Дейност 1: "Организация и управление на проекта" : Дейността осигурява подходяща среда за безпроблемно организиране, координация, управление, изпълнение и отчитане на проектните дейности.
Отговорността за правилното администриране и управление на дейностите по проекта е на Община Ардино. Организацията и управлението на проекта се осъществява в съответствие с изискванията на Управляващия Орган по ОП „Развитие на човешките ресурси“.
Дейността включва:
1) Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/от следните членове: Ръководител, Координатор и Счетоводител.
Ще се подготвят и подпишат 3 броя допълнителни споразумения към основния трудов договор, съобразени с изискванията на ПМС № 119 от 20.05.2014 година. Планирането и отчитането на разходите за възнаграждения на персонала,свързан с администрирането на проекта ще бъде съобразено с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020.
Екипът на проекта ще организира дейностите за ефективно управление. Ще се ситуира офисът и ще се подготви необходимата документация.
2) Изготвяне на подробен(актуализиран) план - график за изпълнение на дейностите по проекта.
Във връзка с необходимостта от синхронизиране на включените дейности в проекта с определени изисквания, ще се изготви подробен план - график с точно определяне на датите на стартиране/начало на съответните проектни дейности.
3) Разработване на план за мониторинг
Планът ще се изготви съгласно изискванията за управление на проекта и създаване на ясна организация и изисквания от страна на екипа към изпълнителите на възложените проектни дейности/задълженията на партньорите.
4)Управление на проекта Екипът за управление ще заседава ежемесечно или извънредно, при форсмажорни обстоятелства. Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи.
Ще се изградят: система за комуникация и документооборот; система за вътрешен финансов контрол; Ще се провеждат ежемесечни заседания на екипа, ще се изготвят отчетни доклади, доклади за напредъка по проекта и др. доклади, изискуеми от УО на Оперативната програма.
|
26 106.88
|
24 183.57
|
Дейност 2 :"Реализиране на мерки и дейности за информиранe и публичност": Спазвайки условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, в рамките на дейността ще се изпълнят следните дейности за информиране и публичност:
- пресконференции /встъпителна и заключителна/- Ще бъдат организирани 2 броя пресконференции, по една в началото и в края на проекта, на които ще бъдат представени целите и очакваните резултати по проекта. Ще бъдат поканени представителите на Дирекция "Бюро по труда", дирекция "Социално подпомагане", директори на училищата на територията на общината, представители на стопанския и нестопанския сектор, всички кметове по населени места, както и местни и регионални медии. Събитията ще бъдат отразени във вестник "Ардински глас" и на официалната интернет страница на общината.
- транспаранти - ще бъдат изготвени 2 броя транспаранти съгласно изискванията за публичност, които ще се използват при реализиране на дейностите през целия период на изпълнение на проекта.
- публикуване на информация на електронната страница на бенефициента- на Интернет страницата на община Ардино: www.ardino.bg. ще бъде публикувана следната информация: кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз.
- плакати - Ще бъдат изработени 120 броя плакати (размер А3) с информация за проекта, които ще се поставят на видни за обществеността места- таблата пред кметствата/на площада на селото във всички 52 населени места на територията на общината и на видни места в града. Плакатите ще съдържат необходимите минимални изисквания;
- информационни стикери - Ще бъдат изработени 20 броя информационни стикери за закупеното оборудване, необходимо за изпълнение на дейностите по проекта.
- промоционални материали - ще бъдат изработени 500 броя химикалки
- информационна табела пред офиса по проекта
- Във всеки изготвен документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фондовете ЕСФ и ИМЗ. |
2 677.20
|
2 227.00
|
Дейност 3" Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда " : Дейността е комплекса и съдържа поддейностите:идентифициране и активиране.
1.В рамките на изпълнение на поддейност "Идентифициране" ще се осъществят контакти /директно лице в лице, по телефон, чрез социалните медии/ с неактивните младежи до 29 годишна възраст чрез:
-поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в"Бюро по труда"
-изготвяне на списък/Регистър на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани в "Бюро по труда" с актуален адрес за осъществяване на контакт
-намиране и осъществяване на контакт с младежите.
2.В рамките на изпълнение на поддейност"Активиране"ще се активират като се насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни "пътеки" за активиране:
- връщане в образователната система:отпадналите от образователната система ще бъдат насочвани към образователни институции за продължаване на образованието
- Регистриране в Дирекция "Бюро по труда
- Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа
- Насочване към реализация на пазара на труда
С цел провокиране на активното поведение на пазара на труда на неактивните младежи, задачата на екипа на СНЦ "МИГ Ардино-Джебел" е да съкратят/прекратят престоя на младежите без работа и да ги насочат към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да се регистрират в бюрата по труда. За целта експертите ще работят активно с целевата група на проекта. Ще провеждат формални и неформални, неоповестени и оповестени срещи с младежите – групови и индивидуални. Провеждането на подобни срещи е първата стъпка, която трябва да се предприеме за всеки младеж с цел информиране и определяне на личния шанс за започване на работа. При провеждането на срещите целта е да се определи от експертите на СНЦ "МИГ Ардино - Джебел" съществуват ли обективни-преодолими или непреодолими пречки пред неактивните младежи да си намерят и да започнат работа (пречки, които поставят младежа в неизгодно положение на пазара на труда - те могат да бъдат свързани с:личността-пол, възраст, етническа принадлежност; професията-дали се търси или не на местния пазар на труда; липсата на квалификация и трудов стаж; личностните качества). Екипът на СНЦ "МИГ Ардино-Джебел" ще работи съобразно индивидуалните потребности и характеристики на неакивните младежи, информира ги и ги мотивира да бъдат активни на пазара на труда. За постигане на тези цели членовете на екипа ще работят във всички населени места.
Членовете на екипа ще изпълняват следните дейности:
•организиране и провеждане на информационни кампании за регистриране в бюрото по труда–за представяне на законовите разпоредби и запознаване с различни правни казуси, касаещи статута на заетите, безработните, неактивните–техните права и задължения и възможности и насочване на младежите към активно поведение на пазара на труда;
•провеждане на предварително оповестени неформални семинари с цел изграждане на умения у участващите за ефективно търсене на работа, подготовка за кандидатстване и участие в интервю с работодатели. Семинарите помагат в неформална обстановка на участващите лица да се асоциират към активно търсещите работа;
•идентифициране на групите от неактивни лица и техните потребности чрез провеждане на неформални срещи–индивидуални и групови, по въпроси, свързани със заетостта, професионалното информиране и консултиране;
•индивидуална работа с неактивните младежи-предоставяне на съвети на безработните, които имат нужда от помощ за намиране на работа, съобразени с индивидуалните им потребности: помощ при изготвяне и редактиране на автобиография, анализ на различните техники на търсене на работа, избор на подходящо обучение;
•включване в мотивационно обучение;
•създаване на умения и навици за търсене на работа и подпомагане включването в заетост–търсене на обяви в различни източници като вестници, списания, интернет;
•предоставяне на практически насоки за търсене на работа;
•създаване на активни контакти между членовете на екипа и неактивните младежи. |
33 066.89
|
28 071.18
|
Дейност4: "Организиране и провеждане на мотивационно обучение за активно търсене на работа " : Целта на мотивационното обучение е да засили мотивацията на младежите от целевата група за обучение и работа, като му даде повече знания за професиите, образователната система, изискванията и тенденциите на пазара на труда, и като изгради у него умения за себеизследване и себеутвърждаване, и кандидатстване за работа.
В рамките на 8 дни, по 6 часа дневно ще се проведе мотивационно обучение на тема “МОТИВАЦИОННО ОБУЧЕНИЕ”- АКТИВНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПАЗАРА НА ТРУДА със следните параметри и характеристики:
- форма на обучение: дневна
- Продължителност – общо 48 учебни часа (8 дни по 6 часа/ден), от които:
Теория – 16 учебни часа
Практика – 32 учебни часа
- Наименование на модулите:
Модул1: Личностни качества и възможности за развитие на способностите - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
ТЕМИ:
1.Мисловните качества
2.Комуникативни способности
3.Организаторски способности
4.Личностни качества
5.Кариерно проучване.
Модул 2: Определяне на целите и изготвяне на план за действие - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
ТЕМИ:
1.Формулиране на целите. Определяне на настоящи знания, умения и способности.
2.Определяне на възможните си от действия
3.Попълване на личен прозорец – SWOT анализ
4.Ориентиране, конкретизиране и назоваване на работата, която всеки обучаем би желал да работи
5.Съставяне план за действие. Поставяне на определящи въпроси. Изготвяне на последователна система спрямо целите и способностите за постигането им
Модул3:Вербално и невербално поведение. Работа в екип- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
ТЕМИ:
1.Принципи на невербалната и вербалната комуникация. Функции на невербалната и вербалната комуникация
2.Колко важна е невербалната комуникация.
Видове невербални сигнали
3.Интерпретация на вербалните и невербалните знаци
4.Създаване на екип. Цел за създаването му. Участие в екипна дейност. Използване на способностите на членовете. Работа върху връзката с останалите от екипа.
Модул4:Разрешаване на междуличностни конфликти и адаптиране към колектива- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
ТЕМИ:
1.Възникване на конфликтна ситуация между опонентите в резултат на осъзнаване от двете страни на неделимостта на обекта;
2.Прекратяване на конфликта или задълбочаване на конфликтната ситуация.
3.Приобщаване към екипа и екипна работа. Тиймбилдинг.
4.Изолиране на потенциални проблеми и отблъскваща среда в работния процес.
5.Ролева игра. Симулиране на конфликт. Изграждане и приобщаване към колектив
Модул5:Предприемачество и предприемачески дух- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
ТЕМИ:
1.Стимули за изграждане на предприемачески дух. Вдъхновяващи бизнес истории.
2.Изготвяне на бизнес план по поставени цели. Предпоставки за започването на нов бизнес и успешното управление на малки, средни и големи фирми.
3.Основен мотив за стартиране на нов бизнес. Среда на предприемача
4.Видове предприемачески прозорци. Предприемачески стратегии.
5.Поддържане на предприемачески дух.
Модул6:Мотивационен тренинг- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
TЕМИ:
1.Упражнение за загряване. Обучаемите споделят нещата, които ги вълнуват и интересуват, какво им се е случило предишния ден
2.Ролева игра за обединение на екипа и определяне на добрия лидер.
3.Събеседване за работа.Последващи стъпки.Вербална и невербална
4.Тренинг на обучаващи подходи и ролеви игри – формиране на квалификационна стратегия. Информационни материали на мерки и програми за повишаване на квалификацията
5.Оценка на настроението и емоционалното състояние на обучаемите в края на учебния ден
Модул7:Подготовка на документи за кандидатстване за работа- 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
Модул8:Усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места и за успешно представяне пред работодател
- учебна програма - 1 ден ( 2часа теория, 4 часа практика)
|
19 194.00
|
15 716.42
|
Дейност 5: "Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация" : Дейността е насочена към осигуряване на професионална квалификация по професии, отговарящи на непрекъснато търсене на пазара на труда в секторите „Туризъм”, и "Озеленяване" пряко необходими за осъществяване на целите на проекта.
Информация за предвиденото обучение:
1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена',
2.Номер на лицензията от НАПОО: 201112909
3.Наименование и код на професията и код на специалността:
3.1.За Група А - от 15 младежи
Наименование на професионалното направление и код:
Код 622 Градинарство /паркове и градини/
Професия
622020 Озеленител
Специалност
6220202 Парково строителство и озеленяване
Степен на професионална квалификация
Част от Втора степен на професионална квалификация
Хорариум на обучението: 300 уч. Часа ( 100 уч. часа теория и 200 уч. часа практика)
Брой обучавани лица: 15
Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация.
3.2.За Група Б - от 15 младежи
Наименование и код на професионалното направление
код 812 Пътувания, туризъм и свободното време,
Професия
код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност
Специалност
код 8120102 Селски туризъм,
Степен на професионална квалификация
Част от трета на професионална квалификация
Хорариум на обучението:600 уч. Часа (250 уч. часа теория; 350 уч. часа практика)
Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионална квалификация.
|
59 625.00
|
60 449.30
|
Дейност 6: "Предоставяне на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" : Територията на Община Ардино се посещава годишно от около 10 000 души от чужди туристи. Единствено Туристическия информационен център бе с необходимия капацитет за представяне на адекватна информация на английски език. С преустановяване на дейността на ТИЦ се породи остра нужда в сектор "Туризъм" на кадри владеещи английски език. Именно за тази цел е заложено чуждоезиково обучение
С цел адекватно информиране и обслужване на туристите, посещаващи общината и забележителностите й, се поражда необходимостта от чуждоезиково обучение (по Английски език ) на лицата, които ще бъдат в субсидирана заетост към Общината. в сектор "Туризъм"
Информация за предвиденото обучение:
1.Наименование на обучаващата организация: Фондация "Разпространение на знание и социални дейности - Авицена',
2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа
3.Брой на обучаваните лица:15
4.Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат |
21 750.00
|
17 849.31
|
Дейност 7:"Осигуряване на субсидирана заетост на 30 икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително": Общо 30 младежи от 15 до 29 годишна възраст, преминали обучение за професионална квалификация и ключова компетентност "чуждоезиково обучение" ( само 15, което изисква работното място)ще бъдат включени в субсидирана заетост, т.е. назначени на трудов договор за 6 месеца от кмета на община Ардино , на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011,както следва:
1. Наименование на професионалното направление и код:
Код 622 Градинарство /паркове и градини/
Професия :622020 Озеленител
Специалност: 6220202 Парково строителство и озеленяване
Степен на професионална квалификация:Част от Втора степен на професионална квалификация
Отговорности:
Лице, придобило втора степен на професионална квалификация по професията „Озеленител", може да засажда и полага грижи за дървесна, храстова и цветна растителност на открито или в оранжерии, да подготвя посадъчен материал и да 3 извършва размножаване на растенията, да аранжира композиции от цветя, да изгражда и да поддържа паркова архитектура. В своята работа озеленителят използва различни видове градинска малогабаритна техника и инструменти за предварителна подготовка на площите, за почвообработка; за бране и добиване на семена, плодове и резници, за изваждане и садене на фиданки, за сеене; за оформяне и поддържане на зелени площи; за напояване и др. При изпълнение на някои дейности озеленителят може да работи с вредни химически препарати - торове, препарати за растителна защита и др. За да изпълнява част от дейностите, озеленителят трябва да може да разчита проекти и работни чертежи. Лицата, практикуващи професията, трябва да бъдат физически издръжливи, подвижни и сръчни. Работното време на озеленителя е стандартно, възможна е сезонност в работата, понякога се налага да се работи и в почивните дни.
2.Наименование и код на професионалното направление
код 812 Пътувания, туризъм и свободното време,
Професия :код 812010 Организатор на туристическа агентска дейност
Специалност :код 8120102 Селски туризъм,
Степен на професионална квалификация:Част от трета на професионална квалификация
Отговорности:
Организаторът на туристическа агентска дейност изпълнява основно посреднически, търговски, информационни и комуникационни дейности, свързани с планирането, представянето и продажбата на туристически продукти според туристическото търсене и потребителските предпочитания. Организаторът на туристическа агентска дейност извършва подготвителни, основни и заключителни дейности. Подготвителните дейности включват: предоставяне на информация и детайлно познаване на предлаганите продукти (дестинация, маршрути, забележителности, допълнителни екскурзии, потенциални рискове и заплахи, визови и паспортни формалности) и/или услуги; климатични, географски и други особености, език, култура, бит и други за предлаганите туристически места и дестинации; установяване на връзки и договорни отношения с производителя и/или доставчика на туристически продукти (услуги) - условия за резервация, записвания, потвърждение, анулирания, неустойки, разплащания, комисиона, такси, отстъпки, тарифи, разписания и друга информация, свързана с предлагания туристически продукт/услуга; предварителни проучвания за специфичните характеристики на реалните и потенциалните потребители на услугите. Познава, прилага и спазва установените стандарти и нормативни документи, свързани с туристическото обслужване.
Във връзка със задачата на организатора на туристическа агентска дейност да предоставя информация и да общува ефективно е необходимо той да има добра артикулация и езикови познания. Предвид спецификата на професията организаторът трябва да владее на необходимото професионално ниво един или два чужди езика. |
106 500.00
|
100 557.51
|
Дейност 8:" Мониторинг и отчетност на проекта": Разходването на публични средства от Европейския социален фонд, от Инициатива за младежка заетост и от националния бюджет изисква внедряване и прилагане на процедури за гарантиране на ефективността и целесъобразността на изразходваните средства. Един от начините за това е чрез осъществяване на системи за постоянен мониторинг.
Мониторингът представлява непрекъснат процес на събиране на информация, с цел наблюдение изпълнението на проекта и осигуряване на съответствие със сключеният договор за безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяване на контрол за ненарушаване на правилата на Структурните фондове и законодателството на Република България и ЕС. С оглед правилното и навременно изпълнение на дейностите по проекта, мониторингът е текущо и систематично набиране и анализ на информация, която се използва в процеса на управление, контрол и вземане на решение.
Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените проектни дейности и законосъобразното разходване на средствата, отпуснати с безвъзмездната помощ, да се гарантира постигането на целите на проекта и приносът му за постигане целите на настоящата схема.
Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове. Като резултат от постоянното наблюдение, проектният ръководител ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган.
В хода на реализация на проекта ще се извършва постоянен текущ мониторинг от страна на членовете на Екипа по проекта.
Община Ардино,СНЦ "МИГ Ардино - Джебел" и Фондация "РЗСД - Авицена"
ще упражняват непрекъснат контрол върху:
• качеството на изпълнение на дейностите;
• ефективното изразходване на средствата;
• спазване на трудовото законодателство и трудовата дисциплина.
В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на междинни доклади и заключителен доклад, състоящи се от техническа част и финансова част и се изготвят съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.002 „АКТИВНИ“. |
0.00
|
0.00
|