Организация и управление на проекта: По проекта ще бъде назначен екип за управление на проекта, състоящ се от ръководител и счетоводител. Членовете ще отговарят за качественото и в срок изпълнение на заложените цели и дейности по проекта, ще разработят правилници и процедури, гарантиращи правилното функциониране на центъра и качеството на предоставяните услуги, за провеждане на обученията, контрола на предоставяне на услугата и супервизията на личните асистенти и домашните помощници, осигуряването на достъп до здравни услуги, ще осъществява мониторинг на всички дейности в хода на реализирането на Проекта за правилното водене и съхранение на документацията – техническа и финансова.
Ръководителят по проекта ще организира дейността на екипа и ще следи за изпълнението на предвидения времеви график, за навременното идентифициране и коригиране на евентуални отклонения от заложените предварително цели, както и за цялостния мониторинг върху проекта, изготвя междинни и заключителен технически доклади.
Счетоводителят ще следи за законосъобразното и целесъобразно разходване на средствата; прецизно отчитане на проектните дейности и постигане на максимална ефективност при изпълнението им. Ще изготвя ежемесечната разчетно - платежна ведомост за трудовите възнаграждения на персонала на Центъра - сътрудници "Социални дейности", психолог, медицинско лице, лични асистенти и домашни помощници. Ще съставя оборотни ведомости, ще изготвя финансови отчети и необходимата финансова документация при искания за междинни/окончателно плащания, ще попълва преводни нареждания. |
14 001.89
|
14 276.44
|
Информиране и публичност: Дейността предвижда чрез провеждане на мероприятия и изготвяне на информационни материали, да информира обществеността за реализирането на проекта, за финансовия принос на Европейския съюз, за ползите от дейностите по проекта за целевата група.
Дейностите за информация и публичност, предвидени като част от изпълнението на проекта, целят популяризирането на неговото изпълнение и финансовата подкрепа на ЕС . За целта, се предвижда изготвянето и поставянето в сградата на центъра табела, обозначаваща източника на финансиране по проекта. Стартирането на проекта и неговото приключване ще бъдат отбелязани с провеждането на пресконференции. За постигане на максимална информираност на обществеността, се предвиждат използването на средствата за масова информация, както и изготвянето и разпространението на информационни материали сред населението. Редовно актуализирана информация за проекта, целите и услугите, предоставяни от Центъра услуги, ще има на сайта на Община Козлодуй. |
2 600.00
|
2 160.00
|
Дейност за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване.: Община Козлодуй разполага със свободна едноетажна масивна сграда в гр. Козлодуй, построена през 1942 г., актувана с Акт за общинска собственост 417/05.06.2000 г. Застроеният терен е с площ от 236 кв.м. Предназначението на сградата е за клубна, обществена дейност. До м. септември 2010 година в нея се е помещавал Обединен детски комплекс.
С Решение № 30 от Протокол № 4 от 04.01.2016 г. на Общински съвет гр. Козлодуй, сградата е определена да бъде обособена в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда.
В момента тя е празна, не се използва и се нуждае от обзавеждане, оборудване и текущ ремонт за подобряване и поддържане в изправност на сградата и инсталацията.
В миналото отоплението на сградата е било на печки на твърдо гориво и необходимостта от текущ ремонт се обосновава от нуждата от освежаване поради наличие на петна и мухъл.
Сградата разполага с едно голямо празно помещение, в което ще бъдат обособени две работни места за двамата социални сътрудници. Другата, по малка стая ще бъде пригодена за кабинет на психолога и медицинското лице. Разполага и с обособен вътрешен санитарен възел, който обаче не се нуждае от ремонт, тъй като е в прилично състояние.
С извършването на текущия ремонт и закупуването на оборудване и обзавеждане се цели да се осигури сигурна работна среда, създаване на подходящи условия на екипа, назначен да работи в центъра за оказване на пълно административно обслужване на целевите групи по проекта; както и за техническо обезпечаване дейностите по проекта.
По този начин ще се осигури подходяща за работа с хора в неравностойно положение среда, обособяване на място за провеждане на поверителни разговори между екипа на центъра и потребителите на социални услуги, както и с назначените лични асистенти и домашни помощници. |
10 369.60
|
14 273.89
|
Подбор на персонал и функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда, гр. Козлодуй: Целта на тази дейност е осигуряване на подходящ персонал, отговарящ на изискванията за заеманата длъжност.
Персоналът на Центъра ще се състои от следните позиции:
- сътрудник "Социални дейности" – 2 позиции
- психолог – 1 позиция
- медицинско лице - 1 позиция
В длъжностната характеристика на Сътрудник "Социални дейности" ще се включат задълженията:
- прием на заявления от кандидат - потребители и кандидати за ЛА/ДП;
- извършване на оценки на потребностите на кандидат - потребителите;
- участие в провеждането на събеседване с кандидати за ЛА/ДП;
- организиране на обученията на ЛА/ДП, които нямат преминат курс;
- ежемесечен мониторинг на предоставяните социални услуги в дома на потребителя;
- проверка за липса/наличие на двойно финансиране;
- водене на присъствена форма 76 и инструктаж на назначените ЛА/ДП;
- участие при изготвянето на индивидуални планове, график на предоставяне на социалните услуги, договори за предоставяне на услугите и др. задължителни документи съгласно Методиките за предоставяне на социални услуги.
Психологът към Центъра ще участва в извършване на оценки на потребностите на кандидат - потребителите; в провеждането на събеседване с кандидати за ЛА/ДП; ще провежда супервизия и ще предоставя психологическа подкрепа на потребителите и на назначените ЛА/ДП.
Медицинското лице ще участва в извършването на оценки на потребностите на кандидат - потребителите. То ще предоставя регулярно здравни услуги на потребителите по проекта, като например измерване на кръвно налягане, поставяне на инжекция, превръзка и др.
Дейността предвижда и набиране на заявления от кандидат - потребители. Желаещите да ползват услугата „Личен асистент” и/или „Домашен помощник” подават писмено заявление до Кмета на Община Козлодуй, по разработен от членовете на екипа по организация и управление на проекта образец. На база подадените заявления, сътрудниците "Социални дейности" и назначените психолог и медицинско лице ще извършват оценка на потребностите от социални услуги на кандидат-потребителите на място в дома на всеки потребител.
Въз основа на извършената от тях оценка, ще изразят мотивирано становище и препоръчат подходящия вид социална услуга за конкретното лице, която в най-голяма степен ще съответства на индивидуалните му потребности.
Дейността предвижда набиране на заявление по образец и подбор на доставчиците на социалните услуги “Личен асистент” и “Домашен помощник”. Комисия от служителите на Центъра и ръководителя на проекта ще проведе събеседване с кандидатите (безработни лица, други търсещи работа лица и наети/самонаети с желание и възможност за допълнителна работа). |
44 180.59
|
38 456.67
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата, съгласно индивидуалната социална оценка в създадения Център за почасово представяне на услуги за социално включване в семейна среда.
: Дейността предвижда предоставяне на интегрирани услуги на най – нуждаещите се потребители на територията на община Козлодуй, съобразявайки се с личните потребности и предпочитания на лицата, от подходящ персонал (лични асистенти и домашни помощници), отговарящ на изискванията за заеманата длъжност. Предоставянето на самите социални услуги, включително и здравни ще бъде с продължителност 19 месеца.
За да се регламентират правата и задълженията на доставчика - община Козлодуй и потребителя на интегрирани услуги, между тях ще бъде сключен договор за предоставяне на услугата. Договорът ще се сключва в два еднообразни екземпляра - по един за потребителя и един за доставчика. Той ще съдържа: информация за доставчика и потребителя на социалната услуга и видовете дейности по практическото й предоставяне; информация за ЛА/ДП; обстоятелства, при които предоставянето на услугата се прекратява или преустановява; актуализация на специфичните потребности на потребителя и на неговия индивидуален план за предоставяне на социалната услуга; задължения за осигуряване на качеството на услугата; отговорности на потребителя и на доставчика по опазване на здравето и взаимната им безопасност; отговорности и неустойки при неспазване на клаузите на договора; срок на договора и условия/начини за неговото прекратяване.
За да се конкретизират дейностите и интегрираните услуги, които ще се предоставят за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя, ще се изготви индивидуален план за предоставяне на услугата, в съответствие с чл. 40 г, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане и съобразен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. Планът ще се изготвя в два екземпляра, които ще се подписват от Ръководителя на проекта, потребителя и ЛА/ДП.
Предоставянето на услугите от наетите за целта лица ще бъде ежедневно, съобразно Методиката за предоставяне на услугата “Личен асистент” и Методиката за предоставяне на услугата в общността „Домашен помощник”. Ще се води дневник на потребителя за посещенията и извършваните дейности от лицата, които го обслужват. |
428 838.78
|
429 109.46
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите. : Целта на тази дейност е придобиване на знания и умения за качествено предоставяне на социалните услуги, и осигуряване на възможности за развитие на личните асистенти и домашните помощници.
Доставчикът осигурява въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени лични асистенти и домашни помощници, които нямат доказан предишен опит и участие в подобно обучение, преди да започнат работа в дома на потребителя, и поддържащо обучение – в хода на предоставяне на услугата.
Основното обучение въвежда в същността на социалните услуги, предоставяни в домашна среда, и задължително включва следните теми:
• общи познания за домашните грижи и за необходимите на личния асистент и домашния помощник знания и умения;
• основни задължения и права на личния асистент и домашния помощник;
• етични стандарти в работата на личния асистент и домашния помощник (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
• права на детето и методи за тяхната закрила;
• специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;
• разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
• умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
• умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
• здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.);
• Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”.
• Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник” и Указание за организиране на работата по предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник”.
|
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Естеството на работа с целевите групи по проекта - самотно живеещи хора над 65 години и хора с трайни увреждания, изисква предоставянето на психологическа подкрепа и супервизия на личните асистенти и домашните помощници. В специализираната литература съществува съгласие, че супервизията е “насочено към професията консултиране”.
Като форма на консултиране на професионалните взаимовръзки супервизията използва два основни начина на тълкуване:
“рационален диалог” чрез който се осъществява реконструкция на опита от практиката, от обучения и от предишно консултиране;
“психотерапевтично-ориентирана методика”, чрез която въз основа на различни психотерапевтични подходи, модифицирани в съответствие с целите и задачите на супервизията, се постига разкриване на ролята на душевния свят в професионалните взаимовръзки.
Основна цел на супервизията е подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера;
нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; психохигиена – превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни “замърсявания” в живота на помагащия /самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност:; развиване на способността за съвместна работа.
Компетентно реализираната психологическа подкрепа и супервизия се свързва с конструиране и използване на модели, представляващи концептуално единство от теоретико-приложни конструкции и свързани с тях принципи, техники, методи и подходи. В своя технологичен синтез те позволяват на супервизора успешно да осъществява дейността си в посока към повишаване на качеството и ефективността на услугите, предоставяни от супервизираните от него социални работници. Създават се условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и за предприемане на конкретни действия за позитивна промяна.
|
0.00
|
0.00
|
Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. |
0.00
|
0.00
|