Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The procedure for granting financial assistance is aimed at the successful continuation of the process of deinstitutionalization by replacing the institutional model of care with care in the family or close to the family environment in the community and  guaranteeing the right of every child to access quality care and community services according to their individual needs.
This procedure will provide a complex of social services that create conditions for a full service of the day-time consumers related to  meeting the daily, health, education and rehabilitation needs as well as the needs of organizing leisure and personal contacts .
Disclosure of the service will provide a safe and secure environment in which each child and young people will have the opportunity to develop their potential and acquire social competences and skills for self-dealing in life, practical and social autonomy, development of knowledge and intellectual potential.
This procedure builds on the already completed procedure for building a Day Care Center for Children with Disabilities and Their Families, located in the central part of the town of Harmanli, which enables both the development of children and young people as well as the active inclusion of their parents in public life in order to overcome the social exclusion, professional realization and improvement of the quality of life of the whole family.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал, ангажиран в социалните услуги : Дейността предвижда назначаване на квалифициран персонал,който да осигури качествена грижа и индивидуален подход в грижата за децата и младежите с увреждания. Персоналът ще осигури дневни и почасови услуги като грижа,рехабилитация,терапия,консултиране,информиране и подкрепа, вкл. и на лицата полагащи грижа за децата и младежите от целевата група в домашна среда и други дейности.Квалифицираният персонал ще бъде с опит и ще проявява необходимата нагласа и внимание към техните базисни,емоционални,социални потребности чрез предоставяне на жизнена среда за пълноценен живот и развитие на децата и младежите с увреждания.Съставът на екипа от специалисти ще се състои от 21 служители със следните длъжности:един ръководител, двама социални работника, трима педагози, двама психолога, двама рехабилитатора, двама логопеда, една медицинска сестра, четири детегледача, двама трудотерапевти, един шофьор и един хигиенист.Ръководителят ще е отговорен за организирането,координирането и управлението на всички дейности в ДЦДМУ.Социалните работници ще организират предоставянето на социалната услуга,ще участват в разработването на индивидуалните и групови планове за социални услуги и консултации,ще консултират потребителите и техните близки и ще уреждат всички въпроси,свързани с приемането и социална интеграция на децата и младежите в центъра.Психолозите ще осигуряват психологическа подкрепа на децата и младежите, съобразена с индивидуалните им потребности.Ще организират и провеждат индивидуална и групова работа, помагаща тяхното личностно,когнитивно,емоционално и социално развитие и умения да се свързват с околните и да общуват ефективно.Отговорността на рехабилитаторите ще е свързана с обезпечаването на подходяща програма за двигателна рехабилитация на децата и младежите. Рехабилитационната дейност е свързана с поддържане на моториката и функциите на тялото и развиване на определени умения и способности.Рехабилитаторите изработват подход за необходимата двигателна рехабилитация,изготвят примерни упражнения, които са част от ежедневните групови занимания.Ще наблюдават и консултират педагозите и родителя в изпълнението на програмата.Логопедите ще провеждат речева и говорна рехабилитация на децата и младежите от дневната грижа,както и консултативна грижа.Логопедите ще изготвят програма за рехабилитационна работа с децата и младежите , ще наблюдават и консултират груповите педагози и родителите в изпълнението на програмата и ще съдействат на децата и младежите с гласови и езикови нарушения, като прилагат терапевтични методи за преодоляването им.Трудотерапевтът ще извършва функционална трудотерапия за обучение в самообслужването с цел да се преодолее безпомощността в следствие на функционалното увреждане,постигане на функционална независимост, чрез подбрани трудови дейности– рисуване, моделиране,апликиране и теренно лечение.Педагозите са основният персонал за предоставяне на услугата,които са ангажирани ежедневно с дневната грижа.Те ще изготвят индивидуални планове и програми за децата и младежите. Педагозите ще организират дневния режим на потребителите,ще ръководят и участват в корекционно-компенсаторната работа,ще организират обучителния и възпитателен процес при провеждане на терапевтичните и рехабилитационни дейности,ще организират и участват в провеждането на музикални,културни и спортни занимания.Детегледачите ще осигуряват ежедневна грижа за децата и младежите.Медицинската сестра ще полага необходимите медицински грижи за всички потребители на услугата.Основната задача на хигиениста се свежда до поддържането на нужната хигиена в центъра.Шофьорът ще извършва извозването на децата и младежите от дома до центъра. Дейността цели създаване на организация за ефективно управление и успешно реализиране целите на проекта. 0.00 0.00
Разкриване на социална услуга Дневен център за подкрепа на деца и младежи с увреждания и техните семейства гр. Харманли: Дейността включва разкриване на нова социална услуга Дневен център за подкрепа на деца и младежи с увреждания и техните семейства в гр. Харманли, предоставяща социални и интегрирани здравно- социални услуги в общността, основани на нуждите на всяко дете и младеж. Разкриването на социалната услуга се основава на Национална стратегия „Визия за деинституционализация на деца в Република България“, а именно „Гарантиране на правото на децата на семейна среда и на достъп до качествена грижа и услуги според индивидуалните им потребности“. Капацитета на ДЦДМУ е 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги, съгласно функционалните изисквания на МТСП. 0.00 0.00
Предоставяне на социална услуга Дневен център за подкрепа на деца и младежи с увреждане и техните семейства, гр. Харманли: Дейността предвижда предоставяне на социални и интегрирани здравно- социални услуги в общността, основани на нуждите на всяко дете и младеж. Ще се осигурят както дневни и почасови услуги като грижа, рехабилитация, терапия, консултиране, информиране и други дейности за децата и младежите от целевата група така и подкрепа, включително и на лицата полагащи грижа за тях в домашна среда. За нуждите на децата и младежите и техните семейства ще бъде осигурен квалифициран персонал с опит, който ще проявява необходимата нагласа и внимание към техните базисни, емоционални, социални потребности чрез предоставяне на жизнена среда за пълноценен живот, възможности за развитие на децата и младежите с увреждания, осигуряване на качествена грижа и индивидуален подход. Социалната услуга ще функционира в изградената сграда, предназначена за създаването на дневен център – част от социалната инфраструктура на община Харманли по проект, финансиран по ОП „Регионално развитие“ 2014 – 2020, с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги, съгласно функционалните изисквания на МТСП. За целта са обособени и оборудвани – две зали за групова работа /дневен престой с място за почивка на потребителите/, зала за лечебна физкултура, рехабилитация, психомоторика, кабинет логопед/ психолог, две зали за индивидуална работа, психосензорна зала, зала за трудотерапия, медицински кабинет, кухня /разливочно/ с трапезария, санитарни помещения с осигурен достъп за деца и младежи с увреждания, както и дворно място с детска площадка за деца и младежи с увреждания. Специалистите ще организират ежедневието на децата и младежите според предварително изготвени общи правила. Екипът от специалисти ще организират активно въвличане на децата и младежите в интерактивни игри, занимания, които повишават знанията им в различни сфери, както и във вземане на общи решения по теми, свързани с ежедневието в центъра. Ще се организират групи за развиване на социални и личностни умения у децата и младежите, необходими за разгръщане на потенциала им и създаване и поддържане на пълноценни взаимоотношения с околните и при необходимост ще насочват към друга специализирана помощ. В центъра ще се осигури индивидуална педагогическа подкрепа, профилирани дейности за подкрепа на деца и младежи с увреждания в семейна среда, посредничество, консултиране, почасова грижа, работа с деца и младежи с психични проблеми, ранна интервенция на уврежданията, извършване на оценка на потребностите и осигуряване на подкрепа за достъп до други услуги и други. Ще бъдат задоволени ежедневните потребности на потребителите ползващи целодневна грижа, като ще им бъде предоставена храна и вода за пиене. 991 991.00 825 807.99
Доставка, монтаж и инсталиране на обзавеждане и оборудване: Дейността предвижда закупуване,доставка и монтаж на специализ.,битово и администрат.оборудване и обзавеждане,извън закупеното по Дог. за БФП № BG16RFOP001-5.001-0011по ОПРР 2014–2020г.Чрез доставката се гарантира предостав.на ефикасна специализ. помощ на деца и младежи с уврежд. и подкрепа за техните родители.Съобразено е естеството на подкрепата и същността на новата услуга,свързана с цялостно обслужв.на децата и младежите с уврежд. през деня-предоставяне на храна, задов. на ежедн., здравните,рехабил.потребности,организ. на своб. време и личните контакти.За постигане на целите на проекта свързани със създаване на условия за медиц. и двигат.рехабил., както индивид.,така и груп. ще се закупят следните матер.активи: 4 бр.комп. система х1096,80 лв.,2бр.лазерен черно–бял принтер х130,80лв.,8 бр.офис пакет х169,20лв.,1бр.вертикализ. за деца с височина до110см х 2390лв.,1бр.успоредка х600лв.,1бр.бягаща пътека х895лв.,1бр.кростренаж. х449лв.,1бр.велоергом. х279лв.,1бр.детска бягаща пътека(3-8г.)х 294,98 лв.,1бр.детски велоерг.(3-8г.)х289,98лв.,1бр.детски крострен. х239,98лв.,1бр.к-кт от 13бр.меки дунапрен. форми(куб,паралелеп.,покрив и др.)х780лв., 1бр.телевизор 50`х 659лв.,1бр. сушилня(7)кг х579лв.,1бр.парна ютия х30лв.,1бр.телефон(smartphone)х349лв.,2бр.автомат за вода с шкаф х191,25лв.,1бр.стерилизатор(240 л)х 2334лв.,3бр.външ.щори за психосен. зала х100лв.,вътр.вертик.щори-24бр.(150/190см)х90лв.,3бр.(150/290 см)х153,33лв.,2бр.(350/290 см)х315лв.,2бр.(270/290 см)х235лв.,1бр.(150/180 см)х80лв.,11бр.PVC релси за пердета(170см)х5,40 лв.,11бр.пердета(170/200см)х24 лв.,25 бр.мухарник х20лв.,3 бр.бюро с място за компютър х120лв.,3 бр.раб. стол х72лв.,1бр.шкаф(50/50/60 см)х48лв.,1бр.маса(200/80 см) за трудотерап. х180лв.,10бр.посетит. стол за зала трудотерап. х26,40лв.,4бр.легло в шкаф двойно(148 см),вкл.два бр. матрак х420лв.,1бр.кухн. шкаф 140/60/90см х144лв.,1бр.гардероб за съхран.на спално бельо 235/50/200см x 420лв.,1бр.столче за хранене на бебе с тапиц. калъф х139лв.,1бр.тапиц. калъф за налично столче 39/37/35см х14,50лв.,2бр.килим 200/240см х 81,62 лв.,30 кв.м мокет за психосенз.зала и медиц.кабинет,вкл. первази и консумативи за полагане х13,20лв., мокетена пътека 3,15м(120см) х18лв., 9м(150 см)х24 лв. и 17,2м(150 см) х24 лв.,1 бр.к-кт кухн. прибори за сервир.(1бр.суп.черпак,1бр.черпак за сос,1бр.лъжица за салата,1бр.шпатула за сервир., 1бр.купа за салата,5бр.солници,4бр.захарници,5бр.сервизен к-кт(оцет и олио)на ст-ст 110,34лв.,1бр.дъска за гладене х15лв.,30бр.обезопасители за ел.контакти х0,75лв.,9бр. четки за WCх2,40лв.,9бр.кош за WCх7,50лв.,10бр.кош за отпадъци 20 л х7,20лв.,9бр. поставки за тоал. хартия х6,50лв.,6бр.закачалка за санит.възли х7,70лв.,11бр.диспенсър за течен сапун х 6лв. и 7бр.за хартиени кърпи х17,99лв.,2бр.огледала 70/60см х48лв.,67,2кв.м сенник за тераса на 2 етаж(дървена констр.,битумни керемиди,лак)х105лв.,6 бр.пейка мет.констр.с облегалка х245лв.,1бр.кош за отпадъци-двор х71,99 лв.,1бр.гребло с дръжка х16,80лв.,1бр.мотика с дръжка х14,20лв.,1бр.лопата с дръжка х8,51лв.,1бр.клещи х8,20лв.,1бр.к-кт отвертки(5 разл. вида)х14,50лв.,1бр.¾ ``маркуч (50 м) на макара,вкл. разпръскв.пистолет с възможн.за изменяне на водната струя и застопор. на спусъка при по-продълж. време,бързи връзки и конектори за включв.към ВИК мрежата х360лв.,1бр. многофункц.алумин.стълба х120лв.,1бр.лопата за сняг х14,40лв., 4бр.възглавница 25/30см х3лв., 2бр.възгл.50/70см х7,80лв.,4бр.лятна завивка 100/140см х18лв. и 4 бр.150/200см х24лв,4 бр.зимна завивка 100/140см х19,20лв. и 4 бр.150/200см х26,40лв.,4 бр.к-кт спално бельо(150/200см-долен,калъф и калъфка)х40,80лв. и 4 бр.(100/150см-долен,калъф и калъфка) х 32,40лв.,30 бр.хавлиени кърпи 50/70см х 6лв. и 6 бр.120/70см х10,20 лв., 3 бр градински люлки х549 лв, маса за трудотерапия на открито 1 бр х 707.88 лв, столове за трудотерапия на открито 11 бр х 71.99 лв и сушилник за дрехи 1 бр. х 29.54 лв. Общата ст-ст на дейността е отразена в бюджетен ред 5.1. в т. 5 Бюджет. 40 131.95 40 131.42
Доставка на ново неупотребявано специализирано транспортно средство за хора с увреждания с 8 бр.седящи места (без шофьора) и 2 места обособени за закрепяне на инвалидни колички: За организиране дейността на център и повишаване ефективността на системата за предоставяне на социалната услуга е необходимо закупуването на ново неупотребявано специализирано транспортно средство за хора с увреждания, с което ще се осигури и улесни достъпа до услугата дневен център на децата и младежите, лишени от възможността да се придвижват самостоятелно. Съгласно Списък на децата и младежите с увреждания, намиращи се на територията на община Харманли, предоставен от ДСП – Харманли , деца и младежи с увреждания живеят както в гр. Харманли, така и в следните населени места, намиращи се на територията на общината: с. Славяново – 27 км, с. Иваново – 13 км, с. Надежден – 8 км, с. Шишманово – 15 км, с. Изворово – 32 км, с. Преславец – 6 км, с. Бисер – 14 км и с. Черна могила – 23 км. Транспортното средство ще бъде в полза, както за потребителите, ползващи услугата дневна грижа, така също и на потребителите ползващи консултантската грижа. Към настоящия момент община Харманли не е закупила специализирано транспортно средство по други проекти с европейско, национално или международно финансиране.Общата стойност на дейността е отразена в бюджетен ред 5.2. в т. 5 Бюджет. 72 600.00 72 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).