Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

Project "Establishment of center for provision of hourly integrated social services in Municipality of Veliki Preslav" completely overlaps with the objectives of program "Independent Living", which focus on improving the quality of life and access to services for social inclusion in response to the complex needs including and health of people with disabilities and people over 65 unable to self in order to overcome the consequences of social exclusion and poverty.
On the one hand, the project will address the need to provide assistance to people over 65 with a limited service in connection with their failure to organize independently their lifestyle and daily activities, and lack of social contacts, and on the other - it will help the municipality as provide employment to unemployed people of working age.
By means of this project a specialized center for hourly providing of integrated social services will be created in the municipality of Veliki Preslav and to this end  a renovation of the room where the center is located will be made. When the rules for the center's operation are made the individuals will be employed - social workers who will deliver integrated services. In order to be qualified and competent the social workers will be trained at the beginning of the project and in the process of its implementation. Individuals who benefit from the center's services will be cared for according to individual plan for providing integrated service, according to the analysis of their needs, and for this purpose at the beginning of the project and in the middle of it, considering the inclusion of new users, an evaluation of the necessitous' needs will be made.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, счетоводител с доказан експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за управление на услуги в домашна среда в състав от социални работници за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори. - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. - Провеждане на екипни срещи. - Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител за подготовка на тръжни документации за разходване предвите по бюджет средства - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. - Отчитане на проекта и постигнатите ресултати - Участие в информационните дейности. - Набюдение и контрол върху сключените с изпълнителите на обществените поръчки договори. - Съобразяване проектното изпълнение с графика; Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. 29 024.28 21 122.08
Изготвяне на текуща и последваща оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. С оглед приключването на програмата "Нови алтернативи", ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема "Нови алтернативи". 7 920.00 7 920.00
Извършване на текущ ремонт за създаване на център за интегрирана социална услуга: Подкрепа към дейността на Център за почасово предоставяне на услуги се осигурява с цел подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Центърът ще се състои от две помещения. Обосновка: Предвид вида на услугата, която ще се предоставя и факта, че ще се работи пряко с хора, в т.ч. предоставяне на професионална психологическа подкрепа, необходимо е помещението в рамките на малък текущ ремонт да се приведе в адекватен за целите на проекта вид. 13 771.21 11 557.08
Разработване на Правила за дейността на центъра за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: За функционирането на центъра е необходимо да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Разработената методология ще създаде механизма за функциониране за подбор на потребителите, съобразявзаване на оценката на потребностите, начина за изготвяне на индивидуални профили на потребителите и матрица за проследяване предоставяне на съответните услуги. Другото, което този документ ще изяснява е менахизма и критериите за подбор на специалистите, които ще предоставят интегрираните услуги, както и механизмите за съчетаване на вече предоставени услуги с предстоящи, според индивидуалните потребности. 4 680.00 4 560.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на лицата в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подбор и назначаване на екип за предоставяне на услугите: В рамките на тази дейност и съгласно разработените правила през третия месец ще се изготви подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица. По предварителна статистическа информация от населените места в рамките на Община Велики Преслав ще се наложи ангажирането на 62 души за предоставяне на почасовите услуги. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, съгласно разработените правила за дейността на центъра. Ще се изготвят и подпишат договори с 62 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в домашна среда. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. Предоставянето на услугата ще започне от 4тия месец, след подбора и обучението. В обособения център ще се назначат двама социални работници и една медицинска сестра на по половин работен ден, които ще подпомагат цялостния процес на предоставяне на интегрираната услуга. 433 128.00 436 520.77
Обучение на екипа за предоставяне на интегрирана услуга: Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. 3 264.00 2 440.00
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог. 3 888.00 2 304.00
Информация и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • 2 пресконференции • 50 преспакета • 500 брошури • 70 плаката • 1 информационна табела • 2 публикации в печатните медии • Периодично публикуване на информация в сайта на Община Велики Преслав (ще се изпълнява от първия проектен месец) 2 724.00 2 304.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).