Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project aims to create sustainable mechanisms for improving the condition and opportunities of people living in marginalized Roma communities through effective integrated approaches. Increasing access of Roma and other vulnerable groups to better services in the following sectors: social assistance , education, employment and health.
 The implementation of the project activities will create a sustainable coordination mechanism between the target community, local government and regional units of the institutions in the Municipality of Sungurlare and the Municipality of Antonovo.
  Empowering Roma communities, including Roma women and youth, to actively participate in decision-making processes affecting their lives. The main goal of the activity is to apply opportunities for the formation of such people in the local community, who are interested and empathetic to what is happening in their community, people with their own vision and shared vision for the future of their community, with a sense of responsibility, self-confidence and faith in others, which gives them the attitude to unite and cooperate in the name of common goals. The presence of such people in the Roma community is the best basis for the formation of an active community.
Opposition to all forms of discrimination and negative attitudes against the Roma population.
Trainings and seminars for representatives of institutions and local communities to get acquainted with the concepts of discrimination and hate speech, to recognize such manifestations and the opportunities to react and combat them,
 Information campaigns aimed at representatives of the majority and minorities to prevent and oppose hate speech, radicalization and extremism, including on social media;
- Organizing village and city celebrations in which to promote the history, culture and traditions of the Roma community and expanding the common cultural heritage of the region;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на устойчив координационен механизъм между целевата общност, местната власт и регионални звена на институциите в Община Сунгурларе и Община Антоново.: Разработване на механизъм и провеждане на ежемесечни работни срещи и/или при необходимост за подпомагане и решаване на идентифицирани проблеми на представители на общността в Община Сунгурларе и Община Антоново. Провеждане на 6 работни срещи и обществено обсъждане - 2 пъти за проекта на механизъм, приемане и прилагане. Необходими р-ди Хонорар за консултантска услуга Община Сунгурларе - 3800.00 лв. Хонорар за консултантска услуга Община Антоново - 3800.00 лв. Командировки на консултант Община Сунгурларе - 350.00 пътни, дневни - 140.00 лв., нощувка - 0.00лв. Командировки на консултант Община Антоново - 350.00 пътни, дневни - 140.00 лв., нощувка - 0.00 лв. Командировки на екипа за Община Сунгурларе (екип на проекта, медиатор, експерт, общностен работник, представители на общността) - 10 души 600.00 лв. Командировки на екипа за Община Антоново (екип на проекта, медиатор, експерт, общностен работник, представители на общността) - 10 души 600.00 лв. Р-ди общо за дейността – . 9780.00 лв т.е. 5000.51 евро 9 780.00 0.00
Създаване и изграждане на квалифициран мултидисциплинарен екип за изпълнение на интегрирани услуги в Сунгурларе и Антоново: Сунгурларе:Създаване и организиране дейности на Фамилен център, за предоставяне на интегрирани услуги в 7населени места на територията на община Сунгурларе в.т.ч. град Сунгурларе , с.Чубра, с.Славянци, с.Грозден, с.Лозарево, с.Вълчин, и с.Везенково.Ще бъде назначен ромски образователен медиатор,общностен работник за срок от 18 месеца на пълен работен ден.Целта на Центъра е да се подпомогнат ромски родители от уязвими семейства да повишават уменията си за полагане на адекватни грижи за децата им. Ще бъде разработена програма за организиране на дейностите в центъра. Програмата ще включва дейности за самоорганизация на майките в семейния център, за включване на млади родители в социално-културния живот на общината, за повишаване на социалната ориентираност на жените майки, специални занимания за повишаване на родителските и социалните умения на млади ромски майки в различни сфери, общи дейности за жените и децата им, дейности за взаимно обучение.В центъра ще се организират дейности за оказване на подкрепа при подаване на заявление за социални услуги и заактивиране на безработните, провеждане на консултации и оказване на помощ за включване в заетост.Споделяне и прилагане на добри практики на ромските семейства и уязвими групи, които са имали положителен опит с дейности за социално включване.консултации на семейства, работещи /или планиращи да работят в чужбина/ свързани с права и задължения във връзка с образованието на децата, социални проблеми, законови изисквания за работа.оказване правна помощ за получаване на валидни документи за самоличност ,съдействие за подаване на заявление за социална услуга.Предвижда се и обслужване на уязвими семейства в селата, които са отдалечени от общинския център, в който ще бъде ситуиран фамилния център , чрез мобилен екип ( ромски здравен медиатор и общностен работник).За обезпечаване дейностите на центъра ще се предостави за безвъзмездно ползване етаж от сграда намираща се вСунгурларе ул. „Христо Смирненски“ №3, квартал 56централен градски парк и специализирано транспортно средство. Антоново:Ще бъде назначен ромски образователен медиатор,общностен работник за срок от 18 месеца на пълен работен ден.Ще се предоставят следните услуги:Провеждане на консултации на млади хора преди създаване на семейство и раждане на деца.Подпомагане на ромски родители от уязвими семейства да повишават уменията си за полагане на адекватни грижи за децата, самоорганизиране на майките и включване на млади родители в социално-културния живот на общината.Дейности за повишаване на социалната ориентираност, провеждане на специални занимания за повишаване на родителските и социалните умения, дейности за взаимно обучение.Подкрепа при подаване на заявление за социални услуги.Активиране на безработните, провеждане на консултации и оказване на помощ за включване в заетост.Споделяне и прилагане на добри практики на ромските семейства и други уязвими групи, които са имали положителен опит с дейности за социално включване.Консултации на семейства, работещи /или планиращи да работят в чужбина/ свързани с права и задължения във връзка с образованието на децата, социални проблеми, законови изисквания за работа.Оказва правна помощ за получаване на валидни документи за самоличност,Съдейства за подаване на заявление за социална услуга. Интегро:Наемане на двама експерти на граждански договори , един за община Сунгурларе и един за община Антоново за срок от 18 месеца. Експертите са отговорни за;Разработване на програма и провеждане на първоначални обучения на общностните работници и медиатори назначени по проекта.Осигуряване на последващи консултациии коачинг на общностните работници и медиатори при изпълнението на дейността им.Разработване на програма за дейността на Фамилния център в Сунгурларе и на терен в населените места в двете общини.Организирането и провеждането на работни срещи с различни заинтересовани.Консултиране и подпомагане при предоставянето на интегрираните социални услуги в центъра и обществото 137 306.00 77 584.79
Провеждане на формални и неформални образователни дейности и мерки за младежи и възрастни от ромски произход и представители и на други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и /или сегрегирани общности със затруднен или неравен достъп до услуги.: 1.Организиране и провеждане на обучение за срок от 9 месеца за придобиване на начално ІV клас образование от 9 души представители на ромската от Община Антоново и ограмотяване на 9 души от Община Сунгурларе .Процедура за подбор на участниците. Успешно приключилите обучението си ще могат да се включат в дейностите за придобиване на професия и включване в заетост .2.Провеждане на курс за придобиване на професионални знания и умения за избрана професия - 18 души от от Община Сунгурларе и 9 от Община Антоново.С продължителност:входящо обучение 5 д по 8 ч и надграждащо 5 д по 8 ч. Установяване на изходното ниво и определяне на участниците в целевите групи.Избор на изпълнител и подписване на договор :Провеждане на процедура за подбор за определяне на участниците в целевите групи по определени критерии.Провеждане на обучение. Сертифициране на успешно преминалите обучението.Участие на 10 младежи роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен/неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация в Национална борса за информиране на кандидат студенти в град София 5 от Община Сунгурларе и 5 от Община Антоново. Необходими разходи Община Сунгурларе;9 души за ограмотяване Учебници и учебни помагала-11 комплекта – 1760 лв.Възнаграждение на педагози за срок от 9 месеца с включени осигуровки за сметка на работодателя -12150 лева,9 участници в обучение по професионална подготовка в избрана професия 1.Организиране и провеждане на обучение за срок от 9 месеца за придобиване на начално ІV - клас образование от 9 души представители на ромската общност от община Антоново и ограмотяване на 9 от Община Сунгурларе .Ще бъде проведена процедура за подбор на участниците. Успешно приключилите обучението си ще могат да се включат в дейностите за придобиване на част от професия и включване в заетост в срока на проекта.2.Провеждане на курс за придобиване на професионални знания и умения за част от избрана професия - 18 души 9 от Община Сунгурларе и 9 от Община Антоново.С продължителност:входящо обучение 5 д по 8 часа,надграждащо 5 д по 8 часа.Установяване на изходното ниво и определяне на участниците в целевите групи.Избор на изпълнител-Провеждане на процедура за подбор за определяне на участниците в целевите групи по определени критерии.Провеждане на обучение. Сертифициране на успешно преминалите обучението.3.Участие на 10 младежи роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен/неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация в Национална борса за информиране на кандидат студенти в град София 5 от Община Сунгурларе и 5 от Община Антоново. Необходими разходи Община Сунгурларе:9 души за ограмотяване .Учебници и учебни помагала - 11 комплекта.Възнаграждение на педагози за срок от 9 месеца с включени осигуровки за сметка на работодателя -12150лева.9 участници в обучение по професионална подготовка в избрана професия.Такса за обучение-1500лв.Лични предпазни средства -1500лв.Обучителни материали и пособия 11 к х15лв.Командировки за 5 участници в Национална борса за кандидат студенти-5души,40 лв.дневни – 200лв, нощувка 5х 120 лв. 600 лв. Община Антоново;9 души за придобиване на начално ІV клас, кетъринг 160 д* 12лв*9 души-17 280лв.Учебници и учебни помагала - 11 комплекта – 1760лв.Възнаграждение на педагози за срок от 9 месеца-12150.00 лева.9 участници в обучение по професионална подготовка в избрана професия.Такса за обучение-1500лв.Обучителни материали и пособия 11 комплекта х 15лв. Командировки за 5 участници в НБКС - 5душих 40 лв.дневни,нощувка 5х120 лв.Лични предпазни средства-1500лв. 35 570.00 14 172.06
Подкрепа на неформалното образование и модерни програми за личностно развитие: Община Сунгурларе; 2. „Деца рисуват“ в детските градини, посещавани от децата от уязвимите семейства, с цел създаване на приобщаваща среда в тях(ДГ гр.Сунгурларе, ДГ с.Чубра, ДГ с.Славянци, ДГ с.Грозден , ДГ с.Лозарево,ДГ с.Съединение, ДГ с. Манолич). ). Предвижда се разнообразяване на образователните дейности чрез провеждане на различни извънкласни и извънучилищни дейности, с включване в тях на родителите на децата. Разходи за закупуване на материали за рисуване и образователни игри - 120 х 30.00лв. = 3 600лв Разходи за закупуване на традиционни ромски носии детски– 100бр. х 100.00лв. = 10 000лв.- Разходи за провеждане на допълнително обучение в извънкласни форми: Лекторски български език - 13800 лв. Лекторски музика и танци - 13800 лв Създаване и Организиране на младежки клубове по интереси в селата Лозарево и Чубра Имаме успешен опит в създаването на младежки клубове по Ромакт в с.Грозден и с.Славянци искаме да мултиплицираме ефекта В селата Чубра и Лозрево клубовете ще бъдат с културна насоченост – Танцови състави, като за тях бъдат закупени традиционни носии , ще се наемат хореографи които ще подпомагат младежите при организиране на групите . Ще бъде разчетено участието им в минимум четири танцови фестивала с цел популязиране на ромската култура.Необходими разходи Лекторски музика и танци - 5160.00 лева. Разходи за закупуване на традиционни ромски носии – 40 бр. х 239.00лв. = 9 560 лв. Транспортни разходи за участие на фестивали - 4 х 1000лв. – 4000 лв. Организиране на спортни мероприятия; Футбол на малки врати с участието на футболни отбори от училищата на територията на община Сунгурларе Провеждане на лекоатлетическо състезание – Крос кънтри гр.Сунгурларе Община Антоново; 1.Мотивиране за активно поведение на пазара на труда с цел подкрепа на неформалното образование и въвеждане на моделни програми за личностно развитие на младежи от ромски произход и от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и /или сегрегирани общности със затруднен или неравен достъпдо услуги, както и представители от не ромски произход с цел стимулиране на социалното включване и предотвратяване на сегрегацията. Провеждане на 5 мотивационни обучения в подкрепа на 60 души от целевата група, разпределени на групи предвижда се. Продължителността на всяко обучение ще бъде 8 часа. Разходи Община Антоново за провеждане на 5 мотивационни обучения 60 души х 8 учебни часа издръжка обучаеми - 60 х 5 дни х 20.00 . - 6000.00 лв. учебни м-ли 60 х 15.00 - 900.00 лв Общо : 6 900.00лв. 2.Подпомагане на деца и ученици за усвояване на знания и умения в извънкласни занимания - музика, танци, български език, математика и др., чрез допълнително обучение в извънкласни форми. Разходи за провеждане на допълнително обучение в извънкласни форми: Лекторски български език – 5160.00 лв. Лекторски математика природни науки, ІТ - 5160.00 лв. Лекторски музика и танци - 5160.00 лева 82 300.00 44 811.48
Предоставяне на интегрирани услуги: Община Сунгурларе; Повишаване на здравната култура на целевата група.Предвидени са 7 информационни кампании с участието на 60 души във всяка, на които Регионална здравна инспекция - Бургас ще проведат лекции за повишаване на здравната култура на целевата група.Повишаване информираността относно социалните и здравните им права. Насърчаване на семейното планиране. Дейността е насочена към повишаване информираността относно социалните и здравните права, както и насърчаване на семейното планиране.Предвидено е провеждане на 7 кампании с участието на 60 души във всяка в община Сунгурларе за разясняване на социалните и здравните права и 7 кампании в същите населени места на тема семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи). Община Антоново; Повишаване на здравната култура на целевата група Предвидени са 3 информационни кампании с участието на 60 души във всяка, на които Регионална здравна инспекция - Търговище ще проведат лекции за повишаване на здравната култура на целевата група.Повишаване информираността относно социалните и здравните им права. Насърчаване на семейното планиране. Дейността е насочена към повишаване информираността относно социалните и здравните права, както и насърчаване на семейното планиране.Предвидено е провеждане на 3 кампании с участието на 60 души в община Антоново за разясняване на социалните и здравните права и 3 кампании в същите населени места на тема семейно планиране и начини за избягване на забременяване.Дейността ще бъде възложена на изпълнител по ЗОП 60 ч х 3 кампании 15 - 2700 пътни 60 х 3 х 8 лв - 1440 А Интегро Интегрирани услуги за повишаване достъпа до социални услуги.Целта на тази дейност е подкрепа за превенция и/или преодоляване на социалното изключване, реализиране на права или подобряване на качеството на живот на лицата от изолираните общности, независимо от тяхната възраст, здравно състояние, образование, доходи, социално и имуществено състояние.Постигането на целта ще се осъществи чрез: 1.Социалната работа, която се основава на правата на човека и социалната справедливост и е насочена към подкрепа на отделния човек, семейството, изолираните общности за подобряване на качеството им на живот чрез развитие на умения да използват собствените си възможности и тези на общността при посрещане на своите потребности. 2.Индивидуален подход, който включва извършване на професионални действия за подкрепа и придружаване на лицето, при които неговите конкретни потребности, способности и възможности се поставят в центъра на работата. 3.Индивидуална оценка на потребностите - професионално проучване на житейската ситуация и психо-социалното състояние на лицето с цел определяне на неговите емоционални и социални потребности и потребности от развитие и реализация, които да насочат социалната работа В съответствие на идентифицираните в анализа проблеми и нужди в рамките на дейността се предвижда провеждането на консултации за подготовка на младите хора за семейния живот и психологически и социални дейности за подкрепа при отглеждането на деца; семейно консултиране, осигуряване на правна помощ за предотвратяването на загуба на права и за получаването на документи за гражданския статус на лицата, информиране за съществуващите социални услуги на територията на общината и съдействие при необходимост при комуникацията с различни институции, предоставящи различни услуги, предоставяне на информация и мотивиране за включване в трудовия пазар, включително и в чужбина, материална подкрепа и стимули и др.Предвиждаме за изпълнението на дейностите да се разработи и приложи иновативен подход за комплексно предоставяне на социални услуги и консултантска помощ за уязвими лица.Модератор за провеждане на информациоооннии кампании7 бр. за община Сунгурларе-1500лв.Модератор за провеждане на информациоооннии кампании 3 бр. за община Антоново-1 500лв. 38 100.00 0.00
Разширяване капацитета на местните институции в общините Сунгурларе и Антоново и партньор „Интегро“: Провеждане на три изнесени двудневни обучения с продължителност 16 учебни часа, за 46 участници на тема: ЦЕЛ • Преодоляване на негативните стереотипи чрез развитие на потенциала на служители и специалисти чрез повишаване на преносимите умения и компетентности при обслужване на ромско население. • Повишаване на капацитета и компетентността на служители и специалисти в общините Сунгурларе и Антоново и партньорът „Интегро“ чрез адекватни, актуални и качествени обучения насочени към работа със специфични групи, включване и участие и овластяване на ромите. Фундамент за защита от пряка и непряка дискриминация, и расизъм във всичките му форми е изграждане на капацитет за интеркултурна комуникация на служители и специалисти, обслужващи специфични групи. Именно поради тази причина обучения за служители и специалисти обслужващи хора от уязвими групи. Предвиждаме по настоящата дейност да бъдат включени служители и специалисти от областта на здравеопазването, образованието, социалните дейности и др. работещи на територията на Общините партньори обслужващи ромско население. Те ще имат възможност да се включат в обучения, както следва:  Тренинг-обучение „Ефективна работа в ромските общности, включване, участие и овластяване на ромите“  Тренинг-обучение „Изпълнение на дейности в областта на образованието, здравеопазването, заетостта и социалните дейности“  Обмен на добри практики с организации, общините партньори. ЗНАНИЯ ЗА: • Представителите на основните целеви групи, ползватели на административни услуги – роми, уязвими групи, хора в неравностойно положение, хора с увреждания. • Същността на приложението на интегрирания подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани; • Основните теории на мотивация на членовете в екипа; • Основните стресори на работното място и техники за справяне с тях; • Изграждане на капацитет на социалните работници и доброволци за изпълнение на дейности в областта на образованието, здравеопазването, заетостта, социалните дейности. • Изграждане на капацитет в общинският персонал и социалните работници за предоставяне и управление на ефективни интегрирани услуги. • Изграждане на капацитет на училищните власти, детски градини и учители. • Включване на новонаети здравни или образователни медиатори и работници роми, съдействащи за изпълнение на дейности в общността. • Нормативните документи защитаващи равенството между половете и толерантното отношение спрямо специфичните групи граждани. УМЕНИЯ: • Успешно прилагане на интегриран подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани; • За изграждане на ново различно отношение към неравнопоставените групи за създаване на условия за постигане на равнопоставеност и равен достъп до услуги и обществени ресурси; • Преодоляване на стереотипите и предразсъдъците при работата със специфични групи граждани; • Ефективна комуникация с членовете в един екип; • Творческо решаване на проблеми и методи за вземане на екипни решения; • Въздействие и мотивиране на членовете на екипа; • Превенция от възникване на конфликтни ситуации в екипа, както и преодоляване на евентуално възникнали такива; • Ефективна работа в екип. ОСНОВНИ ТЕМИ: • „Ефективна работа в ромските общности, включване, участие и овластяване на ромите“ • Тренинг-обучение „Изпълнение на дейности в областта на образованието, здравеопазването, заетостта и социалните дейности“ • Обмен на добри практики с организации, общините партньори. • Умения за работа в интеркултурна среда; • Принципи на Европейското гражданство; • Техники за ефективен диалог и включване на всички заинтересовани страни; • Стилове на поведение при преговори. „Мека” и „твърда” линия на поведение. 38 100.00 0.00
Овластяване на ромите: Основната цел на дейността е чрез прилагане на подхода за общностно развитие/който се прилага и в рамките на програма РОМАКТ/ да се създадат възможности за формиране на такива хора в местната общност, които са заинтересовани и съпричастни към това, което се случва в тяхната общност, хора със собствена визия и споделено виждане за бъдещето на общността им, с чувство за отговорност, самоуверени и с вяра в другите, което им дава нагласа да се обединяват и сътрудничат в името на общи цели. Наличието на такива хора в ромската общност е най-добрата основа за формирането на активна общност. Този подход е основан на принципите за овластяване на местната общност, за да е способна да предприема действия за решаване на проблемите, пред които е изправена; насърчаване на широко участие на хората; признаване, разбиране и уважаване на различията и съобразяване с практически нужди, идентифицирани от самата общност, като се насърчава самоорганизацията и обществената ангажираност и активност на маргинализирани групи. Предвижда се провеждането на различни инициативи както на терен в местните общности, така и в създадения по проекта Фамилен Център . Основна роля за прилагането на подхода имат Местната активна група(МАГ), която беше създадена в рамките на програма РОМАКТ в двете общини като отворена гражданска група, обединяваща всички заинтересовани общностни членове и експерт, който ще направлява и консултира цялостното прилагане на подхода. МАГ регулярно/ежемесечно/ ще провеждат работни срещи, на които групата ще обсъжда текущата ситуация, ще идентифицира общите предизвикателства и интереси на общността, както и ще обсъжда възможните решения. В подхода са включени разнообразни дейности като провеждане на общностни срещи, инициативи и дейности, които ще засилят на общността, провеждане на самоорганизирани дейности на различни групи – лидери, жени, младежи, деца, организиране на общностни инициативи и празници, дейности за развитие на индивидуалните способности на ромите чрез неформално образование, като сесии по обществена ориентация, които ще повишат осведомеността на най-уязвимите общностни членове (например ромските жени) относно широк кръг теми за демократично гражданство и човешки права, кампании за повишаване на осведомеността по теми, свързани с овластяването, насочени към ромите, особено към ромските жени и младежи, промоция на ромската култура. В подхода е осигурена възможност и за интеркултурни взаимодействия и ще представя местното културно многообразие. Ще се организират и провеждат консултативни срещи с участието на местните власти и инициативни групи от общността за идентифициране на проблемите и решения на ниво общност. Ще се организират съвместни дейности с представителите на другите етнически общности от общината, което ще насърчи сътрудничеството между всички граждани на общината. За прилагане на подхода в двете общини се предвижда екип от експерт- и общностни работници, които ще активизират общността, ще подкрепят работата на самоорганизираните групи и ще фасилитират диалога с местните власти и останалите общности. Общностните работници ще получат въвеждащо обучение и поддържащ коучинг от експертите на партньора Интегро-. 31 960.00 2 120.95
Достъп до трудова заетост: Община Сунгурларе; Осигуряване на работни места, чрез общинска фирма/предприятие/център за услуги в домашна среда, за роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен или неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация, включително родители, чиито деца трябва да ходят на детска градина или училище и/или успешно преминали курс за професионално обучение. В целевата група ще бъдат включени хора преминали обучение в рамките на проекта за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се роми, лица с увреждания и възрастни хора на територията на град Сунгурларе , с.Чубра, с.Славянци, с.Грозден, с.Лозарево, с.Вълчин, и с.Везенково. РЗ и осигуровки за сметка на работодател – 137984.00 лв Провеждане на процедура за подбор. Наемане на трудов договор за срок от 16 месеца на 11 души обучени в Проекта. Застраховка на наетите лица – 1000.00 лв. Трудова медицина – 800.00 лв. Работна облекло – 1500.00 лв. ЛПС /ръкавици, маски , дезинфектанти – 2000.00 лв. Община Антоново; Осигуряване на работни места, чрез общинска фирма/предприятие/център за услуги в домашна среда, за роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен или неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация, включително родители, чиито деца трябва да ходят на детска градина или училище и/или успешно преминали курс за професионално обучение. В целевата група ще бъдат включени хора преминали обучение в рамките на проекта за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се роми, лица с увреждания и възрастни хора на територията на град Антоново и селата Изворово и Моравица. Провеждане на процедура за подбор. Наемане на трудов договор за срок от 14 месеца на 9 души обучени в Проекта. РЗ и осигуровки за сметка на работодател – 124821.00 лева Застраховка на наетите лица – 1000.00 лв. Трудова медицина – 800.00 лв. Работна облекло – 1500.00 лв. ЛПС /ръкавици, маски , дезинфектанти – 2000.00 лв. 273 405.00 225 518.26
Инфраструктура и ремонти: Ще бъде изградена детска площадка в ромската махала на град Сунгурларе. Ще бъде извършен ремонт и освежаване на зала общинска собственост за нуждите на Проекта в град Антоново. Ще бъде изградена детска площадка в ромската махала на град Антоново. Необходими разходи - Изграждане на детска площадка в ромската махала на град Сунгурларе тротоар и парапет за улеснен достъп на Хора с увреждания – 54 392.38 лв, 27 810.80Застраховка на извършеното СМР – 1500.00лв. - Зала за обучение и ІТ Антоново подмяна на под , подмяна на дограма, боядисване с латекс и фасаген –14 212.00лв. – 7 266.59 евро - Изграждане на детска площадка в ромската махала на град Антоново тротоар и парапет за улеснен достъп на Хора с увреждания –98526.00 лв – 50376,62 евро Застраховка на извършеното СМР – 1500.00лв. Общо р-ди 170 251.00лв - 87 049.29 евро 170 131.00 103 557.52
Оборудване и обзавеждане: Община Сунгурларе; Ще бъдат закупени обзавеждане и оборудване за Фамилен център и учебни зали в гр.Сунгурларе и с.Грозден: - Фамилен център; мобилен компютър 2бр. - 3000.00 лева лазерно мултифункционално устройство (принтер копир скенер) – 1 бр. 500.00лв. мултимедиен проектор 1 бр. – 1 200.00 лв. - Зала за обучение към фамилен център 5бр. маси/чинове за 2 ученика – по 200.00 лв – 1000.00лв. 1бр. бюро на учителя – 200.00 лв. 20бр. Стол х 60.00 лв – 1200.00 лв 1бр. непрекъсваемо токозахранване (UPS-системи) – 1500.00 лв. . 5бр. компютърни конфигурации –х 1000.00 лв. – 5000.00 лв. - Зала за обучение с.Грозден 5бр. маси/чинове за 2 ученика – по 200.00 лв – 1000.00лв. 1бр. бюро на учителя – 200.00 лв. 20бр. стола х 60.00 лв – 1200.00 лв 1бр. непрекъсваемо токозахранване (UPS-системи) – 1500.00 лв. . 5бр. компютърни конфигурации –х 1000.00 лв. – 5000.00 лв. 1бр. лазерно мултифункционално устройство (принтер копир скенер) – 1 бр. 500.00лв. Застраховка на закупеното оборудване – 500.00лв. Общо за Община Сунгурларе – 23 500 лв Община Антоново; Ще бъдат закупени обзавеждане и оборудване за учебни зали/занимални в град Антоново и селата Изворово и Моравица, както следва: • Зала в град Антоново 10 маси/чинове за 2 ученика – по 200.00 лв – 2000.00лв. 1 бюро на учителя – 200.00 лв. 40 стола х 60.00 лв – 2400.00 лв 1 непрекъсваемо токозахранване (UPS-системи) – 1500.00 лв. . 12 компютърни конфигурации –х 1000.00 лв. – 12000.00 лв. 1 климатик – 2000.00 лв. Синтезатор – 1бр. – 1500.00 лв. Барабани (рототоми) – 1 комплект – 1000.00 лв. • Зала в село Моравица 6 маси – 1200.00 лв 1 бюро на учителя – 200.00 лв. 20 стола – 1200.00 лв. 6 бр. компютърни конфигурации – 6000.00 лв 1 бр. рутер – 200.00 лв. 1 бр. климатик – 2000.00 лв. • Зала в село Изворово 6 маси – 1200.00 лв. 20 стола – 1200.00 лв. 1 бюро на учителя – 200.00 лв 6 бр. компютърни конфигурации – 6000.00 лв. 1 бр. рутер – 200.00 лв. Общо за Община Антоново – 42200.00 лв. Общо разходи 65 200.00лв. - 33 336,74евро 54 188.00 12 120.00
Изграждане на капацитет на екипа по проекта и основните заинтересовани страни:: Община Сунгурларе Обучение за изграждане на капацитет на социалните работници и общинския персонал за предоставяне и управление на ефективни интегрирани услуги; 1 тридневно обучение за 10 души разходи логистика - 350 х 10 души - 3500.00 лв. обучител 750.00 лв. раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв Изграждане на капацитет на училищните власти, детските градини и учителите. Обучение на образователни, здравни медиатори и работници/представители на общността, съдействащи за изпълнението на дейностите в общността; 1 тридневно обучение за 10 души логистика - 350.00 х 10 души - 3500.00 лв. обучител 750.00 лв. раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв. Община Антоново Обучение за изграждане на капацитет на социалните работници и общинския персонал за предоставяне и управление на ефективни интегрирани услуги; 1 тридневно обучение за 10 души разходи логистика - 350 х 10 души - 3500.00 лв. обучител 750.00 лв. раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв Изграждане на капацитет на училищните власти, детските градини и учителите. Обучение на образователни, здравни медиатори и работници/представители на общността, съдействащи за изпълнението на дейностите в общността; 1 тридневно обучение за 10 души логистика - 350.00 х 10 души - 3500.00 лв. обучител 750.00 лв. раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв. Непреки разходи – 24 869,00лв. 43 069.00 0.00
Одит (Независим финансов одит съгласно ЗОП за независимия финансов одит, за да се провери дали всички разходи са в съответствие с Националните счетоводни стандарти и всички приложими финансови правила и разпоредби на Национално ниво).: Одит (Независим финансов одит съгласно ЗОП за независимия финансов одит, за да се провери дали всички разходи са в съответствие с Националните счетоводни стандарти и всички приложими финансови правила и разпоредби на Национално ниво). Необходими разходи Пропорционално на общата стойност на дейностите на община Сунгурларе – 3000.00лв. Пропорционално на общата стойност на дейностите на община Антоново – 3000.00 лв. Пропорционално на общата стойност на дейностите на Интегро – 500.00лв. 6 500.00 0.00
Управление и отчитане на Проект: Дейността е насочена към установяването на система за добро управление на проекта, гарантиране на успешната му реализация, постигане на заложените цели, резултати и индикатори. Ще бъде създадена стройна система на планиране, организация, изпълнение, отчитане и мониторинг на проектните дейности, с ясни правила и прилагане на принципите за добро управление. Ръководителят на проекта е представител на бенефициента, община Сунгурларе. Ще бъде сформиран административен екип от подготвени експерти с опит в управлението на европейски проекти и/или проекти по ФМ на ЕИП , както и опит в дейността за конкретната позиция, за постигане на ефективно и ефикасно управление и устойчивост на проекта. Структурата на екипа на проекта включва: Ръководител на проекта, представител на община Сунгурларе като Бенефициент; Координатор Община Сунгурларе , Счетоводител Община Сунгурларе, Координатор Община Антоново, Счетоводител Община Антоново , Координатор Интегро , Счетоводител Интегро.Позициите са взаимно свързани, допълващи се така, че екипно да се приложи отговорно, приобщаващо, демократично, прозрачно, ефективно и ефикасно добро управление. Многообразието и сложността на дейностите по проекта изисква да се прилагат гъвкави работещи механизми за постигане на висок коефициент на полезни действия, насочени към: повишаване капацитета на местните власти; изграждане на подкрепяща среда за насърчаване /разгръщане на интелектуалния им потенциал с насочващи възможности за личностна реализация, чрез практическото им приложение. Екипът на управление ще бъде отговорен и ще работи в посока заложените цели да бъдат изпълнени чрез приобщени и обединени към дейностите на проекта граждани, медии, културни, образователни и други институции. Изпълнението ще се проследява и оценява от документите за отчет на извършена работа, както и други доказателствени документи, приложими в зависимост от характера на дейностите. Ще бъде разработен пакет от документи за регламентиране, отчет и доказване на извършена работа, в изпълнение на проектните дейности. Ще бъдат организирани работни и тематични срещи, директни наблюдения, ревизиране на документацията, седмични оперативни срещи. 83 097.00 74 093.91
Информация и публичност: Дейностите по публичност и визуализация отговарят на критериите, разписани в Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 и на тези, заложени в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Дейностите ще съответстват на приложен разработен Комуникационен план (КП) като стратегически динамичен инструмент, насочен към широко разпространение и информираност за целите, напредъка и постигнатите резултати на всеки етап от изпълнението на проекта, както и за ефективната комуникация между партньори по роекта. Основната целева аудитория, която ще бъде осведомявана, е: местни общности на територията на община Сунгурларе и Община Антоново, заинтересовани, местни, регионални и институции, широката общественост. Комуникационният план включва: Изготвяне и поддържане на линк към интернет страницата на Бенефициента за проекта; мерки за публикуване на информация за финансирания от ФМ на ЕИП проект в интернет чрез специално посветен интернет поддомейн на съществуващата такава на интернет страница на бенефициента, съдържаща линк с информация за проекта, изпълнение, напредък, постижения и резултати, сътрудничеството с партньори , подходящ снимков/онагледителен материал, контактна информация и ясна референция към програмата и ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Изготвяне и поставяне на видно място на информационна табела (билборд) в гр.Сунгурларе и гр.Антоново за период от 21 месеца. След приключването на проекта, бенефициентът Община Сунгурларе и партньорът Община антоново ще заменят информационната табела с възпоменателна табела, на видимо място в съответствие с изискванията. Поставени 3 информационни табели (на места с инвестиции) за община Сунгурларе и 3 за Община Антоново Откриваща и закриваща пресконференции в гр.Сунгурларе и гр.Антоново: - Откриваща пресконференция за информация относно предстоящите дейности по проекта, възможности, перспективи, представяне на партньорите и програмата - Закриваща пресконференция за напредъка, постиженията и резултатите на финансирания проект със заинтересованите страни.Ще бъде изготвена мултимедийна презентация. *Разработването на видеоклип. Разработването на видеоклип, представящ резултатите от дейностите , финансирани събития по проекта. Видеоклипът ще е мин. 2 минути, с високо качество на техническото изпълнение, за ползване на програмно и национално ниво.Чрез комуникационните инструменти, целевата аудитория ще бъде запозната с посланията на проекта, ще бъде мотивирана да подкрепя и участва в постигането на неговите цели. . Комуникационният план ще отговаря на следните критерии: специализирана комуникация, съобразена със специфичните цели за всяка дейност; съгласувани, интегрирани и синергични действия на екипа, целящи конкретни резултати ; лесен, ефективен и прозрачен език; ключови послания, които отчитат различията в езика, културата, религията на целевите аудитории; активно сътрудничество със заинтересованите страни чрез методи на планирано участие; широко разпространение чрез традиционни и иновативни канали. 23 520.00 8 042.40
Недискриминация: В Община Сунгурларе не са идентифицирани сериозни проблеми в отношенията между различните етнически групи и няма сериозни конфликти или натрупано етническо напрежение. Въпреки това все още съществуват в мнозинствата негативни стереотипи и нагласи във възприемането на представителите на ромската общност. Тези стереотипи и нагласи се подхранват и от множеството непремерени изказвания и статии в медийното пространство и особено от част от политическия елит. До голяма степен в болшинството от населението, независимо от етническия произход съществува висока степен на неразбиране относно това какво е дискриминация, какво е реч на омразата, как се допускат прояви на нетолерантност и ксенофобия. Може да се каже, че доколкото такива прояви имат място на територията на общината те се дължат преди всичко на съществуващите стереотипи от една страна, но от друга страна и на неразбиране и незнание на материята. Във връзка с това в проекта се предвиждат поредица от мерки и дейности, с които се цели да се повиши информираността на населението за дискриминацията като явление, за придобиване на умения за разпознаване на видовете дискриминация, за възможностите за реагиране на дискриминационни и расистки прояви, за разпознаване на проявите на реч на омразата и възможностите за реакция в медиите и в интернетпространството. По специално планираме следните дейности: - Обучения и семинари за представители на институции и местни общности за запознаване с понятията дискриминация и реч на омразата, за разпознаване на такива прояви и за възможностите за реакция и борба с тях, -Работни срещи и семинари с участието на представители на всички етноси за обсъждане на прояви на дискриминация и реч на омразата на територията на общината, - Информационни кампании, насочени към представители на мнозинството и малцинствата за предотвратяване и противопоставяне на речта на омразата, радикализацията и екстремизма, включително в социалните медии; - Организиране на общоселски и общоградски тържества, в които да се популяризират историята, културата и традициите на ромската общност и разширяване на общото културно наследство на региона; - Общностни дейности за промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности, като:. Кампании в общността за преодоляване на ранните бракове и други патрирхални практики, Кампании в общността за подкрепа на образованието и за съдействие на образователните институции, Общностен мониторинг на здравните, образователните и социалните услуги, предоставяни в маргиналзирани групи. В рамките на дейностите ще бъде проведено проучване за измерване нивото на приемане на ромите от страна на мнозинството. То ще бъде проведено на два етапа – в началото на проекта и в неговия край, за да се направи оценка на въздействието на проектните дейности и евентуални промени в настроенията на мнозинството спрямо ромската общност. 25 100.00 6 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).