Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project proposal includes introduction of energy efficiency measures and provision of an accessible architectural environment to the entrance of the residential building – block 2, Mladost neighbourhood, Sliven.
The premises of the building are entirely used for residential purposes. The total number of independent objects is 114. It was built and put into operation in 1975. The building was constructed according to the package-raised slab system. No external insulation has been laid. The building consists of thirteen residential floors and a semi-underground basement with cellars. The roof is flat, the drainage is internal. The roof structures  are of two different types: a flat cold ventilated roof and a roof of absorbed terraces. Part of the joinery on the facades is mixed with PVC with glazing. The rest of the joinery is timber-glued and single-storey, single-glazed metal or aluminum and metal solid doors and is in poor condition. The building has two types of floor constructions: a floor above an unheated basement and a floor to the outside air from assimilated terraces. The building has a central heating installation supplied by the local thermal power plant. There is one subscriber station in the building.
The current state of the building is energy consumption class C. The proposed energy saving measures are:
1. Replacement of windows and doors
2. Thermal insulation of the external walls
3. Thermal insulation of the roof
4. Thermal insulation of the floor
After the implementation of the project activities, the building shall acquire energy consumption class B, reduction of the required energy costs by 642 003.51 kWh per year with an ecological equivalent of 188.03 tons of CO2 emissions saved. The percentage of energy saving in the annual consumption of the primary non-renewable energy is 46.66.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на инженеринг на обекта: Енергийното обновяване на блок 2, кв. Младост, гр. Сливен включва следните строително-монтажни работи: 1. Подмяна на дограма Мярката включва подмяна на неподменени външни прозорци и врати с нови. За прозорци – петкамерен ПВЦ профил с двоен стъклопакет от нискоемисионно стъкло и коефициент на топлопреминаване на сглобен образец не по – висок от 1,40 W/mK. За външни врати – алуминиев профил с прекъснат термомост и двоен стъклопакет от нискоемисионно стъкло и коефициент на топлопреминаване на сглобен образец не по – висок от 1,70 W/mK. 2. Топлинно изолиране на фасади Предвижда се външна топлоизолация на фасадни стени с топлоизолационна система на базата на минерална вата с дебелина 12 см и коефициент на топлопроводност не по – висок от 0,035 W / mK, включително с полагане на външна силикатна мазилка. 3. Топлинно изолиране на покрив Посредством монтаж на топлинна изолация базирана на материал минерална вата с дебелина 12 см, с коефициент на топлопроводност 0,035 W/mK външно по плосък покрив. По покривните конструкции ще се топлоизолират и вертикалните стени (надзидове) с минерална вата с дебелина 12 см и коефициент на топлопроводност не по – висок от 0,035 W / mK. Планира се и полагане на нова хидроизолация по покрив, ремонт на коминни тела и подмяна на ламарини по бордове и водоотвеждащи съоръжения. 4. Топлоизолация на надземни стени на неотопляеми сутерен, под над въздух и подмяна на дограми на сутерени. Предвижда се топлоизолиране на надземните части на неотопляем сутерен с топлоизолационна система базирана на материал минерална вата с дебелина 12 см, с коефициент на топлопроводност 0,035 W/mK. Подовете над въздух ще бъдат топлоизолирани с материал минерална вата с дебелина 12 см, с коефициент на топлопроводност 0,035 W/mK, включително с полагане на външна силикатна мазилка. 5. Изпълнение на съпътстващи мерки, пряко свързани с дейностите по енергийна ефективност. 6. Въвеждане на мерки за достъпност до всички входове на сградата, посредством рампи и подходяща настилка. 1 335 463.02 0.00
Строителен надзор и оценка на съответствието: След провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, в рамките на дейността ще бъде сключен договор за избор на консултант за изготвяне оценка за съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор по време на строителство на обекта. След изготвяне на пълните инвестиционни проекти ще бъде извършена оценка на съответствието им по чл. 142, ал. 4, ал. 5 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ, както и оценка на останалите характеристики на строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ, за което, преди издаване на разрешение за строеж, ще се представи доклад. По време на изпълнението на строително-монтажните работи строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обекта от лица с увреждания. Дейността по надзор ще се провежда през цялото време на изпълнение на обекта на интервенция, включително до въвеждането му в експлоатация. 39 010.46 0.00
Организация, управление и публичност на проекта: Със Заповед на Кмета на Община Сливен ще бъде сформиран екип за изпълнение на ПИИ, състоящ се от 5 души: ръководител, счетоводител, технически експерт, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки“. Екипът за изпълнение на ПИИ ще отговаря за успешното реализиране на предвидените дейности и за постигането на очакваните резултати, както и за взаимодействието между всички участници в проекта. Членовете на екипа извършват наблюдения и контрол върху изпълнението на отделните дейности, тяхното качество, отговарят за напредъка, съгласно календарния график. Основните ангажименти на екипа включват: 1. Изпълнение на изискванията на приложимото европейско и национално законодателство и на договора за финансиране. 2. Изпълнение на задълженията, посочени в описанието на проекта и договора за финансиране. 3. Подготовка на документация за възлагане дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП. 4. Осъществяване на контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори. 5. Подготовка и представяне на финансово-технически отчети (ФТО). 6. Попълване на информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители, разходооправдателни и платежни документи, прогноза за плащане, документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата на инвестицията. 7. Осигуряване на аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията. 8. Осигуряване достъп за извършване на проверка на място. 9. Съхранение на цялата документация и разходооправдателни документи в съответствие с чл. 132 от Регламент 2018/1046. 10. Събиране и въвеждане в ИСМ на данни по чл. 22, параграф 2, буква „г“ на Регламент (ЕС) 2021/241 за създаване на МВУ. 11. Информиране на СНД при промяна на действителния собственик на получателя на средства. Екипът за изпълнение на ПИИ е отговорен и за изпълнение на задължителните дейности по информация и публичност на инвестицията, както следва: 1. Посочване на произхода и осигуряване видимост на финансирането от Съюза, съгласно т. 8 от Условия за изпълнение на одобрените инвестиции в рамките на настоящата процедура. 2. Информиране на обществеността за получената подкрепа, като: - Включва на уебсайта на Община Сливен кратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Провежда откриващо и закриващо публично събитие за проекта. - По време на изпълнение на строително-монтажните дейности поставя информационна табела за оповестяване приноса на МВУ. - Поставя постоянна обяснителна табела (плака) в срок до една седмица след приключване на СМР дейностите. - Изпълнява всички други мерки, предвидени в Комуникационната стратегия на ПВУ. 22 906.80 0.00
Провеждане на обществени поръчки: В рамките на дейността ще бъдат проведени следните обществени поръчки: 1. Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) по въвеждане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда – блок 2, кв. Младост. Процедурата ще бъде възложена по реда на чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „а“ от ЗОП – Открита процедура. Прогнозна стойност: 1 075 230.20 лв. без ДДС 2. Избор на консултант за изготвяне на доклад за оценка за съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор по време на строителството на обект: "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда – блок 2, кв. Младост Процедурата ще бъде възложена по реда на чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП – Открита процедура. Прогнозна стойност: 32 508.72 лв. без ДДС 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).