Патронажна грижа: Дейността е насочена към хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г., други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19. Тя е продължение на изпълнявания договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2/К4 и К3.
Дейността ще включва предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на минимум 68 нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). За осигуряване на по-ефективно обслужване и достъп на по-голям брой полватели на услугите, за персонала ще бъден осигурен при необходимост транспорт от/до домовете на лицата.
В зависимост от индивидуалните нужди и необходимостта от подкрепа ще се предоставя набор от услуги по график, като за това ще бъде назначен следния персонал:
домашни помощници - 11 бр. на пълно работно време или повече на непълно работно време;
медицински специалист - 1 бр. на непълно работно време;
Ще се осъществяват също психологическо консултиране и подкрепа, медицинска рехабилитация чрез психолог и рехабилитатор на непълно работно време. Цялостната координация, планиране, актуализация и спазване на графика за предоставяне на услугите ще се осъществява от диспечер. За осигуряване на мобилността на услугата ще бъде ангажиран шофьор и ще се ползва закупеният автомобил по процедура BG05M9OP001-2.040 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 2" за превоз на персонал до и от домовете на потребителите .
Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19.
Ще се изготвят индивидуални оценки на потребностите на заявилите желание за включване в услугите, като всяко лице може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. С цел недопускане на двойно финансиране няма едни и същи лица, представители на целевата група, да получават едни и същи услуги едновременно по настоящата процедура и по други процедури и програми.
Предвидено е оценки на потребностите да бъдат извършвани при необходимост, във времевия 12 месечен обхват на патронажната грижа, тъй като предоставяните услуги предполагат непрекъснато включване на лица, поради внезапно заболяване, контузия или възникнал инцидент.
След сключването на трудови договори с лицата, непосредствено преди стартиране предоставянето на услугите патронажна грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е само за тези лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект.
Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. |
0.00
|
144 680.07
|
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Провадия функционират 6 услуги, ДДД: Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания (ЦНСТ); Защитено жилище за лица с умствена изостаналост (ЗЖ), Преходно жилище (ПЖ), Център за обществена подкрепа (ЦОП), Център за социална рехабилитация и интеграция (ЦСРИ) и Дом за пълнолетни лица с физически увреждания (ДПЛФУ).
Дома за пълнолетни лица с физически увреждания е второстепенен разпоредител, а останалите пет услуги са дейности към Община Провадия, която е доставчик на услугите. В ДПЛФУ при капацитет от 47, сега потребителите са 25 и тенденцията е да намаляват, поради това обект на интервенция по проекта са другите пет услуги - ДДД:
В ЦНСТ се предоставя 24-часова грижа на деца и младежи с увреждания на възраст от 3 до 35 г, с капацитет 14 потребители, част които са с множество увреждания, изцяло зависими от грижите на персонала. 7 от потребителите са ученици в Център за специална образователна подкрепа - с. Кривня. Персоналът е 12 лица и обезпечава денонощната грижа, създава среда близка до семейната.
ЗЖ е с капацитет 8 потребители - млади хора с лека до умерена умствена изостаналост, с възможност за водена на самостоятелен начин на живот. Персоналът е от 4 човека. Екипът оказва помощ при изграждане на социални умения и трудови навици,за социална интеграция, арттерапия и др.
ПЖ - с. Бързица е с капацитет 8 деца и младежи на възраст от 14 до 20 г. без увреждания, където те водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти, до завършване на образованието им. Персоналът е 5 бр.
ЦСРИ - гр. Провадия е с капацитет 25, но ежемесечно работи средно с 39 случая. Целевата група на ЦСРИ са деца с различни увреждания. Осъществяват се здравни грижи и профилактика, медицинска рехабилитация и кинезитерапия, логопедична помощ, образователна помощ; терапевтични и рехабилитационни дейности. В центъра работи екип от 7 лица - логопед, медицински рехабилитатор, терапевт и др.
ЦОП - гр. Провадия е комплекс от социални услуги предназначени за деца в риск и техните семейства. ЦОП работи за превенция на отпадането от образователната система; превенция на насилието; работа с деца в приемни семейства; предотвратяване изоставянето на деца; подкрепа на деца с поведенчески проблеми и др. В ЦОП работи екип от 5 специалисти: социални работници, психолози, логопед и др. Капацитетът е 25, но ежемесечно услугата работи средно с 44 случая.
В условията пандемията от Covid 19, персоналът е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. Често се налага да работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. По настоящия проект се предвижда предоставяне на лични предпазни средства и въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, които ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост, с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персоналът и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19.
За подпомагане на дейностите в петте от услугите ДДД ще бъдат назначени общо 10 сътрудници на пълен работен ден. Така ще се осигури регулярна дезинфекция в помещенията и възможност за плавно протичане на работния процес в услугите, координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазване на необходимата дистанция. В резидентните услуги ЦНСТ, ЗЖ и ПЖ съществено ще се подпомогне работата на персонала, особено във времето на дистанционно обучение и ограничителни противоепидемични мерки, когато потребителите физически са постоянно в услугите.
По проекта ще бъдат закупени и 8 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда, както и от персонала и учениците, които живеят в ЦНСТ при осъществяване на дистанционното обучение. |
0.00
|
69 885.57
|