Дейност 1 Организация и управление на проекта: Целта на Дейност 1 е създаване на необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на необходимите ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Дейността е ключова за качественото изпълнение на целия проект и постигане на планираните цели, задачи и резултати. Осигуряването на необходимия оперативен капацитет е гаранция както за постигане на предвидените резултати от изпълнението на проекта, така и за постигане на целите на процедурата.
Дейността ще се изпълнява от екип за управление на проекта (ЕУП) в следните взаимообвързани и последователни етапи:
1) Формиране на ЕУП, състоящ се от 4-ма експерти: 1 Ръководител на проекта, 1 Координатор, 1 Административен сътрудник и 1 Счетоводител. Ръководителят ще организира, ръководи и контролира цялостното изпълнение на проекта и работата на останалите членове. Той носи отговорност за процедурите за външно възлагане на дейностите и последващия контрол върху изпълнението им. Извършва текущото и финално отчитане на изпълнението и постигане на целевите стойности на индикаторите на проекта. Координаторът ще подпомагат работата на Ръководителя като: координира работата между ЕУП, избраните външни изпълнители и заинтересованите страни от изпълнението на проекта; изготвя, съхранява и обработва всички справки, доклади и публикации; съгласува разработването на тръжните документи, провеждането на процедурите и следи за спазване на графика за изпълнение на дейностите и правилата за нередности; участва в изготвянето на отчетността по проекта. Административният сътрудник ще подпомага работата на ЕУП.
Счетоводителят на проекта осъществява цялостното финансово-счетоводно управление на проекта, следи за целесъобразното и законосъобразното разходване на средствата, като осъществява вътрешен финансов мониторинг. Участва в процеса по верификация на представените от изпълнителите финансови отчетни документи. Изготвя междинните и заключителни финансови отчети.
2) Административна подготовка за изпълнението на проекта. Този етап включва: мобилизирането на необходимите финансови, човешки и материални ресурси; организиране на счетоводната отчетност; изготвяне на процедури за проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране и др.
3) Избор на изпълнители за дейностите по проекта. Ще се осъществява съгласно ЗОП и при спазване изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в НК по настоящата процедура. Основни критерии при външното възлагане на дейностите ще са гаранция за качество на работата, най-добра цена и време за изпълнение. Продготовката на тръжните документи ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП.
4) Отчитане на напредъка на проекта чрез изготвяне на необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи, изисквани от УО на ОПРЧР 2014-2020.
5) Провеждане на регулярни работни срещи на ЕУП за разпределяне на оперативните задачи между членовете на екипа, проследяване спазването на графика за изпълнение на дейностите и актуализирането му при нужда. На срещите ще бъдат също идентифицирани и отстранявани възможни рискове, които биха довели до забавяне или понижаване качеството в изпълнението на дейностите. |
17 639.09
|
20 192.35
|
Дейност 2: Адаптиране и валидиране на социална иновация на база на иновативни модели, практики, услуги и продукти от друга държава и пилотно прилагане на разработени иновативни подходи и модели: Основната цел на Дейност 2 е да се адаптира и валидира социалната иновация „Бюро за информация и консултации на МСП” на базата на иновативния модел и практиката на Сдружението за подкрепа на гражданското общество, Словения и пилотно да се приложи в община Симитли. Необходимостта й се основава на факта, че икономиката на община Симитли е слабо развита в отраслово отношение, характеризира се с натурален характер на стопанството, висок дял на аграрния сектор, технологична изостаналост и ниски доходи на населението. Наличните микро, МСП не са в състояние да преструктурират икономика и да я диверсифицират отраслово, независимо от желанието, което имат. Не малка част от неактивните и безработни лица, особено младежите, имат стремежи да развият своя стопанска инициатива. През 2010 г. превърнахме бивше военно поделение в индустриална зона, която е заета към момента на половина. Като община сме създали сравнително добри условия за бизнес развитие, но е слаба предприемаческата активност и инициативност. Дефицит се оказва липсата на информация как да се разкрие фирма, как се организира бизнес, какво е иновация и как може да бъде приложена, какви са пазарите за съответна икономическа сфера и още много други въпроси. За задоволяване на всички тези липси и дефицити, ще бъде адаптиран, валидиран и практически приложен модел на социална иновация, развита и работеща при нашите партньори от Словения, а именно Бюро за информация и консултации на МСП. Социалната иновация, която ще адаптираме към условията в община Симитли попада в понятийната база на Регламент 1304/2013 г. Иновацията ще бъде ориентирана към цели, а именно работа с идентифицираните целеви групи на проекта, секторите в които оперират и на различни нива. Иновацията е основана на изцяло нов подход към проблемите на целевите групи, неприлаган на територията на общината и района. Въвеждането на социалната иновация ще премине през 4 етапа, както следва:1) Проучване на социалната иновация: Изпълнителят на тази мярка, съвместно с ЕУП ще проучат опита на словенския партньор, научените от тях уроци през годините, модели за създаване на социални отношения и партньорства, оценки на потребностите др. Ще проучат средата и нейните особености в община Симитли. Ще бъде разработена номенклатурата от услуги и алгоритми за тяхното предоставяне.2) Прототипиране и пилотиране на социалната иновация: Словенският модел на предоставяне на информация и консултации на бизнеса ще бъде приспособен към условията в община Симитли, като за целта ще бъде разработен прототип с ясно определени елементи, връзки, взаимоотношения и логическа последователност. Моделът ще бъде конструиран като структура в обхвата на община Симитли, която ще осигурява безплатно поверителни, независими и безпристрастни съвети, информация, техническа помощ и представителство на членовете на обществото по редица въпроси като разкриване на фирма, организиране на бизнес, проучвания на средата, най-новите иновативни тенденции в бизнеса, ще дава новаторски решения на потребителите на услугите, ще изследва различни казуси, ще изготвя доклади за тенденциите, ще организира уъркшопи, ще предоставя комплексни услуги.3) Внедряване на социалната иновация: В рамките на този етап ще бъде утвърдено Бюрото като част от структурата на община Симитли и ще стартира неговата същинска работа. За целта ще бъдат назначени 2 експерта с широти познания в областта на икономиката, правото и иновациите. След организиране и стартиране на дейността на Бюрото в рамките на проекта, то ще започне да предоставя услуги и ще разработи поне 3 бизнес модела. 4) Оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията: На оценка на устойчивостта ще подлежат структурата, методическата рамка и въздействието върху целевите групи на Бюрото. За безпроблемната работа на Бюрото и удобството на потребителите на услугите му, предвиждаме оборудването на офис с 2 бюра, 2 стола, 4 посетителски стола, 2 офис шкафа, 2 компютъра, 1 мултифункционално устройство. |
38 800.00
|
77 399.95
|
Дейност 3: Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересованите страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи чрез организация на семинари, работни дискусии и обучения с цел насърчаване обмена на опит, обмен на информация, добри практики и иновативни подходи между партньорите и други заинтересовани страни: Целта на Дейност 3 е да се повиши капацитета на партньорите и заинтересованите страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи в сферата на самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на предприятия, включително иновативни микро, малки и средни. За постигане на намеренията ни ще бъдат организирани и проведени: 1) Обучение на партньорите на тема "Добри и иновативни практики за самостоятелна заетост, предприемачество и създаването на предприятия - разработване, прилагане, мониторинг и оценка": Обучението ще бъде проведено при Партньора - Сдружение за подкрепа на гражданското общество, Словения, като той ще осигури необходимите зала и лектори. Планираме събитието да бъде тридневно, за 25 човека - 15 човека от община Симитли, пряко и непряко ангажирани с дейността на Бюрото, и 10 човека от страна на Партньора. В обхвата на това обучение, участниците ще бъдат запознати с опита на Сдружението за подкрепа на гражданското общество в разработването на идеи и превръщането им в добри и устойчиви практики, как трансферират информация със свои партньори, как подпомагат своите потребители чрез иновативни подходи. Обучаваните лица ще бъдат запознати със словенският опит в прилагането на добри и работещи идеи и практики в реалността, по отношение на създаването на собствен бизнес, разкриването на микро, МСП, стимулирането на предприемаческата активност, самонаемането и самостоятелната заетост, както и каква е ролята на тяхната организация в тези процеси. Не на последно място обучението ще включва модул, целящ да информира за технологиите на мониторинг и оценка на добри практики, идентифицирането на иновации и адаптирането им към потребностите на целевите групи. Обучението още се проведе на различни модули теория и практически занятия, подплътени с дискусии и ролеви игри.2) Обучение на целевите групи на проектното предложение на тема "Как информирано да бъдем предприемачи?": Обучението ще бъде проведено при Партньора - Сдружение за подкрепа на гражданското общество, Словения, като той ще осигури необходимите зала и лектори. Планираме събитието да бъде тридневно, за 15 човека, представители на целевите групи по проекта от община Симитли, подбрани на базата на предварително заявен интерес и при спазване на изискването за недопускане на дискриминация. Целевите групи по проекта са най-заинтересованите страни по отношение развитието и прилагането на добри практики за самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на предприятия, включително иновативни микро, МСП, с активната помощ и консултации на Бюрото. Изграждането на капацитет сред тях ще допринесе за генериране на нови идеи и прилагане на непознати за района на община Симитли практики. Идеята ни е да изградим капацитет сред целевите групи, който ще използваме в консултантската дейност на Бюрото. В рамките на събитието, участниците ще бъдат обучени за стартиране на собствен бизнес и инициативи за самостоятелна заетост – как да генерират идея за бизнес, как да разработят бизнес план, как да си намерят партньор, как да организират бизнеса си, как активно да работят с Бюрото и др. Ще бъдат изложени добри практики от работата на Партньора и направени демонстрации на успешни проекти на лица от Словения, идентични с целевата група. Обучението още се проведе на различни модули теория и практически занятия, подплътени с дискусии и ролеви игри.3) Семинар на тема "Обмен на добри практики за популяризиране, разработване и внедряване на нови технологии и нововъредения": Планираме семинарът да бъде проведен в гр. Симитли с участието на Партньора, в рамите на един ден, за 40 човека. Идеята му е под формата на дискусии да се обменят добри практики за нови технологии, иновации и нововъведения в сферата на промишленото производство, земеделието, хранително-вкусовата промишленост, леките производства, туризма и услугите, тяхното пазарно търсене и предлагане, методики за внедряване, източници на финансиране за фирмите и др. |
58 500.00
|
58 500.00
|
Дейност 4: Оценка на постигнатите резултати по проекта от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи: Целта на дейност 4 е да се оценят постигнатите резултати по проекта от гледна точка на неговите иновативни елементи. Идеята на оценката е да проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение.
Оценката ще проследи на практика следните параметри:
1) Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група: Ще бъдат оценени до каква степен са постигнати очакваните резултати от изпълнението на всяка една дейност по проекта и как те са допринесли за изпълнението на основната и специфичните цели на проекта. Тази оценка се съсредоточава преди всичко върху резултатите и постиженията (включително странични, непланирани и нежелани ефекти), за да се прецени ефективността на проекта и удовлетвореността на целевите групи. При оценяването ще бъдат разгледани и въпросите, свързани с оценка на качеството на продуктите и услугите предоставени на различните целеви групи.
2) Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта: Ще бъде оценено как и до каква степен са изпълнени планираните дейности по проекта, дали са реализирани както е планирано, дали са прилагани възможно най-целесъобразните методи, даващи висока ефективност на търсените резултати, спазени ли са принципите на икономичност на използваните финансови средства. Оценката ще засяга съответствието на извършваните дейности и интервенции от отделните членове на екипа за управление на проекта с планираното.
3) Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати: Това е анализ, при които ще се сравняват постигнатите резултати по проекта с разходите (изразходваните ресурси) за тяхното получаване. Чрез анализа на ефикасността на разходите ще се оцени уместността на разходите за постигане на определени цели, за да се определят най-изгодните възможности и начини за постигане на основната цел на проекта. Оценката на ефикасност ще има за задача да даде отговор на въпроса дали получаваме максимални резултати от наличните ресурси. Ефикасността е свързана с икономичността като внимание ще се обръща преди всичко на начина, по който са изразходвани вложените ресурси. Основният въпрос е дали тези ресурси са използвани оптимално или пък е било възможно да се постигнат с по-малко ресурси, същите или подобни резултати от гледна точка на качеството и времето за изпълнение. Ще се анализира се дали, чрез вложените ресурси и извършените действия са получени максималните резултати по проекта от гледна точка на тяхното количество и качество. Въпросът засяга, от една страна, съотношението между количеството и качеството на предоставените продукти и услуги, а от друга страна, стойността на използваните за тяхното производство ресурси, за да се постигнат определените резултати. Анализът на ефективността ще се извърши, чрез позоваване на показателите за изпълнение и служещи за отчитане на постигането на предварително заложените по проекта индикатори - базова стойност спрямо целева стойност.
Съгласно указанията за кандидатстване по процедура BG05M9OP001- 4.001 ”Транснационални и дунавски партньорства за заетост и растеж“, дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител, след провеждане на съответната процедура при спазване на приложимото българско законодателство.
Планираме дейността да се осъществи в рамките на 12 месеца, като изпълнителят извършва една текуща (към 7-ми месец от изпълнението на проекта) и окончателна оценка на проекта. Това ще позволи да се оценят резултатите от проекта на текуща база, да се идентифицират основните проблемни зони (ако е приложимо) и да се направят препоръки за промяна. |
3 880.60
|
2 000.00
|
Дейност 5: Разпространение на постигнатите резултати: Много организации не са наясно какво е партньорство за заетост и растеж, какво е социална иновация и каква е нейната връзка с икономическите и социалните дейности. Все още няма достатъчно успешни примери за развити социални иновации в България, които да действат стимулиращо и насърчително на други организации. Поради тези причини целта на Дейност 5 е да бъдат организирани различни информационни събития за популяризиране на нововъведената иновация и транснационалното сътрудничество, като подход за намиране на решения за общи проблеми в областта на пазара на труда, борбата с бедността и изграждането на административен капацитет за подкрепа на самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на МСП, вкл. иновативни. За осъществяване на дейността ще използваме информационни канали, които имат най-голямо въздействие и ефект върху аудиторията от фирми и организации. Планираме да боравим с достъпен език и послания, да даваме лесно възприемани примери и практически насоки, да споделим устойчиви практики и резултати от наши проучвания. В рамките на Дейност 5 ще реализираме следните мерки: 1) Създаване на интернет базирана платформа за обмен на бизнес идеи Smart Ideas, в която ще бъдат публикувани различни идеи за бизнес, включително иновативни, резултати от проучвания, анализи и уъркшопи на Бюрото е предоставена информация за същността, насоки за организация на бизнеса, финансиране на бизнес начинания и др. Всеки потребител на платформата ще има възможността да разработи и тества своя идея в бизнес план он-лайн,чрез използване на тестов модел и система за оценка. Интернет платформата ще бъде свързана с интернет страницата на партьора и други организации, част от партньорската мрежа на Бюрото. 2) Провеждане на 2 уебинара – Планираме да организираме 2 уебинара между Бюрото, словенския партньор, фирми, физически лица, университети и др. проявяващи интерес към дейността ни. Онлайн семинарите ще се провеждат в уеб пространството. Участниците ще се свързват чрез интернет и ще бъдат в различни точки на страната и ЕС. По време на събитията екипа на Бюрото ще запознае участниците как е създадено, какви трудности е имало, какви услуги предоставя, предизвикателствата за развитие, както и всички други интересуващи участниците въпроси. Семинарите ще протичат под формата на презентация и дискусия. В сесиите ще се обсъждат идеи за самостоятелна заетост, предприемачество, бизнес, вкл. социален, създаване на МСП, вкл. иновативни. 3) Популяризиране на дейността на Бюрото чрез организиране и провеждане на дни на отворените врати. Планираме да организираме и проведем 4 дни на отворените врати, с участието на граждани, фирми, НПО, представители на местните администрации, партньори и др. На участниците ще бъдат презентирани възможностите на Бюрото, ще имат възможността да влизат в пряк диалог с участниците от целевите групи, да дискутират интересуващи ги въпроси с екипа на структурата. 4) Организиране на информационна конференция на тема "Модерни услуги за растеж" - Планираме конференцията да бъдееднодневна, проведена в гр. Симитли, с участието на всички заинтересовани страни. На събитието участниците ще бъдат запознати с услугите, които предоставя Бюрото за насърчаване на предприемачеството и стартирането на самостоятелна стопанска дейност, подпомагането на стартиращи предприятия и начинаещи бизнеси. |
31 160.91
|
32 000.00
|
Дейност 6: Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на други държави-членки на ЕС: Целта на Дейност 6 е да се изготвят специфични анализ и изследване на опита на Словения и други страни от ЕС, относно социалните иновации за самостоятелна заетост, предприемачество и създаване на предприятия, включително иновативни микро, малки и средни предприятия. Част от задачите ще бъде да се проучи и популяризиране опита на Партньора по проекта - Сдружението за подкрепа на гражданското общество. В рамките на дейността са планирани за реализация следните мерки:
1) Изготвяне на специфичен анализ на социалното предприемачество и предприемачеството сред жените и младежите в Словения и други държави, членки на ЕС: Това ще бъде специфичен съдържатерно-ситуационен анализ, който ще изследва добри практики на социалното предприемачество и реализирани проекти от предприемачи жени и младежи до 29 г. в Словения и други страни на ЕС. Насоката на проучването е свързана с идентифицираните проблеми и дефицити на целевите групи на проекта, част от които са жените и младите хора. Анализът ще бъде оформен като документ и публикуван на интернет базираната платформа за обмен на бизнес идеи Smart Ideas.
2) Изготвяне на специфично проучване, относно иновационната активност на микро, малките и средните предприятия в Словения и други държави, членки на ЕС: Това ще бъде специфичен съдържатерно-ситуационен анализ, който ще съдържа информация за иновационната активност на микро, малките и средните предприятия в Словения и други държави, членки на ЕС, факторите, които благоприятстват или затормозяват прилагането на иновации, финансови механизми за стимулиране прилагането на иновациите, сектори, в които най-често се прилагат иновациите, как са преодолени проблемите, тенденции в прилагането на иновации, идентифицирани добри практики за прилагане на иновациите в микро, малките и средните предприятия, които могат да бъдат адаптирани в условията на община Симитли. Анализът ще бъде оформен като документ и публикуван на интернет базираната платформа за обмен на бизнес идеи Smart Ideas.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, но ще се осъществи съвместно с партньора, който ще осигури 2 експерти и това ще бъде неговият финансов принос. |
32 919.40
|
1 000.00
|
Дейност 7: Изграждане и включване в партньорска мрежа: Целта на Дейност 7 е да се създаде и укрепи партньорски капацитет за развитие на самостоятелна заетост, предприемачество и създаване на предприятия, включително иновативни микро, малки и средни предприятия на територията на община Симитли, чрез изграждането и включването в партньорска мрежа. Така ще осигурим обмяна на европейски опит и успешни практики в областта на интеграционните процеси. Чрез осъществяване на дейността ще допринесем за активното включване на целевите групи по проекта в бизнес инициативи, чрез изграждане на устойчива иновативна партньорска мрежа "Бюро за информация и консултации на МСП – предприемачи и реален бизнес". През партньорската мрежа целевите групи ще имат възможност за достъп до информация и контакти, необходими им за реализация на техните идеи и бизнес начинания. Осъществяването на дейността ще включва следните мерки:
1) Набиране на партньори: Тук ще бъдат идентифицирани потенциалните партньорите от българска и словенска страна, които са подходящи и имат желание за включване в мрежата. Работата им ще бъде на доброволен принцип.
2) Структуриране на партньорската мрежа: В обхвата на тази мярка ще се създадат бази данни от експерти, фирми, НПО, административни структури и браншови организации, които ще се включат в партньорските групи в мрежата. Ще бъдат изготвени общи правила за работа на партньорската мрежа, както и разработени стратегия и план за действие, относно нейното развитие. Базата данни на включените в мреата партньори ще бъде публикувана в интернет базирана платформа за обмен на бизнес идеи Smart Ideas. През платформата ще се осъществява обмена на информация и трансфера на идеи и консултации в мрежата.
3) Изграждане на капацитет: По тази мярка предвиждаме провеждането на двудневно обучение на основните участници в партньорската мрежа, относно повишаване на техните компетенции за работа и поведение в система, така че тя да бъде ефективен механизъм за подпомагане процесите на стимулиране и развитие на самостоятелна заетост, предприемачество и създаване на предприятия, включително иновативни микро, малки и средни предприятия на територията на община Симитли и араелите на партньорите в мрежата. Обучението ще бъде проведено в община Симитли. Планираме събитието да бъде двудневно, за 15 човека. В обхвата на обучението, участниците ще бъдат запознати с похватите за изграждане на ефективно партньорство и ефективни членове на мрежата. Обучението още се проведе на различни модули теория и практически занятия, подплътени с дискусии и ролеви игри. |
10 500.00
|
1 000.00
|
Дейност 8: Информация и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да се информира широката общественост за същността, целите и очакваните резултати от изпълнението на настоящия проект, за приноса на ЕС по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 и за ролята която играе ЕС при отпускането на помощта и за резултатите от нея. Мерките за информация и публичност ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 и задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност.
Дейността ще се изпълнява от външен изпълнител, избран чрез проведена тръжна процедура по реда на действащото българско законодателство и ще включва следните мерки:
1) Провеждане на две пресконференции: Първата пресконференция ще се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъдат представени екипът за управление, проектните цели и очакваните резултати от изпълнението му. Ще бъде представена също информация за финансиращата програма и приноса на ЕС. На събитието ще бъдат поканени местни и регионални медии.След приключване на проектните дейности ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която да бъдат оповестени крайните резултати и ефекти за целевата група, общината и обществеността като цяло.
2) Доставка и монтаж на постоянна табела: Ще бъде монтирана в офиса за управление на проекта. Тази визуализационна мярка има за цел да информира обществеността за проекта, полученото финансиране и финансиращата организация. На табелата ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика за оповестяване на помощта, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
3) Създаване на Facebook профил на проекта: Ще бъде създаден профил на проекта в социалната мрежа Facebook, в който ще бъде публикувана периодична информация за проекта, неговият напредък, постигнати резултати, организирани събития и др.
4) Изработване на рекламни метериали: Предвиждаме изработването на 100 бр. химикалки и 100 бр. нот бук. Върху материалите ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика за оповестяване на помощта, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Рекламните материали ще бъдат разпространявани по време на различните събития - обучения, конференция и др.
Ръководителят на проекта ще бъде лице за контакт с медиите. Той и членовете на ЕУП ще следят за прилагането на правилата за информация и комуникация при всички вътрешни документи и събития по време на и след изпълнението на проекта. Община Симитли не е оператор в областта на комуникацията и информацията, което ще наложи договаряне с професионален изпълнител на този тип дейности, така че да постигнем максималния ефект от тяхното изпълнение при следване указанията на УО, условията в ДБФП, Ръководството и ЗОП. Изпълнението на дейността е при строго определен бюджет и е подчинено на ясните изисквания за информационни инструменти и материали, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ЕНППИП и съобразени с изискванията на ОРРЧР 2014-2020 г. |
630.00
|
525.00
|