“Arhinet” Ltd. is a newly established company, specialized in architectural activites – buildings design, territorial and urban planning. One of the strongest challenges facing the company, which equally applies to many small businesses in Bulgaria, is the lack of financing. Nearly 90% of the micro-companies in the country fail to realize and develop their entrepreneurial ideas, leaving them “on paper” only. Moreover, another problematic characteristic and a major challenge in front of the entrepreneurial development in Bulgaria is the fact that almost half of the newly established companies operate in the wholesale and retail trade sector, which is mainly dependent on the economical changes and environment. The share of newly founded businesses operating in sectors with higher added value is drastically small.
To be able to face all these challenges and successfully realize its entrepreneurial idea – architectural services and services for territorial and urban planning of new generation, based on innovative technologies (3D scanning, 3D visualization, virtual reality and augmented reality), the company needs to overcome all the existing limits and difficulties prior to its development. The applicant cannot realize its entrepreneurial idea, because it does not have the necessary qualified staff to fufill such activities on its own. Apart form the qualified experince and expertise, the company needs longterm tangible assets, necessary for the realization of the idea. A market survey is also needed for the establishment of the entrepreneurial idea on the market and its realization in short term. The planned investments will allow the applicant to successfully position and offer services, which will generate high added value.
To overcome all the mentioned issues, the project includes the following eligible activities:
1. Activity for realization of an entrepreneurial idea on the market
2 Visulisation of the project.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифицран персонал, закупуване на ДМА и изработване на пазарно проучване, необходими за изпълнение на дейността): В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, необходим за нейното изпълнение. По този начин компанията ще придобие необходимия капацитет за предоставяне на своите услуги. Предвижда се наемането на 2 бр. архитекти и 1 бр. техник, геодезия, фотограметрия и картография. Първият архитект участва при заснемане на сградите и терените, изработване на 2Д/3Д модел, при спазване на приложимите изисквания относно проектирането на обекти тип „пасивна“ сграда с различни предназначения. Вторият архитект ще формулира основните технически и нормативни изисквания към идейни архитектурни решения при проектиране на „пасивни“ сгради и ще изготвя проекти за градската среда и социална инфраструктура. Техникът по геодезия, фотограметрия и картография ще спомага за осъществяване заснемането на терени, площи, трасета, сгради и околни пространства обект на архитектурно проектиране с цел представяне на картографски и фотограметрични данни.
Друго ограничение пред „Архинет“ ООД е липсата на оборудване, чрез което да се реализират услугите на компанията. Необходимото оборудване за реализиране на идеята ни включва:
- 3Д лазерен скенер (1 бр.) – необходим е за събирането на геопространствени данни свързани с архитектурното проектиране. Лазерният скенер служи за заснемане на фасади, конструкции и др., като осигурява висока скорост, прецизност и високи резултати при заснемане. Дава информация и за термомостовете на сградата, което е изключително важно при проектиране на „пасивни“ сгради, защото позволява откриване и оптимизиране на термомостовете при архитектурно проектиране към „пасивен“ тип сграда. Времето на заснемане с 3Д лазерен скенер, е десетки пъти по-бързо и точно от друг тип заснемане, което води и до по-ниска цена на проектирането.
- безпилотна фотограметрична система (1 бр.) – необходима за картиране и определяне формата, размерите, положението и други количествени и качествени характеристики на различни обекти и терени. Системата се използва при изготвяне на проекти при териториално и градоустройствено планиране и социална инфраструктура – детски градини, площадки за игра и спорт, инфраструктура на велосипедисти и хора в неравностойно положение и др. Тя е изключително ефикасно оборудване, даващо възможност за по-бързо събиране и обработка на данни от традиционната технология. Това позволява бързо реагиране на нуждите на клиента – в пъти по-бързото и качествено заснемане при проектиране, което води до изпълнение на нискобюджетни архитектурни решения.
- работна станция (1 бр.) – при извършване на заснемане с посочените по-горе активи се събира огромен обем от данни, който трябва да бъде обработен и структуриран по подходящ начин, след което на тази база се извършва и самото проектиране и развиване на архитектурно решение. Работната станция е необходима и има нужните параметри, за да може събираният обем от данни да бъде обработен и съхраняван за нуждите на архитектурното проектиране.
- 3Д стерео монитор (1 бр.) – дава възможност за напълно реална 3Д визуализация на обекта на проектиране в 3Д пространството. При обработка на пространствени данни 3Д мониторът дава възможност да „докоснем” заснетото или да се насладим на абсолютно реалистична 3Д ситуация на готовия проект.
Закупуването на посоченото оборудване ще обезпечи работата на квалифицирания персонал, ще направи възможно предоставянето на архитектурни услуги и ще гарантира безпроблемното реализиране на предприемаческата идея.
В рамките на дейността се предвижда и изработване на пазарно проучване за реализация на предприемаческата идея. То ще дефинира и повърди приложимостта ѝ в различни области и бизнес сектори. На базата на това ще се изготвят изводи и препоръки за позициониране и налагане на услугите ни на таргетираните пазари
249 698.31
246 860.00
Визуализация на проекта: По време на изпълнението на настоящото проектно предложение, „Архинет“ ООД ще постави на видно за обществеността място един плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. По този начин ще се информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
Освен това, ще се поставят стикери върху активите, закупени по проекта (4 бр. оборудване х 2 бр. стикери), като тези стикери ще съдържат информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.
„Архинет“ ООД ще упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, компанията ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК.
Стъпките за реализация на дейността включват:
1. Изготвяне на 1 бр. плакат с информация за проекта (месец 1).
2. Поставяне на плаката на видно за обществеността място (месеци от 1 до 18).
3. Изготвяне и поставяне на 8 бр. стикери върху предвиденото за закупуване оборудване (месеци от 12 до 18)
300.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN