Дейност 1 Подготовка и изпълнение: Дейността следва да осигури цялостното обезпечаване на проекта с необходимата документация и съгласувателни режими.
Разработен е инвестиционен проект във фаза "Работен", съдържащ всички задължителни части по реда на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и изготвен в съответствие с приложимата нормативна уредба за рекултивация на депа за неопасни битови отпадъци , вкл. биологична рекултивация - Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба № 26 за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт, Минималните изисквания за рекултивация на съществуващи депа за неопасни битови отпадъци и чл. 14, ал. 1, т. 2 и ал. 2 от Наредба № 6 от 27 август 2013 г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци.
Работният проект включва изпълнението на всички видове строителни и монтажни работи, необходими за рекултивация на сметището за битови отпадъци, в т. ч. подробно и точно изяснени в количествено и качествено отношение СМР, материали и изделия, времеви диапазон за извършване на строителните и монтажни работи, като гарантира защита на здравето на населението и компонентите на околната среда, както по време на извършване на СМР, така и в процеса на последващия мониторинг.
За проекта е изготвен доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите и одобрен от гл. архитект на Община Камено Получено е положително становище за преценка необходимостта от ОВОС от РИОСВ-Бургас по внесена документация за преценка по реда на ЗООС.
Прогнозен месец за сключване на АДБФП е октомври 2020г.
В обхвата на Дейност 1 се включват:
1) Упражняване на авторски надзор - ще бъде упражняван във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение;
2) Упражняване на строителен надзор - упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта (чл. 168, ал. 2 от ЗУТ) в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад/и по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. |
238 161.39
|
162 620.00
|
Дейност 2 Изпълнение на техническа рекултивация на депо Братово: Определената площ за рекултивация е 117 481,10 кв.м. и представлява поземлен имот с идентификатор 57337.42.90 по КК (№ 000039 по КВС) в землището на с. Полски извор, община Камено, с начин на трайно ползване „Депо за битови отпадъци (сметище)“. За необходимостта от рекултивация е съставен протокол на комисия, назначена от Кмета на Община Камено по реда на ППЗОЗЗ и попада в имот с идентификатор 57337.42.90 по КК (ПИ 000039 по КВС) в землището на с. Полски извор, община Камено, с начин на трайно ползване „Депо за битови отпадъци (сметище)“, при граници по КВС: ПИ 000054-пасище, мера, ПИ 000040-отводнителен канал, ПИ 000023-пасище, мера, ПИ 000022-полски път, ПИ 000055-пасище, мера и ПИ 000040-отводнителен канал.
Депо „Братово“ е собственост на Община Бургас на основание Решение по т. 25 от 27.11.2019 г. на Общински съвет- Бургас и сключен Договор за безвъзмездно прехвърляне на собственост.
Към момента на кандидатстване за рекултивацията е изготвен инвестиционен проект във фаза "Работен", за който има изготвен Доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите. В проекта за рекултивация са взети предвид констатациите и решенията отразени в протокол на комисия, назначена на основание чл.19, ал.1 и ал.3, във връзка с чл.18, ал.2, т.1 от Правилника за прилагане на закона за опазване на земеделските земи.
Строежът е II категория, съгласно Наредба № 1/30.07.03 г. за „Номенклатурата на видовете строежи”.
Рекултивиране на депото ще протече в следната последователност:
- вертикална планировка
- преоткосиране и предепониране на предвиденото количество отпадъци за оформяне проектното тяло на депото и почистване на околните замърсени терени
- техническа рекултивация
- извършването на биологична рекултивация ще бъде изпълнено извън рамките и обхвата на настоящото проектно предложение.
Дейност 2 "Изпълнение на техническа рекултивация на депо Братово" включва изпълнение на всички СМР, предвидени в работния проект с изключение на част „Биологична рекултивация“ в следната последователност:
- Предепониране на отпадъци за оформяне проектната рекултивационна повърхност на старото общинско депо;
- Изграждане на системата за третиране на инфилтратни води от депото – напорен тръбопровод, ретензионен басейн, изпарителен участък, помпени станции и др.;
- Изграждане на газоулавящата и газоотвеждащата система на старото депо и пет броя биооксидационни прозорци за третиране на депонийните газове;
- Изграждане на изравнителен пласт върху оформената проектна повърхност на депото;
- Изграждане на горен изолиращ пласт
- Изграждане на дренажна система на горния изолиращ екран;
- Изграждане на рекултивационен пласт
- Изграждане на система от канавки за повърхностни води – необлицовани и облицовани.
* Предвидените разходи за дейността са в размер на 8 347 957,17 на база изготвена Проекто-сметна документация към одобрения работен проект. Следствие ограничението до 55 лв. за 1кв.м. СМР, Община Бургас ще дофинансира изпълнението с цел качествена реализация на проекта и постигане на целите.
Стойността на разходите, предмет на БФП са 7 481 997,96 лв. и представляват допустими разходи за техническа рекултивация, съгласно Насоките за кандидатстване и 10 % непредвидени разходи върху съответната стойност.
Собственото съфинансиране на Община Бургас е в размер на 865 959,21 лв. и представлява разликата до общата стойност за реализация на проекта (СМР) и 10 % непредвидени разходи върху съответната част. |
7 481 997.96
|
7 606 725.90
|
Дейност 3 Организация и управление, мерки за информация и комуникация : Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на ОПОС 2014-2020. Дейността ще стартира след подписване на АДБФП (индикативен месец 10.2020г.) и включва следните поддейности:
1. Сформиране на екип за управление на проекта
Целта e да се осигури човешки ресурс за цялостна реализацията на проекта, да създаде система за вътрешнопроектна координация и документооборот в съответствие с принципите на доброто проектно управление. С предвидената структура на екипа се гарантира разделение на функциите с оглед покриване на основните елементи на контрол за постигане на поставените по проекта цели. Ще се спазват разработените процедури за изпълнение на АДБФП по ОПОС 2014 -2020 г. и Процедура за съхранение и архивиране на документация, както и вътрешните правила за верифициране на разходи.
Ще бъде сформиран екип от осем експерта, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности. В него ще бъдат включени служители от Община Бургас, както следва: Ръководител на проект; Координатор; Счетоводител; експерт „Мониторинг и докладване“, експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси"; експерт „Строителството и инвеститорски контрол“; експерт "Информация и комуникация" и експерт "Еколог".
2. Изготвяне и провеждане на предвидените обществени поръчки:
Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси", има задължението да подготви необходимата документация, изисквания към участниците и технически спецификации за провеждане на предвидените процедури чрез ЦАИС ЕОП, както следва:
- Изпълнение на СМР на Изпълнение на СМР за обект: "Закриване, рекултивация и мониторинг на депо за неопасни отпадъци – Братово"
- Изпълнение на авторски надзор
- Изпълнение на строителен надзор,
- Процедура за вътрешен подбор по сключено рамково споразумение за организиране на събития и
- Процедура за вътрешен подбор по сключено рамково споразумение за рекламни материали.
Контролът по изпълнение на задачата се осъществява от Ръководителя на проекта
3. Дейности за информация и комуникация
Екипът за управление на проекта отговаря за прилагането на задължителните изисквания за мерките за информация и комуникация на ЕС и тяхното изпълнение на ниво проект. Чрез тази поддейност ще се осигури публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. В тази поддейност ще се изпълнят мерки насочени към максимално широк кръг заинтересовани лица при спазване на изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“ и включва:
- публикуване на информация за проекта до 2 дни от сключването на АДБФП на официалната интернет страница на Община Бургас.
- провеждане на две публични събития (пресконференции) - в началото и при приключване и приемане на рекултивацията - за изпълнените дейности и постигнатите резултати, както и размера на инвестицията и източниците за финансиране;
- провеждане на две официални церемонии - „първа копка“ и за приключване на техническата рекултивация
- изработване и монтаж на билборд и постоянна информационна тебела
- изработване и разпространение на рекламни и информационни материали.
Разходите за дейността ще се възстановяват по реда на чл. 55 ал. 1 т. 4 от ЗУСЕСИФ - финансиране с единна ставка, определено чрез прилагане на 3.00 % към допустимите преки разходи , финансирани от БФП. |
231 604.78
|
231 265.10
|