Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 1 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на газокар- 1 бр): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 1 „Въвеждане на енергийно ефективен газокар ”
За извършване на товаро-подемно дейности „Ценит-Петков“ ЕООД разполага с мотокар тип Балканкар, произведен през 1984 г. Той е силно амортизиран и с висока енергоемкост, със среден разход на дизелово гориво 9,0 l/м.ч.
Налагат се чести прекъсвания на работата на мотокара поради аварии и необходимост от спешни ремонти. Поддръжката на остарялата техника отнема време и ресурси. Не на последно място е и проблемът с осигуряване на резервни части на мястото на дефектиралите.
Като част от дейността ще бъде закупено съвременно енергийно ефективно оборудване 1 бр. газокар (мотокар на пропан-бутан).
Оборудването отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Ценит-Петков ООД.
Новия газокар е с минимална товароподемност 2500 кг, с което ще се повиши капацитета на товаро-подемните дейности в компанията. Оптималната височина на повдигане на товари е 3000 mm. Газокар е маневрен и бързо-подвижен със Скорост на движение (без товар) - 20-22 km/h и Скорост на повдигане (без товар)0.5-0.6 m/s
Модерните мотокари се характеризират с нисък разход на гориво и разходи за експлоатация и поддръжка. Новият газокар е с товароподемност от 2.5 t и ще смени неекологичното дизелово гориво с пропан-бутан. Средният разход на пропан-бутан за такъв тип газокари е около 5 l/м.ч.
В тази връзка Специфичният разход на енергия на новия газокар е 1.12 kWh/t
Основните предимства на новия газокара са: безопасност – производителност – издръжливост – комфорт – грижа за околната среда
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка на ново оборудване газокар необходимо за изпълнение на ЕСМ 1 -2 до 5 месец
Процедурата за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител-5-6 месец
3. Доставка на оборудването-6 до 11 месец
Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването
4. Тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа -11 месец
Провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на газокара. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа.
След успешно провеждане на тестове ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата и ще бъде пуснато в редовна експлоатация.
5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК- 11 месец
|
57 000.00
|
56 500.00
|
Придобиване на ново производствено оборудване за изпълнение на ЕСМ 2 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на телескопичен повдигач -1 бр: Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 2 „„Въвеждане на енергийно ефективен телескопичен повдигач“
За извършване на товаро-подемни дейности в предприятието и на строителните площадки се използва телескопичният повдигач. Машината е силно амортизирана. Освен голямата амортизация машината се характеризира и с висок разход на дизелово гориво 13.6 l/м.ч. и малка товароподемност 2.5 т и височина на повдигане 6 m.
Като част от дейността ще бъде закупен енергийно ефективен телескопичен повдигач, който да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Ценит-Петков ООД.
Товароподемността на новото оборудване е 4 тона с височина на повдигане 17.5 м.
Работна височина на телескопичният повдигач с платформа достига до 19.3 m
Капацитет на работната платформа е 1000 kg
Новият телескопичен повдигач е от ново поколение техника за повдигане на товари. Характеризира се с нисък разход на гориво, голяма товароподемност и височина на повдигане. Средният разход на дизелово гориво за такъв тип машини е около 8.14 l/м.ч.
Новият телескопичен повдигач е високоефективен, надежден с възможност за повдигане на платформа с хора, строителна техника и материали с капацитет до 4 t и височина на повдигане от 15.7 m. Снабден е с дистационно управление за по- лесна манипулация.
Разход на дизелово гориво отнесен към тон повдигнат материал на новия телескопичен повдигач е 0.17 l/t
Специфичен разход на енергия е 1.71 kWh/t
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка на телескопичен повдигач -1 бр -2 до 5 месец
Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител -5-6 месец
3. Доставка на оборудването -6 до 11 месец
Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването
4. Тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -11-12 месец
Предвижда се провеждане на необходимите настройки и проби, нужни за правилното функциониране на оборудването. Персоналът, който ще работи на него ще бъде инструктиран от доставчика по процедурите за правилна и безопасна работа.
След успешно провеждане на тестове за функциониране на оборудването ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация.
5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК - 12 месец
|
320 000.00
|
320 000.00
|
Придобиване на ново оборудване за изпълнение на ЕСМ 3 (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Система за рекуперация на отпадна топлина): Дейността е свързана с изпълнение на ЕСМ 3 „Система за рекуперация на отпадна топлина“
Една от дейностите, развивана от “Ценит-Петков” ЕООД - производство и заваряване на метални заготовки е съпроводена с отделяне на количество топлина в работните помещения на фирмата. Посредством съществуваща вентилационна система, отделената топлина се улавя и изхвърля директно в околната среда без да се утилизира. Дебитът на изхвърляния въздух е около 1 000 m3/h.
Посоченото изхвърляно количество топлина посредством съществуващата вентилационна система успешно би могло да се утилизира и да се използва за отопление през отоплителния сезон
Като част от дейността ще бъде закупено следното оборудване, което да отговаря на минималните технически и функционални характеристики, съгласно заложените в доклада от извършено обследване за енергийна ефективност на Ценит-Петков ООД Предложената мярка предвижда въвеждане на система за рекуперация на остатъчна топлина.
Мярката включва въвеждане на климатична камера, снабдена с пластинчат топлообменник, тип „въздух-въздух“ с байпас.
Ефективността на топлообменника е 72%.
При възприемане на температура на изхвърляния въздух от 21оС и влажност в размер на 50%, утилизираната енергия от системата за рекуперация се оценява на 9 167 kWh/год
Необходимата енергия за осигуряване работата на вентилаторите в смукателната и нагнетателна секции на системата възлиза на 177 kWh/год. Така нетната енергия, доставена от системата за рекуперация възлиза на 8 990 kWh/год
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка на оборудване необходимо за функциониране на Системата за рекуперция на отпадна топлина -2 до 5 месец
Процедура за избор на изпълнител се провежда съгласно ПМС 160, с осъществяване на предварителен контрол от страна на УО.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител -5 месец
3. Доставка на оборудването -6 до 10 месец
Ръководителят на проекта проверява състоянието, в което е доставено оборудването
4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването.Обучение на персонала за работа оборудването -10-11 месец
Предвижда се провеждане на необходимите настройки, синхронизации, тестове и проби, нужни за правилното функциониране на инсталираното оборудване.
След успешно провеждане на тестове за комплексното функциониране на системата ще бъде подписан приемо–предавателен протокол за доставки удостоверяващ че оборудването е монтирано, тествано и отговаря на техническите условия по офертата, и то ще бъде пуснати в редовна експлоатация.
5.Поставяне на стикери за визуализация на оборудването с информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК - 11 месец
|
5 000.00
|
5 000.00
|
Консултантски услуги за изготвяне на Енергиен одит: Като част от дейността, бе извършена услуга за изготвяне на Енергиен одит на Ценит-Петков ООД отговаряща на нуждите на предприятието.
Дейността бе изпълнена в периода след обявяване и преди подаване на проектното предложение по настоящата процедура.
За подобряване енергийната ефективност на компанията бе необходима специализирана помощ за изготвяне на енергиен одит, който да посочи енергийно-ефективни мерки за намаляване енергоемкостта на компанията.
Необходимостта от изготвяне на енергиен одит – обследване за енергийна ефективност на Ценит-Петков ООД е свързана с адекватната подготовка на проект „Подобряване енергийната ефективност на Ценит-Петков ООД”.
Мерките в енергийния одит са насочени към устойчиво, екологично развитие на Ценит-Петков ООД и намаляване на негативното въздействие върху околната среда, чрез прилагането на енергоспестяващи технологии и оборудване.
Енергийният одит бе извършен от Енкон Сървисис ООД, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с лиценз от АУЕР № 00068/11.09.2013
Обследването за енергийна ефективност бе изготвено на основата на информация за енергийното потребление на компанията и данни от измерванията, извършени в хода на обследването.
При идентифициране на мерките всяка една от предложените за изпълнение мерки бе с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка.
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнител – 07.07-21.07.2016
2. Възлагане изпълнението на услугата на избрания изпълнител- 22.07.2016
3. Изготвяне на доклад за Енергиен одит – 22.07-01.08.2016
|
10 000.00
|
10 000.00
|
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 и сертфицирането му.
Ценит-Петков ООД желае да гарантира, че отговаря на заявената енергийна политика и желае да демонстрира това на другите, чрез внедряването на система за енергиен мениджмънт ISO 50001.
Внедряването на Международният стандарт ISO 50001 е необходим за да помогне на компанията при определяне системите и процесите, за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията.
Изпълнителят на консултантската услуга заедно с ръководството на компанията и определен екип отговорен за внедяването на системата ще разработи наръчник с процедури и документи за ISO 50001 с цел успешното внедряване на системата
Прилагането на този стандарт ще помогне на Ценит-Петков за намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията.
С въвеждането на ISO 50001 се посочват специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики
Въвеждането на ISO 50001 осигурява системата, по която Ценит-Петков може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план.
Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление.
Прилагането на ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на компанията.
- Планиране: провеждане на енергиен преглед и установяване на базовата линия, показателите на енергийните характеристики, целите и плановете за действие, необходими за постигане на резултати, които ще подобрят енергийните характеристики в съответствие с енергийната политика на фирмата;
- Изпълнение: въвеждане в действие на плановете за управление на енергията;
- Проверка: мониторинг и измерване на процесите и ключовите характеристики на дейностите, които определят енергийните характеристики по отношение на енергийната политика и целите, и дават сведения за резултатите;
- Действие: предприемане на действия за непрекъснато подобряване на енергийната ефективност и системата за управление на енергията (СУЕ).
Стъпки за реализация на дейността:
1.Избор на изпълнители за услуга по въвеждане на ISO 50001 – 3-4 месец
2. Сключване на договор с избрания изпълнител за услуга по въвеждане на ISO 50001 -4 -5 месец
3. Внедряване на ISO 50001 в предприятието– 5-10 месец
Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга
5. Избор на изпълнители за услуга за Сертфициране на ISO 50001- 9-10 месец
7. Сертфициране на ISO 50001 – 10-11 месец
8. Получаване на сертификат за въведено ISO 50001- 11-12 месец
|
26 000.00
|
25 250.00
|