Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

With reference to the Map of Residential Services Dobrich Municipality is going to establish, supply with fixtures and furniture a social facility, a home under monitoring for up to 6 persons without disorders. This service is targeted at young people who are 18-21 years of age and who have left specialized institutions or residential community services for children and young people with no disabilities. This new service is going add to the existing community-based services, provided by the municipality, and it is going to satisfy the need of the young people for a place to live and for social and psychological counselling for the period of social integration and finding a job.
The current project proposal is planning to establish the home under monitoring in a block of flats, in the central part of the town of Dobrich. The flat is going to be renovated, supplied with fixtures and furniture in accordance to the Functional requirements (Annex H, part of the Application package). The furniture is going to be standard and typical for family homes.
With reference to the Map of Services for Support in Community and in In-home the building of a day-care center and its surrounding yard will be renovated.  Furniture and equipment will also be delivered to this currently existing day-care center for children with disabilities. The activities in the day-care center will be further developed and new services relevant to Social Rehabilitation and Integration Centre will be included. The construction works, furniture and equipment will match with the Functional requirements for support day-care centers for children with disabilities and their families (Annex H part of the Application package).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Целта на дейността е да бъде създадена необходимата вътрешна организация от страна на бенефициента - община град Добрич и въвлечени всички необходими ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Дейността ще продължи през целия период на договора, като необходимостта и е обусловена от готовността на община Добрич да осигури ефективно и ефикасно управление на проекта, предвидените средства и постигане на поставените цели. Ангажиментите по управление и отчитане са последователни и взаимосвързани с естеството и продължителността на предвидените в проекта дейности. Екипът за управление ще осъществява цялостното техническо и финансово изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) от името на бенефициента - община Добрич, чрез Модула „Е-управление на проекти“ в Информационна система за управление и наблюдение на структурните инструменти на Европейския съюз за програмния период 2014-2020 (ИСУН 2020). За успешното изпълнение на проектните дейности и постигане в цялост на проектните резултати е необходима специфична експертиза, която обхваща квалификация, познания и опит в различни области. По тази причина в екипа са предвидени позиции, които ще гарантират постигането им - Ръководител на проекта, Счетоводител; Експерт "Обществени поръчки" (ОП). Ръководителят на проекта с помощта на членовете на екипа ще отговаря за цялостния процес на комуникация, отчитане на изпълнението/напредъка, включително искания за плащане (авансови, междинни, окончателни), постигане на заложените индикатори. Непосредствено след сключване на Договора за БФП със заповед на кмета на община Добрич ще бъдат възложени ангажиментите на членовете на екипа за управление, в съответствие със ЗУСЕСИФ и Постановление на МС № 189 от 28.07.2016 г. . В управленският екип е предвидено да бъдат включени експерти с необходимата квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на проектните дейности. Конкретните задължения и отговорности на всеки от член на екипа за управление са описани в Раздел 9 "Екип" на проектното предложение. По време на техническото и финансово изпълнение членовете на екипа ще спазват утвърдената Система за финансово управление и контрол (СФУК) и вътрешните правила на община Добрич, Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор, договора за БФП, общите условия към него, Методически указания за изпълнение на ДБФП по ОПРР 2014- 2020 г. и приложимото национално и европейско законодателство. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени и проведени процедури за избор на изпълнители в съответствие със ЗОП и приложимото законодателство. По тази причина след сключване на договора за БФП Експерта "ОП" заедно с ръководителя ще изготви цялата документация за обявяване, провеждане на обществени поръчки и сключване на договори с външни изпълнители. Екипът за управление ще осъществява текущо документална проверка, наблюдение и контрол на всички дейности и сключените договори с изпълнители, с цел гарантиране на точно, пълно, качествено и в срок изпълнение на проектните дейности. При изпълнението на мерките за информация и комуникация изрично ще се указва приноса от фондовете на ЕС. Дейностите по представяне на проекта пред широката общественост, публикуване на информация на интернет-страницата на бенефициента за проекта, подготовка на информация, анонси и пресматериали за хода на проектните дейности ще бъдат изпълнени от екипа по проекта. В рамките на дейността ще бъде осъществен финансов одит от звеното за вътрешен одит за удостоверяване и оценка на действително направените от бенефициента разходи и относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети. Ще бъде изготвен доклад/и за дейността по вътрешен одит, който ще формира потвърждения, че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. 3 586.82 3 099.92
Публичност: В обхвата на дейността са предвидени поредица от мерки по публичност и визуализация, които са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информирането и комуникирането на проекта със широката общественост и медиите ще бъде изпълнявано съгласно Общите условия към договора за БФП и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Още при старта на проекта на сайта на община град Добрич, ще бъде подготвена е публикувана информация за сключения договор за БФП и неговите параметри, с оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно съфинансирането от фондовете на ЕС . Мерките по информация и комуникация предвиждат: Организиране и провеждане на 2 публични събития/пресконференции съответно при ефективния старт и финал на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Събитията предварително ще бъдат анонсирани по подходящ начин чрез разпространени прессъобщение/я до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, целеви групи, медиите и други. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана и на интернет-страницата на бенефициента. Информацията за публичното събитие ще бъде изпратена и на УО и на Областен информационен център-Добрич. За популяризиране на дейностите в хода на проекта ще бъдат направени поне 2 публикации в медии и на Интернет страницата на община Добрич. За да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъдат изработени и поставени на подходящи места 25 плаката, който ще информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез ЕФРР и съфинансирането от държавния бюджет. Ще бъдат изготвени и поставени на подходящи места информационни стикери/лепенки на оборудването и обзавеждането, доставеното и монтирано със средства по проекта. Всички документи, генерирани в процеса на изпълнение на проекта ще отговарят на визуалната идентификация посочена в единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020. Чрез дейността ще се постигане съгласуваност с общите цели на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020, по отношение на популяризиране на ролята на ЕС и осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на дейностите по проекта, както изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на проекти. 800.00 795.00
СМР: Дейността включва: Ремонт/обновяване на апартамент за изграждане на инфраструктура за нови социални услуги в общността от резидентен тип за деца и младежи без увреждания. Изпълнението на строително-монтажните дейности са основна дейност за постигане на целите на настоящия проект, която заедно с доставката на оборудване и обзавеждане, ще създаде задължителните минимални условия, необходими за успешно предоставяне на социалните услуги. Предвидено е новосъздаваната услуга "Наблюдавано жилище", която е обект на финансиране в рамките на проектното предложение, да бъде разположена в апартамент, частна общинска собственост, намиращ се на ул. „Методи Кусевич“ 4, ет. 8, ап. 23, в централна част на град Добрич, със застроена площ 144,75 кв. м. Жилищната сграда позволява пълноценна социална интеграция на младежи от 18 - 21 г., които напускат специализирана институция, социална услуга от резидентен тип, или са от общността и им предстои да водят независим/самостоятелен начин на живот. Апартаментът е в лошо състояние, бил е дълго време необитаван, в него не са извършвани ремонт или подобрения от построяването му през 2002 г. В рамките на проекта жилището ще бъде ремонтирано в съответствие със съвременните изисквания, адаптирано за пълноценен живот в общността, обзаведено и оборудвано така, че да се доближава максимално близо до семейната среда. Ще се предвидят мерки съгласно „Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания“, според конкретните възможностите за прилагане на мерки за достъпна среда. Ще бъде сменена дограмата, което ще повиши комфорта и ще способства за енергийна ефективност на жилището. Като част от строително-монтажните дейности ще бъде оборудвана кухнята с кухненски шкафове и уреди. В банята и тоалетната ще бъдат монтирани санитарно обзавеждане и бойлер за топла вода. Ще бъде направено незначително преустройство, с цел да бъде обособено още едно санитарно помещение. 38 156.93 38 789.21
Инженеринг: 1. Изготвяне и съгласуване на инвестиционен проект, издаване на разрешение за строеж; 2. Строително-ремонтни дейности и авторски надзор за ремонт/преустройство на материална база на съществуващ дневен център за деца с увреждания, включително прилежащо дворно пространство, с оглед разширяване на дейността и превръщане му в дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, въвеждане в експлоатация; Обектът "Дневен център за деца с увреждания" се намира в сграда публична общинска собственост на ул. "Суха река" 37, южен корпус, със застроена площ 397 кв. м. За да се постигне разширяване на услугите, които предлага Центърът, и за да се подобри достъпността за хора с увреждания в сградата ще бъде изграден вертикален подемник. Асансьорът ще бъде доставен, монтиран и изпитан от службата за технически надзор. Ще бъде извършен ремонт като дейностите ще засегнат прилежащото дворно пространство. 112 400.00 114 766.58
Доставка и монтаж/инсталиране на оборудване и обзавеждане: Във връзка с реформата на ДЦДУ и ЦСРИДУ през 2018-2018г., чрез разширяване на услугите за ранна интервенция на уврежданията и индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания в национален мащаб, чрез надграждане на дейностите в дневните центрове и центровете за социална рехабилитация на деца с увреждания, чрез прилагане на програма, включваща задължителните дейности в съответствие с вече създадените по ПСВ услуги „Ранна интервенция на уврежданията“ и „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“, съгласно Актуализирания план за действие за изпълнение на националната стратегия за деинституционализацията, Дневен център за деца с увреждания ще разшири дейността си с допълнителни дейности за Център за социална рехабилитация и интеграция, като се обзаведат и оборудват: 1. Зала за Монтесори терапия Програмата е гъвкава и подпомага детето само да изследва, проучва и открива.Тук децата избират сами дейността с, която ще се занимават, както и материалите, които ще използват. Оборудването е от ниски, достъпни за децата рафтове с различни дидактични материали, маси и меки постелки. 2. Зала за игри Залата ще бъде оборудвана изцяло с меки модули и конструктори, с които децата ще играят, ще разполагат с голямо пространство за провеждане на различни подвижни игри и игри за усъвършенстване на двигателна култура. 3. Стая за почивка и ароматерапия Стаята ще се използва от деца нуждаещи се от сън и почивка, деца приемащи медикаменти с успокояващ ефект. Стаята е подходяща и за провеждане на релаксираща ароматерапия. Оборудването ще е от меки постелки/килими/, разтегателни фотьойли, барбарони, възглавници и аудио система за релаксация. 4. Гардеробна за връхните дрехи и обувки на децата. Ще бъде оборудвана с гардероби и скамейка за сядане. За създаването на новата услуга "Наблюдавано жилище" е необходимо цялостно оборудване и обзавеждане с всички необходимо за нормалния бит на шестима младежи от 18 до 21 години. Предвиденото за доставка оборудване и обзавеждането е такова, че да отговори на изисквания по отношение на оборудване/обзавеждане от функционалните характеристики (Приложение Н), които се отнасят както до помещенията за общо, така и тези за индивидуално ползване. Жилището не е топлофицирано поради което са включени и електроуреди за отопление/охлаждане. 27 983.90 31 005.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).