Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project aims at a sustainable energy renovation of the Administrative Building of the Lovech Regional Administration, so as to contribute to the implementation of EU Directives 2010/31 & 2012/27, and as a public body at the regional level to serve as an example in terms of energy efficiency. The project also addresses the legal requirement of Energy efficieny Law, for all heated and/or cooled state-owned buildings used by the state administration, to annually take measures to improve the energy performance of at least 5% of the total gross floor area (GFA). In the specific case, the present proposal has an even more ambitious goal - 100% energy-efficient renovation of the building and 30% reduction in primary energy used. Underpinning the rationale for imposing a more ambitious target is the need to reduce building energy use due to its long-term impact and the driving role of buildings owned by public authorities, as they represent a significant share of the building stock and are high degree of visibility in public life.
Lovech Regional Administration understands its responsibility to contribute to the European transition to a green economy, as one of the central themes of the Recovery and Sustainability Plan, which focuses on the decarbonization and climate neutrality of cities, such as the regional center - the city of Lovech. 
The project will also contribute to achieving the goals of the Integrated National Plan in the field of energy and climate, the National Energy Efficiency Action Plan 2014-2020, the National Plan for Near-Zero Energy Buildings 2015-2020, the National plan to improve the energy performance of heated and/or cooled buildings - state property and the National Investment Promotion Program for the implementation of measures to improve the energy performance of buildings from the public and private national housing and commercial building stock.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ – първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложение по настоящата процедура: Дейността е изпълнена чрез възлагане на външен изпълнител да изготви Доклад за обследване за енергийна ефективност на сградата на Областна администрация Ловеч и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, съгласно изискванията на Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ) и в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради, Наредба № ЕРД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради и НАРЕДБА № Е-РД-04-3 от 04.06.2016 г. за допустими мерки за осъществяване на енергийни спестявания в крайното потребление, начините на доказване към постигнатите енергийни спестявания, изискванията към методиките за тяхното оценяване и начините за потвърждаването им. 3 120.00 0.00
Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградата: Чрез настоящата дейност се възлага на външен изпълнител да извърши техническо обследване на сградата на Областна администрация Ловеч и да изготви доклад за резултатите от обследването и установените технически характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, вкл. да издаде технически парспорт на сградата. 24 240.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Тази дейност е предвидена, за да адресира изискването на УСЛОВИЯТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ относно извършване на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, нужна за целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура, което не отменя задълженията на КП да изпълни законовите изисквания за издаване на нов сертификат не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство. 12 165.00 0.00
Изготвяне на инвестиционен проект (технически/работен) и Авторски надзор: Основната цел на тази дейност е: 1. Изготвяне на инвестиционен проект (технически/работен) съгласно ЗУТ Инвестиционният проект следва да се разработи и одобри съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и нормативните актове по прилагането им, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на Европейската общност (ЕО), включително специфичните изисквания в областта на опазване на околната среда и водите. Проектирането следва да бъде осъществено съгласно издадена Виза за проектиране от Главния архитект на Община Ловеч и условията на договор за изпълнение с възложителя по техническото задание към договора. Проектирането е еднофазно във фаза Работен проект, изготвен от проектанти, имащи пълна проектантска правоспособност, с включени към него количествени сметки по приложимите части и количествено-стойностна сметка по видове СМР в пълно съответствие с количествените сметки на проектантите. Дейността е свързана и с прилагане на хоризонталните политики на ЕС и по-конкретно с устойчивото развитие. Кандидатът ще спази задължението си да провери дали предложеният инвестиционен проект подлежи на оценка на въздействието върху околната среда, съгласно чл. 81 от Закона за опазване на околната среда, като се обърне към съответните компетентни органи съгласно чл. 94 от Закона за опазване на околната среда за преценка на необходимостта от ОВОС. В случай на необходимост от ОВОС, последната ще се изготви и се приложи към техническата документация. Също така кандидатът ще провери дали предложеният инвестиционен проект подлежи на оценка по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за съвместимостта на проекта с предмета и целите на опазване на защитените зони, като се обърне към съответните компетентни органи по реда на чл. 7 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. В случай на необходимост от оценка за съвместимост, последната ще се изготвя и се приложи към техническата документация. Кандидатът е наясно, че носи пълната отговорност за качеството и пълнотата на разработената техническа документация, включително за законосъобразността при изготвянето, съгласуването и одобряването й в качеството му на Възложител по проекта. Готовият работен/технически проект ще бъде изготвен и одобрен съгласно Закона за устройство на територията, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и действащата нормативна уредба, придружен от количествени сметки по приложимите части и количествено-стойностна сметка по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите. 2. Авторски надзор Авторски надзор - относно предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект, които се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Лицето, извършващо Авторски надзор по време на строителството, следи дали изпълнителят, по смисъла на чл. 163, използва правилната документация и следи за нейното стриктно спазване и изпълнение. 64 890.00 0.00
Строителен надзор съгласно ЗУТ и Оценка на съответствието на проекта, съгласно чл. 142 и чл. 169 от ЗУТ: Строителната дейност в Република България е основана на пазарните принципи при съблюдаване на императивните правила на закона и инженерните правила с цел защита на обществените интереси. Основната и генерална цел е изграждането на законосъобразни строежи, които отговарят на нормативните изисквания към строежите съгласно чл. 169 и сл. ЗУТ. Всеки един от участниците в строителния процес осъществява различна функция, в различно време, с различно значение и последици. В този контекст, целта на тази дейност е да осигури: - строителен надзор от лицензирана фирма, съгласно чл. 168, ал. 2 от Закона за устройство на територията, притежаваща удостоверение от Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК); - оценка на съответствието на проекта, съгласно чл. 142 и чл. 169 от ЗУТ и изготвяне на комплексен доклад за оценка съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания на строежите. 34 875.00 0.00
Дейности за изпълнение на СМР за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, ако са посочени в енергийното обследване, в т. ч. всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките: Дейността включва изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, които са посочени в енергийното обследване, в т. ч. всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките. Съгласно УСЛОВИЯТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ за получаване на средства по процедура BG-RRP-4.020 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на публичен сграден фонд за административно обслужване, култура и спорт“ чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиции от крайни получатели, стр. 21, всички ПИИ следва да включват: - СМР за прилагане на енергийно-ефективните мерки, предписани в доклада от енергийното обследване, вкл. за ВЕИ за собствени нужди; - СМР, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата, както и - СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, в зависимост от вида и предназначението на съответната сграда и установените необходими и технически възможни мерки, определени в оценката по чл. 2, ал. 2 от Наредбата. Предвид на горното СМР по ПИИще включват: I. СМР по прилагане на енергийно-ефективни мерки, заложени в доклада от енергийното обследване на административната сграда на Областна администрация Ловеч Енергоспестяващи мерки /ЕСМ/ П 1 Група В: Енергоспестяващи мерки за подобряване на енергийните характеристики на ограждащите конструкции и елементи ЕСМ В1 Вътрешно топлоизолиране на външните стени на сградата ЕСМ В2 Подмяна на прозорци, врати и окачени стъклени фасади ЕСМ В3 Топлоизолиране на покриви ЕСМ В4 Топлоизолиране на подове Група С: Енергоспестяващи мерки по системите за генериране на топлина/студ и по системите за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление ЕСМ С1 Отоплителна и охладителна инсталация с променлив поток на променлив поток на хладилния агент ЕСМ С2 Светодиодно осветление в общите части, контролирано от датчици за присъствие и осветеност ЕСМ С3 ВЕИ. Фотоволтаична инсталация II. СМР по прилагане на мерки, заложени в доклада от обследване на техническите характеристики на административната сграда на Областна администрация Ловеч и техническия паспорт на сградата 1. Реконструкция на помещение в сутерен 2. Ремонт на покрив тип 2 (неотопляемо подпокривно пространство над 12 етаж с технически помещения) - без който ще се компрометира инвестицията, финансирана по процедурата 3. Ремонт на ел. инсталации - които остават скрити след вътрешно топлоизолиране на външните стени на сградата 4. Други инсталации (пожароизвестяване, заземителна и мълниезащитна инасталация) - без които въвеждане в експлоатация е невъзможно III. СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, в зависимост от вида и предназначението на съответната сграда и установените необходими и технически възможни мерки, определени в оценката по чл. 2, ал. 2 от Наредбата. 1. Обособяване на санитарен възел за хора с увреждания в партерен етаж 3 324 195.00 0.00
Дейности, свързани с набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества: Тази дейност цели набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества, които са неразривно свързани с прилагане на мергите за енергийната ефективност и другите планирани мерки по проекта, като например: - виза, изходни данни ВиК, ЕРМ - продължителност 1 месец /през 1 месец от началото на проекта/ - съгласуване проект ВиК, пожарна - продължителност 1 месец /през 11 месец от началото на проекта/ - одобряване проект, разрешение за строеж - продължителност 1 месец /през 12 месец от началото на проекта/ - откриване на строителна площадка, РДНСК- продължителност 1 месец /през 18 месец от началото на проекта/ - и др. 4 050.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация : Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР, съответният външен изпълнител, посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на технически/работен проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. По време на целия строителен процес от откриване на строителната площадка до предаване на обекта за експлоатация следва да се осъществява постоянен контрол върху изпълнението на СМР. 4 865.00 0.00
Организация и управление на ПИИ и публичност и информация на ПИИ: Дейността цели да адресира необходимостта от успешна организация и управление на проекта, както и изискванията за информация, комуникация и публичност по прилагане на Механизма за възстановяване и устойчивост. Действията по информация и публичност ще допринесат за повишаване на осведомеността и гарантиране на признаване на приноса на МВУ за възстановяването на Европа и по-специално за двойния екологичен и цифров преход. Предвид това, във всички свои комуникации с трети и заинтересовани страни, патньорите по проекта ще посочват произхода и ще осигуряват видимост на финансирането от Съюза, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза и указание за финансирането, например "финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, по-специално когато се популяризират действията и резултатите от тях, като ще се предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Действията по организация и управление на проекта по своята същност са прилагане на знания, умения, инструменти и техники за изпълнение на проектните дейности, за да бъдат постигнати целите и изискванията към проекта. Тази дейност е свързана с управление на времеви график за изпълнение на всяка една от разписаните дейности, на финансовия ресурс, разписан в бюджета на проекта, постигане на заложени индикатори и управление на рисковете. За организацията и управлението на проекта се изисква опит и капацитет за: * Управление и актуализиране при нужда на план-графика за дейностите от момента на подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ до момента на получаване на Искане за окончателно плащане. Този план-график е индикативен и периодично трябва да бъде актуализиран. * Текущо консултиране относно приложимите отчетни документи – вид, форма, задължителни реквизити и информация; * Организиране на тръжна процедура и/или процедури за избор на доставчици съгласно изготвените тръжни документи от водещия партньор; * Наблюдение на процеса по изпълнение на проекта; * Наблюдение за административно съответствие на проекта; * Подготовка на отчети и заявления за изплащане на финансовата помощ; * Оценка на етапните и окончателни доклади за изпълнение на проекта; * Подготовка на Искане за плащане – авансово, междинно/и и окончателно; * Подготовка на Технически и Финансови отчети; * Изготвяне на Искане за изменение или промяна на договора за БФП, консултиране за необходимите приложими документи и окомплектоването им; * Съдействие за осъществяване на комуникацията със СНД и др. Една основна част от ключовите фактора за реализацията на един успешен проект се състоят във въвличане на целия екип на изпълнителя на консултантската услуга и представители на партньорите по проекта, подкрепа от мениджмънта на КАНДИДАТА, качествено планиране и реалистични очаквания, управленски екип с високи компетенции, систематизирана методология, регулярно следене на прогреса и поддържана отчетност и документация. Съгласно изискванията на Приложение Е2 към насоките за кандидатстване, по време на осъществяването на предложението за изпълнение ПИИ обществеността ще бъде информирана за получената подкрепа, чрез: - описание на проекта в уебсайта на администрацията, неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС; - посочване на финансовата подкрепа от ЕС във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта; - поставяне на временен билборд с големи размери на видимо място пред административната сграда, както и постоянна обяснителна табела, с визуализирано лого и стойност на финансирането; - организиране на минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 54 045.30 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).