Организация и управление на проекта: Целта на Дейност 1 - Организация и управление на проекта е да се създаде добра организация за ефективно изпълнение, управление и система за мониторинг и оценка на дейностите по проекта, която гарантира качество ефикасност и ефективност за успешно постигане на заложените проектни цели.
За изпълнение на дейността ще бъде назначен Екип за организация и управление включващ: ръководител - 1, координатор - 1, счетоводител - 1 и технически сътрудник - 1.
Основни задължения на членовете на екипа ще бъдат:
Координатор -
1. Отговаря за спазването на плана за изпълнение на дейностите по Проекта;
2. Изготвя месечни и окончателни доклади за изпълнението на дейностите и на Проекта;
3. Организира провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки за дейностите, попадащи в обхвата на проекта;
4. Отговаря за наблюдението и контрола върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и при необходимост за подготовката на допълнителни споразумения към тях;
5. Поддържа базата данни по проекта;
6. При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта, докладва на ръководителя на проекта;
7. Изпълнява и други задължения възложени му от ръководителя на проекта, свързани с работата му.
Счетоводител -
1. Извършва оперативен финансов мениджмънт на средствата;
2. Изпълнява цялостната финансово-счетоводна дейност, свързана с изпълнението на Проекта, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност.
3.Изготвя всички договори свързани с трудови правоотношения, ведомости, финансови доклади, отчети и документите съгласно методите за финансово управление и съгласно закона за счетоводство;
4. Подготвя и извършва всички плащания;
5. Представя финансовите отчети и при констатирани по тях нередности ги отстранява;
6. Подпомага ръководителя на проекта при изготвянето на необходимата документация за организация и управление на проекта.
Технически сътрудник -
1. Обезпечава техническото обслужване на проекта;
2. Подпомага ръководителя при организирането на работните срещи на членовете на екипа, протоколира срещите;
3. Подпомага контактите между участващите страни в проекта.
4. Разпраща уведомителни и информационни материали;
5. Води входяща и изходяща кореспонденция и съдейства при подготовка на обучения и други публични дейности по проекта;
6. Съхранява документацията по проекта;
7. При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да било етап от изпълнението на проекта, докладва на ръководителя на проекта;
8. Изпълнява и други задължения възложени му от ръководителя на проекта, свързани с работата му.
Екипът за управление на проекта ще включва специалисти с различна професионална квалификация, опит и образование, така че да се гарантира максимална ефективност на разходваните ресурси. При финансовото изпълнение на проекта ще се спазват всички принципи за законосъобразност, прозрачност, надеждност и оперативна ефективност за постигане на целите на проекта. |
34 466.91
|
34 370.09
|
Информация и комуникация: Във връзка с изпълнение на Дейност 2
Информация и комуникация - ще се реализира кампания за информиране и публичност, като се спазват правилата за осигуряване на широко достъпна, разбираема и изчерпателна информация за ролята на ЕСФ и ОПРЧР в три направления: при стартиране, при изпълнение и при приключване на проекта.
Ще се използват целенасочени послания към представителите на целевите групи и обществеността чрез: разпространение на информационни материали – брошури, листовки и плакати, информационни табели; рекламни материали – папки, химикали и други; информационни събития – информационна среща за стартиране на Проекта, заключителна конференция-форум за отчитане на резултатите от Проекта; публикации в пресата. Ще бъдат изработени и стикери, които ще бъдат поставени на обзавеждането и оборудването, закупено по проекта. |
3 359.78
|
2 698.20
|
Обновяване и текущ ремонт на центъра за комплексни услуги и доставка на подходящо обзавеждане и оборудване. Осигуряване на материали и консумативи за осъществяване на дейностите в центъра: Община Димитровград не разполага със свободни, обзаведени и оборудвани помещения, подходящи за оптимално осъществяване дейността на Център за комплексни услуги. Помещенията, които Община Димитровград предоставя за Центъра се намират в непосредствена близост до вторичния културно-комуникационен център на града. Те са част от сграда в кв. Славянски, в който освен, че са разположени голяма част от жилищните сгради се намират и много културни, образователни, социални, спортни и обществени държавни и неправителствени институции в това число и общинската болница. Помещенията са с подходяща квадратура и разположение, но се нуждаят от текущ ремонт и закупуване на обзавеждане и оборудване. Това са голямо помещение, подходящо за офис и санитарен възел на първия етаж в монолитна сграда общинска собственост. В останалите помещения са разположени част от други две социални услуги предоставяни от община Димитровград - домашен социален патронаж и един от клубовете на хората от третата възраст, хората в неравностойно положение и специфични потребности.
В проектното предложение се предвижда извършване на ремонт на помещенията и закупуване на офис обзавеждане и оборудване. Ще бъдат доставени материали и консумативи - канцеларски материали, работно облекло и предпазни средства необходими за осигуряване на оптимални условия на труд. Необходимите доставки ще са осъществят чрез провеждане на процедури за избор на изпълнител по ЗОП.
Ремонтът ще включва стъргане на латексови и акрилни бои по стени и тавани - 150 кв.м, гипсова шпакловка по стени и тавани - 60 кв.м, боядисване на нови шпакловани стени и тавани с цветен латекс, двукратно - 160 кв.м, грундиране върху мазилка - 160 кв.м, демонтаж на дървено дюшеме - 14 кв.м, пердашена циментова замазка 1:2 - 53 кв.м, настилка от гранитогрес с клас на противохлъзгане R9 - 53 кв.м, изваждане на врати от зид - всички видове - 5 бр., демонтаж на прозорци - 3 бр., монтаж на алуминиева врата 100/200 - 3 бр., монтаж на алуминиева врата 90/200 - 1 бр., монтаж на ПВЦ врата с надстройка 105/245 - 1 бр., монтиране на подпрозоречна дъска - 4.70 м, доставка и монтаж на ПВЦ прозорци със стъклопакет - 9,150 кв. м, доставка и монтаж на ПВЦ врата двукрила със стъклопакет - 3,20 кв.м, изпълнение на фаянсова облицовка с лепило по стени на фуга 2мм - 8 кв.м, монтаж на полипропиленови тръби в сгради Ф 25 мм студена вода - 10 м, монтаж на тоалетна с казанче - моноблок - 1 бр., монтиране на мивка среден формат - 1 брой, направа на улей в тухлена зидария и възстановяване на мазилка - 60 м, доставка и монтаж на дръжка за инвалиди - 1 брой, доставка и монтаж на ЛОТ 2Х18W - енергоспестяващ - 4 бр., доставка и монтаж на стенен аплик влагозащитен - 1 бр., доставка и монтаж на кабел 3Х1,5 мм - 60 м, доставка и монтаж на ел.прекъсвач - 3 бр., доставка и монтаж на контакт - 3 бр..
Обзавеждането и оборудването включват: климатик - 1бр., компютър - 1 бр., монитор - 1 бр., лаптоп - 1бр., чанта за лаптоп - 1бр., памет Flash - 2 бр., многофункционално устройство - 1 бр., бюро - 2 бр., контейнер с чекмеджета - 2 бр., метални шкафове за досиетата на потребителите - 2 бр., шкаф за техника - 1бр., работен стол с подлакътници - 2 бр., стол посетителски - 32 броя, маса - 8 бр., метална закачалка за дрехи - 2 бр., кошче - 1 бр., разклонител със защита за компютър и офис техника.
Материали и консумативи за осъществяване на дейностите в Центъра на обща стойност 2000.00 лева.
Режийни разходи за осъществяване на дейностите в Центъра -6800.00 лева. |
24 534.00
|
28 666.12
|
Подбор и наемане на специалисти за осъществяване на дейностите в Центъра.: За ефективно осъществяване на планираните в проектното предложение дейности, които ще се реализират в Центъра ще бъдат наети следните специалисти:
1. Специалист за организация и комуникация в Центъра: Организатор дейности - 5169 3008 НКПД - 1, Социален работник - 2635 6003 НКПД;
2. Специалисти за подкрепящи дейности:
- консултанти за изготвяне на социална оценка на кандидат потребителите и индивидуални планове на потребителите;
- специалисти в различни области в зависимост от конкретните потребности на лицата, получаващи услуги в Центъра.
Поради разнообразното естество на предлаганите услуги от Центъра за задоволяване на нуждите на потребителите и подпомагане на техните семейства, консултантите и специалистите ще се подбират и наемат чрез процедура по ЗОП - граждански договори. |
10 142.78
|
25 790.76
|
Подбор, предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация и ключова компетентност и субсидирана заетост на кандидати от целевите групи.: Планираното професионално обучение и по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. За целта ще бъдат наети външни организации, чрез провеждане на процедура по ЗОП.
Подбор на кандидатите за включване в обучение за "социален асистент" и по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” по предварително разработена процедура.
Процедурата ще включва:
1. Публикуване на обява на електронната страницата на Община Димитровград. Същата ще бъде поставена и на информационното табло в сградата на общинска администрация.
2. Информиране на обществеността чрез: пресконференция, прессъобщение и клубовете за хората от третата възраст и хората в неравностойно положение и специални потребности.
3. Приемане на заявление на кандидатите.
4. Сформиране на комисия за извършване на подбора, който ще се проведе в два етапа:
4.1. Разглеждане на всяко постъпило заявление за съответствие на приложените документи с изискванията;
4.2. Провеждане на интервю, с отговарящите на изискванията кандидати.
Продължителността на обученията ще бъде:
- Обучението за придобиване на професионална квалификация по част от професията "социален асистент" по втора квалификационна степен ще бъде 300 часа съгласно минималните изисквания;
- Обучението ще се провежда по програма съгласно изискванията на ЗПОО, утвърдена от МОН и ще приключи с полагане на изпит;
- Курсистите, които го издържат успешно ще получат документ за постигната втора квалификационна степен по част от професията "социален асистент";
- Код на професията социален асистент 762040, специалност "социален асистент - подпомагане на деца" с код 7620401 и "социален асистент - подпомагане на възрастни" с код 7620402;
- Брой на обучаваните лица - 38, в групи по 12-15 лица;
- Документ доказващ завършеното обучение - удостоверение за придобита професионална квалификация, втора степен.
- Обучението по КК 4 "Дигитална компетентност" ще се проведе по утвърдена учебна програма за не по-малко от 45 учебни часа;
- Успешно завършилите ще получат документ доказващ завършеното обучение;
- Брой на обучаваните лица - 15, в 1 група;
Обученията ще се осъществят от хабилитирани преподаватели от съответната лицензирана организация.
Получените документи при завършване на обученията ще гарантират на включените лица от целевите групи реални възможности да се върнат трайно на пазара на труда и след приключване на проекта.
След приключване на обучението за придобиване на КК 4 "Дигитална компетентност" успешно завършилите обучението ще бъдат включени в субсидирана заетост за срок до 6 месеца. Приоритетно в заетост ще бъдат включени лица полагащи грижи за зависими членове на семейства/деца и пълнолетни лица с увреждания/. |
63 344.25
|
57 998.14
|
Предоставяне на комплексни услуги.: Предоставянето на услугите ще стартира от 4-ти проектен месец и ще обхваща лица от целевите групи, които са заявили необходимост от подкрепа - физическа, психологическа, логистична, предоставяне на информация и/или професионална квалификация и други общи или специфични потребности и нужди, ограничаващи активното им социално включване. Дейността ще стартира с провеждане на процедура по подбор на кандидати за потребители на услугата "социален асистент" - 64 на брой деца и възрастни с увреждания. В процеса на подбор наетите вече външни консултанти съвместно с организатора дейности, назначен към Центъра, ще извършат индивидуална социална оценка на кандидат потребителите. По време на оценяването и подбора ще бъдат идентифицирани и областите на приоритетните необходимости от подкрепящи услуги на лицата от целевите групи, за които ще бъдат наемани специалисти.
След назначаване на организатор дейности и социален работник за Центъра от 3-ти проектен месец ще стартира прием на документи и подбора на лицата, заявили желание за придобиване на професионална квалификация за социални асистенти. След обучаването на лица от целевите групи по част от професията "социален асистент" от 6-ти проектен месец ще стартира и услугата "социален асистент" за 64 деца и възрастни с увреждания, на които са определени специфичните потребности. За целта ще бъдат сключени трудови договори с 32 лица от целевите групи на длъжност "социални асистент" за срок до 12 месеца.
Съгласно методиката за предоставяне на социалната услуга „Социален асистент” с всеки потребител ще бъде сключен Договор в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата. Социалните асистенти ще предоставят комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти. Услугата ще включва:
1. Помощ при общуването и поддържането на социални контакти - четене на художествена литература, придружаване при посещение на културни мероприятия или разходка, придружаване до детско или учебно заведение, организиране на занимания по интереси;
2. Административни услуги - съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства и други;
3. Съдействие при настаняване в болница, придружаване при личния или друг лекар, проследяване на правилното приемане и подпомагане при вземането на лекарства, предписани от лекар;
4. Помощ при хранене;
5. Битови услуги - закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост и заплащане на ел. енергия, телефон, вода, данъци и други със средства на потребители;
Конкретните задължения и отговорности на социалните асистенти ще бъдат разписани в длъжностна характеристика. За всеки потребител ще се изготви Индивидуален план за работа, съобразен в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове в индивидуалния му месечен бюджет. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални, здравни и др. услуги и оценка на риска в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), обслужващия и нает като консултант социален работник. Преглед на плана, освен в регламентирания 6-месечен срок може да се направи по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата и при констатирана промяна на обстоятелствата.
С цел оптимално точно разработване на индивидуалните планове на потребителите на услугата ще бъде закупен софтуерен продукт, който ще се използва от специалистите в центъра.
На персонала, работещ в Центъра и социалните асистенти при нужда ще бъде осигурено транспортно обслужване с цел контрол и качествено предоставяне на услугата.
На социалните асистенти ще бъдат осигурени работно облекло и лични предпазни средства - чехли, елек, ръкавици и маски - на стойност - 2 200.00 лева. |
242 801.44
|
203 113.81
|