Lavena JSC already has 50 years tradition in the production and marketing of cosmetics and liquid dosage forms. The main activity of Lavena JSC is in three main directions: production of cosmetics, production of essential oils and since 2009 - production of liquid nutritional supplements.
Lavena JSC is well known worldwide for its various cosmetic lines and high-quality essential oils. We strive to be trustworthy manufacturer, offering consistently high quality of products and their performance.
The planned project activities are consistent with the proactive innovative program of the company and with our strategy of developing and introducing new products with uncompromising quality. We aim to enlarge the market share of already traditional and well-known products and brands. Lately the company is increasingly oriented to implement products with no analogue in the market and they are very successful. Over the past three years is registered significant growth in sales in segments – on the European market and also exports to many traditional and new markets. With all prerequisites for exponential growth we are obliged to provide the necessary technological capacity in order to satisfy all current and potential consumers.
Planned project activities include improvement of production processes and implementation of new technologies for resource efficiency and effectiveness improvement, and will be realized through the delivery and commissioning of technological equipment for the production of cosmetics, specialized equipment for development of new products and for the company's laboratory, equipment for manufacture of food supplements and equipment for process optimization in warehousing and management of the quantities of finished products.
Also are envisaged and appropriate measures for publicity and information according to the rules of Annex XII to Regulation (EU) № 1303/2013.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на технологично оборудване за производството на козметика, на специализирано оборудване за разработка на нови продукти и за лабораторията на компанията, на оборудване за производството на хранителни добавки и на оборудване за оптимизация на процесите по складиране и управление на количествата готова продукция): Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация:
1.Оборудване за производството на козметика
•Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти-1бр
•Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби-1бр
•Вертикална машина за опаковане в кутии-1бр
2.Специализирано оборудване за разработка на нови продукти и за лабораторията на фирмата
•Система за разтегляне на рецептури за изготвяне на козметични изделия-1бр
•Система за контрол на тегло на козметични продукти-1бр
•Лабораторен хомогенизатор-5л-1бр
•Рефрактометър-1бр
•Денситометър-1бр
•Лабораторна центрофуга-1бр
3. Оборудване за производство на хранителни добавки
•Инсталация за производство на течни хранителни добавки-500л-1бр
•Линия за разфасовка, етикетиране и маркиране на течни хранителни добавки-1бр
4.Оборудване за оптимизация на процесите по складиране и управление на количествата готова продукция:
•Електрическа платформа-2 вида
•Електрически стакер-2бр
•Електрическа транспалетна количка-1бр
•Ръчна транспалетна количка-3бр
Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118.
Реализацията на дейността ще премине през следните етапи:
1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и (от 1-ви до 3-ти месец)
2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец)
3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати (от 4-ти до 5-ти месец)
4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 5-ти до 6-ти месец)
5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 14 месец)
6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 18-ти месец).
7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация.
Проектът и планираните дейности се отнасят до областта „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“ на ИСИС.КИД на предприятието е 20.42.Проектът и настоящата дейност представляват подкрепа за инвестиции в идентифицираните тематични области и за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието. Целите и дейностите на проекта са в пълен унисон със стратегическата цел на ИСИС-инвестиции във високотехнологични области (производство на козметика, хранителни добавки), в които България има традиции (козметиката е традиционен експортен сектор в България), създала е специалисти и успешно се конкурира на международния пазар. Пълно е съвпадението и с постигането на двете оперативни цели.
Планираното оборудване е резултат от съчетание между ИКТ и най-новите достижения в машиностроенето.В резултат на изпълнението на проекта се предвижда внедряване в производството на автоматични машини с високата степен на адаптивност, като и софтуерното управление на оборудването отговаря на изискванията на ИСИС, като същевременно неимоверно подобрява производствените процеси.
1 391 195.00
1 391 195.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти-1 бр., Инсталация за производство на течни хранителни добавки-1 бр. и Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби-1 бр.): Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация:
1.Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти-1 бр.
2.Инсталация за производство на течни хранителни добавки-1 бр.
3.Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби-1 бр.
Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118.
Реализацията на дейността ще премине през следните етапи:
1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и(от 1-ви до 3-ти месец)
2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(от 3-ти до 4-ти месец)
3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4-ти до 5-ти месец)
4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и(от 5-ти до 6-ти месец)
5.Доставка на договореното оборудване и подписване на ППП за доставки(от 8-ми до 14 месец)
6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на ФППП за доставки(от 9-ми до 18-ти месец).
7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта.
Дейността е отнесена към внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на предвиденото оборудване и технологиите, които машините използват-автоматизирани и програмируеми, с електронно управление, серво управление и пневматика. Тези характеристики подобряват ресурсната ефективност и ефикасност и включват в себе си последните достижения на ИКТ технологиите и мехатрониката.
• Чрез внедряването в производството на Инсталацията за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти и Инсталацията за производство на течни хранителни добавки ще съумеем да намалим консумацията на питейна вода поради спецификата на системите им за измиване, които са признати в бранша като най-ефективното и ефикасно решение за тези процеси. И двете инсталации ще бъдат с миещи глави и подвижни отстойници, като се осъществява миене чрез постигане на високо налягане само с един цикъл, който не изисква напълване на целия обем на съда. Само благодарение на това оборудване на годишна база очакваме изразходваната от Лавена АД вода да се намали от 1915 м3 (очаквани стойности за 2015 година) до не повече от 1021 м3.
• Чрез внедряването в производството на Тубопълначния автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби ще намалим с 15 % отпадъците от туби като цяло, а най-съществено от ламинатни такива, които не подлежат на рециклиране. Поради технологичните възможности на тубопълначния автомат ще редуцираме сегашната норма на технологичен брак на ламинатни туби от 5 % до максимум 2 %, като така годишните количества бракувани ламинатни туби ще намалеят с 3 пъти или в абсолютна стойност от 2.372 тона до 0.9488 тона. Използването на Тубопълначния автомат ще има сериозно въздействие за намаляване на отпадъците от пластамаса от туби, които чрез него ще съумеем да редуцираме с 15 % на годишна база, или в абсолютна стойност от 119.25 тона до 101.36 тона годишно.
Дейността е насочена към технологии и решения, създаващи условия за редуциране разходите на вода и намаляване генерирането на отпадъци.
0.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN