Организация и управление на проекта: В качеството си на бенефициент по проекта, Български Червен кръст задължително ще изпълнява ангажиментите си съобразно сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, при спазване на принципите на икономичност, ефективност, ефикасност, публичност и прозрачност, в съответсвтие с най-добрите практики в съответната област. С оглед изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта партньорите ще създаде добра организация, координация и управление на проекта. С тази цел и за успешното реализиране на проекта, в рамките на дейноста ще бъде сформиран Екип за организация и упавление. Дейността включва оперативно изпълнение, координация и синегргия между партньорите, текуща отчетност и мониторинг, финалното отчитане по проекта и тясна съвместна работа с ОтО.
Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките за изпълнение на проекти, финансирани от Националната програма за подпомагане от ФУМИ за периода 2014-2020 година, както и според вътрешните правила, процедури и нормативни изисквания за счетоводна отчетност и за организацията на проекти финансирани с публични средства. Екипът изпълнява следните задачи:
- организира и отговаря за изпълнението на проекта, съгласно одобреното проектно предложение и сключения договор за предоставяне на БФП, гарантира извършването на разходите по проекта в съответствие с одобрения бюджет и при спазване на европейското и националното законодателство, предоставя на ОтО цялата изискана информация относно изпълнението на проекта в предвидените срокове, отговаря за изготвянето и представянето на отчети и исканията за междинно/окончателно плащане, отговаря за изготвянето на междинни доклади и заключителен доклад, ще отговаря за воденето на точна и редовна документация на проекта, вкл. счетоводна такава, отразяващи изпълнението на договорените проектни дейности, отговаря за прилагането на мерките за информиране и публичност и за разгласяване на факта, че проектът е финансиран от ФУМИ. Екипът ще следи за запазване поверителността и съхранението на събираните лични данни по проекта.
Проектното предложение съдържа мерки за изпълнение за изискванията за информираност и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) 1049/2014 на Комисията. Мерките са подробно разписани в т. 11 от проектното предложение. Общо разходи - 11 400,79 лева, бюджет т.15
В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация на дейностите по прокета, наблюдения и контрол по отношение изпълнението на проекат. Дейностите по управеление на проекта ще гарантират съглсуваност и координация между партньорите и отделните дейности по проекта; изпълнение на предвидените дейности, своевременно оценяване на възникналите рускове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предпиремане на мерки за тяхното преодоляване; изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите; спазване на правилата за избор на подпизълнител и всички приложими към проектните дейности национални и европейски правила; правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разхоидте и подготовка на небоходимите междинни и окончателни технически и финансовеи отчети.
Български Червен кръст координира разработването на унифицирани бланки за отчетност. |
54 573.79
|
59 023.57
|
Жилищно настаняване и социална подкрепа: Дейността по предоставяне на жилищно настаняване и социална подкрепа е една от основните за проекта, тъй като към момента лиспва комплексна интеграционна подкрепа, която да включва компонента на жилищно настаняване. Тази дейност ще бъде координирана от СО Район Витоша и Оборище, като всяка една община разработва критерии за жилищна подкрепа и методология за идентифициране на подходящи жилища и бенефициенти на услугата.
Предоставянето на жилищна подкрепа е основна предпоставка за успешната интеграция на ГТД в българското общество. За тази цел, след социална оценка на нуждите двете общини ще предоставят жилищна подкрепа на минимум 6 семейства, търсещи и получили международна закрила в България. Тази подкрепа е налична, както следва:
- За район Витоша, с всяко семейство и/или бенефициент се сключва интеграционно споразумение за жилищна подкрепа за период от 6 месеца с опция за удължаване с до още 6 месеца, като експерт жилищно настаняване и социална работа и координатор район Витоша преценяват на кои семейства и с колко да бъде удължен периодът на настаняване;
- За район Оборище, с всяко семейство и/или бенефициент се сключва интеграционно споразумение за жилищна подкрепа за период от 6 месеца и заплащане на режийните разходи за периода на настаняване;
Всяко семейство за периода на настаняване ще бъде подкрепяно от екипите на двата района, които ще следят за тяхната интеграция и адаптация в обществото, ще идентифицират техните нужди и потребности, ще ги ориентират в социално-културно-битовия живот на България, ще им съдействат за включване в образователната система и т.н.
Предвидените средства за наем на жилища и разходи, свързани с жилищно настаняване, през целия проектен период са, както следва:
за СО Район Витоша - 55 506 лева, бюджетен ред т.11
за СО Район Оборище - 42 506 лева, бюджетен ред т.11
Предвидените средства за режийни разходи за период от 6 месеца за 2 апартамента към район Оборище – 6 000 лева, бюджетен ред т. 13.36. |
130 520.60
|
119 863.29
|
Интеграция на пазара на труда: Дейността за интеграция на пазара на труда предвижда посредничество за реализация на пазарa на труда, насочване и включване в програми за заетост и обучение; професионално ориентиране и консултиране; провеждане на информационни срещи за лица, които имат право да работят. Иницииране на съвместни действия с българския бизнес за наемане на ЛМПЗ, ЛТМЗ и ГТД и насочване към прогами за обучение по български език и други професионални компетенции.
Включването в пазара на труда и придобиването на икономическа независмост е една от основните предпоставки за успепно адапртиране и последващп интегриране на ГТД в българското общество. Част от гражданите на трети държави срещат пречки и ограничения в това отношения по редица причини, като езиковата бариера, трдуности при доказване на квалификация и опит, както и възможни прояви на дискриминация от страна на потенциални работодатели. |
35 019.93
|
30 903.97
|
Достъп до интеграционни услуги и здравно-социална подкрепа: Дейността по предоставяне на интеграционни услуги и здравно-социална подкрепа е посочена като основна за проектното предложение по настоящата процедура. Консултациите ще се предоставят от експерти, владеещи основните езици на целевата група - арабски, персийски, дари, пащу, английски, турски и руски език. Информацията за лицата, получили международна закрила и ГТД, ще бъде изчерпателна, то също така индивидуално адаптирана, касаеща, основните аспекти от живота в България, като пребиваване, социално подпомагане, здравно осигуряване, здравеоопазване, образвоание, настаняване, гражданство, обществен живот и т.н.
Така, чрез изпълнение на дейността, ГТД са подкрепа за достъп до интеграционни услуги и здравно-социална подкрепа с цел фасилитиране на тяхната интеграция и адаптация в българското общество.
Допълнително, при нужда, ГТД получават здравна и социална подкрепа след предоставяне на необходим медицински документ. За целите на трудовата им реализация или продължаване на образование, документите на ГТД са преведени.
С цел елиминиране на езиковата бариера, ГТД са включени в езиково обучение и подготовка, спрямо тяхното ниво на владеене на български език. Езиковото обучение предвижда курсове по български език спрямо европейската езикова рамка, спрямо утвърдената от МОН Програма за преподаване на български език на чуждени, търсещи или получили международна закрила и разработените учебни помагала ниво А1, А2 и Б1. Допълнително, специализиани курсове по български език, целящи бързото включване на ГТД в пазара на труда и/или в българското общество също ще се организират, в зависимост от нуждите и потребностите на ГТД; |
118 142.68
|
116 425.52
|
Активно участие и социално приобщаване : Организиране на дейности, свързани с насърчаване на обмена с приемащото общество, изграждане на мултикултурен диалог, разбиране и толерантност чрез спортни и културни мероприятия. Социално-гражданска ориентация за всички ГТД като начин за поощряване на интеграцията в приемащото общество, както и за насърчаване на разбирането и зачитането на ценностите на ЕС. |
10 840.00
|
3 856.80
|
Психо-социална подкрепа: Психо-социална подкрепа, психологични консултации, психиатрична оценка и лечение, в т.ч. предписване на психотропни медикаменти и съдействие за достъп до специализирана психиатрична помощ /амбулаторна и болнична/. |
126 020.00
|
128 657.47
|