Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера: Целта на дейността е осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности, ресурсно обезпечаване, закупуване на компютърно оборудване за нуждите на административното тяло на клъстера.
С изпълнението й ще се изградят 2 офиса за целите на по-широкия географски обхват на дейността на клъстера - в гр. София и гр. Бургас.
В гр. София ще бъдат наети на трудови договора 6 експерта, а гр. Бургас - 1. Така ще се постигне по-добра комуникация и координация с всички фирми членове на клъстера, ще се спомогне за привличането на нови членове и за развитието на клъстера като цяло. Административното тяло ще бъде отговорно за цялостното управление на дейността на клъстера и ще докладва пред Общото събрание. Дейността му също така ще бъде ангажирана в предоставянето на услуги и на клиенти на клъстера и ще работи за постигане на неговите цели.
Етапите на изпълнение на дейността са:
1. Подбор на персонал - 1-ви месец от проекта
2. Период на заетост на персонала - от 1-ви до 18-ти месец на проекта
3. Наемане на работно помещение и осигуряване на режийни разходи - от 1-ви до 18-ти месец на проекта
4. Закупуване на компютърно оборудване - 1-ви месец от проекта
5. Закупуване на офис консумативи за обезпечаване дейността на клъстера - 1-ви месец от проекта
1. Осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности
1.1. в гр. София
- Изпълнителен директор 4-ч. трудов договор: 1300лв.х 18 месеца=23400лв.
- Ръководител направление координация 8-часов трудов договор: 2883,11лв.х 18 месеца=51896лв.
- Финансов експерт 4-ч. трудов договор: 1428,52лв.х 18 месеца=25713,36лв.
- Експерт по качеството 4-ч. трудов договор: 1584,58лв. х 18 месеца=28522,44лв.
- Технически сътрудник - 8-ч. трудов договор: 1529,50лв. х 18 месеца=27531лв.
1.2. В гр. Бургас
- Технически сътрудник в гр. Бургас - 8-ч. трудов договор: 1529,50лв. х 18 месеца=27531лв.
2. Ресурсно обезпечаване на клъстера:
2.1. В гр. София
1) Режийни разходи:
- Електричество - 18 м х 72лв.=1296лв.
- Телефон - 18 м х 268лв.=4824лв.
- Интернет - 18 м х 60лв.=1080лв
2) Офис консумативи:
- Тонер10бр. х 240,00 лв.=2400лв.
- Комплект: перфоратор, телбод, антителбод, тиксорезачка, ножица5бр.х20,00 лв.=100 лв.
- Органайзер за бюро5бр.х20,00лв.=100 лв.
- Хартиени кубчета със самозалепващи листчета20 бр. х 2,5 лв.=50 лв.
- Копирна хартия 150 бр. х 10,00 лв.=1500 лв.
- Папки с рингове (класьори) 50 бр. х 4,20 лв.=210 лв.
- Папки PVC 500 бр. х 0,35 лв.=175 лв.
- Найлонови папки (тип джоб) 100 бр. х 5,00 лв.=500 лв.
- Химикалки 100 бр. х 1,00 лв.=100 лв.
- Кламери 50 бр. х 1,00 лв.=50 лв.
- Телчета за телбод 50 бр. х 0,80 лв.=40 лв.
- Пощенски пликове големи 40 бр. х 4,00 лв.=160 лв.
- Пощенски пликове 50 бр. х 0,30 лв.=15 лв.
... |
266 465.80
|
238 078.69
|
Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Целта на дейността е да подпомогне развитието на клъстера и привличането на нови членове.
Дейността се състои в изпълнението на две поддейности:
1) Организиране на 3 семинара за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги, разширяване и развитие на дейността на клъстера, привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера и създаване на мрежи между членовете на клъстера
Предвижда се да бъдат проведени 3 еднодневни семинари в гр. София, гр. Бургас и гр. Плевен с оглед информиране и обхващне на по-широка общественост - лица и организации от Югозападен, Югоизточен и Северен централен район. На семинарите ще участват членовете на административното тяло на клъстера, както и членовете на клъстера. На тях ще бъде осигурено както на представянето на дейността/услугите на клъстера, така и на фирмите, институциите и организациите, които той представлява. Също така ще бъдат осъществени работни контакти с организации - потенциални клиенти и нови членове на клъстера, както и с оглед осъществяване на сътрудничества с тях.
2) Организиране и участие в специализирани обучения в страна и чужбина за повишаване на капацитета на клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация
Предвижда се провеждането на едно 3-дневно обучение в България и едно 4-дневно обучение в Италия, поради традициите на страната в областта на текстилната индустрия.
Темите на обученията ще бъдат свързни с развитието на клъстерите и текстилната индустрия, вкл. технологиите и иновациите, инфраструктурата, инвестициите, регионални инициативи и др., сходни с направленията на клъстерните дейности.
На обучението в Италия ще бъдат организирани отделни модули - обучение, уъркшопи и посещения на място. Целта е освен провеждането на обучение, да бъде извършена и обмяна на опит и добри практики в областта на клъстерите и текстилната индустрия, както и да бъдат оранизирани уъркшопи за провеждане на срещи с други клъстерни организации и провеждане на отворени делови срещи за представяне на членовете на клъстера на други организации, и накрая посещение в Милано за обмяна на опит и добри практики на място.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Избор на външен изпълнител - от 2-ри до 3-ти месец на проекта
2. Сключване на договор - 4-ти месец
3. Изпълнение на дейността - от 4-ти до 15-ти месец |
106 120.89
|
98 343.07
|
Насърчаване на клъстерния маркетинг: Целта на дейността е да насърчи маркетинга на клъстера.
Предвижда се изпълнението на следните поддейности:
1) Разработване на стратегия за интернационализация на клъстера
Стратегията има за цел да спомогне на клъстера и неговите членове за развитие на дейността им на международно ниво. Тя ще очертае визията, основните приоритети, цели, мерки и задачи за популяризиране, коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация на клъстера за повишаване на конкурентоспособността му и бизнес развитието на неговите членове
2) Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, вкл. изследвания и информация за таргeтираните пазари;
Консултантските услуги ще бъдат извършени слез изготвяне на Стратегията за интернационализация и ще се състоят в проучване и анализ на таргетираните пазари и изследване на основните моменти за стъпването на тези пазари от страна на клъстера и неговите членове, на основата на което ще бъде . В резултат, освен проучването и анализа на таргетираните пазари, ще бъде подготвено и практическо ръководство за стъпването на тях.
3) Популяризиране на името (марката) на клъстера и на неговите продукти/услуги, чрез изготвяне и отпечатване на информационни материали и изграждане на собствена интернет страница
Популяризирането цели утвърждаване на името и ролята на клъстера, както и мястото му в текстилната индустрия на България. Предвижда се да бъдат изготвени информационни материали - брошура и листовка на български и английски език, които да бъдат разпростанявани на срещи, семинари, панаири и друти събития, както и да бъде изготвен интернет страница на клъстера на българсски и английски език, която да включва информация за клъстера, неговите членове и проекта.
4) Участие на клъстера в международни изложения и панаири
Предвижда се участие на клъстера в международно изложение с тематична насоченост мода и стил. На него ще бъде представена дейността клъстера и неговите членове, както и готови продукти.
В зависимост от периода на провеждане и периода на изпълнение на проекта, ще бъде осигурено участие в едно от следните изложения:
Изложение в Дюселдорф - CPD DUSSELDORF SUMMER
Изложение Във Франкфурт - THE LEADING INTERNATIONAL TRADE FAIR FOR PROCESSING TEXTILE AND FLEXIBLE MATERIALS
Изложение в Берлин - PANORAMA BERLIN
Изложение в Рига, Латвия - BALTIC FASHION AND TEXTILE.
Ще бъде осигурен наем на щанд и транспорт на експонати, както и командировъчни на пътуващите.
6) Осигуряване на Експерт създаване на сътрудничества и интернационализация;
Експертът ще бъде назначен с цел да управлява, организира и координира отношенията и сътрудничеството с чуждестранни фирми и организации. Ще осъществява контакти с цел обмен на информация и разработване на решения по реализацията на съвместни задачи, консултации, проучвания, съгласувания.
Основните задължения на Експерта ще бъдат:
1. Да планира и организира международната дейност на клъстера.
3. Да организира работни срещи на клъстера и членове на клъстера с техни колеги от чужбина и участва активно в тези срещи.
4. Обезпечава пълноценното участие на клъстера и членовете му в международни мероприятия.
5. Оказва всестранно съдействие на клъстера и членовете за установяване на преки контакти с чуждестранни фирми и организации
8. Придружава чуждестранни делегации при посещението им в България по покана на клъстера и др.
Етапи на изпълнение:
1. Подбор и избор на външен изпълнител - от 1-ви до 3-ти месец на проекта
2. Сключване на договор - 1-ви до 4-ти месец
3. Изпълнение на дейността - от 1-ти до 18-ти месец |
112 483.19
|
102 776.31
|
Публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е изпълнение на дейностите по публичност и визуализация на проекта.
Дейността ще бъде изпълнена с оглед спазване на изискванията за осигуряване на визуализация и публичност към бенефициенти по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020г. и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020г.
Материалите ще бъдат изготвени в началото на проекта, а разпространението им ще продължи през целия период на изпълнението му.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Избор на външен изпълнител - 1-ви месец от проекта
2. Сключване на договор и изпълнение на услугата - 1-ви месец от проекта
3. Дейности по разпространение на информационните материали (от 1-ви до 18-ти месец) |
2 000.00
|
1 960.80
|