Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The implementation of the current project satisfies the need for improving the working environment in Balkanska zvezda by providing safety and health occupational conditions as well as ensuring efficient and flexible forms of work organization and management of human resources, which in turn improves job quality and reflects positively on labor productivity in enterprises.
The target group of the project are all 69 (sixty nine) employed in "Balkanska zvezada" Ltd persons, including 20 (twenty) person over 54 years of age and 2 (two) people with disabilities.
The main goal of the project to improve the occupational safety and work conditions is achieved by the following specific
objectives:
1) Providing an opportunity to facilitate balanced work-life and extend the working life of older workers through the introduction of innovative models of work organization aimed at raising productivity and environmental protection .
2) Providing healthy and safe working conditions, improving work and health status of employees by ensuring collective protection measures. 3) Provision of training to employees concerning specific health risks associated with work places and the methods and means of their reduction and prevention.
4) Providing reposition places for employees to create better quality and sustainable employment.
The measures are part of the support that the HRD operational program provides for the transition to environmentally sustainable and resource-efficient economy. The expected results are achieved through activities associated with providing good and safe working conditions of the target group through various measures promoting employment and the inherent occupational conditions, as well as social inclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е да се осигури качественото и своевременно осигуряване, наблюдение, организация и управление на дейностите в изпълнение на проекта. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на качествено и съобразно заложените изисквания изпълнение на проектните дейности. Екипът по организация и управление на проекта следи за изпълнението на дейностите, съгласно заложените изисквания за качество, резултат, цена и срокове, като осигурява публичността и прозрачността, свободната и лоялна конкуренция и равнопоставеността и недопускането на дискриминация при изпълнението на дейностите. Дейността включва наемане на екип за организация и управление на проекта при спазване на условията на договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията на процедура BG05M9OP001-1.008 "Добри и безопасни условия на труд" и действащото законодателство при избор на външни изпълнители, включително Глава четвърта „Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ, и чл. 49 от ЗУСЕСИФ (ДВ, бр. 101 от 22.12.2015 г.). Екипът за организация и управление на проекта се състои от следните експерти: 1) Ръководител проект – 1 бр. – ръководителят на проекта е главното отговорно лице за изпълнение на проектните дейности. Сред основните дейности на ръководителя са да организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото изпълнение и ръководи, координира и контролира работата на екипа за управление на проекта, като разпределя задачи и отговорности между експертите; 2) Координатор – 1 бр. – координаторът е подчинен на ръководителя на проекта, като се грижи за обезпечаването на проектните дейности. Сред основните дейности на координатора са да организира и координира изпълнението на дейностите по проекта, като обезпечава комуникацията и координацията между експертите ангажирани в организацията и управлението на проекта и участниците. 3) Счетоводител – 1 бр. – счетоводителят е ангажиран с финансовото обезпечение и контрол на разходите в изпълнение на дейностите по проекта. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1 – Сформиране на екип за организация и управление на проекта (1 месец) Задача 1: Сключване на договори с лицата ангажирани с организацията и управлението на проекта. Задача 2: Провеждане на първа работна среща за запознаване на екипа с изискванията на проекта и задълженията им в изпълнение на дейностите. ЕТАП 2 – Организация и управление на проекта (постоянно, 15 месеца) Задача 1: Подготовка за изпълнението на процедури за избор, необходими за изпълнението на дейностите по проекта. Задача 2: Провеждане на процедури за избор и договаряне с доставчици на стоки и услуги, необходими за изпълнението на дейностите по проекта. Задача 3: Организация, управление и мониторинг на изпълнението на дейностите по проекта. Задача 4: Провеждане на контролни срещи за проследяване на междинни резултати от изпълнението на дейностите. ЕТАП 3 – Отчитане на резултатите (постоянно при завършен етап) Задача 1: Провеждане на срещи с цел подготовка за отчитане на постигнатите резултати в изпълнението на проекта. Задача 2: Разработване на отчети и други прилежащи отчетни документи, необходими за отчитане на постигнатите резултати пред УО. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Сформиране на екип за организация и управление на проекта (1-ви месец). - Организация, управление и мониторинг на изпълнението на дейностите по проекта (1-ви до 18-ти месец). - Отчитане на постигнатите резултати (постоянно). 15 600.00 14 430.00
Информиране и публичност на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на информиране и публичност на подкрепените в изпълнение на проекта дейности. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Дейността се изпълнява съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация, вследствие на което се осигурява успешната визуализация на проекта. В изпълнението на целия проект бенефициента поема отговорност при всички мерки за информация и комуникация изрично да указва съфинансирането от фондовете на ЕС, чрез поставяне на: 1) Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2) Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа по проекта; 3) Общото лого за програмен период 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. В допълнение дружеството ще предприеме и мерки за информиране на участниците в проекта и целевите групи по отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1. Осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности (от 1-я до 18-ти месец) Задача 1: Подготовка за получаване на услуга за осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на качеството и съдържанието на услугата, които са основа за последващото и разработване. Задача 2: Осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от дружеството изисквания и срокове. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител за осигуряване на информиране и публичност на проекта. - Доставка на информационни табели и информационни стикери за информиране и публичност на проекта, както и прилагане на изискванията Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация в процеса на изпълнение на проекта и след това. 1 700.00 1 560.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията: Основната цел на дейността е оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Стратегията за развитие на предприятието за осигуряване на добри и безопасни условия на труд се основава на свързаната с нея потребност от организационни промени от различен характер, включително промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси. в тази връзка се цели въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към осигурявани на гъвкави форми на заетост, повишаване на производителността, опазване на околната среда и подпомагане по възрастните и в неравностойно положение работници. Към момента управлението на човешките ресурси се осъществява чрез традиционни средства, следвайки нормативните изисквания. Предвид извършването на производствен труд, както и наличието на лица над 54 г. и лица с увреждания, оптимизацията на човешките ресурси е важна дейност. Анализът на текущото състояние идентифицира възможността за оптимизиране на работните процеси чрез няколко инициативи за развитие, които обхващат следните елементи: 1) Анализ на възможностите за оптимизиране на работните процеси в предприятието – подпомага извеждането на информация за текущото състояние на системата за управление и развитие на човешките ресурси, както и предлага стъпки за оптимизиране на работните процеси с оглед осигуряване на здравословни и безопасни работни условия, гъвкави и по-високопроизводителни работни места. Анализът е необходим с оглед начертаване ясна програма и критични точки за мерки, насочени към развитието условията на труд. 2) Разработване и въвеждане на система за оптимизация на работните процеси, включително за отдалечена работа с цел осигуряване на гъвкаво работно време и съвместяване на професионалния с личния живот. Дейността се изпълнява чрез внедряване на система, съдържаща хардуерни и софтуерни елементи и осигурен vpn канал, за отдалечен достъп до работното място и чрез която може да се организира гъвкаво работно време. При наличието на значителен брой служители над 54 г. възраст дейността е задължителна и чрез нея предприятието ще даде възможност на служителите да се възползват от възможността да работят отдалечено, както и да съчетаят личния с професионалния живот. 3) Осигуряване на обучение на служители над 54 с оглед удължаване професионалния живот на по-възрастните служители. Планира се организация на обучение на служителите над 54 г, чрез което да се научат да използват новите технически средства, за преодоляване границите на международния обмен на данни (интернет, електронна поща, клауд технологии, инструменти за интернет-превод). Планира се обучението да стане част от развитието на кариерата и планирането и осъществяване на мерки за учене през целия живот на служителите на предприятието. 4) Внедряване на иновативна софтуерна система за организация на труда с цел повишаване на производителността – системата има за цел да събира и предоставя статистика за производителността на персонала в дружеството. Така събраните данни се използват за развитие на човешките ресурси в предприятието, като се осигурява управление и отчетност на работните процеси, оптимизирано съобразно индивидуалните способности на служителите. 5) Внедряване на иновативен процес за разделно събиране на отпадните продукти, чрез инсталирането на специални контейнери/кофи и обучение на персонала с оглед създаване на навици у работещите в подкрепа на опазването на околната среда и осигуряване на устойчиво мислене на работниците в предприятието. Дейността осигурява: - оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост и съвместяване на професионалния и личния живот; - въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните; - обезпечаване на предприятието със софтуер за управление и развитие на ЧР; - въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността; - насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда. 49 800.00 49 510.00
Осигуряване на средства за колективна защита: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите за осигуряване на по-висока и по-качествена заетост. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на по-висока и по-качествена заетост чрез осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд. Основните рискови моменти анализирани в програмата за минимизиране на риска и предвидени за реакция и предотвратяване включват: На база на оценката на риска за здравето и безопасността на работещите и съществуващите условия на труд във фирма “Балканска звезда“ ЕООД следва : 1. Необходимост от осигуряване на защитата на работещите на производствените обекти от запрашеност и намаляване експозицията на прах - за целта е предвидена доставката на вакумни системи за почистване с цел намаляване на вторичните източници на замърсяване на работното място. 2. Необходимост от осигуряване на защитата на работещите на производствените обекти от неблагоприятен микроклимат, както и необходимост от подобряване ефективността от климатизацията и в цялост подобряване микроклимата в работната среда на производствените помещения - за целта се планира доставката и монтажа на климатизационни системи за промяна на микроклимата в производствените помещения, включително чрез поставяне на дограма.. 3. Установен висок риск от увреждане на опорно-двигателния апарат и осигуряване на ергономични работни места - за целта е предвидено да се доставят ергономични столове в офиса за служителите, работещи на бюро. При така описаните причини е необходимо дружеството да предприеме мерки с които да осигури здравословните условия на труд на заетите лица. Необходимостта е особено належаща при лицата над 54 годишна възраст, както и при лицата с увреждания, тъй като това е групата с най-сериозни оплаквания. Към момента в дружеството по отношението на климатизацията и запрашеността се ползват конвекционални методи, които не дават желания ефективен резутлат, в допълнение е налично стандартно офис оборудване, включително работни столове, като сред най-честите оплаквания от страна на целевата група са: усещане за тежест в долните крайници (подбедрици), понякога видими леко-степенни отоци по глезените, усещане за схващане на мускулите на раменния пояс и гръбначния стълб. С изпълнението на дейността се предвижда осигуряването на средства за колективна защита чрез, доставка на вакуумни системи за почистване, доставка и монтаж на климатизационни системи и закупуване на ергономични офис столове за заетите лица. Дейността се изпълнява по предписание на трудова медицина, като чрез изпълнението й от една страна се подобрява микроклимата, намалява се запрашеността, както и се подобрява работната поза и се минимизира ефекта от двигателната монотонност вследствие на продължителната работа в седнало положение за седящите. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1. Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд (от 4-ти до 18-ти месец) Задача 1: Подготовка за получаване на услуга за осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на изпълнението на дейността, включително подготовка на документацията за провеждане на процедура за избор на изпълнител/и. Задача 2: Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от дружеството изисквания и срокове. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнители за осигуряване на съответните средства за колективна защита. - Изпълнение на дейностите за осигуряване на средства за колективна защита за заетите лица. 77 260.00 45 578.00
Подобряване на условията на труд на работещите, чрез оборудване на помещения за краткотраен отдих, хранене и хигиена: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите за осигуряване на по-висока и по-качествена заетост. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на по-висока и по-качествена заетост чрез подобряване на условията на труд на работещите. Дейността се изпълнява чрез създаване на три обособени места за краткотраен отдих, хранене и хигиена за работещите. Към момента дружеството не предоставя на работещите достатъчно добре обособени и оборудвани помещения за отдих, хранене и хигиена, което е изключително необходимо поради характера на работните дейности и смени. В тази връзка за да се осигурят качествени работни места и да се осигури здравословно хранене и поддържане тонуса и почивката на работниците се предвижда да бъдат изпълнени следните дейности: 1) Създаване на помещение за отдих, хранене и кът за тихи игри. В сградата на столовата на предприятието се предвижда оборудването на кухня, кът за тихи игри и кът с масажни столове за отдих и хранене на работниците. В тази връзка се предвижда закупуването на Кафемат - 1 бр., Масажен стол - 1 бр., 2) Оборудване на кът за отдих и почивка, включващ следните елементи: - Строителна дейност (Разбиване на бетон на площадка - 44 кв. м, Полагане на . бетонно покритие - 44 кв. м., Изграждане на нива за озеленяване - зидове от тухли - 830 бр., Полагане на хидроизолация на стена - 5 кв. м., Поставяне на рейки за увивни растения на стена - 15 бр., Поставяне на врата на вход - 1 бр., Изграждане на стъпала на вход - 4 бр., Опресняване на боя на ограда - 1 бр.); - Озеленяване с декоративни растения (Насипване на почва - 50 куб.м., Доставка и засаждане на растения - 140 бр., Котонеастър (сп) - 25 бр., Лоницера натида - 25 бр., Лоницера японика - 15 бр., Лигуструм (сп) - 68 бр., Партеноцисус (увивен) - 10 бр., Сенколюбиви растения (астилбе, хоста) - 4 бр.); - Градинска мебел и аксесорари (Градинска пейка 160/40/50 см - 6 бр., Градинска маса 140/70/80 см - 4 бр., Градинска маса 70/40/50 см - 3 бр., Саксии за декорация. Видове - 4 бр.) Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1. Осигуряване на места за отдих, хранене и почивка на работещите (от 4-ти до 18-ти месец) Задача 1: Подготовка за осигуряване на места за отдих, хранене и почивка на работещите – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на изпълнението на дейността, включително подготвя документацията за избор на външен изпълнител. Задача 2: Осигуряване на помещения за краткотраен отдих и спорт – извършва се при стриктно спазване на заложените от дружеството изисквания и срокове. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител за осигуряване на място за отдих, хранене и почивка. - Изпълнение на дейностите за осигуряване на място за отдих, хранене и почивка. 11 650.00 30 515.83

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).