Създаване на устойчив координационен механизъм между целевата общност, местната власт и регионални звена на институциите в Община Сунгурларе и Община Антоново.: Разработване на механизъм и провеждане на ежемесечни работни срещи и/или при необходимост за подпомагане и решаване на идентифицирани проблеми на представители на общността в Община Сунгурларе и Община Антоново.
Провеждане на 6 работни срещи и обществено обсъждане - 2 пъти за проекта на механизъм, приемане и прилагане.
Необходими р-ди
Хонорар за консултантска услуга Община Сунгурларе - 3800.00 лв.
Хонорар за консултантска услуга Община Антоново - 3800.00 лв.
Командировки на консултант Община Сунгурларе - 350.00 пътни, дневни - 140.00 лв., нощувка - 0.00лв.
Командировки на консултант Община Антоново - 350.00 пътни, дневни - 140.00 лв., нощувка - 0.00 лв.
Командировки на екипа за Община Сунгурларе (екип на проекта, медиатор, експерт, общностен работник, представители на общността) - 10 души 600.00 лв.
Командировки на екипа за Община Антоново (екип на проекта, медиатор, експерт, общностен работник, представители на общността) - 10 души 600.00 лв.
Р-ди общо за дейността – . 9780.00 лв т.е. 5000.51 евро
|
9 780.00
|
0.00
|
Създаване и изграждане на квалифициран мултидисциплинарен екип за изпълнение на интегрирани услуги в Сунгурларе и Антоново: Сунгурларе:Създаване и организиране дейности на Фамилен център, за предоставяне на интегрирани услуги в 7населени места на територията на община Сунгурларе в.т.ч. град Сунгурларе , с.Чубра, с.Славянци, с.Грозден, с.Лозарево, с.Вълчин, и с.Везенково.Ще бъде назначен ромски образователен медиатор,общностен работник за срок от 18 месеца на пълен работен ден.Целта на Центъра е да се подпомогнат ромски родители от уязвими семейства да повишават уменията си за полагане на адекватни грижи за децата им. Ще бъде разработена програма за организиране на дейностите в центъра. Програмата ще включва дейности за самоорганизация на майките в семейния център, за включване на млади родители в социално-културния живот на общината, за повишаване на социалната ориентираност на жените майки, специални занимания за повишаване на родителските и социалните умения на млади ромски майки в различни сфери, общи дейности за жените и децата им, дейности за взаимно обучение.В центъра ще се организират дейности за оказване на подкрепа при подаване на заявление за социални услуги и заактивиране на безработните, провеждане на консултации и оказване на помощ за включване в заетост.Споделяне и прилагане на добри практики на ромските семейства и уязвими групи, които са имали положителен опит с дейности за социално включване.консултации на семейства, работещи /или планиращи да работят в чужбина/ свързани с права и задължения във връзка с образованието на децата, социални проблеми, законови изисквания за работа.оказване правна помощ за получаване на валидни документи за самоличност ,съдействие за подаване на заявление за социална услуга.Предвижда се и обслужване на уязвими семейства в селата, които са отдалечени от общинския център, в който ще бъде ситуиран фамилния център , чрез мобилен екип ( ромски здравен медиатор и общностен работник).За обезпечаване дейностите на центъра ще се предостави за безвъзмездно ползване етаж от сграда намираща се вСунгурларе ул. „Христо Смирненски“ №3, квартал 56централен градски парк и специализирано транспортно средство. Антоново:Ще бъде назначен ромски образователен медиатор,общностен работник за срок от 18 месеца на пълен работен ден.Ще се предоставят следните услуги:Провеждане на консултации на млади хора преди създаване на семейство и раждане на деца.Подпомагане на ромски родители от уязвими семейства да повишават уменията си за полагане на адекватни грижи за децата, самоорганизиране на майките и включване на млади родители в социално-културния живот на общината.Дейности за повишаване на социалната ориентираност, провеждане на специални занимания за повишаване на родителските и социалните умения, дейности за взаимно обучение.Подкрепа при подаване на заявление за социални услуги.Активиране на безработните, провеждане на консултации и оказване на помощ за включване в заетост.Споделяне и прилагане на добри практики на ромските семейства и други уязвими групи, които са имали положителен опит с дейности за социално включване.Консултации на семейства, работещи /или планиращи да работят в чужбина/ свързани с права и задължения във връзка с образованието на децата, социални проблеми, законови изисквания за работа.Оказва правна помощ за получаване на валидни документи за самоличност,Съдейства за подаване на заявление за социална услуга. Интегро:Наемане на двама експерти на граждански договори , един за община Сунгурларе и един за община Антоново за срок от 18 месеца. Експертите са отговорни за;Разработване на програма и провеждане на първоначални обучения на общностните работници и медиатори назначени по проекта.Осигуряване на последващи консултациии коачинг на общностните работници и медиатори при изпълнението на дейността им.Разработване на програма за дейността на Фамилния център в Сунгурларе и на терен в населените места в двете общини.Организирането и провеждането на работни срещи с различни заинтересовани.Консултиране и подпомагане при предоставянето на интегрираните социални услуги в центъра и обществото |
137 306.00
|
77 584.79
|
Провеждане на формални и неформални образователни дейности и мерки за младежи и възрастни от ромски произход и представители и на други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и /или сегрегирани общности със затруднен или неравен достъп до услуги.: 1.Организиране и провеждане на обучение за срок от 9 месеца за придобиване на начално ІV клас образование от 9 души представители на ромската от Община Антоново и ограмотяване на 9 души от Община Сунгурларе .Процедура за подбор на участниците. Успешно приключилите обучението си ще могат да се включат в дейностите за придобиване на професия и включване в заетост .2.Провеждане на курс за придобиване на професионални знания и умения за избрана професия - 18 души от от Община Сунгурларе и 9 от Община Антоново.С продължителност:входящо обучение 5 д по 8 ч и надграждащо 5 д по 8 ч. Установяване на изходното ниво и определяне на участниците в целевите групи.Избор на изпълнител и подписване на договор :Провеждане на процедура за подбор за определяне на участниците в целевите групи по определени критерии.Провеждане на обучение. Сертифициране на успешно преминалите обучението.Участие на 10 младежи роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен/неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация в Национална борса за информиране на кандидат студенти в град София 5 от Община Сунгурларе и 5 от Община Антоново.
Необходими разходи Община Сунгурларе;9 души за ограмотяване Учебници и учебни помагала-11 комплекта – 1760 лв.Възнаграждение на педагози за срок от 9 месеца с включени осигуровки за сметка на работодателя -12150 лева,9 участници в обучение по професионална подготовка в избрана професия 1.Организиране и провеждане на обучение за срок от 9 месеца за придобиване на начално ІV - клас образование от 9 души представители на ромската общност от община Антоново и ограмотяване на 9 от Община Сунгурларе .Ще бъде проведена процедура за подбор на участниците. Успешно приключилите обучението си ще могат да се включат в дейностите за придобиване на част от професия и включване в заетост в срока на проекта.2.Провеждане на курс за придобиване на професионални знания и умения за част от избрана професия - 18 души 9 от Община Сунгурларе и 9 от Община Антоново.С продължителност:входящо обучение 5 д по 8 часа,надграждащо 5 д по 8 часа.Установяване на изходното ниво и определяне на участниците в целевите групи.Избор на изпълнител-Провеждане на процедура за подбор за определяне на участниците в целевите групи по определени критерии.Провеждане на обучение. Сертифициране на успешно преминалите обучението.3.Участие на 10 младежи роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен/неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация в Национална борса за информиране на кандидат студенти в град София 5 от Община Сунгурларе и 5 от Община Антоново.
Необходими разходи Община Сунгурларе:9 души за ограмотяване .Учебници и учебни помагала - 11 комплекта.Възнаграждение на педагози за срок от 9 месеца с включени осигуровки за сметка на работодателя -12150лева.9 участници в обучение по професионална подготовка в избрана професия.Такса за обучение-1500лв.Лични предпазни средства -1500лв.Обучителни материали и пособия 11 к х15лв.Командировки за 5 участници в Национална борса за кандидат студенти-5души,40 лв.дневни – 200лв, нощувка 5х 120 лв. 600 лв. Община Антоново;9 души за придобиване на начално ІV клас, кетъринг 160 д* 12лв*9 души-17 280лв.Учебници и учебни помагала - 11 комплекта – 1760лв.Възнаграждение на педагози за срок от 9 месеца-12150.00 лева.9 участници в обучение по професионална подготовка в избрана професия.Такса за обучение-1500лв.Обучителни материали и пособия 11 комплекта х 15лв.
Командировки за 5 участници в НБКС - 5душих 40 лв.дневни,нощувка 5х120 лв.Лични предпазни средства-1500лв.
|
35 570.00
|
14 172.06
|
Подкрепа на неформалното образование и модерни програми за личностно развитие: Община Сунгурларе;
2. „Деца рисуват“ в детските градини, посещавани от децата от уязвимите семейства, с цел създаване на приобщаваща среда в тях(ДГ гр.Сунгурларе, ДГ с.Чубра, ДГ с.Славянци, ДГ с.Грозден , ДГ с.Лозарево,ДГ с.Съединение, ДГ с. Манолич). ). Предвижда се разнообразяване на образователните дейности чрез провеждане на различни извънкласни и извънучилищни дейности, с включване в тях на родителите на децата.
Разходи за закупуване на материали за рисуване и образователни игри - 120 х 30.00лв. = 3 600лв
Разходи за закупуване на традиционни ромски носии детски– 100бр. х 100.00лв. = 10 000лв.-
Разходи за провеждане на допълнително обучение в извънкласни форми:
Лекторски български език - 13800 лв.
Лекторски музика и танци - 13800 лв
Създаване и Организиране на младежки клубове по интереси в селата Лозарево и Чубра
Имаме успешен опит в създаването на младежки клубове по Ромакт в с.Грозден и с.Славянци искаме да мултиплицираме ефекта
В селата Чубра и Лозрево клубовете ще бъдат с културна насоченост – Танцови състави, като за тях бъдат закупени традиционни носии , ще се наемат хореографи които ще подпомагат младежите при организиране на групите . Ще бъде разчетено участието им в минимум четири танцови фестивала с
цел популязиране на ромската култура.Необходими разходи
Лекторски музика и танци - 5160.00 лева.
Разходи за закупуване на традиционни ромски носии – 40 бр. х 239.00лв. = 9 560 лв.
Транспортни разходи за участие на фестивали - 4 х 1000лв. – 4000 лв.
Организиране на спортни мероприятия;
Футбол на малки врати с участието на футболни отбори от училищата на територията на община Сунгурларе
Провеждане на лекоатлетическо състезание – Крос кънтри гр.Сунгурларе
Община Антоново;
1.Мотивиране за активно поведение на пазара на труда с цел подкрепа на неформалното образование и въвеждане на моделни програми за личностно развитие на младежи от ромски произход и от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и /или сегрегирани общности със затруднен или неравен достъпдо услуги, както и представители от не ромски произход с цел стимулиране на социалното включване и предотвратяване на сегрегацията.
Провеждане на 5 мотивационни обучения в подкрепа на 60 души от целевата група, разпределени на групи предвижда се.
Продължителността на всяко обучение ще бъде 8 часа.
Разходи Община Антоново за провеждане на 5 мотивационни обучения 60 души х 8 учебни часа
издръжка обучаеми - 60 х 5 дни х 20.00 . - 6000.00 лв.
учебни м-ли 60 х 15.00 - 900.00 лв
Общо : 6 900.00лв.
2.Подпомагане на деца и ученици за усвояване на знания и умения в извънкласни занимания - музика, танци, български език, математика и др., чрез допълнително обучение в извънкласни форми.
Разходи за провеждане на допълнително обучение в извънкласни форми:
Лекторски български език – 5160.00 лв.
Лекторски математика природни науки, ІТ - 5160.00 лв.
Лекторски музика и танци - 5160.00 лева
|
82 300.00
|
44 811.48
|
Предоставяне на интегрирани услуги: Община Сунгурларе;
Повишаване на здравната култура на целевата група.Предвидени са 7 информационни кампании с участието на 60 души във всяка, на които Регионална здравна инспекция - Бургас ще проведат лекции за повишаване на здравната култура на целевата група.Повишаване информираността относно социалните и здравните им права. Насърчаване на семейното планиране. Дейността е насочена към повишаване информираността относно социалните и здравните права, както и насърчаване на семейното планиране.Предвидено е провеждане на 7 кампании с участието на 60 души във всяка в община Сунгурларе за разясняване на социалните и здравните права и 7 кампании в същите населени места на тема семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи).
Община Антоново;
Повишаване на здравната култура на целевата група
Предвидени са 3 информационни кампании с участието на 60 души във всяка, на които Регионална здравна инспекция - Търговище ще проведат лекции за повишаване на здравната култура на целевата група.Повишаване информираността относно социалните и здравните им права. Насърчаване на семейното планиране.
Дейността е насочена към повишаване информираността относно социалните и здравните права, както и насърчаване на семейното планиране.Предвидено е провеждане на 3 кампании с участието на 60 души в община Антоново за разясняване на социалните и здравните права и 3 кампании в същите населени места на тема семейно планиране и начини за избягване на забременяване.Дейността ще бъде възложена на изпълнител по ЗОП 60 ч х 3 кампании 15 - 2700 пътни 60 х 3 х 8 лв - 1440
А Интегро Интегрирани услуги за повишаване достъпа до социални услуги.Целта на тази дейност е подкрепа за превенция и/или преодоляване на социалното изключване, реализиране на права или подобряване на качеството на живот на лицата от изолираните общности, независимо от тяхната възраст, здравно състояние, образование, доходи, социално и имуществено състояние.Постигането на целта ще се осъществи чрез:
1.Социалната работа, която се основава на правата на човека и социалната справедливост и е насочена към подкрепа на отделния човек, семейството, изолираните общности за подобряване на качеството им на живот чрез развитие на умения да използват собствените си възможности и тези на общността при посрещане на своите потребности.
2.Индивидуален подход, който включва извършване на професионални действия за подкрепа и придружаване на лицето, при които неговите конкретни потребности, способности и възможности се поставят в центъра на работата.
3.Индивидуална оценка на потребностите - професионално проучване на житейската ситуация и психо-социалното състояние на лицето с цел определяне на неговите емоционални и социални потребности и потребности от развитие и реализация, които да насочат социалната работа
В съответствие на идентифицираните в анализа проблеми и нужди в рамките на дейността се предвижда провеждането на консултации за подготовка на младите хора за семейния живот и психологически и социални дейности за подкрепа при отглеждането на деца; семейно консултиране, осигуряване на правна помощ за предотвратяването на загуба на права и за получаването на документи за гражданския статус на лицата, информиране за съществуващите социални услуги на територията на общината и съдействие при необходимост при комуникацията с различни институции, предоставящи различни услуги, предоставяне на информация и мотивиране за включване в трудовия пазар, включително и в чужбина, материална подкрепа и стимули и др.Предвиждаме за изпълнението на дейностите да се разработи и приложи иновативен подход за комплексно предоставяне на социални услуги и консултантска помощ за уязвими лица.Модератор за провеждане на информациоооннии кампании7 бр. за община Сунгурларе-1500лв.Модератор за провеждане на информациоооннии кампании 3 бр. за община Антоново-1 500лв. |
38 100.00
|
0.00
|
Разширяване капацитета на местните институции в общините Сунгурларе и Антоново и партньор „Интегро“: Провеждане на три изнесени двудневни обучения с продължителност 16 учебни часа, за 46 участници
на тема:
ЦЕЛ
• Преодоляване на негативните стереотипи чрез развитие на потенциала на служители и специалисти чрез повишаване на преносимите умения и компетентности при обслужване на ромско население.
• Повишаване на капацитета и компетентността на служители и специалисти в общините Сунгурларе и Антоново и партньорът „Интегро“ чрез адекватни, актуални и качествени обучения насочени към работа със специфични групи, включване и участие и овластяване на ромите.
Фундамент за защита от пряка и непряка дискриминация, и расизъм във всичките му форми е изграждане на капацитет за интеркултурна комуникация на служители и специалисти, обслужващи специфични групи. Именно поради тази причина обучения за служители и специалисти обслужващи хора от уязвими групи.
Предвиждаме по настоящата дейност да бъдат включени служители и специалисти от областта на здравеопазването, образованието, социалните дейности и др. работещи на територията на Общините партньори обслужващи ромско население. Те ще имат възможност да се включат в обучения, както следва:
Тренинг-обучение „Ефективна работа в ромските общности, включване, участие и овластяване на ромите“
Тренинг-обучение „Изпълнение на дейности в областта на образованието, здравеопазването, заетостта и социалните дейности“
Обмен на добри практики с организации, общините партньори.
ЗНАНИЯ ЗА:
• Представителите на основните целеви групи, ползватели на административни услуги – роми, уязвими групи, хора в неравностойно положение, хора с увреждания.
• Същността на приложението на интегрирания подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани;
• Основните теории на мотивация на членовете в екипа;
• Основните стресори на работното място и техники за справяне с тях;
• Изграждане на капацитет на социалните работници и доброволци за изпълнение на дейности в областта на образованието, здравеопазването, заетостта, социалните дейности.
• Изграждане на капацитет в общинският персонал и социалните работници за предоставяне и управление на ефективни интегрирани услуги.
• Изграждане на капацитет на училищните власти, детски градини и учители.
• Включване на новонаети здравни или образователни медиатори и работници роми, съдействащи за изпълнение на дейности в общността.
• Нормативните документи защитаващи равенството между половете и толерантното отношение спрямо специфичните групи граждани.
УМЕНИЯ:
• Успешно прилагане на интегриран подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани;
• За изграждане на ново различно отношение към неравнопоставените групи за създаване на условия за постигане на равнопоставеност и равен достъп до услуги и обществени ресурси;
• Преодоляване на стереотипите и предразсъдъците при работата със специфични групи граждани;
• Ефективна комуникация с членовете в един екип;
• Творческо решаване на проблеми и методи за вземане на екипни решения;
• Въздействие и мотивиране на членовете на екипа;
• Превенция от възникване на конфликтни ситуации в екипа, както и преодоляване на евентуално възникнали такива;
• Ефективна работа в екип.
ОСНОВНИ ТЕМИ:
• „Ефективна работа в ромските общности, включване, участие и овластяване на ромите“
• Тренинг-обучение „Изпълнение на дейности в областта на образованието, здравеопазването, заетостта и социалните дейности“
• Обмен на добри практики с организации, общините партньори.
• Умения за работа в интеркултурна среда;
• Принципи на Европейското гражданство;
• Техники за ефективен диалог и включване на всички заинтересовани страни;
• Стилове на поведение при преговори. „Мека” и „твърда” линия на поведение.
|
38 100.00
|
0.00
|
Овластяване на ромите: Основната цел на дейността е чрез прилагане на подхода за общностно развитие/който се прилага и в рамките на програма РОМАКТ/ да се създадат възможности за формиране на такива хора в местната общност, които са заинтересовани и съпричастни към това, което се случва в тяхната общност, хора със собствена визия и споделено виждане за бъдещето на общността им, с чувство за отговорност, самоуверени и с вяра в другите, което им дава нагласа да се обединяват и сътрудничат в името на общи цели. Наличието на такива хора в ромската общност е най-добрата основа за формирането на активна общност.
Този подход е основан на принципите за овластяване на местната общност, за да е способна да предприема действия за решаване на проблемите, пред които е изправена; насърчаване на широко участие на хората; признаване, разбиране и уважаване на различията и съобразяване с практически нужди, идентифицирани от самата общност, като се насърчава самоорганизацията и обществената ангажираност и активност на маргинализирани групи. Предвижда се провеждането на различни инициативи както на терен в местните общности, така и в създадения по проекта Фамилен Център . Основна роля за прилагането на подхода имат Местната активна група(МАГ), която беше създадена в рамките на програма РОМАКТ в двете общини като отворена гражданска група, обединяваща всички заинтересовани общностни членове и експерт, който ще направлява и консултира цялостното прилагане на подхода. МАГ регулярно/ежемесечно/ ще провеждат работни срещи, на които групата ще обсъжда текущата ситуация, ще идентифицира общите предизвикателства и интереси на общността, както и ще обсъжда възможните решения.
В подхода са включени разнообразни дейности като провеждане на общностни срещи, инициативи и дейности, които ще засилят на общността, провеждане на самоорганизирани дейности на различни групи – лидери, жени, младежи, деца, организиране на общностни инициативи и празници, дейности за развитие на индивидуалните способности на ромите чрез неформално образование, като сесии по обществена ориентация, които ще повишат осведомеността на най-уязвимите общностни членове (например ромските жени) относно широк кръг теми за демократично гражданство и човешки права, кампании за повишаване на осведомеността по теми, свързани с овластяването, насочени към ромите, особено към ромските жени и младежи, промоция на ромската култура. В подхода е осигурена възможност и за интеркултурни взаимодействия и ще представя местното културно многообразие. Ще се организират и провеждат консултативни срещи с участието на местните власти и инициативни групи от общността за идентифициране на проблемите и решения на ниво общност. Ще се организират съвместни дейности с представителите на другите етнически общности от общината, което ще насърчи сътрудничеството между всички граждани на общината.
За прилагане на подхода в двете общини се предвижда екип от експерт- и общностни работници, които ще активизират общността, ще подкрепят работата на самоорганизираните групи и ще фасилитират диалога с местните власти и останалите общности.
Общностните работници ще получат въвеждащо обучение и поддържащ коучинг от експертите на партньора Интегро-.
|
31 960.00
|
2 120.95
|
Достъп до трудова заетост: Община Сунгурларе;
Осигуряване на работни места, чрез общинска фирма/предприятие/център за услуги в домашна среда, за роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен или неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация, включително родители, чиито деца трябва да ходят на детска градина или училище и/или успешно преминали курс за професионално обучение. В целевата група ще бъдат включени хора преминали обучение в рамките на проекта за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се роми, лица с увреждания и възрастни хора на територията на град Сунгурларе , с.Чубра, с.Славянци, с.Грозден, с.Лозарево, с.Вълчин, и с.Везенково.
РЗ и осигуровки за сметка на работодател – 137984.00 лв
Провеждане на процедура за подбор.
Наемане на трудов договор за срок от 16 месеца на 11 души обучени в Проекта.
Застраховка на наетите лица – 1000.00 лв.
Трудова медицина – 800.00 лв.
Работна облекло – 1500.00 лв.
ЛПС /ръкавици, маски , дезинфектанти – 2000.00 лв.
Община Антоново;
Осигуряване на работни места, чрез общинска фирма/предприятие/център за услуги в домашна среда, за роми и лица от други уязвими групи, живеещи в труднодостъпни и/или сегрегирани общности, със затруднен или неравен достъп до услуги изправени пред крайна бедност, социално изключване и маргинализация, включително родители, чиито деца трябва да ходят на детска градина или училище и/или успешно преминали курс за професионално обучение. В целевата група ще бъдат включени хора преминали обучение в рамките на проекта за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се роми, лица с увреждания и възрастни хора на територията на град Антоново и селата Изворово и Моравица.
Провеждане на процедура за подбор.
Наемане на трудов договор за срок от 14 месеца на 9 души обучени в Проекта.
РЗ и осигуровки за сметка на работодател – 124821.00 лева
Застраховка на наетите лица – 1000.00 лв.
Трудова медицина – 800.00 лв.
Работна облекло – 1500.00 лв.
ЛПС /ръкавици, маски , дезинфектанти – 2000.00 лв.
|
273 405.00
|
225 518.26
|
Инфраструктура и ремонти: Ще бъде изградена детска площадка в ромската махала на град Сунгурларе.
Ще бъде извършен ремонт и освежаване на зала общинска собственост за нуждите на Проекта в град Антоново.
Ще бъде изградена детска площадка в ромската махала на град Антоново.
Необходими разходи
- Изграждане на детска площадка в ромската махала на град Сунгурларе тротоар и парапет за улеснен достъп на Хора с увреждания – 54 392.38 лв, 27 810.80Застраховка на извършеното СМР – 1500.00лв.
- Зала за обучение и ІТ Антоново подмяна на под , подмяна на дограма, боядисване с латекс и фасаген –14 212.00лв. – 7 266.59 евро
- Изграждане на детска площадка в ромската махала на град Антоново тротоар и парапет за улеснен достъп на Хора с увреждания –98526.00 лв – 50376,62 евро
Застраховка на извършеното СМР – 1500.00лв.
Общо р-ди 170 251.00лв - 87 049.29 евро
|
170 131.00
|
103 557.52
|
Оборудване и обзавеждане: Община Сунгурларе;
Ще бъдат закупени обзавеждане и оборудване за Фамилен център и учебни зали в гр.Сунгурларе и с.Грозден:
- Фамилен център;
мобилен компютър 2бр. - 3000.00 лева
лазерно мултифункционално устройство (принтер копир скенер) – 1 бр. 500.00лв.
мултимедиен проектор 1 бр. – 1 200.00 лв.
- Зала за обучение към фамилен център
5бр. маси/чинове за 2 ученика – по 200.00 лв – 1000.00лв.
1бр. бюро на учителя – 200.00 лв.
20бр. Стол х 60.00 лв – 1200.00 лв
1бр. непрекъсваемо токозахранване (UPS-системи) – 1500.00 лв. .
5бр. компютърни конфигурации –х 1000.00 лв. – 5000.00 лв.
- Зала за обучение с.Грозден
5бр. маси/чинове за 2 ученика – по 200.00 лв – 1000.00лв.
1бр. бюро на учителя – 200.00 лв.
20бр. стола х 60.00 лв – 1200.00 лв
1бр. непрекъсваемо токозахранване (UPS-системи) – 1500.00 лв. .
5бр. компютърни конфигурации –х 1000.00 лв. – 5000.00 лв.
1бр. лазерно мултифункционално устройство (принтер копир скенер) – 1 бр. 500.00лв.
Застраховка на закупеното оборудване – 500.00лв.
Общо за Община Сунгурларе – 23 500 лв
Община Антоново;
Ще бъдат закупени обзавеждане и оборудване за учебни зали/занимални в град Антоново и селата Изворово и Моравица, както следва:
• Зала в град Антоново
10 маси/чинове за 2 ученика – по 200.00 лв – 2000.00лв.
1 бюро на учителя – 200.00 лв.
40 стола х 60.00 лв – 2400.00 лв
1 непрекъсваемо токозахранване (UPS-системи) – 1500.00 лв. .
12 компютърни конфигурации –х 1000.00 лв. – 12000.00 лв.
1 климатик – 2000.00 лв.
Синтезатор – 1бр. – 1500.00 лв.
Барабани (рототоми) – 1 комплект – 1000.00 лв.
• Зала в село Моравица
6 маси – 1200.00 лв
1 бюро на учителя – 200.00 лв.
20 стола – 1200.00 лв.
6 бр. компютърни конфигурации – 6000.00 лв
1 бр. рутер – 200.00 лв.
1 бр. климатик – 2000.00 лв.
• Зала в село Изворово
6 маси – 1200.00 лв.
20 стола – 1200.00 лв.
1 бюро на учителя – 200.00 лв
6 бр. компютърни конфигурации – 6000.00 лв.
1 бр. рутер – 200.00 лв.
Общо за Община Антоново – 42200.00 лв.
Общо разходи 65 200.00лв. - 33 336,74евро
|
54 188.00
|
12 120.00
|
Изграждане на капацитет на екипа по проекта и основните заинтересовани страни:: Община Сунгурларе
Обучение за изграждане на капацитет на социалните работници и общинския персонал за предоставяне и управление на ефективни интегрирани услуги;
1 тридневно обучение за 10 души
разходи
логистика - 350 х 10 души - 3500.00 лв.
обучител 750.00 лв.
раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв
Изграждане на капацитет на училищните власти, детските градини и учителите.
Обучение на образователни, здравни медиатори и работници/представители на общността, съдействащи за изпълнението на дейностите в общността;
1 тридневно обучение за 10 души
логистика - 350.00 х 10 души - 3500.00 лв.
обучител 750.00 лв.
раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв.
Община Антоново
Обучение за изграждане на капацитет на социалните работници и общинския персонал за предоставяне и управление на ефективни интегрирани услуги;
1 тридневно обучение за 10 души
разходи
логистика - 350 х 10 души - 3500.00 лв.
обучител 750.00 лв.
раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв
Изграждане на капацитет на училищните власти, детските градини и учителите.
Обучение на образователни, здравни медиатори и работници/представители на общността, съдействащи за изпълнението на дейностите в общността;
1 тридневно обучение за 10 души
логистика - 350.00 х 10 души - 3500.00 лв.
обучител 750.00 лв.
раб. м-ли 10 х 30.00 лв - 300.00 лв.
Непреки разходи – 24 869,00лв.
|
43 069.00
|
0.00
|
Одит (Независим финансов одит съгласно ЗОП за независимия финансов одит, за да се провери дали всички разходи са в съответствие с Националните счетоводни стандарти и всички приложими финансови правила и разпоредби на Национално ниво).: Одит (Независим финансов одит съгласно ЗОП за независимия финансов одит, за да се провери дали всички разходи са в съответствие с Националните счетоводни стандарти и всички приложими финансови правила и разпоредби на Национално ниво).
Необходими разходи
Пропорционално на общата стойност на дейностите на община Сунгурларе – 3000.00лв.
Пропорционално на общата стойност на дейностите на община Антоново – 3000.00 лв.
Пропорционално на общата стойност на дейностите на Интегро – 500.00лв.
|
6 500.00
|
0.00
|
Управление и отчитане на Проект: Дейността е насочена към установяването на система за добро управление на проекта, гарантиране на успешната му реализация, постигане на заложените цели, резултати и индикатори. Ще бъде създадена стройна система на планиране, организация, изпълнение, отчитане и мониторинг на проектните дейности, с ясни правила и прилагане на принципите за добро управление. Ръководителят на проекта е представител на бенефициента, община Сунгурларе. Ще бъде сформиран административен екип от подготвени експерти с опит в управлението на европейски проекти и/или проекти по ФМ на ЕИП , както и опит в дейността за конкретната позиция, за постигане на ефективно и ефикасно управление и устойчивост на проекта. Структурата на екипа на проекта включва: Ръководител на проекта, представител на община Сунгурларе като Бенефициент; Координатор Община Сунгурларе , Счетоводител Община Сунгурларе, Координатор Община Антоново, Счетоводител Община Антоново , Координатор Интегро , Счетоводител Интегро.Позициите са взаимно свързани, допълващи се така, че екипно да се приложи отговорно, приобщаващо, демократично, прозрачно, ефективно и ефикасно добро управление. Многообразието и сложността на дейностите по проекта изисква да се прилагат гъвкави работещи механизми за постигане на висок коефициент на полезни действия, насочени към: повишаване капацитета на местните власти; изграждане на подкрепяща среда за насърчаване /разгръщане на интелектуалния им потенциал с насочващи възможности за личностна реализация, чрез практическото им приложение. Екипът на управление ще бъде отговорен и ще работи в посока заложените цели да бъдат изпълнени чрез приобщени и обединени към дейностите на проекта граждани, медии, културни, образователни и други институции. Изпълнението ще се проследява и оценява от документите за отчет на извършена работа, както и други доказателствени документи, приложими в зависимост от характера на дейностите. Ще бъде разработен пакет от документи за регламентиране, отчет и доказване на извършена работа, в изпълнение на проектните дейности. Ще бъдат организирани работни и тематични срещи, директни наблюдения, ревизиране на документацията, седмични оперативни срещи.
|
83 097.00
|
74 093.91
|
Информация и публичност: Дейностите по публичност и визуализация отговарят на критериите, разписани в Наръчника за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021 и на тези, заложени в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Дейностите ще съответстват на приложен разработен Комуникационен план (КП) като стратегически динамичен инструмент, насочен към широко разпространение и информираност за целите, напредъка и постигнатите резултати на всеки етап от изпълнението на проекта, както и за ефективната комуникация между партньори по роекта. Основната целева аудитория, която ще бъде осведомявана, е: местни общности на територията на община Сунгурларе и Община Антоново, заинтересовани, местни, регионални и институции, широката общественост. Комуникационният план включва: Изготвяне и поддържане на линк към интернет страницата на Бенефициента за проекта; мерки за публикуване на информация за финансирания от ФМ на ЕИП проект в интернет чрез специално посветен интернет поддомейн на съществуващата такава на интернет страница на бенефициента, съдържаща линк с информация за проекта, изпълнение, напредък, постижения и резултати, сътрудничеството с партньори , подходящ снимков/онагледителен материал, контактна информация и ясна референция към програмата и ФМ на ЕИП 2014-2021 г. Изготвяне и поставяне на видно място на информационна табела (билборд) в гр.Сунгурларе и гр.Антоново за период от 21 месеца. След приключването на проекта, бенефициентът Община Сунгурларе и партньорът Община антоново ще заменят информационната табела с възпоменателна табела, на видимо място в съответствие с изискванията.
Поставени 3 информационни табели (на места с инвестиции) за община Сунгурларе и 3 за Община Антоново
Откриваща и закриваща пресконференции в гр.Сунгурларе и гр.Антоново: - Откриваща пресконференция за информация относно предстоящите дейности по проекта, възможности, перспективи, представяне на партньорите и програмата - Закриваща пресконференция за напредъка, постиженията и резултатите на финансирания проект със заинтересованите страни.Ще бъде изготвена мултимедийна презентация. *Разработването на видеоклип. Разработването на видеоклип, представящ резултатите от дейностите , финансирани събития по проекта. Видеоклипът ще е мин. 2 минути, с високо качество на техническото изпълнение, за ползване на програмно и национално ниво.Чрез комуникационните инструменти, целевата аудитория ще бъде запозната с посланията на проекта, ще бъде мотивирана да подкрепя и участва в постигането на неговите цели.
. Комуникационният план ще отговаря на следните критерии: специализирана комуникация, съобразена със специфичните цели за всяка дейност; съгласувани, интегрирани и синергични действия на екипа, целящи конкретни резултати ; лесен, ефективен и прозрачен език; ключови послания, които отчитат различията в езика, културата, религията на целевите аудитории; активно сътрудничество със заинтересованите страни чрез методи на планирано участие; широко разпространение чрез традиционни и иновативни канали. |
23 520.00
|
8 042.40
|
Недискриминация: В Община Сунгурларе не са идентифицирани сериозни проблеми в отношенията между различните етнически групи и няма сериозни конфликти или натрупано етническо напрежение. Въпреки това все още съществуват в мнозинствата негативни стереотипи и нагласи във възприемането на представителите на ромската общност. Тези стереотипи и нагласи се подхранват и от множеството непремерени изказвания и статии в медийното пространство и особено от част от политическия елит. До голяма степен в болшинството от населението, независимо от етническия произход съществува висока степен на неразбиране относно това какво е дискриминация, какво е реч на омразата, как се допускат прояви на нетолерантност и ксенофобия. Може да се каже, че доколкото такива прояви имат място на територията на общината те се дължат преди всичко на съществуващите стереотипи от една страна, но от друга страна и на неразбиране и незнание на материята. Във връзка с това в проекта се предвиждат поредица от мерки и дейности, с които се цели да се повиши информираността на населението за дискриминацията като явление, за придобиване на умения за разпознаване на видовете дискриминация, за възможностите за реагиране на дискриминационни и расистки прояви, за разпознаване на проявите на реч на омразата и възможностите за реакция в медиите и в интернетпространството. По специално планираме следните дейности:
- Обучения и семинари за представители на институции и местни общности за запознаване с понятията дискриминация и реч на омразата, за разпознаване на такива прояви и за възможностите за реакция и борба с тях,
-Работни срещи и семинари с участието на представители на всички етноси за обсъждане на прояви на дискриминация и реч на омразата на територията на общината,
- Информационни кампании, насочени към представители на мнозинството и малцинствата за предотвратяване и противопоставяне на речта на омразата, радикализацията и екстремизма, включително в социалните медии;
- Организиране на общоселски и общоградски тържества, в които да се популяризират историята, културата и традициите на ромската общност и разширяване на общото културно наследство на региона;
- Общностни дейности за промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности, като:. Кампании в общността за преодоляване на ранните бракове и други патрирхални практики, Кампании в общността за подкрепа на образованието и за съдействие на образователните институции, Общностен мониторинг на здравните, образователните и социалните услуги, предоставяни в маргиналзирани групи.
В рамките на дейностите ще бъде проведено проучване за измерване нивото на приемане на ромите от страна на мнозинството. То ще бъде проведено на два етапа – в началото на проекта и в неговия край, за да се направи оценка на въздействието на проектните дейности и евентуални промени в настроенията на мнозинството спрямо ромската общност.
|
25 100.00
|
6 000.00
|