Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси.: Цел: Да се подобри качеството на работните места в дружеството с въвеждане на ефективни и гъвкави форми за организация на труда и управление на човешките ресурси чрез: оптимизация на работните процеси, насърчаваща съвместяването на професионалния и личния живот на заетите, вкл. тези над 54г.; добри практики за удължаване на професионалния живот, за обезпечаване на човешките ресурси и учене през целия живот; оптимизация на вътрешната комуникация.
Стратегията ни е насочена към разширяване на дейността и високо качество на услугата. Инвестираме в политики по опазване околната среда, които водят до ефикасно управление на ресурсите. Целим увеличаване производителността на труда. Стремим се към качествени работни места, които да привличат и задържат персонала, поради голяма конкуренция в строителния сектор и недостиг на квалифицирани работници. В дружеството са заети по трудов договор с 8 ч. работен ден 58 лица, в т.ч. 16 над 54г. Производствените процеси са специализирани, изискват висока квалификация и повишено внимание. Строителството се извършва на територията на цялата страна, а проектантите и ръководството се намират в София. Това налага чести пътувания на ръководството. Налице е проблем в управлението и комуникацията, който ще се реши чрез въвеждане на информационна система за управление на човешки ресурси с нов софтуер. Работните процеси изискват напрежение на зрението и внимание към детайлите при проектиране и натоварване и работа навън при строителството, което води до риск за здравето на персонала, особено при по-възрастните, които по данни на СТМ показват най-висок процент отсъствия по болест. Това налага оптимизиране на работните процеси и въвеждане на гъвкава заетост. Нужен е системен подход и изграждане на последователна и прозрачна фирмена политика по управление на човешки ресурси (УЧР), тъй като са налице затруднения, поради наличието на обекти в цялата страна. Налице е субективност при подбора и развитието на персонала, поради липса на утвърдени процедури и системи. Тези проблеми рефлектират негативно върху мотивацията на заетите, което води до текучество и намаляване производителността на труда. Нужна е подобрена фирмена политика по УЧР, насочена към развитие на корпоративна социална отговорност и удължаване на професионалния живот, с акцент към хората над 54г.
Дейността включва елементите:
1.Разработване на вътрешни документи по УЧР и въвеждане на единна система:
1.1.Процедури с вътрешни правила и инструкции: за подбор на персонал, оценяване на трудовото представяне, обучение и професионално развитие, управление на възнагражденията, създаване и поддържане на здравословни и безопасни условия на труд.
1.2.Програма за управление на възрастта с добри практики за удължаване на професионалния живот, в т.ч. заети над 54г.: мерки за обучение и развитие на уменията на работната сила; методи за предоставяне на обучение, вкл. с наставничество от опитните; мерки за развитие в кариерата на по-възрастните; програми за управление и предаване на знанията.
1.3. Процедури за вътрешна комуникация с мерки за подобряването й: въпросник за обратна връзка относно условията на труд и управлението; процедури за участие на представители на работниците при вземане на решения за фирмата.
2. Разработване и внедряване на уеб-базиран софтуер за УЧР. Осигурява в реално време справки за трудовото изпълнение, обективна основа за решения от работодателя по планиране и управление на кариерата, въвеждане нови системи за обучение, актуализиране на стратегията.
3. Въвеждане на гъвкави форми на заетост, в т.ч. за хората над 54г.: работно време с променливи граници, рокада на работното място, намалено работно време.
4. Въвеждане иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, обединяващ в система досегашните мерки и въвеждащ нови, чрез: Разработване на Ръководство за околна среда и правила за неговото актуализиране; План за действие по околна среда; Въпросник за самооценка и Чек-лист за проверка. |
62 000.00
|
60 380.61
|
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Поддейност 3.1.: 3.1 Осигуряване средства за колективна защита, обезопасяване на съществуващи обекти и подобряване условията на труд
Цел: Подобряване на микроклимата, пожаро-безопасността и ергономията при работа чрез доставка и въвеждане в експлоатация на колективни предпазни средства.
Оборудването е избрано по препоръки от Анализа на риска и замерване на факторите на работната среда и съответства на Програма за овладяване на професионалните рискове. Ще се въведе в звена „Проектиране”, „ПТО”, администрация и шофьори. То води до подобряване на условията на труд на 36 заети лица.
Подобряване на микроклимата
Работните помещения на над 60% от персонала са с неблагоприятно географско изложение (юг, изток, запад) и оборудвани с компютри. Те се намират в 3-етажна сграда в София, наета с договор за 10 години. Компютрите излъчват при работата отпадна топлина в помещението. Към нея се добавя и лъчистата топлина от директното слънчево греене и температурата през лятото надхвърля пределно допустимата за здравословни условия на труд. В част от помещенията има климатични сплит системи, които са амортизирани и често се повреждат. С оглед защита от неблагоприятен микроклимат предвиждаме подмяна и допълнително монтиране на 10 бр. климатични сплит системи за всички помещения с работни места. Предвидените климатици ще са: безшумни, снижават нивата на технологичен шум в работните помещения; инверторен тип с енергиен клас А+, намаляват енергопотреблението съхраняват околната среда; пречистват и йонизират въздуха до физиологично благоприятните характеристики и намаляват умората.
Защита от пожар и взрив
С дейността ще се осигури разширяване и модернизация на пожароизвестителната инсталация, за да обхваща цялата сграда и конкретно новоразкрити работни помещения, в които се съхраняват горими материали – техническо звано, счетоводен отдел, макетно отделение. Настоящата пожароизвестителната инсталация обхваща ограничен периметър от сградата и е идентифицирана опасност от пожар. Тя ще се надгради чрез доставка на оборудване и свързаните с монтажа на инсталацията текущи ремонтни довършителни работи по стени и тавани-направа на канали, изкърпване на мазилка, шпакловка и пребоядисване.
Защита при аварии и природни бедствия:
Предвижда се разширяване и модернизация на системата за аварийно известяване, с цел евакуация за цялата сграда. В настоящия момент тази инсталация е съвместена със СОТ инсталацията, с ограничен периметър и има само звуково оповестяване. Липсва гласово оповестяване. Ще се изгради но система за аварийно известяване чрез доставка и свързаните с монтажа на инсталацията текущи СМР по стени и тавани. СМР ще се извършат еднократно като се синхронизира във времето монтажа на пожаро и аварийно известителните системи.
Ергономия при работа
За защита от неудобна работна поза при натоварване на опорно-двигателната система ще въведем колективни средства за работните места на инженери, икономисти, проектанти, администрация и шофьори – 36 лица със следното оборудване:
1.Ергономични аксесоари към работните маси и компютърните работни места и седалките на шофьорите, които подобряват условията за работа и чрез намаляване на умората, повишават концентрацията и работоспособността на работещите:
-Регулируеми поставки/стойки за монитори с регулиране на височината, ъгъла и формата на монитора-избягва отразяване на светлина, което изморява очите и неудобната поза при работа с компютър;
-ергономични подложки за крака към всички работни и офис столове, намалява напрежението върху гръбначния стълб от продължително седене в неподвижна поза при работа с компютър;
-ергономични подложки за гръб-към седалките на шофьорите на служебните автомобили. Предотвратява умората при продължително седене и шофиране, превенция на риска от ПТП.
-ергономични подложки за длан - приставка към работната маса за поддържане на ръката в анатомично положение - предотвратява умората при продължителна работа с мишка на компютър;
2.Ергономични офис столове за 31 служители. |
55 747.00
|
38 707.78
|
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Поддейност 3.2.: 3.2 Закупуване на ЛПС и специално работно облекло
Цел: Да се осигурят качествени ЛПС и специално работно облекло, съответстващи на динамиката на производствения процес.
Дейността на дружеството е с коефициент на трудов травматизъм 1,26 Ктт, съгл. Заповед № РД-01-898/2015г. на Министъра на труда и социалната политика. С оглед минимизиране на опасностите при работа работодателят е утвърдил Програма за овладяване на професионалните рискове и е сертифицирал система за управление на здравословните и безопасни условия на труд, съгласно стандарт OHSAS 18001:2007.
Работодателят е утвърдил Списък на работните места, при които се използват ЛПС и специално облекло и осигурява такива на всички работници. Препоръките от Анализа на риска налагат нужда от специализирано работно облекло и ЛПС за работещите в строителството, както и за проектантите и ръководителите, когато посещават обектите. Дейностите се извършват при външни климатични условия, работа на височини, с машини с високо ниво на шум и опасни инструменти. Предвидените ЛПС ще съответстват на новите стандарти и на работата на открито: студозащитен костюм и шапка; обувки метално бомбе; каски; очила; антифони; защитни ръкавици; гумени ботуши; предпазни въжета.
Срокът на износването на защитното работно облекло на строителните работници в предприятието е по-малък от посоченото в Наредбата, поради необходимостта от често пране и почистване. Това е причината работодателят да осигурява по 2 броя на сезон, от които 1 бр. ще се закупи по проекта.
Работниците в офиса – проектанти, инженери, архитекти, счетоводители и др. работят при високо напрежение на очите и с компютър и с повишено внимание към детайла. По тази причина, работодателят осигурява диоптрични очила, съгласно предписанията от профилактичните прегледи и Оценката на риска от СТМ.
Планираните защитни облекла и ЛПС ще бъдат по-качествени, по-здрави, топло и студоустойчиви, с по-добри технически характеристики от използваните. |
22 147.00
|
21 902.00
|
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Поддейност 3.4.: 3.4 Обучение относно специфичните рискове за здравето на работно място и методите и средствата за ограничаване и предотвратяване
Цел на поддейността е да се повишат компетентностите и допълнят знанията на работещите в строителството по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място.
Необходимостта се обосновава от степента на риск при изпълняваните трудови процеси, работа с електрически машини и уреди с висока степен на опасност - бетон помпи, хидравлична и пневматична техника, както и различни мозайкотъркачни, мазачески и многофункционални ударно-пробивни машини, както и работа с опасни инструменти.
В обучението ще се включат 50 работници на позиции строителен работник, общ работник в строителството и техните технически ръководители, в т.ч. 8 лица над 54 годишна възраст. Със заповед на работодателя обучаемите ще се разпределят в 4 групи с 12-13 участника. Обучението ще се извърши с частично откъсване от производствения процес. Ще се проведе от фирма с опит в консултирането и обученията по безопасност и здраве при работа. Учебната програма ще се съгласува от ръководството на дружеството. Продължителност на обучението за една група 10 часа, а за 4 групи – 40 часа, за което обучаващата организация, съвместно с екипа по проекта ще изготви план-гафик за всяка група. Обучението ще се проведе на конкретните работни места и с конкретните машини и инструменти, които се ползват при работа от персонала.
Това обучение ще има надграждаща роля по отношение знанията и уменията на работниците за безопасна работа с машините. То ще надгради провежданите обучения на работното място и ще допринесе за по-доброто управление на внедрените системи за безопасност и здраве при работа по стандарта OHSAS 18001:2007, който фирмата е сертифицирала. |
8 000.00
|
8 000.00
|
Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Дейността цели да се създадат оптимални условия за отдих, хранене и спорт в офис сградата на дружеството, което ще допринесе за намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите. Персоналът в дружеството работи при високо натоварване, поради големи обеми работа и кратки срокове при изпълнение на поръчките. Проектантите и работниците в офиса са изложени на вредни фактори на работната среда свързани с напрежение на зрението, неудобна седяща поза, работа с компютри. Дейностите в строителството са свързани с рискови фактори: шум, работа с опасни инструменти и материали, тежки физически натоварвания. Работното облекло се замърсява ежедневно и се налага често пране и почистване. Кратките обедни почивки и големите разстояния в София не позволяват персонала да се храни здравословно и да отпочива ефективно. Анкетно проучване сред работниците и служителите показва, че биха спортували ако имат условия в близост до местоработата и не заплащат за това. По тази причина работодателя е осигурил стаи за хранене, спорт и за отдих и перално помещение. Налице е необходимост от подмяна на остарялото и амортизирано оборудване и надграждане с ново, с оглед привеждане на тези социални придобивки в съответствие с нуждите на персонала и съвременните стандарти. Според анализа на заболяваемостта голяма част от работещите имат сърдечни проблеми и хипертония, като се наблюдават и признаци на стрес и тревожност, породени от проблеми от различно естество: професионални, семейно-битови, социални. Анализите на риска и заболяваемостта сочат висока степен на риск от обездвижване и заболявания на опорно-двигателната система.
Социалните придобивки ще допринесат за удължаване на професионалния живот, което е от особено значение за по-възрастните работници, а в дружеството са заети 16 лица над 54 годишна възраст.
С цел осигуряване на здравословна жизнена среда, превенция на стреса и грижа за здравето на своите работници и служители, дружеството планира оборудване на помещение за спорт. За работодателите в света, а вече и в България все по-важна става превенцията на заболяванията, предизвикани от професионалните рискове, повишаване на здравната култура и възстановяване на работната сила чрез физически упражнения и спорт. Това се постига не само с осигуряване на безопасни условия на труд, а и със социални придобивки за отдих, спор и възстановяване на работната сила. Това удължава професионалния живот и създава чувство за принадлежност към фирмата като се отразява положително върху мотивацията и работоспособността.
Предвиждаме надграждане чрез смяна на старото и закупуване на ново оборудване за следните социални придобивки в наета с 10 годишен договор база:
• Стая за отдих на ниво 4, помещения 1,3,4;
• Столова с кухненски модул, ниво 1 - помещения 2 и 4;
• Спортна зала - ниво 4, помещение 2;
• Перално помещение за работно облекло, ниво 1, помещения 5 и 6;
• Кът за отдих на открито, в двор пред зала и на тераса над зала.
Помещенията за отдих и хранене, и зоната за отдих на открито ще допринесат за ефективна почивка, по-бързо възстановяване на работната сила, здравословно хранене и по-добра комуникация в екипа. В пералното помещение ще се поддържа хигиената на работното облекло.
В резултат от оборудване на помещението с уреди, подходящи за извършване на общо-физически и кардио тренировки ще се постигнат ползи за всички работници, а именно: увеличава се по естествен път нивото на добрия холестерол, намалява се кръвното налягане и се способства излизането от зоната на хипертонията, подобрява се цялостно имунната система, сърдечносъдовата система, осъществява се превенция срещу остеопороза, намалява се риска от диабет.
С новото обзавеждане и оборудване в помещението ще се създаде приятна атмосфера, отговаряща на съвременните и световни стандарти за почивка. Това ще въздейства положително като превенция на стреса сред работниците и служителите, ще подобри комуникацията в екипа, ще осигури по-добра мотивация за работа. |
48 125.00
|
32 000.00
|
Дейност 5. Организация и управление на проекта: Целта на дейността е осъществяване на качествено и професионално управление на проекта за гарантиране ефективност, ефикасност и устойчивост при постигането на очакваните резултати и заложените цели. Дейността е необходима за вътрешното наблюдение, оценка на напредъка и планиране на дейностите, както и за отчитане пред Управляващия орган (УО).
Принципът за „добро управление на програми и проекти” ще бъде спазен чрез дейността. Тя ще се развие в две основни направления:
- Мероприятия, които гарантират активност, прозрачност, жизненост и подкрепа на проекта;
- Мероприятия, които гарантират гъвкаво изпълнение на дейностите, постигане на резултатите и от тук на проектните цели.
За гарантиране на екипната работа със заповед на управителя ще се сформира екип по проекта, ще се оформят договори с ръководител, координатор и счетоводител по проекта и ще се разпишат длъжностните им задължения.
През първия месец на проекта екипът ще изготви и представи на УО график на тръжните процедури за всички предвидени по проекта договори, независимо от тяхната стойност.
Ръководният екип ще провежда ежемесечни работни срещи, които са инструмент за контрол, проследяване и вътрешна отчетност за изпълнението на дейностите. Срещите ще се протоколират и способстват за детайлно разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането на предстоящите действия за реализация на дейностите. Ще бъдат отчитани и планирани разходите, съвместно със счетоводителя, който ще съблюдава съответствието между планираните и реалните разходи, ще контролира всички разплащания по проекта за законосъобразност, ефективност и ефикасност и съответствие с правилата на програмата и законодателството. Счетоводителят и ръководителят по проекта ще изготвят ежемесечна информация за техническото и финансово изпълнение на проекта, която ще се представя на управителя на дружеството.
Екипът ще извършва проверки на място за провеждането на дейностите, доставките и СМР, които ще се удостоверяват с протокол. Ще изготви и прилага въпросници за обратна връзка относно ефекта от въведените системи за УЧР, придобитите колективни и лични средства за защита и социални придобивки. Ще изготвя междинни и окончателни технически и финансови отчети, които ще се представят пред Управляващия орган. Отговорните лица ще съхраняват в специален шкаф в офиса на дружеството документацията по проекта и ще я предоставят за проверки от УО и други контролни органи.
Ръководителят на проекта отговаря за цялостното изпълнение и логистика; изготвя план за действие; организира своевременно изпълнение на проектните дейности; финансовото и техническо отчитане; действията по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при реализацията на дейностите; контактува с вътрешния екип, целевата група, външните изпълнители УО и други заинтересовани страни; участва в подготовката и съгласува техническите и финансови отчети по проекта и ги подава в срок към Управляващия орган.
Координаторът на проекта осъществява контакти между екипа, ръководството на предприятието и целевата група, координира и организира изпълнението на дейностите и комуникацията между вътрешните екипи и външните изпълнители, следи за спазване на план-графика, участва в мониторинг и проверки на място, води кореспонденция и подготвя техническите отчети по проекта.
Счетоводителят на проекта следи за стриктното изпълнение на бюджета и целесъобразното разходване на средствата, изготвя финансови отчети, следи за спазването на счетоводните и данъчни закони, счетоводната политика на Бенефициента и изискванията на програмата и Управляващия орган. Резултат от изпълнението на дейността на счетоводител проекта е приемането на междинен и окончателен доклад за изпълнение на проекта от Управляващия орган.
Продължителността за изпълнение на дейността е през целия период на проекта. |
16 145.00
|
16 145.00
|
Дейност 6. Информиране и публичност.
: Дейността цели информираност на възможно най-широк кръг от хора и заинтересовани страни и популяризиране за дейностите по проекта и приноса на ОПРЧР и ЕСФ. Тя ще се изпълни при спазване изискванията, заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и в съответствие с общо приложимите за фондовете на ЕС разпоредби от Регламент (ЕС) №1303/2013г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013г.
За изпълнението на дейността се предвижда сключването на договор с външен изпълнител, съгласно регламентираните прагове в ПМС №118/2014. С покана, с ясно посочени спецификации, бенефициентът ще изиска оферта/и за предвидените услуги от външен изпълнител по мерките за публичност. В офертата следва да се дадат образци при спазването на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Времето за изпълнение на дейността е през целия срок на изпълнение на проекта.
Дейността включва изработка и доставка на 1 бр. информационна табела, 200 бр. стикери за оборудването за обезопасяване на работните места, оборудването на социалните придобивки, масите, столовете; отпечатване на 3 публикации в пресата и 1 телевизионно съобщение.
Информационната табела, с общото лого на програмния период и информация, че проектът се реализира с финансовата подкрепа на ОПРЧР 2014-2020 и ЕСФ ще се постави на входа на административната сграда.
Отпечатването на 200 бр. стикери е със задължителните елементи за визуализация на проекта. Публикациите и телевизионните съобщения ще съдържат информация за приноса на ОПРЧР и ЕСФ, за целите и дейностите по проекта и придобивките за работниците.
Информация за целите, целевите групи и резултатите по проекта ще се публикува и на сайта на дружеството.
През целия срок на проекта при изготвянето на проектни документи и при осъществяване на кореспонденция с Управляващия орган, с външни изпълнители, както и с всички други страни ще бъде отбелязвано, че проектът се реализира с финансовата подкрепа на ЕСФ чрез ОПРЧР 2014-2020.
При искането за оферти и изработката на информационните материали, както и при всяка комуникация и публикация по проекта бенефициентът ще спази изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 година, съгл. Регламент №1303/2013г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013г. |
1 910.00
|
2 240.00
|