Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project envisages complete renovation of “Complex for social services for children and families”, part of Integrated Plan for Urban Regeneration and Development of Ruse, situated in zone B with predominant social character. The Complex is state delegated activity for provision of services for supporting children and their families, as an alternative to institutional care for children at risk. 2 social services are provided in the Complex: “Centre for work with street children” and “Centre for social support”. The Complex building is massive 2-storey building with basement. Its construction is monolithic – reinforced concrete framework and brickwork. The roof is sloped with wooden construction, covered with tiles. The building is situated in property with area of 4950 sqm, zoned property I-5001 quadrant 713 under Regulation Plan of Ruse city, with location Ruse, Rodina 1 Dist,14 Lipnik Blvd. The building will undergo major renovation with introduction of measures for energy efficiency measures and accessible environment, to ensure equal conditions for disadvantaged people. New monolithic reinforced concrete staircase will be built for safety during evacuation of the building residents. Partial replacement will be performed of electrical, heating and plumbing installations. Construction of multifunctional playground and playgrounds for outdoor lessons is envisaged in the yard. Further improvement and landscaping of the property will be performed. Existing playgrounds on the Complex territory will be preserved. In place of the existing green area is developed decorative space – rosary with seating and relaxation spaces. Project implementation shall improve the aesthetic appearance of the facades, the technical condition of the building and shall reduce operating costs, creating complete environment for habitation, leisure and recreation that meets high aesthetic criteria in terms of diversity of plant species, combination of colours and forms.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Възлагането на дейността по управление на проекта ще бъде съобразено с разпоредбите на Постановление на Министерски съвет №189 от 28.07.2016 г. Дейността предвижда сформирането на 6 членен екип за управление на проекта, подбран като функции за да осигури администрирането и реализацията на проекта в договорирания обем и срокове, съобразно спецификата на обхвата и целта на проекта. Екипът за управление ще бъде сформиран от служители на Бенефициента и включва следните позиции: ръководител, координатор, строителен инженер, юрист, финансист и технически сътрудник. Екипът ще се запознае с конкретните правила за управление на проекта, документооборот, архивиране, финансова, техническа отчетност, физически мониторинг, процедури за вътрешен и външен контрол, разпределяне на задачите между членовете на екипа съгласно плана за реализация на дейностите по проекта. Дейността включва и регулярни работни срещи на членовете на екипа за оперативно разпределяне на задачи по текущото изпълнение на проекта, както и срещи при необходимост за вземане на своевременни решения, свързани с реализацията на проекта. Дейността на екипа ще гарантира поддържане на ефективна комуникация с УО на ОПРР, както и други свързани институции, подготовката на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, мониторинг и контрол, публичност и визуализация, съхранение на документация, т.н. Дейността включва и провеждането на следните процедури по реда на ЗОП: за изпълнение на строително-монтажни работи; за упражняване на строителен надзор; за упражняване на авторски надзор; за изпълнение на дейности по информация и комуникация; за изпълнение на финансов одит. В рамките на тази дейност ще бъдат обявени и проведени всички процедури за избор на изпълнители съгласно разпоредбите на ЗОП. По отношение на вида на всяка процедура ще бъде спазвано изискването за определянето й, вземайки предвид всички сключени договори с еднакъв или сходен предмет на дейност. Преди обявяването на процедурите подготвените документации ще се изпращат за предварителен контрол до АОП (при необходимост). След провеждане на процедурите, с избраните изпълнители ще бъдат сключени договори, които подлежат на последващ контрол от Управляващия орган на ОПРР. 99 912.00 77 623.53
Изпълнение на строително-монтажни работи : Проектното предложение предвижда цялостно обновяване на "Комплекс за социални услуги за деца и семейства" (КСУДС), част от ИПГВР на град Русе. В КСУДС се предоставят две социални услуги: "Център за работа с деца на улицата" и "Център за обществена подкрепа". С БФП по проекта ще бъдат финансирани помещенията, които се ползват от Центъра за работа с деца на улицата. С оглед цялостното обновяване на сградата и дворното пространство, модернизацията на помещенията на Центъра за обществена подкрепа ще се финансира със средства на бенефициента. Дейността включва основен ремонт на сградата на КСУДС, с внедряване на мерки за енергийна ефективност и въвеждане на мерки за достъпна среда, за осигуряване равни условия на хората в неравностойно положение, и прилежащото дворно пространство. Тя ще се реализира от избрания изпълнител в дейност 1. Планираните СМР включват: Поради течове в сутерена се предвижда вътрешно третиране на стените с хидроизолация по описана технологи, като се минимизират намесите в тротоара около сградата. По стените ще се положи и топлоизолация, след което ще се завърши интериорно. Всички обрушвания и подкожушвания по настилки и мазилки в следствие от течовете и други причини ще бъдат отстранени. Дървеният покрив и на двата блока е в лошо състояние. Покривът е свободно стоящ върху тухления зид. В отделни зони дървената конструкция на покрива е в предаварийно състояние. Подменя се дървената обшивка на покрива. Премахват се керамичните керемиди и се заменят с битумни. Прогнилите сечения на носещата дървена конструкция се подменят със същите сечения и дължини без да се променя типа на конструктивната схема и стъпванията върху съществуващите зидове и плочи.Изгражда се нов стоманобетонов пояс с размери 25/25см, който да укрепи надзида. За осигуряване на безопасност при евакуация на пребиваващите в сградата ще се изгради ново монолитно стоманобетонно стълбище. Новото стълбище е с размери в план дължина 8,20 м, широчина 3,30 м и видима височина 8,30 м. Ще се изпълни на едно подземно и две надземни нива. Конструкцията на стълбището е решена като стоманобетонна монолитна скелетна, състояща се от гредови плочи, колони и стоманобетонови диафрагми. Стълбището осигурява евакуация на северното и източното крило от етажи сутерен, първи и втори. За осигуряване на достъпната среда в сградата съгласно Наредба №4 се предвижда достъпен асансьор. Същият е в общ обем със сградата и е с директен достъп от етажен коридор. Асансьорът има четири спирки, като едната е отвън на ниво терен, а другите три са на нивата на етажите – сутерен, първи и втори етаж. С предложения пакет от енергоспестяващи мерки за сградата се постига клас на енергопотребление „В“. За нуждите на центъра от битова гореща вода, по покрива на сградата ще бъде разположена система от плоски селективни слънчеви колектори. Предвижда се подмяна на ВиК инсталация, както и сградните ВиК отклонения, цялостна подмяна на ел. таблата, осветлението и осветителната инсталация; реконструкция на пожароизвестителната система, разширение на СОТ-системата и нова система за видеонаблюдение. В рамките на дворното пространство е предвидено мултифункционално игрище, отговарящо на съвременните изисквания за размери, настилки, ограждане и осветление. Ще се изпълни допълнително облагородяване и озеленяване на имота, предвидени са площадки за изнесени уроци на открито. Запазват се съществуващите детски площадки на територията на комплекса, като същите ще бъдат свързани с новопроектираните открити обекти. На мястото на съществуващата зелена площ в източната част на дворното пространство е разработено декоративно пространство – розариум, като около него са предвидени места за сядане и отдих. Предвидените СМР ще се изпълнят съгласно одобрения инвестиционен проект и влязло в сила Разрешение за строеж. За всички видове строителни работи са разработени подробни КСС. В отделни КСС са отразени разходите за СМР, които ще се финансират с БФП и тези, които са принос на бенефициента. 1 106 873.95 1 331 332.09
Упражняване на строителен надзор : Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на осъществяваното строителство от консултантски екип, избран в дейност 1. Упражняването на строителния надзор ще бъде в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълнят най-малко следните дейности: организира и контролира законосъобразно започване на строителството на обекта; организира съставянето и подписването на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003) в процеса на изпълнение на строително-монтажните дейности; упражнява контрол по изпълнение на строежа съобразно одобрените проекти, приетите оферти и графици и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; осигурява спазването на условията за безопасност на труда съобразно ЗБУТ и Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнение на строително монтажните работи (ДВ, бр. 37 от 2004 ); не допуска увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; контролира опазването на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; контролира съответствието на влаганите материали и продукти съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.); контролира качеството на извършваните СМР и предотвратява с действията си по компетентност нарушаването на технологичната им последователност; изисква от строителя всички декларации за съответствие и сертификати за качеството на влаганите при изпълнение на СМР материали; организира и осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, когато е необходимо да дадат проектантско решение по възникнал проблем или за приемане на изпълненото; дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и да дава решения по технически въпроси, които не водят до промени на техническите проекти, като вписва съответните заповеди в заповедната книга; обсъжда с участниците в строителството възникнали проблеми в процеса на изпълнението на СМР и решаването им; информира Възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок след констатирането им; изисква изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя и Проектанта ако е необходимо; подписва съвместно с проектантите и изпълнителите на СМР изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ; подготвя и внася окончателен доклад за осъществения строителен надзор до Възложителя, придружен с всички документи необходими за въвеждане на обекта в експлоатация; изготвя и предава на Възложителя технически паспорт за строежа съгл. чл.176 от ЗУТ; събира от изпълнителите на СМР всички паспорти и гаранционни карти на монтираните уреди и устройства и ги предава на възложителя след приключване на строителството; организира въвеждането на обекта в експлоатация, спазвайки нормативните изисквания на ЗУТ и поднормативната му база. Дейността включва и упражняване на инвеститорски контрол по изпълнението на СМР на обекта, като изпълнителят контролира чрез необходимите проверки, измервания и изчисления реално извършените видове и количества СМР на строежа, които на съответния етап от изпълнение на проекта се удостоверяват от строителя с акт за установяване завършването и заплащането на натурални видове строителни и монтажни работи. След извършените проверки на място и установено съответствие изпълнителят подписва акта. Дейността приключва с въвеждането на обекта в експлоатация. 12 000.00 10 600.04
Упражняване на авторски надзор: Обхватът на дейността е осъществяването на авторски надзор по време на изпълнение на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ; подписване на актове и протоколите съгласно изискванията на Наредба №3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба №2/2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивната документация, изготвени от строителя. Упражняването на авторски надзор ще гарантира изпълнението на СМР при стриктно спазване на одобрените инвестиционни проекти. 12 000.00 14 050.00
Извършване на финансов одит : Дейността се извършва от избрания в дейност 1 квалифициран одитор - физическо или юридическо лице, или фирма за одит. Одиторът извършва проверка по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС, като за целта изготвя доклад за фактически констатации. 2 850.00 1 800.00
Информация и публичност: Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с изискванията на УО на ОПРР 2014-2020 г. Целта на дейността е да увеличи прозрачността и да повиши обществената информираност за помощта и безвъзмездното финансиране, което се предоставя чрез ОПРР 2014-2020 г. Основната цел на тази дейност е популяризиране на дейностите по проекта при стриктно спазване на Единен наръчник за информация и комуникация по ОПРР. За реализиране на дейността ще бъде включено провеждането на информационни събития и доставка на печатно-информационни материали, както следва: 1. Провеждане на две пресконференции в началото и в края на проекта с участието на най-малко 10 представители на местни медии и кореспонденти. Началната - за представяне пред местната общност на целите на проекта и очакваните резултати и заключителна - за отчитане на резултатите от проекта. Подготовката и организацията на пресконференциите ще се извърши от екипа за управление на проекта. 2. Изработка, доставка и монтаж на: - 1 билборд за времето на строителството; - 1 бр. постоянна обяснителна табела. 3. Организиране на официално събитие по повод стартиране на строителните работи. 2 845.00 1 740.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).