъпа до здравни и образователин услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.
- други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация.
Изпълнението на съпътставщите мерки ще се доказва с формуляр за обратна връзка. Когато противоепидемичните мерки налагат граничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използване тези формуляри и се използва Дневник на потребителя, където потребителите се подписват за получената храна ежедневно и където потвърждават и получените съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. |
20 988.07
|
21 021.55
|