Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

PORT COMMUNITY SYSTEM (PCS) is a standardized electronic platform connecting several systems and allowing smart and secure exchange of information between public and private stakeholders.  The platform aims at improving the competitiveness and optimization and management of the ports and the logistics processes through a single data submission. PCS provides a great variety of services such as easy, fast and effective exchange of information, electronic processing of customs declarations and all information on import and export of containers, general and bulk cargo and others. Currently there is no vision for development of PORT COMMUNITY SYSTEM (PCS) in Bulgaria. 
In this regard, the present project provides for elaboration of a common vision for the development and implementation of the PCS, drawing up the model and the basic functions of the system for electronic exchange of information in the Bulgarian ports, preparation of contractor’s selection documentation, working on projects for legislative changes related to the development of information system for the port community.  
The project "Feasibility Study for Development of Port Community System (PCS) in Bulgarian ports" is preparation for the development of a centralized and automated system for information and documentation exchange between maritime transport authorities and various port services users. This system will optimize the port operations and exchange of information in the harbor, while also ensuring a high level of quality and data integrity.
Start of the project is scheduled for the month of April 2017.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища: Дейност 1 Разработване на концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища включва: Изготвяне на доклад „Концепция за изграждане и внедряване на PCS за българските морски пристанища”, в който: 1.1 Да се опишат и анализират предназначението, принципите за изграждане, функционалностите и обхвата на действащи PCS в морски пристанища с доказани традиции при използването на такива системи. Да се анализира влиянието от тяхното внедряване върху ефективността и конкурентноспособността на пристанищата, както и върху опазването на природната среда и безопасността; 1.2. Да се изследват добрите практики от прилагането на PCS в чужди пристанища и тяхната приложимост в българските морски пристанища; 1.3. Да се изготви анализ на съществуващите бизнес процеси между страните извършващи дейност в българските пристанища и идентифициране на проблемите, свързани с обмена на информация, които пряко влияят на обработката на кораби, товари и транспортни средства, както и механизмите за обмен на технологична и друга информация между тях; 1.4. Да се идентифицират ролите и дейностите на потенциалните участници в системата. Да се идентифицират и изследват информационните и документалните потоци между участниците в системата. Да се разработи концептуална схема на взаимодействието между участниците в системата; 1.5. Да се изследват съществуващите информационни системи, обслужващи морския транспорт в РБ и да се оценят възможностите и целесъобразността за интегриране на информацията от тях в бъдещата PCS; 1.6. Да се определят функциите, обхвата и етапността за изграждане на системата; 1.7. Да бъдат направени изводи относно необходимостта и изпълнимостта на проекта, търговската и икономическа ефективност при изграждане на PCS; 1.8. Да се разработи план за управление на риска на проекта; 1.9. Съставяне на междинен доклад и организиране на дискусия с участниците в процеса на PCS с цел идентифициране на проблемите при обмена на информация свързана с морския транспорт. 165 555.00 165 555.00
Разработване на проект на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS: Разработването на проекта на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS включва: 2.1. Изготвяне на пълен опис на документите, които се създават, използват и обменят между участниците в PCS; 2.2. Оценка на съществуващия организационен модел на комуникации и координация между участниците. Да се дефинират необходимите справки, които системата да е в състояние да генерира и техните файлови формати. Да се дефинират механизми за импорт и експорт на данни; 2.3. Извършване на проучване за осъществимост на цялостната хардуерна, софтуерна и телекомуникационна инфраструктура за нуждите на PCS за българските морски пристанища и интегрирането със изградените към момента системи в ДППИ; 2.4. Проектът на софтуерната и хардуерната архитектура на системата да отговаря минимално на следните изисквания: • да отразява връзките между потенциалните участници в системата /терминални оператори, държавни институции, икономическите оператори и др./; • да включва всички идентифицирани роли на участниците по Дейност 1, както и техните функционалности; • да включва интегрирането на пристанищни логистични процеси при мултимодален и интермодален транспорт; • да осигурява посредством пряк достъп обмен на информация между всички дефинирани участници в работата на PCS; • да осигурява обмен на информация между информационни системи на участниците в PCS, където това е необходимо и приложимо, на различни нива /системи за автоматизация на пристанищните процеси и логистично им осигуряване, TOS, WMS, бек-офис система и др./; • да осигурява съвместимост за работа с информационната система „Национален център за електронен документооборот в морския транспорт - MSW” и съществуващите информационни системи, осигуряващи безопасността на корабоплаването и опазване на околната среда в ДППИ; • да позволява достъп на участниците до системата през единен портал; • да се основава на стандартизиран електронен обмен на данни; • да осигурява непрекъснат режим на работа 24/7 при висока степен на надеждност; • да осигури защита на информацията и обмена на информация; • да позволява редакция/добавяне/премахване на участници в/от PCS; • да позволява конфиденциалност на данни и нива на достъп; • да позволява извършване на справки по данни с които работи системата; • да включва механизми за проследяване действията на участниците; • да включва механизми за архивиране и четене от създаден архив, резервиране и възстановяване на данните и системата като цяло; • да включва механизми за оповестяване на участниците в системата; • да включва процедури за тестване на отпадане на компоненти, производителност и резервираност на системата; • да включва дефинирани изисквания към хардуера за осигуряване на свободна изчислителна мощност минимум 50% при пълно натоварване на системата; • да включва дефинирани изисквания към хардуера за осигуряване на дисково пространство за период на непрекъсната работа минимум 5 години. 2.5. Разработване на индикативен бюджет за изграждане на системата. 25 470.00 25 470.00
Разработване на документация за избор на изпълнител: 3.1. Разработване на общите и специфични изисквания за тръжната документация съответстваща на разпоредбите на Закона за обществените поръчки; 3.2. Разработване на техническите спецификации (ТС), съгласно утвърдения проект на софтуерната и хардуерната архитектура на PCS за морските пристанища на Република България, които да съдържат: • ТС за хардуера; • ТС за софтуера; • Да включват дефинирани процедури за приемане на системата; • Да включват дефиниране на документация и обучение; • Да включват дефиниране на гаранционно обслужване; 3.4. Методика за оценка за избор на изпълнител, която да включва оценка на техническото и ценово предложение; 3.5. Проект на договор. 38 205.00 38 205.00
Изработване на проекти за промени в нормативната база, свързана с изграждането на PCS: Изпълнението на тази дейност включва: 4.1.Преглед на основното национално законодателство и наредбите към него и да направи анализ на проблемните области; 4.2. Разработване на предложения и препоръки, придружени със съответните проекти за изменения и допълнения (със съответните мотиви по тях), целящи изграждането и въвеждането в експлоатация на PCS. 25 470.00 25 470.00
Публичност, информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договор с избрания изпълнител до последната планирана дейност по публичност. С цел популяризиране на ОПТТИ сред широката аудитория и гарантиране на прозрачността по отношение разходването на европейските средства съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г., Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Националната комуникационна стратегия с нейните приложения, е извършен следният подбор на комуникационни дейности и инструменти, съобразени със спецификата и значимостта на проекта: 1. Публични събития – 1 бр. 1.1. Пресконференция 2. Промоционални и печатно-информационни материали: блокноти - 50 бр., химикалки - 50 бр. Рекламните и печатно-информационните материали са предназначени за широката общественост и медиите, както и ще формират информационните пакети за участниците в публичното събитие. 3. ДППИ се задължава да постави плакат с информация за проекта на видно място, в който ще се укаже финансовата подкрепа на ЕС съгласно действащите регламенти. 4. Ролбанери – 2 броя. Функцията на ролбанерите е свързана с пространствената идентификация на помещението, в което ще се проведе пресконференцията. 5. Медиен мониторинг на публикации, свързани с проекта – 1 брой. Изготвянето на медиен мониторинг е свързано с отчитането на публичното събитие, като за целта ще се направят извадки от публикувани статии за проекта в печатни издания и интернет медии, придружени със снимков материал. 2 547.00 2 323.57
Управление на проекта : • Създаване на ЗУИП - определяне на Ръководител на проекта и Експерти – 8 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура" и до 4 броя Външни експерти от Пристанищни оператори, Гранична полиция, Агенция Митници и/или друга Организация/Институция, имащи отношение по проекта. • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ. • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ. • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя месечни доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности; • Проследяване и съдействие на изпълнителя за изпълнението на мерките за публичност, информация и комуникация; • Възнаграждения на експертите от ЗУИП. Външните експерти ще са пряко ангажирани с цялостното изпълнение на проекта, ще предоставят необходимата информация (отнасяща се до организацията/ институцията, която представляват) за нуждите на предпроектното проучване. По тази причина в екипа на проекта е необходимо да бъдат включени външни експерти - специалисти от различните организации/ институции, които ще имат пряко отношение, както при изготвянето на предпроектното проучване, така и в последствие при реализирането и внедряването на данните и друга информация необходима за изграждане и въвеждане в експлоатация на система за електронен обмен на информация в българските пристанища (Рort Community System – PCS). 25 470.00 25 468.25

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).