1. Организация подготовка и управление на проекта
- Сформиране на екип за управление на проекта;
- Закупуване на необходимо оборудване за Звеното;
- Подготовка за закупуване на материали и консумативи, свързани с дейността на Звеното;
- Избор и назначаване на допълнителни специалисти с различна професионална насоченост за изпълнение на дейностите по проекта.: Сформиране на екип за управление на проекта.
Ще бъдат разпределени задачите и отговорностите между членовете на екипа – ръководител, счетоводител, технически сътрудник, координатор на проекта.
Екипът ще провежда периодични срещи за уточняване на извършените до момента дейности по проекта, систематизиране и подготовка на техническата и финансова документация.
За да бъдат подходящо подбрани ползвателите на услугата и персонала на Звеното за услуги в домашна среда ще бъдат назначени:
-Едно лице като социален работник, който ще бъде външен за бенефициента и неговия подбор ще следва изискванията на чл. 14, ал.5, т. 2 от ЗОП. Той ще подпомогне реализирането на дейностите по проекта, свързани с подготовката за разкриване и функциониране на социалната услуга чрез разработване на Методика за подбор на персонала и Методика за подбор на потребителите на Звеното, както и разработване на Правила/методология за дейността на Звеното, вътрешни правила и задължителни процедури и
-Едно лице като „Специалист/сътрудник социални дейности и услуги, като неговите ангажименти ще бъдат свързани с организация и управление на екипа по проекта. То ще бъде назначено от Кмета на Община Русе, като се допълни екипа на проекта, за срок от 18 месеца на пълен работен ден, съгласно действащото законодателство.“
- Един социален работник, който ще бъде нает на 8 часа, като неговите ангажименти ще бъдат пряко свързани със социалната услуга в Звеното за услуги в домашна среда.
- Един оперативен счетоводител, който ще влезе в екипа за управление на проекта и ще бъде на втори трудов договор на 4 часа. Неговите ангажименти ще бъдат свързани с изготвяне и отчитане на трудови и граждански договори.
Ще бъдат назначени двама психолози. Тяхната дейност е свързана с гарантиране на добър психоклимат във взаимоотношенията между обслужваното и назначеното лице, както и между тях и целия екип за управление на проекта. Социалния работник и психолозите ще поддържат контакти с потребителите чрез лични срещи и разговори с тях относно възникнали проблеми. Ще ги насочват към подходящи услуги и терапия и ще подпомогнат разширяването на социалните им контакти.
За извършване на терапевтични дейности с потребителите ща бъдат назначени две медицински сестри, които ще се запознаят със здравословното състояние на всеки потребител.
Осигуряването на комплексна рехабилитация на хората с увреждания е задължително условие за пълноценното им включване в живота на обществото. Цел на
медицинската рехабилитация е да ограничи или да намали последиците от увреждането или заболяването и да възстанови или подобри физическите и ментални функции. За лицата, които имат необходимост от рехабилитационни услуги ще бъдат назначени трима рехабилитатори те ще се запознаят със здравословното и физическо състояние на лицата с увреждания както и с тяхната двигателна способност и ще предложат индивидуална програма за всеки.
С цел прозрачност и мониторинг при осъществяване на дейностите по проекта са предвидени регулярни работни срещи на членовете на екипа с цел разпределяне на задачи, касаещи текущото изпълнение на проекта и вземане на своевременни решения, свързани с реализацията му. |
107 158.40
|
50 332.62
|
Информираност и публичност
Информиране на обществеността за дейността на Звеното за услуги в домашна среда при съблюдаване на Ръководството за информиране и публичност и Комуникационната стратегия и план на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.: Информиране и публичност - предвижда се информационни дни и конференции в началото и в края на изпълнението на проекта, изготвяне и разпространение на информационни материали под формата на дипляни и брошури, които ще бъдат разпространени сред целевите групи по проекта, както и до всички други заинтересовани лица. В рамките на информационната кампания ще бъде проведена пресконференция. Ще се изготви информационна табела, предвиждат се реклами в сайта на общината.
Чрез разпространението на информационни материали и провеждането на кампания, проектът ще бъде отразен в местни печатни и радио медии, интернет страницата на Община Русе – при стартиране и по време на проекта.
По този начин ще бъдат информирани всички заинтересовани и максимален брой хора, което осигурява неговата устойчивост.
Методите за визуализация ще включват изготвянето на информационна табела по схема BG05М9ОР001-2.002 „Независим живот" на ОП “Развитие на човешките ресурси”, при спазване на изискванията за визуална идентификация.В края на проекта ще бъде проведена заключителна конференция, на която ще се представят постигнатите по проекта резултати, както и възможните варианти за осигуряване на устойчивост на Звеното за услуги в домашна среда. |
1 200.00
|
1 056.00
|
3. Подбор и обучение на личните асистенти и домашни помощници и сключване на договори с тях.: Ще се извърши подбор на подходящи лица, които са мотивирани да работят с целевата група и ще защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугите „Личен асистент” и „Домашен помощник”. Да се обучат одобрените Лични асистенти и Домашните помощници в умения да полагат качествена грижа за потребителите на социалните услуги в Звеното за услуги в домашна среда. Общият брой на целевата група потребители на социалните услуги „Личен асистент” и „Домашен помощник” както са заложени в индикаторите в рамките на 250 лица за целия проект, за които специализирана грижа ще оказва персонал от 142 назначени лица. Избраното съотношение е съобразено с принципа за разпределяне на почасови услуги, като едно назначено лице ще има ангажимент да обслужва минимум две, а в някои случаи и повече лица. Съобразно потребностите на лицата от целевата група, които ще заявят желание да ползват почасови услуги и в съответствие с изготвената оценка, ще бъде разпределен времевия график на назначените лични асистенти и домашни помощници. Работното време на наетите лица ще бъде съобразено с установените потребности на потребителите и в тази връзка ще се формират различни комбинации за рационално и ефективно използване на осем часовия им работен ден. Част от назначените лични асистенти и домашни помощници ще бъдат ангажирани, с оказване на конкретна помощ на две лица по четири часа. Друга част от назначените лица ще уплътняват осем часовия си работен ден, с осигуряване на почасова услуга на повече от двама потребителя по определен график.
Подборът на кандидате ще се извърши на две нива – по документи и интервю. Одобрените кандидати ще бъдат допуснати до интервю с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа с хора с увреждания; Устойчивост на вниманието при работа; Точност на възприемане на инструкциите; Способност за вземане на решения в критични ситуации; Устойчивост на стрес и напрежение; Бърза адаптация; Устойчива работоспособност. С избраните кандидати ще бъде сключен трудов договор за изпълнение на възложените им дейности.
Ще се обучат одобрените ЛА и ДП в умения да полагат качествена грижа за потребителите на социалните услуги в Звеното за услуги в домашна среда. В обучението ще бъдат включени само тези лица, които до този момент не са преминавали в подобни обучения по други програми.
Целта на въвеждащото обучение е да се поставят основните акценти и професионални изисквания за предоставяне на съответната социална услуга, като тематичните обучения ще бъдат съобразени с методиката на работа за „Личен асистент” и „Домашен помощник”.
В това първо обучение, персоналът на Звеното за услуги в домашна среда ще се запознае с видовете заболявания, характерни за целевата група и ще научи техники за полагане на адекватни грижи за хората с увреждания. Персоналът ще се запознае с възрастовите специфики на старите хора и методи за оказване на специализирана помощ. В хода на въвеждащото обучение, екипът на Звеното за услуги в домашна среда ще се запознае с нормативната уредба в областта на социалното законодателство и ще придобие знание за видовете социални услуги. Обучението ще помогне на персонала да осъзнае своите отговорности и задължения в работата с целевата група, както и документацията, която трябва да води с цел отчитане на своята дейност.
Надграждащото обучение има за цел да допълни професионалните знания на персонала и да доусъвършенства неговите умения. По време на обучението ще бъдат представени добри практики и екипът ще има възможност да обмени полезна информация и опит, който ще надгради придобития до този момент. Ще се обсъждат конкретни казуси, поставени от самите участници, а обручителите ще намерят професионални решения. |
4 104.00
|
2 796.00
|
4. Подбор на потребителите на социалната услуга и сключване на договор с тях.: Спазвайки принципите на недискриминация, Община Русе ще популяризира идеята на проекта и ще осигури възможност на всички лица, изявили желание да кандидатстват по проекта да подадат заявление в определените за това срокове. На база извършена оценка на потребностите на желаещите да ползват услугата Звено за услуги в домашна среда от социалните работници наети в Звеното, която ще се осъществи по утвърдена методика за целите на настоящата процедура, ще се установят броят на лицата, които действително имат нужда от услугата. Голяма част от лицата, ползвали подобен вид социална услуга и отговаряйки на гореописаните условия ще бъдат включени в Звеното за услуги в домашна среда, с което ще се осигури приемственост.
Избор и назначаване на специалисти, които да осъществят подбора на целевата група потребители и на лицата, които ще ги обслужват, както и цялостно администриране на социалната услуга.
Социалният работник, нает на граждански договор, ще разработи формуляри за подаване на заявления за кандидатстване на желаещите да ползват социалната услуга.
Желаещите потребители да ползват социалните услуги „Домашен помощник” и „Личен асистент” подават заявление, като прилагат необходимите документи, удостоверяващи правото им да кандидатстват по проекта. Заявленията могат да бъдат подавани и от настойници / попечители или упълномощени лица на кандидатите. В резултат на изготвените оценки, сформирана Комисия със Заповед на Кмета на Община Русе, която ще осъществява техния подбор по предварително разработена и утвърдена от Кмета на Община Русе процедура.
Класираните кандидати ще бъдат уведомени в определените за това срокове, чрез публикуване на списъци на информационното табло в Община Русе и на видно място в Звеното за услуги в домашна среда.
С класираните кандидати ще се сключи договор за ползване на услугата, съгласно Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане.
|
0.00
|
0.00
|
5. Предоставяне на почасови социални услуги в домашна среда. Мониторинг и контрол.: Ще се създаде реална възможност за реализиране на правото на хората с различни видове увреждания и лица с трудно самообслужване да бъдат активни и да вземат самостоятелни решения за организиране на ежедневието и живота си.
Ще се осигури необходимото съдействие на хората с тежки увреждания при удовлетворяване на индивидуалните им битови потребности, за да им се предостави възможност за достен живот, както и да се улесни достъпа им до здравни , рехабилитационни и психологични услуги.
Всеки потребител на услугата, след извършена актуална оценка на потребностите, ще получи специализирана подкрепа и грижи от специалисти.
За да се осигури на потребителите индивидуална здравна, рехабилитационна и психологическа грижа е необходимо включване в екипа на предоставяната услуга /външни специалисти/: медицински специалист, рехабилитатор-кинезитерапевт и психолог, които почасово ще посещават потребителя в дома му.
За оказване подкрепа на здравни грижи на потребителите на услугата е необходимо почасово посещение на медицинския специалист в дома на потребителя, с цел: консултиране на потребителя за приема на текуща или новоназначена терапия от лекар; измерване на кръвно налягане; поставяне на инжекция; при необходимост – оказване на спешна помощ и уведомяване на тел. 112. Извършената дейност от медицинският специалист, ще се отразява в Дневник или /Папка/, както и ще се прилага копие в досието на потребителя.
За подпомагане на поведенческата и психическата адаптация на потребителите и приемането на здравни проблеми и насърчаване на тяхната самостоятелност, психолога почасово ще извършва посещение в дома на потребителя и ще провежда индивидуални психологически консултации. При необходимост – психологът ще насочва потребителя към психиатър или ще го включва и подкрепи чрез групова терапия. Работата на психолога с потребителя, ще се отразява в Дневник или /Папка/, както и ще се прилага копие в досието на потребителя. Психолозите ще извършват въвеждащо обучение и последваща супервизия на личните асистенти и домашните помощници, наети за дейностите на Проекта, с цел – повишаване мотивацията им за работа с целевата група, както и придобиване на умения за работа. Протоколите от проведените обучения и супервизии на екипа, ще се приложат в досиетата им.
Рехабилитационна грижа на потребителите ще се оказва от рехабилитатор или кинезитерапевт, който ще посещава потребителя и ще извършва рехабилитационни дейности, с цел – подобряване на физическото състояние на потребителя. При необходимост – ще консултира работата си с лекар физиотерапевт. Дейността си, рехабилитаторът ще отчита в документацията, копие от която ще бъде приложена в досието на потребителя на услугата.
Във връзка с предоставянето на почасовите услуги в домашна среда, ще бъде извършен мониторинг и контрол на работата на екипа и персонала в Званото за услуги в домашна среда, чрез пряко наблюдение на дейностите и изпълнение на заложените в проекта индикатори за изпълнение и качество.
На всеки потребител на социална услуга ще се изготви досие, което ще съдържа цялата съпътстваща документация към момента на кандидатстване и последваща целяща оценка на потребностите, планиране и предоставяне на грижата.
|
762 536.40
|
686 011.54
|