Дейности за организация и управление на проекта: За изпълнение на настоящата дейност са предвидени две поддейности.
1. Екип по проекта
Във връзка с реализирането на дейността ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, като за целта ще бъде осъществено следното:
1.1. Определяне на членовете на екипа за организация и управление на проекта в състав:
Ръководител на проекта създава цялостната организация за изпълнение на проекта, като разпределя задачи между членовете на екипа и следи за изпълнението им. Представлява бенефициента както пред УО, така и пред изпълнителите;
Експерт в областта на командироването, който трябва да съобразява извършването на проекта с изискванията на българското законодателството във връзка с командироването на работници и служители и с Европейското законодателство и практика на другите държави в тази област.
Счетоводител на проекта води счетоводната дейност по проекта и следи за спазване на приложимите нормативни актове и бюджетната рамка на проекта;
Юрист на проекта оформя юридически цялата документация по проекта. Следи за законност на договори, процедури, контакти и кореспонденция с УО и трети страни;
Експерт 1 брой - изпълнява възложени от ръководителя на проекта задачи, съобразно своята професионална квалификация.
Експерт - лингвист, който отговаря за проверка на изпълнението на проекта от страна на външните изпълнители, като съобразява изготвената работа с практиката на инспекциите по труда в другите държави. Извършва проверка на материалите подготвени на чужд език и правилният им превод.;
1.2. Определяне на правила за работа, вътрешна комуникация и докладване, както и процедури за вътрешен мониторинг и отчетност по време на началната среща, организирана след стартиране на проекта.
1.3. Функциониране на екипа: провеждане на регулярни срещи, подготовка на документи, мониторинг изпълнението на дейностите.
2. Предоставяне на възможност на екипа за мониторинг изпълнението по проекта, чрез осигуряване на средства за командировки. Екипа ще извършва регулярно посещение на място върху реализацията на дейностите от страна на изпълнителите. Във връзка с успешното постигане на резултатите и недопускането на финансови корекции е предвидено организирането на изнесени срещи на екипа за обсъждане на въпроси свързани с коректното реализиране на проекта. |
57 000.00
|
41 398.95
|
Изграждане на единен официален национален уебсайт /информационен портал/, структуриран съгласно изискванията на чл. 5 от Директива 2014/67/ЕС.: Дейността включва следното:
Изграждане на единен официален национален уебсайт (информационен портал), който да предоставя информация относно:
- правата и задълженията на командироващите предприятия, изпращащи работници на територията на Репблика България;
- информация за правата на командированите на територията на Република България работници;
- данни за контакт и електронна форма за отправяне на запитвания относно режима на командироване на територията на Република България;
- превод на цялата налична информация от инфорационния портал на английски език, съгласно изискванията на Директива 2014/67/ЕС.
В срока за изпълнение на дейността е включено времето за изготвяне на документация и провеждане процедурата за избор на изпълнител. |
60 000.00
|
60 000.00
|
Изграждане на регистър, съдържащ информацията, предвидена в чл. 9 от Директива 2014/67/ЕС;: Изграждане на регистър, съдържащ данните на командироващите предприятия и командированите лица на територията на Република България. Регистъра ще служи за база за планиране на контролната дейност и контрол на командироващите предприятия. |
46 000.00
|
46 000.00
|
Изготвяне на механизъм за оценяване на рисковия потенциал на командироващите предприятия от други държави в България с оглед планиране на контролната дейност и интегрирането му с наличната информационна система на ИА ГИТ и информационния портал.: Дейностите 2, 3 и 4 ще бъдат възложени на изпълнител с открита обществена поръчка по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. Дейностите са взаимосвързани по-между си, като изграждането на информационния портал следва да бъде съобразено с изготвените механизми за оценка на рисковият потенциал на командироващите предприятия. Регистърът на командированите лица е неразделна част от информационния портал, като командироващите предприятия ще имат достъп за въвеждане на данни към регистъра чрез информационният портал.
Съгласно чл. 10, § 1 от Директива 2014/67/ЕС, държавите членки на ЕС следва да разработят механизъм за оценка на рисковият потенциал на командироващите предприятия с оглед извършване на планови проверки за възможно нарушаване на правата на командированите работници и служители. Изготвянето на критерии и методика за оценяване на рисковият потенциал се извършва след разработването на регустър на командированите лица, от който ще се взима информация. Изготвянето на този механизъм, цели извършването на проверки на командироващи предприяитя, единствено на база на оценката на риска, като се изключат дискриминационни критерии при подобора на обектите на контрол.
Планираните средства за за дейността са в размер на 102 000,00 лева с ДДС. Дейността ще стартира още в първия проектен месец с подготовка на документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител. Документацията ще се изготви от експерти на ИА ГИТ. |
102 000.00
|
95 600.00
|
Изготвяне на механизъм за оценка на действителното командироване с оглед предотвратяване на нарушенията и заобикаляне на закона съгласно изискванията на чл. 4 от Директива 2014/67/ЕС.
: Съгласно изискванията на чл. 4 от Директива 2014/67/ЕС, държавите членки следва да определят случаите на действително командироване от страна на доставчиците на услуги регистрирани в други държави членки на ЕС. Определянето на действителното командироване и предотвратяването на нарушенията и заобикалянето на закона изисква изготвяне на цялостна оценка на всички фактически елементи, които имат за цел да подпомогнат компетентните органи при извършване на проверки и контрол. С изготвянето на механизъм за оценяване на статута на командированите лица, ще бъде съставен и формуляр за самооценка, за да могат командированите работници и служители да преценяват съответствията на положението си с приложимото в Република България законодателство. При евентуално откриване на несъответствия командированите лица ще могат да сигнализират контролните органи. Изпълнителят на дейността следва да осигури лектори и учебни материали за обучението на 300 служители с инспекторски правомощия от ИА ГИТ по Дейност 6. |
50 000.00
|
48 360.00
|
Обучение на инспектори от ИА ГИТ за извършване на оценката на статута на командированите лица.: Провеждане на тематични обучения на служители на ИА ГИТ ( служители с инспекторски правомощия) в присъствена форма на територията на Република България, за извършване на оценка статута на командировани лица съгласно изготвеният механизъм по дейност 5. Обучението ще повиши компетентностите на инспекторите при осъществяване на контролните им функции за разпознаване на допуснати нарушения в режима за командироване на работниците. Чрез обученията ще се гарантира ефективното използване на разработеният по дейността механизъм. |
150 000.00
|
55 446.70
|
Закупуване на оборудване необходимо за изпълнение дейностите по проекта (материални активи): За осигуряване изпълнението на отделните дейности по проекта ще бъде закупено следното оборудване:
1. Компютърна конфигурация - 110 бр.: съгласно Директива 2014/67/ЕС, ИА ГИТ е определена като бюро за връзка, което е натоварено с обработката на искания за информация във връзка с режима на командироване на работници и служители. Компютрите ще бъдат разположени във всяка една териториална дирекция на ИА ГИТ. ИА ГИТ ще е отговорно за предоставяне на общи сведения на работниците и командироващите предприятия относно приложимото национално право и механизмите за защита на правата им на територията на Република България. Чрез компютрите ще се извършва периодично проверки в регистъра на предприятията, както и ще се следи за оценката на рисковият потенциал на предприятията. Съществуващите настолни компютри в ИА ГИТ, използвани от служителите с инспекторски функции са физически и морално остарели. ИА ГИТ има 28 териториални дирекции, в които следва да бъде използван софтуера, който е изготвен по дейност 5 от проекта, като един от закупените компютри за дирекция ще бъде предназначен именно за използване на този софтуер, както и за обработка и съхранение на информацията събирана по време на проверките на командированите лица, която е в значителен обем поради специфичния характер на контролната дейност. Вторият компютър, който ще бъде предоставен на всяка една териториална дирекция, ще бъде използван за достъп до регистъра на командированите лица, като само чрез него упълномощени лица ще могат да извличат информация от регистъра и да планират контролната дейност във връзка с режима на командироването. Останалите четири компютъра са предназначение за дирекция "Международна трудова миграция", която ще координира цялостната дейност по контрола на командированите лица и ще има достъп до пълната база данни съдържаща се в регистъра и в компютрите на териториалните дирекции. Специализирания софтуер, който е необходим за работата с компютрите, ще бъде изготвен по дейност 5 от проекта.
2. Сървър 1 бр. (необходимо е осигуряването на безотказен сървърен ресурс (уеб сървъри и сървъри за бази данни(дублирани) за работата на информационният портал и регистъра, съдържащ информацията, предвидена в чл. 9 от Директива 2014/67/ЕС. |
180 000.00
|
150 554.40
|
Информация и комуникация: Своевременно информиране на обществеността, потенциалните изпълнители на дейностите по проекта и представителите на целевите групи и заинтересованите лица за целите на дейностите, очакваните резултати и съфинансирането от европейския социален фонд, с оглед спазване на принципите за прозрачност и добро управление и активизиране на широка подкрепа за проектните дейности и цели. Дейностите по визуализация, информиране и публичност ще се осъществят в съответствие с изискванията съгласно разпоредбите на чл. 7, ал. 2, т.1 от ПМС № 189/28.07.2016 г. и Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР 2014-2020). Дейностите ще включват извършване на:
1. Провеждане на 2 пресконференции една при стартиране и една при приключване на проекта.
2. Периодично информиране чрез средствата за масово осведомяване за степента на напредъка на проекта, чрез публикуване на прессъобщения на официалната интернет страница на ИА ГИТ.
3. Платени публикации в български електронни издания с информация за проекта и очакваните резултати от него. |
5 000.00
|
4 996.80
|