Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The main objective of the project is implementation and marketing of innovative integrated software platform for telemedicine. The project implementation will lead to the commercialization of a product falling in two of the priority directions of the thematic areas of ISSS, namely: "ICT and Informatics" and "Industry for healthy living and biotechnology".

The specific objectives which will be achieved with the project implementation, are:
- Development and implementation of an innovative software platform for telemedicine
- Increasing the innovation capacity of the company
- Increasing competitiveness of the company

The planned project activities for achieving its objectives are:
- Acquisition of specialized software needed for the implementation of the innovative service
- Consulting and supporting services in support of the innovation: 1) Consultancy, assistance and training in the field of knowledge transfer; 2) Consultancy, assistance and training in the use of standards and the rules governing them (the European directives, regulations and standards applicable for the innovative service), including services directly related to the compliance of products with European/international standards; 3) Provision of databases for the development of more effective products, processes or services; 4) Provision of market research for the development of more effective services

The expected project results are:
- Implementation and commercialisation of an innovative integrated software platform for telemedicine
- Increased innovation capacity of the company by provision of consulting and support services in support of the innovation
- Increased competitiveness of the company by increased rate of return and productivity
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Консултиране, подпомагане и обучение в областта на трансфера на знания: Телемедицината е незаета пазарна ниша, съчетаваща в себе си медицината, телекомуникациите и информационните технологии. Тя е комплексна и специфична материя. В тази връзка, настоящата дейност предвижда предоставянето на консултации, подпомагане и обучение на специализирания екип на фирмата в областта на трансфера на знания в областта на разработваната иновация. Дейността ще бъде извършена преди разработването и внедряването на предвидената по проекта иновация с оглед постигане на достатъчна сигурност, че специализираният екип на фирмата ще познава добре спецификите на трансфера на знания. Етапите на изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 7-ми месец) 2. Сключване на договор (8-ми месец) 3. Изпълнение и подписване на приемо-предавателен протокол (15-ти месец) 20 000.00 20 000.00
Консултиране, подпомагане и обучение в областта на използването на стандарти и на правилата, които ги уреждат в сферата на внедряваната иновация: Телемедицината е иновативен сектор, за който са приложими редица европейски стандарти и правила, но същевременно и разлики в практиките на национално ниво. Целта на тази дейност е да се проучат и анализират приложимите за разработваната иновация европейски директиви, регламенти и стандарти, като например Директивата за защита на личните данни на ЕС, Директивата относно услугите на вътрешния пазар, директивите за медицинските изделия, Директивата за договаряне от растояние, Директивата за електронните подписи, Директивата относно конкурентното право и др. Проучването ще обхване както европейското законодателство (директиви и регламенти), така и националното законодателство на ключовите пазари, където се планира внедряването на платформата за телемедицина. За съобразяването с нормативната уредба и правна рамка в България и Европейските държави, Болкан Кънсалтънси Център ще потърси помощта на правни кантори, които да спомогнат да навлезем на целевите пазари в пълен сиххрон с нормативната уредба и ще ни информират относно планираните промени, предвид динамиката на развитие на сектора. Дейността ще бъде извършена преди същинската дейност по разработването и внедряването на иновативната софтуерна платформа, за да бъдат обезпечени всички предварителни условия, които да гарантират, че предвидената по проекта иновация отговаря на всички приложими нормативни стандарти и е адаптирана спрямо съответните практики. Етапите на изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 7-ти месец) 2. Сключване на договор (8-ми месец) 3. Изпълнение и подписване на приемо-предавателен протокол (15-ти месец) 80 000.00 80 000.00
Осигуряване на бази данни, с цел разработване на по-ефективна иновативна услуга: За функционирането на иновативната услуга е необходимо набавянето и актуализирането на бази данни, които фактически ще бъдат внедрени в нея. Ще се използват бази данни на болнични заведения и лаборатории с цел подобряването на представянето и функционалността на внедряваната по проекта софтуерна платформа. Изпълнението на тази дейност ще осигури едно от конкурентните предимства на разработваната иновация - наличието на адаптивна информационна среда, в която се събират и анализират данни за средно претеглени (плюс минус стандартни отклонения) данни за всеки отделен индивид, както и за демографската група, на която е член, с цел създаване на напълно персонифицирани данни и лечение. Дейността включва набиране на първоначален обем с информация за демография и региони - неперсонифициране информация съдържаща демографски и статистически данни и др. Етапите на изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (10-ти месец) 2. Сключване на договор (12-ти месец) 3. Изпълнение и подписване на приемо-предавателен протокол (16-ти месец) 100 000.00 100 000.00
Осигуряване на пазарно проучване с цел разработване на по-ефективна услуга : Пазарното проучване ще включва събиране, обработка и анализ и оценка на данни за пазара, което е необходимо предвид нивото на новост на телемедицината в европейски и световен мащаб. Целта на дейността е да се разкрият новите пазарни възможности, както и да се използват възможностите на съществуващите пазари. Чрез нея ще може да се очертае стратегията за пазарна реализация на внедряваната по проекта иновация. Етапите на изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнители (от 11-ти до 12-ти месец) 2. Сключване на договори (13-ти месец) 3. Изпълнение и подписване на приемо-предавателен протокол (17-ти месец) 20 000.00 19 900.00
Разработване на специализиран софтуер, необходим за внедряването на иновативната услуга: Настоящата дейност е ядрото на проекта, като предвижда разработването на иновативна, интегрирана платформа за телемедицина. Тя ще даде възможност за дистанционно извършване на прегледи, изследвания и непрекъснато наблюдение на жизнени показатели и състояние на пациенти, възможност за дистанционно измерване на жизнени показатели в реално време и предприемане на лечение включително изписване и доставка на лекарствени препарати за лечение на установеното състояние. Софтуерната платформа за Telebio ще работи на базата на сложна технологична основа, изградена от множество взаимносвързани модули: Модул Пациенти, Модул Лекари и Консултант, Модул Прегледи, Модул Административен, Модул оценяване, Модул статистически данни и Анализи, Модул Сигурност, Модул Документи и Договори, Модул Финанси и счетоводство, Модул свързаност с външни устройства. Предвид сложността на изпълнение на платформата всеки модул ще има свои собствени технически характеристики, и като цялата платформа ще бъде така разработена, че да може да се ползва от потребителите както през компютър (стационарен/преносим), така и през мобилни устройства (телефони и таблети) и ще бъде напълно съвместима с OS X (преди това Mac OS X), Windows, Android OS и iOS за всички видове потребители. Видео прегледите ще бъдат напълно независими от конкретно сървърно решение и ще се случват чрез P2P (peer to peers) решение, което ще направи прегледа независим от локалната свързаност към конкретен сървър и ще намира най-добрата и бърза връзка между две устройства на пациент и лекар/консултант. Ше се осигури максимално ниво на сигурност на връзката между пациент и лекар и запазване на пациентската тайна. В този смисъл цялото софтуерно решение ще бъде изградено с най-високо ниво на сигурност и защита на личните данни. Внедряването на иновативната услуга ще бъде реализирано на няколко етапа: • Предварителен Етап - В този етап се разработва иновативната идея - идейната и визуална концепция, определят се подробно изискванията и функционалността на проекта, потребителите и взаимодействията между тях. • Етап на изграждане - Изграждането на платформата ще бъде възложено на външен изпълнител. През този етап се извършва реалното изработване на описаният проект от страна на избрания изпълнител. След приключването на този етап системата покрива напълно съответните изисквания, но все още не е готова за експлоатация. • Етап на Тестване и Оптимизиране - Този етап включва тестове на продукта, които гарантират, че създадената система настина отговаря на заложените изисквания и функционира безпроблемно в реална среда. В резултат на проведените тестове, системата се оптимизира, ако това е необходимо, и се отстраняват всички открити несъответствия в работата й. • Етап на Предаване - През този етап системата се инсталира в реалната работна среда, правят се последни настройки и тестове. С този етап системата се въвежда в експлоатация. Етапите на изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 11-ти до 12-ти месец) 2. Сключване на договор (13-ти месец) 3. Доставка и подписване на приемопредавателен протокол (14-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемопредавателен протокол (18-ти месец) 441 000.00 441 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).