Проучване на националната нормативна уредба и добри практики на страни членки на ЕС. Изготвяне на проекти на нормативни актове и препоръки за необходимите технологични процеси и функционалности. Разработване на Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител за разработване и внедряване на информационната система „Регистър на пълномощните“.: В рамките на дейността ще се извърши проучване, което ще обхване действащата нормативна уредба в Република България и добри практики в тази област на страни членки на ЕС, като проучването ще обхване като минимум Великобритания, Германия, Франция, Литва и Латвия.
В резултат на извършеното проучване ще бъдат изготвени:
1.Доклад с препоръки и приложени проекти за промяна на нормативните актове (напр. в ЗННД с оглед осъществяването и функционирането на информационна система (ИС) "Регистър на пълномощните"; Наредба № 32/1997 г. за служебните архиви на нотариусите, издадена от министъра на правосъдието, регламентираща достъпа по електронен път до упълномощителни документи, предварителни договори, пълномощни за подкрепа и др., заверени от нотариус; практики в областта на електронното овластяване и взаимно признаване на документи);
2.Разработена Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител за разработване и внедряване на ИС „Регистър на пълномощните“, включваща описание на процесите по:
- предоставяне на информация на лица, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции, на държавни органи, на лица – физически и юридически, местни и чуждестранни, публични и частни;
- взаимодействието между участници и страни, между трети лица и страни, между трети лица и участници, както и между лицата, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции и всички вече посочени;
- заявяване, обработка и издаване на електронни удостоверения, съдържащи информация за това дали нотариално удостовереният документ е автентичен, действащ или прекратен;
- необходимите технологични процеси и функционалности на информационната система.
Въвеждането и промяната на информацията в Регистъра на пълномощните (Регистъра) ще е задължение на лицата, извършващи нотариални действия, и на лицата, изпълняващи нотариални функции, като се гарантира невъзможността за неоторизиран достъп и подмяна. Ще бъдат създадени нормативни основания за достъп до съхраняваните документи, включително и на държавни органи, бизнеса и гражданите. Обхватът на Регистъра ще се разшири и с удостоверяваните документи от лицата, изпълняващи нотариални функции (по чл. 83 и сл. от ЗННД).
В спецификацията ще се съдържа описание на функционалните и нефункционалните параметри на ИС "Регистър на пълномощните". ИС ще е Web базирана с централизирана база данни, с възможност за достъп на множество потребители до съхраняваната информация, чрез гъвкави механизми за оторизация и автентификация на потребителите, включително с е-сертификати. |
27 328.00
|
25 494.36
|
Разработване и внедряване на информационна система "Регистър на пълномощните": В рамките на дейността ще бъде разработена и внедрена в МП информационна система "Регистър на пълномощните". ИС ще предоставя възможност за създаване на роли и групи от потребители: а) лица - страни/участници по дадено пълномощно с роля достъп до информацията от пълномощното, справка за всички пълномощни (действащи и прекратени), по които те са страни/участници; б) лица, имащи нормативното право за удостоверяване на пълномощни с роля: създаване на пълномощни, импортиране на съществуващи от външна система и справки за издадени пълномощни, отнасящи се до страните по тях; в) правоимащи органи и лица, за които документът е предназначен, с роля търсене и преглеждане на пълномощно по определени критерии.Ще се създаде интерфейс с ИС "Единство" за взаимодействие система със система при обмен на информация за издадени пълномощни.ИС ще предоставя електронна админ. услуга по уведомяване на лице за наличие на пълномощно, по което то е страна; ще притежава средства за електронно подписване на информацията за пълномощните, като същата се съхранява в структуриран вид; ще гарантира съвместимост между съхраняваните в различни формати пълномощни, ще предоставя лек и интуитивен интерфейс за ползване, който да се визуализира през най-често използваните браузъри и устройства.Ще предоставя форми, чрез които правоимащите лица да могат да създават необходимите документи, свързани с упълномощаването.Издадените по този ред пълномощни ще са видими само от страните и единствено през системата, като електронно подписани документи.
ИС ще поддържа списъци от използвани понятия, автоматично попълване, автоматична корекция и формален контрол.
Ще се разработи ИС "Регистър на пълномощните" с лесен за използване от потребителите интерфейс. Ще се реализират 3 бр. нови ЕАУ: 1. ЕАУ за справка относно наличие и съдържание на пълномощно; 2. ЕАУ по уведомяване на лице за наличие и промяна на статуса на пълномощно, по което то е страна
3. ЕАУ по уведомяване на 3 бр. лица за промяна на статуса на пълномощно за подкрепа.Ще се създаде възможност за извършване на справки по различни критерии (предварителни договори и пълномощни, в това число за подкрепа), както и възможност за използване на ел. форми, чрез които правоимащите лица ще могат да създават необходимите документи.
В рамките на дейността ще бъдат анализирани данните в ИС ""Единство" на Нотариалната камара. Базите данни ще бъдат анализирани по следните показатели: пълнота, коректност и консистентност на съхраняваните данни. Въз основа на анализа ще се разработят адекватни правила за преноса на съответния вид данни от локалните системи към централната база данни на информационна система "Регистър на пълномощните". Въз основа на анализа трябва да се разработят адекватни правила за достъп до съответните данни, с цел извършване на справки за налични пълномощни, като входът за извличане на справките трябва да се реализира през портала на информационна система "Регистър на пълномощните". Въз основа на правилата трябва да се реализира единен интерфейс за граждани през портала на информационна система "Регистър на пълномощните", през който да достъпват различните справки, като данните се извличат както от "Регистър на пълномощните", така и от ИС "Единство" на Нотариалната камара. Ще бъдат проведени тестове за доказване на правилната работа на разработените автоматизирани средства. . Ще се разработят ръководство за администриране на системата и ръководство за потребители на системата. Ще бъдат разработени два обучителни видео материала за работа със системата от различни групи лица администратори и потребители, които ще бъдат достъпни в информационната система.
Ще бъдат обучени минимум 60 лица, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции, за работа със системата и 3 бр. администратори от МП.
|
464 038.00
|
148.30
|
Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността екипът на Министерството на правосъдието и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Периодични публикации на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати - на всеки три месеца. 2. Публикуване на 1 статия (прессъобщение) в българска печатна медия. 3. Изработване на ролбанер за визуализация, с възможност за позиционирането му на видно място по време на мероприятията по проекта . 4. Изработване на информационна табела, която ще бъде поставена на видно място в сградата на МП. 5. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок-листа, флаш памети; 6. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта. |
4 578.00
|
533.86
|