Управление на проекта/ Project Management: Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладкото изпълнение, добрия мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да гарантира максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителен резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи:
- сформиране на екип по проекта и определяне на индивидуални задължения и отговорности;
- утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата;
- организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение;
- поддържане на постоянна комуникация с Програмния Оператор на Програмата с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган.
- изготвяне на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта;
- управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място и други;
- изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане;
- приключване на проекта и архивиране.
През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие.
This introductory activity aims to provide an appropriate environment for smooth implementation, good management and coordination of project activities, as well as to guarantee the most efficient spending of funds. Good organization and competent management is a prerequisite for a positive result of the project implementation and achievement of the set indicators. The activity includes the following tasks:
- forming a project team and defining individual duties and responsibilities;
- establishment of principles for internal and external communication, coordination and monitoring of the implementation of activities and spending;
- regular meetings of the team members to monitor the technical and financial progress of the project, to report on the results achieved and to resolve problems encountered in the implementation process;
- maintain ongoing communication with the Program Operator in order to ensure project transparency, reporting irregularities and resolving issues requiring the intervention of the funding body.
- preparation of procurement documents for the selection of contractors for the individual project activities;
- management and monitoring of subcontractors using common screening techniques such as: regular meetings, site visits and others;
- preparation of interim and final technical and financial reports, payment requests;
- project completion and archiving.
Throughout the project implementation period Haskovo Municipality will strive to ensure a clear and transparent implementation of the project, as well as to measure the quality of the results achieved and the effect of its impact. |
26 164.80
|
23 670.76
|
Информираност и публичност/ Information and Publicity: Настоящата дейност има за цел да запознае обществото с реалните промени в живота на хората, които постигаме благодарение на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, популяризираме възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които постигаме, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и по- приобщаваща Европа. С предвидените за изпълнение мерки ще се постигне повишаване на обществената информираност, привличане на обществения интерес, насърчаване към участие в проектните дейности, разясняване на възможностите и ползите от проекта, осигуряване на прозрачност и откритост при неговото изпълнение. Фокусът ще попада върху предоставянето на информация, свързана с характерните черти на проекта, неговата устойчивост и резултати. Целта е да се принесе информацията до обществеността и заинтересованите групи, посредством използването на многостранен подход като по този начин шансът за успех ще бъде оптимизиран. При подготовката и изпълнението на комуникационните мерки е отчетена степента на информираност на отделните заинтересовани страни.
Базовите фактори, въздействащи на решенията, които ще бъдат прилагани обхващат: използване на позитивно "говорене" и лесно разбираеми послания; обръщане към хората в тяхната местна среда, като се използват предпочитаните от тях медии, местни канали за информация и разбираем език; изграждане и затвърждаване на разпознаевомостта на екипа; наблюдение и оценка на информационните и комуникационни дейности с цел проверка на техната ефективност, ефикасност и релевантност. Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с критериите, разписани в Наръчника за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и Норвежкия финансов механизъм 2014- 2021 и с тези, заложени в Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 г.
The aim of this activity is to make society aware of the real changes in the lives of the people which are being achieved through the Financial Mechanism of the European Economic Area, to promote the opportunities offered by the Instrument, and the achieved results by working together for a greener, more competitive and more inclusive Europe. The measures envisaged for implementation will increase public awareness, attract public interest, encourage participation in project activities, clarify the opportunities and benefits of the project, and ensure transparency and openness in its implementation. The focus will be on providing information related to the project's features, sustainability and results. The aim is to bring information to the public and stakeholders through the use of a multifaceted approach for optimizing the chance of success. The level of awareness of individual stakeholders is taken into account throughout the preparation and implementation of the communication measures.
The basic factors affecting the decisions to be implemented include: - use of positive "speaking" and easy to understand messages; - reaching out to people in their local environment, using their preferred media, local channels of information and comprehensible language; - establishment and consolidation for team recognition;
monitoring and evaluating information and communication activities in order to verify their effectiveness, efficiency and relevance.
The implementation of the activity is in accordance with the criteria laid down in the Communication and Design Manual of the Financial Mechanism of European Economic Area and the Norwegian Financial Mechanism 2014-2021 and Financial Mechanism of EEA Implementing regulation 2014-2021.
|
20 100.00
|
12 234.00
|
Енергийно ефективна модернизация на система за външно осветление в с. Гарваново, община Хасково/ Energy efficiency modernization of street lighting in Garvanovo, Haskovo region: При проведено обследване за енергийна ефективност на системата за улично осветление на територията на с.Гарваново, община Хасково е констатирано наличие на неефективни или липсващи лампи и осветителни тела за класа на дадена улица, както и амортизирано кабелно и стълбово стопанство, остаряла пускова апаратура и лошо състояние на разпределителните табла. Измерванията на осветеността показват, че инсталираните работещи осветители в населеното място не покриват изискванията на действащите стандарти. Налагат се чести отстранявания на аварии, заради повреда в захранващите кабели. При подземните кабели, това е свързано с разкопаване на транспортни комуникации и тяхното възстановяване. Повечето от осветителите имат силно амортизирани разсейватели, което практически не осигурява нужния светлинен поток, което води до недостатъчно осветени улици, неотговарящи на нуждите на населението. Проблем при поддръжката на уличното осветление е необходимостта от честа смяна на дефектирали лампи.
С оглед по- ясно визуализиране на текущото състояние на УО в с. Гарваново, следва да се вземат под внимание следните базови стойности:
- Инсталирана мощност на УО- 31.97 Kw.
- Светещи точки- 252 бр.
- Годишна консумация на ел. енергия на УО- 137 471KWh
- Годишни разходи за консумация на ел. енергия от системата за УО- 22 765,20 лв.
- Емисии CO2- 162.2 t/ год.
След направен технически оглед, измервания на системата за улично осветление и анализи на консумация на ел.енергия е установено, че състоянието на уличното осветление е незадоволително, което налага необходимостта от подмяна на светлинните източници и подобряване на инфраструктурата, свързана с осветителната мрежа- подмяна на амортизирани и негодни детайли и възли в съоръжението.
After the energy efficiency audit of the street lighting system on the territory of the village of Garvanovo, Haskovo Municipality, it was revealed the presence of inefficient or missing lamps and luminaires for the relevant class of a street, as well as a depreciated cable and pillar property, faulty circuit breakers and poor condition of the switchboards. Illumination measurements show that installed lighting in the populated area does not meet the requirements of the applicable standards. It is often necessary to repair breakdowns due to damage to the power cords. Underground cables have to be excavated, which is related to a violation of transport communications and their restoration. Most of the luminaires have highly deteriorated diffuzers, which do not provide the sufficient luminous flux, leading to poorly lit streets which do not meet the needs of the population. A problem with the maintenance of street lighting is the need for frequent replacement of defective lamps.
In order to visualize more clearly the current status of the street lighting in the village of Garvanovo, the following base values should be taken into account:
- Installed power of street lighting - 31.97 Kw.
- Light points - 252 pcs.
- Annual power consumption of street lighting - 137 471 KWh.
- Annual expenses for electricity consumption from the system for street lighting - 22 765,20 BGN.
- CO 2 emissions - 162.2 t /year.
After a technical inspection, measurements of the street lighting system and analyzes of electricity consumption, the condition of the street lighting was found to be unsatisfactory, which necessitates the replacement of light sources and improvement of the infrastructure connected to the lighting network - replacement of depreciated and unusable parts and units in the facility. |
158 343.96
|
138 332.38
|
Енергийно ефективна модернизация на система за външно осветление в с. Въгларово, община Хасково/ Energy efficiency modernization of street lighting in Vaglarovo, Haskovo region: Морално и физически амортизирана е системата за външно изкуствено осветление в с. Въгларово, община Хасково. При проведеното обследване за ЕЕ е констатирано, че има не ефективни лампи или изцяло липстват осветителни тела за класа на дадена улица, както и амортизирано кабелно и стълбово стопанство, остаряла пускова апаратура и лошо състояние на разпределителните табла. В резултат на тези фактори реалната осветеност и яркост е значително по- ниска от необходимата според действащите в страната норми. В това си състояние, уличното осветление не изпълнява пълноценно предназначението си като фактор за безопасно движение на транспортните средства и пешеходците и създаването на безопасна и естетична нощна среда в населеното място.
След направения технически оглед, измервания на системата за улично осветление и анализи на консумация на ел.енергия е установено, че състоянието на уличното осветление е незадоволително:
- Инсталирана мощност на УО- 42.953 Kw.
- Светещи точки- 320 бр.
- Годишна консумация на ел. енергия на УО- 184 696KWh
- Годишни разходи за консумация на ел. енергия от системата за УО- 30 363.98 лв.
- Емисии CO2- 217.94 t/год.
Необходима е подмяна на светлинните източници, изграждане на система за управление на база изготвен инвестиционен проект, както и подобряване на инфраструктурата, свързана с осветителната мрежа (подмяна на амортизирани и негодни детайли и възли в съоръжението).
The system of external artificial lighting in the village of Vaglarovo, Haskovo Мunicipality, is morally and physically depreciated. The energy efficiency survey found there were no efficient lamps or no lighting for the street class, as well as a depreciated cable and pillar property, faulty starting equipment and poor condition of the switchboards. As a result of these factors, the real brightness and illumination is actually lower than the required compliance with Bulgarian standards. In this condition, street lighting does not accomplish its intended purpose as a factor for the safe movement of vehicles and pedestrians and the creation of a safe and aesthetic night environment in the populated area. After a technical inspection, measurements of the street lighting system and analysis of electricity consumption, it was found that the condition of the street lighting was unsatisfactory:
- Installed power of street lighting - 42.953 Kw.
- Light points - 320 pcs.
- Annual power consumption of street lighting - 184 696 KWh.
- Annual expenses for electricity consumption from the system for street lighting - 30 363.98 BGN.
- CO 2 emissions - 217.94 t /year.
It is necessary to replace the light sources, build a management system based on a prepared investment project, as well as improve the infrastructure related to the lighting network (replacement of depreciated and unusable parts and components in the facility). |
193 274.28
|
174 630.60
|
Енергийно ефективна модернизация на система за външно осветление в с. Клокотница, община Хасково/ Energy efficiency modernization of street lighting in Klokotnitza, Haskovo region: Съществуващото улично осветление в с.Клокотница, община Хасково в следствие на дългата експлоатация, е физически и морално остаряло. Понастоящем изграденото осветление (УО) е с различни по тип осветителни тела, монтирани предимно на стоманобетонни стълбове с различна височина на монтираните осветители. Повечето от осветителите имат силно деформирано светлоразпределение. Използваните в момента касети за улично осветление са метални шкафове незащитени срещу вандалски прояви. Между тях има на някои места има и касети - амортизирани, корозирали, с незатварящи се врати, стара апаратура в тях и ненадеждно електрическо захранване. Налагат се чести отстранявания на аварии, заради повреда в захранващите кабели. При подземните кабели, това е свързано с разкопаване на транспортни комуникации и тяхното възстановяване. При измервания на осветеността се показа, че инсталираните работещи осветители в с.Клокотница не покриват изискванията на действащите стандарти. Осветеността в населеното място е неравномерна и слаба, а от друга страна осветителната система е енергийно неефективна.
С оглед представяне на по-ясна картина за текущото състояние на УО в с. Клокотница, следва да се вземат предвид следните базови стойности:
- Инсталирана мощност на УО- 33.351 Kw.
- Светещи точки- 227 бр.
- Годишна консумация на ел. енергия на УО- 143 405 KWh
- Годишни разходи за консумация на ел. енергия от системата за УО- 23 630.40 лв.
- Емисии CO2- 169.22 t/год.
С оглед модернизиране и оптимизиране на уличното изкуствено осветление в с. Клокотница се предвижда подмяна на всички осветители, изграждане на систена за автоматично управление и изграждане на инсталация за производство на електрическа енергия за собствени нужди от възобновяеми източници.
As a result of the long exploitation, the existing street lighting in the village of Klokotnitza, Haskovo Municipality is physically and morally obsolete. The current light system has different types of luminaires, mainly mounted on reinforced concrete pillars with different heights of the installed luminaires. Most of the luminaires have a highly deformed light distribution. Currently used street lighting cartridges are metal cabinets are not protected against vandalism. In some places there are cartridges - deteriorated, corroded, with non-closing doors, obsolete equipment in them and unreliable electrical power. Frequent troubleshooting is required due to damage to the power cords. For underground cables, this is related to the excavation of transport communications and their restoration.
When measuring the illumination, it was indicated that the installed working luminaries in Klokotnitsa do not meet the requirements of the current standards. The illumination in the population place is intermittent, low and on the other hand the lighting system is energy inefficient. In order to visualize the current status of the street lighting in the village of Klokotnitza, the following baseline values should be taken into account:
- Installed power of street lighting – 33.351 Kw.
- Light points - 227 pcs.
- Annual power consumption of street lighting – 143 405 KWh.
- Annual expenses for electricity consumption from the system for street lighting – 23 630.40 BGN.
- CO 2 emissions – 169.22 t /year.
With a view to modernizing and optimizing the street artificial lighting in the village of Klokotnitza, it is envisaged to replace all the lighting fixtures, install a system for automatic control and to build an installation for the production of electricity for its own needs from renewable sources.
|
140 713.44
|
124 775.37
|
Енергийно ефективна модернизация на система за външно осветление в кв. Болярово, гр. Хасково/ Energy efficiency modernization of street lighting in Bolyarovo, Haskovo : След направения технически оглед, измервания на системата за улично осветление и анализи на консумация на ел.енергия в кв. Болярово, гр. Хасково, Община Хасково е установено, че състоянието на уличното осветление е незадоволително. Уличното осветление на селищния квартал не отговаря на изискванията за яркост, заслепяване, средна и надлъжна равномерност на осветеност на пътното платно. Осветеността е неравномерна и слаба, а от друга страна осветителната система е енергийно неефективна.
Данните от анализа за консумацията и разходите на електроенергия по базова линия на уличното осветление в кв. Болярово са представени както следва:
- Инсталирана мощност на УО- 43.520 Kw.
- Светещи точки- 361 бр.
- Годишна консумация на ел. енергия на УО- 187 168 KWh
- Годишни разходи за консумация на ел. енергия от системата за УО- 29 871.60 лв.
- Емисии CO2- 220.85 t/год.
Всички тези фактори водят до необходимостта от модернизиране на уличното осветление в кв. Болярово в съответствие със съвременните европейски изисквания и новите технически достижения.
След проведено обследване за енергийна ефективност на система за външно изкуствено осветление са дадени препоръки за подмяна всички осветителни тела, изграждане на система за автоматично управление и изграждане на инсталация за производство на електрическа енергия за собствени нужди от възобновяеми източници.
As a result of a technical inspection, measurements of the street lighting system and analyzes of electricity consumption in Bolyarovo, Haskovo, Haskovo Municipality, the condition of the street lighting was found to be unsatisfactory. The street lighting of Bolyarovo does not meet the requirements for luminance, dazzle, medium and longitudinal uniformity of lane illumination. The illumination is volatile, low and on the other hand the lighting system is energy inefficient. The data from the analysis of electricity consumption and costs on the baseline of street lighting in Bolyarovo are presented as follows:
- Installed power of street lighting – 43.520 Kw.
- Light points - 361 pcs.
- Annual power consumption of street lighting – 187 168 KWh.
- Annual expenses for electricity consumption from the system for street lighting – 29 871.60 BGN.
- CO 2 emissions – 220.85 t /year.
These factors lead to the necessity of modernization of street lighting in Bolyarovo in accordance with current European requirements and new technical developments.
In the results of energy efficiency audit of an external artificial lighting system, recommendations were made for replacement of all luminaires, construction of an automatic control system and construction of an installation for the production of electricity for own needs from renewable sources.
|
228 384.96
|
200 423.70
|
Експертен обмен в Норвегия и България/ Expert exchange in Norway and Bulgaria : Екип от експерти от Община Хасково ще вземат участие в 3 дневен експертен обмен в гр. Осло, Норвегия. Програмата ще включва срещи с представители на община Холе и Общинска асоциация Осло, с цел обмяна на опит и добри практики на тема „Енергийна ефективност в Норвегия”, в т.ч. общинска стратегия за ЕЕ, ролята на освeтлението върху града и живота, финансови модели (ПЧП, TPF, ESCO, Leasing, Factoring), планиране и др., както и посещения на обекти, с реализирани мерки за подобряване на осветлението на общинската инфраструктура.
Двудневна среща ще бъде организирана и в гр. Хасково, като уникална възможност да се получи полезна информация за конкретно прилагане на добрите практики и успешни решения в сферата на ЕЕ. Ще бъдат обсъдени мерки, свързани с технологиите, иновациите и модернизацията на общинската инфраструктурата, намаляване на разходите за енергия в бюджета на общината, удължаване срока на експлоатация на общинската инфраструктура. В събитието ще бъдат представени и други възможности и работещите модели за понижаване на енергийното потребление. За интелигентните градове, новаторските методи на енергийно обновяване и възможностите това да стане реалност и у нас ще говорят двама гост- лектори от Норвегия, с богат международен опит в разработването, управлението и консултирането на проекти за местно икономичеко развитие, иновации и трансфер на технологии.
Освен предлагането на множество примери и добри практики в сферата на ЕЕ, и изграждането и развието на капацитета на българските експерти, с дейността ще се укрепи комуникацията и сътрудничеството на експертно ниво между двата партньора и ще се създадат възможности за начертаване на бъдещи съвместни планове и създаване на трайни партньорски отношения.
A team of experts from Haskovo Municipality will participate in a 3-day expert exchange in Oslo, Norway. The program will include meetings with representatives of the Municipality of Holle and the Oslo Municipal Association, with the aim of exchanging experiences and good practices on the topic "Energy Efficiency in Norway", including municipal EE strategy, the role of lighting on the city and life, financial models (PPP, TPF, ESCO, Leasing, Factoring), planning, etc., as well as site visits, with implemented measures for improvement of lighting of municipal infrastructure.
A two-day meeting will also be organized in Haskovo, as a unique opportunity to obtain useful information for concrete implementation of good practices and successful solutions in the field of EE. Measures related to technologies, innovations and modernization of municipal infrastructure, reduction of energy costs in the municipal budget, extension of the lifetime of municipal infrastructure will be discussed. The event will also introduce other options and working models for reducing energy consumption. Two guest speakers from Norway, with extensive international experience in developing, managing and consulting projects for local economic development, innovation and technology transfer, will speak about smart cities, innovative methods of energy renovation and the possibilities of turning the ideas in reality here in Haskovo Municipality.
In addition to offering numerous examples and good practices in the field of EE, and building and developing the capacity of Bulgarian experts, the activity will strengthen communication and cooperation at expert level between the two partners and will create opportunities for making future joint plans and establishing sustainable partnership.
|
39 322.00
|
36 112.58
|
Финансов одит на проекта/ Financial audit : Финансовият одит на проекта ще се извърши с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да се потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства.
За Община Хасково, одитът на проекта ще бъде осъществен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Дейността ще се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготвят финални одиторски доклади – т.нар. „Доклад за фактически констатации по проекта”. С изготвянето му одиторите трябва да проверят дали декларираните от Бенефициента по договора за безвъзмездна финансова помощ – община Хасково - разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора.
Разходите на Партньора ще бъдат доказани чрез Доклад от независим одитор, квалифициран да извършва предвидени в закона одити на счетоводни документи или
издаден от компетентен и независим обществен служител, признат от съответните национални органи, удостоверяващ, че претендираните разходи са извършени в съответствие с Регламента, съответните правни и национални счетоводни практики.
The financial audit of the project will be carried out with the aim of guaranteeing proper and accurate spending of the budget, and to confirm the legality, advisability and effectiveness of the spent funds. Regarding Haskovo Municipality, the audit of the project will be carried out by a registered auditor, a member of the Institute of certified public accountant or an audit firm, which will conduct monitoring procedures on the spending of funds throughout the entire course of the project. The auditor’s report will be implemented into the final financial report. The activity will be carried out on an ongoing basis, and final audit reports will be prepared in the last month of the implementation of the project – “Report of Factual Findings “. When preparing it, the auditors must verify that the costs declared by the Beneficiary under the Grant Contract - Haskovo Municipality - are actually incurred, accurate and eligible in accordance with the contract.
The costs incurred by the Partner will be provided in a report by an independent auditor qualified to carry out statutory audits of accounting documents or issued by a competent and independent public officer recognized by the relevant national authorities, certifying that the claimed costs are incurred in accordance with the Regulation, the relevant law and national accounting practices. |
2 980.00
|
1 884.00
|