Управление на мобилните интегрирани здравно-социални услуги: Дейността стартира непосредствено след сключване на Договора/Споразумението за БФП и акта за възлагане изпълнението на УОИИ , съгласно правилата на Решение на ЕК от 20 декември 2011 година, относно прилагането на член 106, параграф 2 от Договора за функционирането на Европейския съюз за държавната помощ под формата на компенсация за обществена услуга като актът отговаря на изискванията и съдържа задължителните реквизити по чл. 4 от Решение 2012/21/ЕС
Дейността се изпълнява от Управител на Център за социални услуги в домашна среда, служител на кандидата с опит минимум 3 години в управлението на проекти със сходен тип дейности, в рамките на определени с акта за възлагане изпълнението на дейността часове месечно.
Управителят носи отговорност за цялостната дейност на Центъра, координирането дейностите на Екипа по мотивиране, консултиране, извършване на социална оценка и подбор на потребители, координиране дейностите на персонала на Центъра и съгласуване на индивидуалните графици на персонала, координиране на услугите с цел недопускане на двойно финансиране и превишаване на максималния брой от 2 часа за конкретен потребител услуги дневно. Управителят носи отговорност за качеството на предоставените услуги и извършва периодични проверки по ефективност и качество на предоставените мобилни интегрирани услуги. Грижи се за материално техническото снабдяване, опазването и съхранението на имуществото на Центъра, съхранението и архивирането на служебната документация, следи разходването на режийните и материалните разходи, осигурява СТМ за персонала , изготвя заявки и приемно-предавателни протоколи за материали, консумативи, работно облекло, отговаря за снабдяването на персонала с работно облекло и лични предпазни средства, осигурява снабдяването с медицински материали и консумативи и следи за ефикасното им и целесъобразно изразходване. Подписва и одобрява заповеди за командировка, пътни листове, следи за коректното изразходване на средствата за пътни и командировъчни. Следи за навременното и съгласувано използване на полагаеми се отпуски от персонала, предоставящ услугите. Носи отговорност за извършване проверка за липсата на двойно финансиране на предлаганите мобилни интегрирани услуги. Координира дейностите на персонала на Центъра като изготвя поименни графици за предоставянето на всяка услуга по потребители. Осъществява и поддържа връзка с инкасатори, снабдители, представители на държавни институции, екипа по организация и управление на проекта, екипа по мотивиране, консултиране, извършване на социална оценка и подбор на потребители/ЕМКСОПП/, с потребителите и техните семейства. Отговаря за изготвянето на присъствените форми на персонала, проверява и одобрява отчетните им доклади.
Екипа по управление на услугите се състои единствено от Управител на Центра. Персонала на Центъра са лицата,предоставящи интегрираните мобилни услуги-3 медицински сестри,рехабилитатор,социален асистент,психолог, 3 домашни санитари-общо 10.
В рамките на дейността СТМ извършва наблюдение, анализ и оценка на здравното състояние на наетия персонал; консултиране и подпомагане на работодателя при организирането на предварителни медицински прегледи; предоставяне на информация на медицинските специалисти, извършващи периодичните медицински прегледи, по отношение на идентифицираните опасности и установения риск за здравето и безопасността на работещите; уведомяване на избрания общопрактикуващ лекар за заболяване или отклонения във физиологичните показатели на работещия, които се нуждаят от диагностично уточняване или лечение; участва в извършването на оценка на риска за здравето и безопасността на работещите.; в съответствие с оценката на риска разработва и предлага мерки за предотвратяване, отстраняване или намаляване на установения риск; СТМ извършва прегледи от медицински специалисти–интернист и невролог на всички работещи, по предварително уговорена дата и място; даване на индивидуални съвети на работещите във връзка със здравето и безопасността при работа. |
0.00
|
20 586.72
|
Мотивиране, консултиране, извършване на социална оценка и подбор на потребители на мобилни интегрирани здравно-социални услуги: В рамките на дейността мобилен екип ще обикаля населените места за да информира потребителите за същността, целите и обхвата на проекта, да предоставя консултации и да мотивира лицата от целевите групи за включване в проекта, да оказва методическа помощ при попълване на заявления за кандидатстване и да приема заявленията в дома на неподвижните потребители.
В рамките на дейността екипът ще извърши социална оценка на всеки кандидат-потребител. Индивидуалната оценка ще се извършва на базата на актуализиран формуляр за индивидуална оценка, разработен по проект "Независим живот". В индивидуалната оценка ще бъдат определени индивидуалните нужди на всеки потребител от всяка предлагана в рамките на проекта услуга. Екипът ще документира своята работа с протокол и списък на кандидат -потребителите с посочените часове на индикирани потребности от всяка конкретна услуга на всеки етап от изпълнение на дейността. |
0.00
|
4 680.99
|
Подбор на персонал, обучение и супервизия на персонала: Дейността се състои в подбор на персонал, сключване на договори /трудови или граждански/ и извършване на първоначално и надграждащи обучения на персонала съгласно изискванията всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи да преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“.
В рамките на дейността ще се извършва и ежемесечна индивидуална и периодична групова супервизия на персонала предоставящ патронажните грижи която ще се отчита съгласно предварително утвърдена методика. Дейността ще се извършва от супервайзори, служители на кандидата, притежаващи компетенции в съответната област в рамките на определени часове месечно, възложени чрез заповед на кмета на общината. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на здравни услуги на потребителите с индикирани потребности: Дейността е ориентирана към превенция , опазване и подобряване на здравето на потребителите. В изпълнение на дейността ще се извършват консултации за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти, ще се осъществява връзка с личния лекар на потребителите, ще се предоставят съвети за хигиена и хранене, ще се измерват витални показатели /кръвно налягане, температура, пулс, кръвна захар/, ще се обработват декубитосни рани, инжектиране на инсулин или други предписани от лекар медикаменти, ще се осъществяват и други дейности, регламентирани в разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“.
Кандидатът декларира, че предоставяните здравни услуги няма да бъдат финансирани от НЗОК и няма да бъдат обект на двойно финансиране от други източници.
Управителят на Центъра ежемесечно разработва план-график за посещенията в дома на потребителя и приема ежемесечна поименна справка за предоставените здравни услуги по образец, утвърден от кмета на общината. В справката са нанесени датата, часа и продължителността на посещението, вида на оказаната здравна услуга и е положен подпис на потребителя или неговия законен представител. Дейността ще бъде обезпечена с необходимите апарати, материали и консумативи- апарат за измерване на кръвно налягане, апарат за измерване на кръвна захар, тест ленти за измерване на кръвна захар, спринцовки за поставяне на инсулин или други предписани от лекар медикаменти.
Дейността ще се осъществява в рамките на 16 часа дневно на минимум 8 потребители със заявени и индикирани потребности от здравни услуги.
Дейността се осъществява от медицински специалисти с необходимия ценз и професионален опит минимум 3 години, наети на трудов или граждански договор в зависимост от състоянието на трудовия пазар. С оглед разпокъсаността на населените места и отдалечеността им едно от друго, както и липсата на редовен междуселищен транспорт е удачно медицинските специалисти да бъдат повече на брой за да обслужват определен район, което ще спести време за придвижване на медицинския специалист между отделните потребители.
Дейността ще се осъществява от 4 или повече медицински специалисти в рамките на 16 часа дневно общо. |
0.00
|
23 230.56
|
Предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите с индикирани потребности: Дейността цели създаване на устойчив емоционален и психически комфорт на нуждаещите се потребители чрез оказване на психологическа подкрепа, въз основата на индивидуалните им потребности, индикирани в социалната им оценка. Съществува значителен брой жители на община Черноочене, които са силно демотивирани за живот, с нарушен емоционален и психически комфорт. Тази група лица се нуждае от мотивационна и психологическа помощ за преодоляване на негативни емоционални състояния и възвръщане на желанието им за пълноценен и независим живот. След обстоен анализ на данните от Дирекция социално подпомагане, данните от кметовете на населени места и натрупаният опит в областта на предоставянето на социални услуги в семейна среда, в общината са идентифицирани потребности от предоставяне периодична психологическа подкрепа на голяма част от лицата с увреждания и възрастните, които са в невъзможност от самообслужване или риск от социална изолация. Често това са лицата с нововъзникнали травми или заболявания, които трудно се адаптират към новите условия на живот. От психологическа подкрепа се нуждаят и лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството. Дейността ще се предоставя от дипломиран психолог или медицинска сестра, нает на трудов договор или граждански договор с 4 часова дневна заетост.
Дейността се осъществява при условия регламентирани в разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. |
0.00
|
8 350.04
|
Предоставяне на социални и комунално-битови услуги на потребителите с индикирани потребности: Дейността цели да се подобри качеството на живот на зависимите от съответния вид грижи потребители чрез предоставяне на социални услуги и комунално-битови услуги. Съществува категория лица от целевите групи възрастни и хора с увреждания, които не са в състояние да поддържат сами домакинството си и да водят самостоятелен социален живот. Тази категория потребители се нуждаят от помощ при почистване на дома, пране и пазаруване, както и от помощ при придружаване до институции като НОИ, НАП, НЗОК, полиция, данъчни служби, общинска администрация, помощ при разходка, помощ при посещения на библиотека, театър, кино.
Дейността цели да удовлетвори потребностите на максимален брой потребители с индикирани потребности от социални и комунално-битови услуги в рамките на максимум 2 часа дневно на отделен потребител.
Дейността ще се осъществява чрез социален асистент, нает на трудов договор с 4 часова дневна заетост и от 3 домашни санитари, наети на трудов договор с 4 часова дневна заетост всеки. Дейността ще се предоставя на потребителите с интензитет в зависимост от индикираната в социалната оценка потребност.
Социалният асистент ще осъществява връзката на лицата с потребности с институции- Дирекция "Социално подпомагане", Дирекция "Бюро по труда", НОИ, НАП, НЗОК, полиция, данъчни служби, общинска администрация. Социалният асистент ще оказва помощ при попълване на молби и заявления до институциите. Дейността ще допълва без да дублира дейността на служителите от Дирекция "Социално подпомагане". В рамките на дейността социалният асистент ще придружава потребителите на културни мероприятия, библиотека, кино, театър, спортни мероприятия и ще оказва помощ при разходка и забавления.
В рамките на дейността домашният санитар ще извършва хигиенизиране на дома на потребителя, сервизни помещения, пране, пазаруване и други домакински задължения в дома на самотно живеещи потребители.
Дейността се осъществява при условия регламентирани в разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. |
0.00
|
17 778.85
|