Подбор, наемане, обучение на персонала в създадените услуги. Осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите. Дейността ще се изпълнява в 3 етапа.: Етап 1:Управлението на персонала включва цялостен процес на информиране,подбор,организация на дейността,мониторинг,оценка и обратна връзка за работа на всеки служител.Информирането на кандидатите за работа има за цел привличане на служители, които разбират потребностите на целевата група и целта на социалната услуга.Те трябва да познават същността и принципите на работа.Подборът на кандидатите ще се осъществи съобразно тяхната професионална квалификация, опит в социалната сфера и мотивация за работа.Ще бъдат разработени правила за подбор, които осигуряват избор на подходящи служители,предоставящи грижи за здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Подбора на персонала ще бъде съобразен с изискванията на българското трудово законодателство. Със заповед на Кмета на Община Търговище ще се сформира комисия от вътрешни/външни за кандидата експерти, която да извърши подбора на кандидатите. Същата ще разработи процедура за подбор на кандидатите, с ясни критерии за оценка, включващи степен на образование, опит в сферата на хуманитарните дейности, социална работа, работа по проекти. Тя ще включва подбор по документи и интервю за установяване на мотивацията и нагласите за работа, както и на степента на съответствие между притежаваните професионални компетенции и профила за съответната длъжност. Комисията ще провежда интервю с кандидатите. Съответния кандидат се оценява индивидуално от всеки член. Комисията изготвя списък на оценените кандидати с брой точки, според получената от формулярите средно аритметична индивидуална оценка, подредени по низходящ ред. Одобрените от Комисията за подбор на персонала лица сключват трудов договор с Кмета на община Търговище.
Етап 2: Членовете на наетия персонал ще преминат минимум 40 учебни часа въвеждащо обучение, което ще бъде разделено на два модула. Първият ще има за цел да запознае наетия персонал с целите на услугата,организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугата и основната документация, Етични стандарти в работата; Поверителност на личните данни и информация получена по време на изпълнение на служебните си задължения; Общи познания за необходимите грижи и умения; Обучение по безопасни и здравословни условия на труд; Антидискриминационни знания включващи зачитане на различията. Обучението ще е насочено към формиране на умения за разбиране на специфичните нужди при работа и подходи с лица с увреждания.Въвеждащото обучение ще предостави информация за основните нормативни документи,институции и партньорски организации, свързани с предоставяната услуга. Вторият модул ще бъде насочен конкретно към спецификата за предоставяне на социалната услуга. Тук темите ще бъдат насочени към спецификата на предоставяне на услугите в двата центъра. Ще бъдат използвани различни обучителни форми- лекционна, работа по групи, ролеви и интерактив. Предвиждаме да бъде проведено и обучение за оказване на първа долекарска помощ - предвид спецификатана целевата група считаме, че същото ще бъде изключително полезно в работата на персонала и ще им даде допълнителна увереност и спокойствие, че ще се справят с възложените задачи и отговорности.Обученията ще се организират и провеждат от външен изпълнител.
Етап 3: Предвиждаме провеждането и на две супервизии целта, на които ще бъде да създаде условия за взаимна подкрепа между членовете на персонала и координиране на съвместни действия,прилагане на екипните принципи и повишаване на компетентността. Супервизиите ще бъдат групови, екипни и при необходимост индивидуални.Лицата определени да извършат супервизията ще бъдат външни за персонала на Центровете, ще имат необходимата квалификация, клиничен и терапевтичен опит да познават специфичните параметри на услугите.
|
2 000.00
|
1 520.00
|
Създаване и предоставяне на услуги в Център за грижи за лица с психични разстройства и Център за грижи за възрастни хора в невъзможност за самообслужване.: Тежката психична болест се проявява с хр.увреди в самообслужването, соц.свързаност и трудосп-стта. Традиц. досегашен мед.модел на психиатр.обслужване в България, предлагащ институц. грижи и предимно медик. лечение е довел до соц. изолация и неспособ. на засегнатия да полага грижи за себе си. Хр.боледув. психиатр.пациент е поставен в условията на дискриминация и стигматизиране. Същото се отнася и за възр. хора в невъз. от самообслуж.. Те са изцяло зависими от грижите на своите близки и при липса на такива единств.т им избор е настаняване в спец.институция. Затова основна цел на настоящия проект е подобр. на к-вото на живот на хората с увр., чрез въвеждане на психично-здравни услуги, основани на спазването на правата на хората с увр., оценка на техните инд.нужди и осигур. правото им на избор. Предл. на програми и грижи, които да удовлетворят потребн. от ключовите области на живота на потребит. и да компенсират наличните дефицити в соц.функц-не и к-во на живот. Изграждането на ЦГ ще доведе до внедр. на съвременни терап.методи, които да се справят с псих.а болест и физ. увреждане, чрез комплексен подход. Фокусът на проекта е поставен върху предост. на нов вид соц. услуги, като се осъществява преход от лечение на пациентите с психични проблеми от ДПБ към лечение и инд. работа на потребители, чрез нововъв. услуги в общността. Същевр.разкриването на услуг. ще ограничи необ-стта от настаняване в спец. институции, предост. дългосрочни грижи за лица с невъзм. от самообслуж. Осн. дей-ти, включени в ЦГ ще целят задържане на състоянието на потр-те, възвръщане на забравени в хода на болестта и институц умения, както и придобиване при възможност на нови такива.Дей-те и програмите предлагани в ЦГ ще бъдат едновр. еднотипни и същев. съобразени с инд. потребности и възм.на потребит., ще бъдат ориентирани към усвояване на нови умения и техники за справяне в подкр.а среда като ще бъдат заложени в инд.те планове и ще имат за цел да компенсират или да елиминират функц.дефицити и бариери, създад. от уврежд-то и да възст. способността за нез.живот на потребителите.
Фин. разпределение на р-дите общо за дейността:
р-ди за тр. възнаграждения/гр. договори при необходимост/ и всички произлизащи от тях разходи -390 000 лв.; р-ди храна/кетърин -70 000 лв., р-ди ма м-ли и консумативи - 27700 лв.; разходи за гориво - 14 000 лв.; р-ди режийни и други законово регламентирани и необходими при предоставянето на социалната услуга в т.ч. и разходи за отопление на сградата /пелети/, телефон, телевизия, абонаментни такси – пожароизвествяне, асансьорно обслужване, разходи за ДДД и др -58 962,63 лв.;
От разходите за м-ли и к-ви 27 700 лв. ще закупим всичко необходимо за нормалното функциониране на центровете като прогнозното разпределение е следното:
- раб. облекло за наетия персонал - 2000 лв.
- спално бельо/комплекти, долен чаршаф, плик, калъфки - 3500 лв.,
- олекотени завивки 1000 лв.,
- хавлии и хавлиени кърпи за баня/халати - 2000 лв.,
- кухненско оборудване /чаши, чинии, прибори за хранене, съдове за приготвяне, сервиране и съхранение на храни и хранителни продукти и др./ - 4200 лв.
- санитарни и хигиенни материали и консумативи /кошчета за отпадъци, четки за зъби, прахове, пасти за зъби, сапуни, шампоани, дезинфектиращи, почистващи и миещи препарати и др./, закупуване на медикаменти за мед.шкаф, памперси и др. - 8000 лв.
- канцеларски м-ли и консумативи в т.ч. HDMI/USB кабел за свързване на телевизорите с лаптоп /за представяне на презентации, филми и др./, тонер касети, м-ли за трудотерапия - пъзели, строители, м-ли за рисуване, апликиране, лепила, бои, цветни хартии, картон, платове, прежди, дребни спортни уреди не попадащи в раздел материални активи като топки, муз. инструменти, градински инструменти (малки цветарски ) и др. м-ли необходими за качественото предоставяне на услугите. – 7000 лв
Заложените р-ди възнаграждения на персонала на услугите са планирани в съответствие с Методология за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020. |
560 662.63
|
488 133.65
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ ДЕЙНОСТ 2: Създаване и предоставяне на услуги в Център за грижи за лица с психични разстройства и Център за грижи за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. : С цел осигуряване на максимално качество на предоставяните услуги в центровете предвиждаме да закупим и следните материални активи: професионална хигиенна количка на колела 2 бр., ед. цена 325,96; метален шкаф за съхранение на медикаменти - 2 бр., ед. цена 466,33 лв; кухненски робот 3 в 1 - 1 бр., ед. цена 365,57; кафе машина - 2 бр.;караоке система - 1 бр., ед.цена 349,66 лв.; механичен апарат за измерване на кръвно - 1 бр., ед.цена - 38,40 лв. и автоматичен апарат за измерване на кръвно - 1 бр., ед. цена 125,83 лв. Общата стойност е 2 888,70 лв.
1. За поддържане на хигиена в Центровете за грижа са необходими помощни материали. Предвид и ситуацията провокирана от разпространението на коронавирусната инфекция, голямата площ на почистваните помощенеия, обстоятелството че Центровете са с два отделни входа и с цел ограничаване контактите между тях и създаване на благоприятни условия за работа предвиждаме закупуването на двете хигиенни колички.
2. Във връзка със спазване изискванията за съхранение на медикаменти и лекарствени средства е необходимо закупуването на два метални шкафа за съхранение на лекарства.
3. Предвид спецификата на целевата група и необходимостта от проследяване на здравословното им състояние сме предвидили закупуване на два апарата за измерване на кръвно налягане по един механичен и един автоматичен. Целта е максимално точно да бъдат остойностени индивидуалните показатели на потребителите.
4. За обезпечаване възможностите за реализиране на част от терапевтичните програми /музикотерапия и функционална трудотерапия, в частта за възможности за приготвяне на храна/ предвиждаме да закупим един кухненски робот и една караоке система.
5.Предвиждаме закупуване на две кафемаши за всеки Център по една. По този начин ще спазим изискването на чл. 140 (3) от КТ а именно: (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 107 от 2020 г.) Работодателят е длъжен да осигурява на работниците и служителите безплатна храна, ободряващи напитки и други облекчаващи условия за ефективно полагане на нощния труд. От друга страна ако потребител пожелае да консумира ободряваща напитка "кафе" ще има възможност да си направи сам или да му бъде направено.
По приключилия договор BG16RFOP001-5.002-0019-С01 "Алтернатива за живот" финансиран по ОПРР, операция „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания” BG16RFOP001-5.002 бе закупено следното оборудване и обзавеждане:Електрически и хидравличен пациентски лифтер,Комбиниран стол за баня и тоалет,Електрическо болнично легло, Механично болнично легло,Oртопедичен матрак,Пасивен антидекубитален дюшек,Антидекубитална възглавница за спане, Антидекубитална възглавница за гръб,Възглавница антиалергична,Телевизор /за дневна/,Телевизори / за спалните/ за Център за грижи за възрастни с невъзможност за самообслужване,Лаптоп /за персонала/,Многофункционално устройство - копир, принтер и скенер Пералня,Сушилня,Ютия,Дъска за гладене,Хладилник,Микровълнова фурна,Пасатор,Съдомиялна, Легло с ракла и чекмеджета
Еднолицев матрак,Фризер. Видно от изброеното е закупено базово обзавеждане и оборудване и не е налице дублиране материални активи. |
2 888.70
|
2 453.20
|
Разработване на вътрешни правила за дейността на услугите. Подготвителни дейности свързани с физическото преместване на потребителите от ДПБ.: За осигуряване старта и качественото предоставяне на социалната услуга, назначения експертен персонал ще се ангажира с подготовка на необходимата документация касаеща цялостната дейност на центровете. Ще бъдат разработени редица правила, процедури, методики, програми и други. Предвиждаме да бъде разработен План за развитие на услугата Център за грижи за лица с психични разстройства и Център за грижа за възрастни хора с невъзможност за самообслужване, базиран на Методика за Център за настаняване от семеен тип, Методика на социалните услуги за хора с психични разстройства, Методически насоки за работа на специализираните институции за социални услуги и социални услуги в общността по изпълнение на стандартите и критериите за здравни грижи и Методически насоки за работата на специализираните институции за социални услуги и социални услуги в общността по изпълнение на стандартите и критериите за хранене, както и част от задължителната документация за функционирането на услугата. Ще бъдат разработени и утвърдени следните правила и процедури: Правилник за вътрешния трудов ред, Етичен кодекс, Процедура за предотвратяване и ограничаване на неприемливо поведение в Центровете за грижа, Процедура за достъп до информация и запазване на нейната поверителност, Политика за защита от насилие и злоупотреби и процедура за регистриране при съмнение на осъществено насилие и/или злоупотреба над потребител, Процедура за посещение на външни лица, Процедура за поддържане на хигиена в Центровете за грижа, Процедура за уведомяване на компетентните органи и роднини при инцидент, засягащ живота и здравето на потребители и вътрешни правила и ред, по който се осъществява уведомяването и начина на действие при смърт , Процедура за подбор на потребители за Център за грижа за възрастни хора с невъзможност за самообслужване, Процедура за прекратяване на настаняването в Центрове за грижа, Правилник спешен шкаф, съхранение и предоставяне на лекарства на потребителите, Процедура за жалби и сигнали, Процедура за съхранение на лични вещи, Процедура за поддържане на хигиена в Центровете за грижа и др.
Приемането на потребители в Центъра за грижи за лица с психични разтройства ще зависи от изпълнението и насочването на лица след изготвена индивидуална оценка на потребностите, настанени в ДБП по Етап 1 на процедура BG05MP|O001-2.038 ""Нова дългосрочна грижа за възрастните хора и хората с увреждания". В тази връзка не можем да предвидим какъв би бил крайния срок за настаняване на потребители.
В дейността са заложени и допустимите съгласно УК р-ди до 2 000 лв. за общини, които ще предоставят ЦГЛПР, за които ще се налага физическо преместване на лицата от ДПБ. Разходите ще бъдат използвани за физическото преместване на потребителите от ДПБ.
Предвиждаме разработените правила и процедури, както и терапевтичните програми и курсове да бъдат утвърдени преди стартиране предоставянето на услугите. |
2 000.00
|
120.00
|