Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

This project proposal continues the process of deinstitutionalization of the care for children with disabilities and guarantees the right of every child to access quality care and community service according to his or her individual needs. The project proposal is in pursuance of the measures for building the necessary infrastructure, as set out in the updated Action Plan for the implementation of the National Strategy "Vision for deinstitutionalization of children in the Republic of Bulgaria" and according to the Card of community support services and family environment. The project proposal provides for the construction of a day center for children with disabilities and their families on the territory of the town of Troyan and includes construction, supply of necessary furniture and equipment. The target group for the day center is children aged 3 to 18 and their families. A technical design has been approved, providing construction and issued building permit. The project site is located in a municipal property called "For social and social activities" in the city of Troyan, "34 Troyanski polk" Str. 42. The project proposal is coordinated with the Ministry of Labor and Social Policy with a letter with outgoing No 1808/27.07.2017 and provides for the provision of basic and auxiliary (service) rooms - groups for individual and group work, psychosensory and rehabilitation halls, specialist room and room staff, feeding room with spill, place For personal belongings and changing of consumers, sanitary facilities, boiler room, veranda with places for recreation and group work. There is a courtyard with a sensory garden, an outdoor play facility for children with disabilities, gazebo, sandstone, green areas and landscaping. The implementation of the current project proposal includes the necessary equipment and equipment to ensure the activity of the newly built social infrastructure, which will ensure a safe and secure environment for the children with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление : Дейностите за организация и управление на проекта имат за цел установяване на система за добро управление на проекта, обезпечаване ефективното му изпълнение и постигане на заложените цели. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът на проекта, който включва: Ръководител – Организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта; Наблюдава, контролира и координира изпълнението на договорите, сключени в изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ; Организира техническото и финансово отчитане на проекта; Координира работа на екипа и др. Координатор методическа и административна дейност – координира дейностите по проекта: Участва заедно с екипа от ключовите експерти при провеждането на всички работни срещи във връзка с изпълнението на проекта; Организира логистично провеждането на срещите; Съдейства на Ръководителя за възлагането и изпълнението на отделните задачи и етапи; Оказва методическа помощ за изпълнението на заложените дейности по Проекта. Координатор правна и техническа помощ - координира дейностите по провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори с изпълнители, техническо обезпечаване дейностите по сключени договори и дейностите по проекта. Счетоводител на проекта – Документира изпълнението на финансовата част по проекта, в съответствие с изискванията на националните и международните счетоводни стандарти; Осчетоводява всички документи свързани с изпълнението на проекта; Счетоводно отчитане дейностите на проекта. Експертизата на екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на планираните дейности. Заложени са изисквания по отношение квалификацията и опита на членовете. В рамките дейността ще се организират и провеждат срещи на екипа за управление, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности. Задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни и финален технически и финансови отчети. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Средствата, необходими за изпълнение на дейността са посочени в бюджетен ред I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, 3. Разходи за организация и управление по единна ставка, 3.1. Разходи за организация и управление. 6 967.00 6 444.82
Провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността ще се реализира по реда на Закона за обществените поръчки, в съответствие с принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция и равнопоставеност, недопускане на дискриминация. Дейността предвижда провеждането на различните видове процедури за възлагане, съгласно Закона за обществените поръчки (ЗОП) и съответните нормативни актове по прилагането му. Във връзка с подготовката за изпълнение дейностите по проекта, Община Троян ще възложи на външни изпълнители осъществяването на следните дейности по проекта: - Информация и публичност по проект "Изграждане на Дневен център за деца с увреждания и техните семейства в град Троян"; - Строителство на обект "Изграждане на Дневен център за деца с увреждания и техните семейства в град Троян"; - Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за обект "Изграждане на Дневен център за деца с увреждания и техните семейства в град Троян". 0.00 0.00
Осигуряване на информация и комуникация по проекта: За изпълнението на дейността за осигуряване на информация и комуникация по проекта ще се спазват Общите условия към финансирани по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. (Приложение 3 към условията за кандидатстване). Чрез дейността ще се информира обществеността и заинтересованите страни за дейностите на проекта и получената подкрепа от ЕС, както и резултатите от реализацията му. Ще бъдат използвани и други източници за разпространение на информация: официалния уеб сайт на Община Троян, информационното табло пред сградата на общината, печатни издания на територията на общината. В началото на стартиране на проекта се предвижда пресконференция по повод стартирането на проекта, на която ще бъдат поканени медии. Ръководството на Община Троян и на екипа по проекта ще представи необходимостта от изпълнението му, целите и задачите, очаквани ефекти от реализацията , както и финансовия принос на ЕС за това. Задачата на пресконференция по проекта е да информира обществото за предстоящия проект, както и да създаде положителна нагласа в обществото за изграждането на новата социална инфраструктура. Обществеността ще бъде осведомена за реализацията на проекта, чрез поместена на официалния уеб сайт на Община Троян (www.troyan.bg) информация, представяща проекта, предвидените дейности, цели, резултати, включително и финансовата подкрепа от ЕС. Ще поставени 2 плаката със същата информация за проекта ( формат А3), 1 в информационното табло на Община Троян и 1 на място в новоизграждащата се социална инфраструктура. В рамките на Проекта се предвиждат 2 публикации в местен вестник – 1 бр. за старта на проекта и 1 бр. за напредъка. Ще бъде монтирана 1 бр. обяснителна табела на проекта, който се реализира на мястото, в което ще се изгражда инфраструктурата. След приключването на строителството ще бъде монтирана и 1 бр. указателна табела с надпис от фолио за вида на изградения обект, като ще посочи приноса на Европейския съюз за изграждане на обекта. С цел популяризиране на проекта в публичното пространство и информиране на заинтересованите страни ще бъдат разпространени 150 бр. листовки, който ще бъдат раздавани на и родители на деца с увреждания, като потенциални потребители на социалната услуга дневен център. Ще бъдат изработени 200 информационни стикера за залепване на повърхността на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане. Дейността предвижда и изработка на 150 бр. химикалки, които ще съдържат основните елементи, указани за промоционални материали, съгласно Наръчника. На всички изработени информационни материали по Проекта ще са поставени всички задължителни елементи, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. В края на проекта ще се организира заключителна конференция с цел представяне на постигнатите резултати и очертаване на бъдещите мерки за изграждане на устойчивост на изградената социална инфраструктура, обобщаваща реализираните дейности и постигнатите резултати по проекта. На конференция ще присъстват ръководството на Община Троян, екипа на проекта. Ще бъдат поканени медии, изпълнителите по сключени договори, представители на териториалните структури на АСП, заинтересовани страни на местно ниво, обществеността, родители на деца с увреждания. Дейностите за информиране и публичност ще се извършват, съгласно план-графика на дейностите и при спазване изискванията за визуална идентификация. Средствата, необходими за изпълнение на дейността са описани в бюджетен ред III. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, 16. Разходи за публичност и визуализация, 16.1 Разходи за осигуряване на информация и комуникация. 1 000.00 1 199.40
Изграждане на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства в град Троян: Дейността включва строителство на обект "Изграждане на Дневен център за деца с увреждания и техните семейства в град Троян" - изпълнение на строителство, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателното приемане на обекта на строителството от Възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждане в експлоатация. Съгласно изпълнен договор за проектиране, Община Троян има одобрен инвестиционен проект № 50/16.05.2017 г. за изграждане на Дневен център за деца с увреждания и техните семейства в град Троян, съгласуван с МТСП с писмо с изх. № 08-1808/27.07.2017 г. Проектираният обект попада в имот общинска собственост с идентификатор 73198.512.137, кв.57, УПИ VII „За обществени и социални дейности“, град Троян, ул. “34 Троянски полк“ № 42. Налично е разрешение за строеж № № 48/25.05.2017 г., издадено от главния архитект на Община Троян. Одобреният инвестиционен проект е неразделна част от разрешението за строеж по следните проектни части: Архитектура, Конструкции, Електро, ВиК, ОВК, ЕЕ, ПБ и ВП. Разрешеният строеж се квалифицира от пета категория. Налична е пълна проектна документация във всички части: Архитектура, Конструктивна, ПБЗ, ВиК инсталации, Електроинсталации, ОВК инсталации, ПБ, Вертикална планировка, Топлотехническа ефективност, Благоустрояване на двора + специфични съоръжения, Оборудване, Подробни количествени сметки, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. Към всяка от проектните части има представена обяснителна записка, работни чертежи и детайли, както и проектно-сметна документация. Изготвеният инвестиционен проект е в съответствие с изискванията на заданието за проектиране с оглед създаване на необходимите условия за извършване на дейности, свързани с ежедневието и потребностите на потребителите, в т.ч. условия за свободно и лесно придвижване и маневриране с инвалидна количка. Съобразено е с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, както и с композиционните и функционални изисквания, съгласно Приложение Н от Насоките за кандидатстване. Застроената площ в размер на 384 кв.м. и предвижда осигуряването на следните помещения и зали: за рехабилитация, за индивидуална работа, за групова работа - 2 бр., психо сензорна, кабинет управител, логопед/психолог, стая персонал, гардеробно за потребителите, разливочно с трапезария, 2 бр. санитарни помещения за потребителите и 1 бр. за персонала, котелно, веранда с места за отдих и групова работа. Предвидено е дворно пространство със сензорна градина, съоръжение за игра на открито за деца с увреждания, беседка, пясъчник, зелени площи и озеленяване. Всички помещения са разположени на първи етаж, което заедно с изградената рампа за инвалидни колички ще улеснява достъпа на ползващите услугата. Средствата, необходими за изпълнение на дейността са описани в бюджетен ред II. РАЗХОДИ ЗА СМР, 3. Разходи за СМР сгради, 3.1. Разходи за СМР. 297 373.46 340 261.44
Доставка на обзавеждане и оборудване за изградената социална инфраструктура : Дейността включва доставка на обзавеждане и оборудване за изградената социална инфраструктура. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури подходящи условия за предоставяне на социалната услуга в общността - дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. При изготвянето на спецификация за необходимото обзавеждане и оборудване са съобразени с функционалните изисквания, съгласно Приложение Н от Насоките за кандидатстване и съгласувано с Министерство на труда и социалната политика с изх. № 08-1808/27.07.2017 г. Предвиденото обзавеждане и оборудване гарантира безопасна и сигурна среда за деца с увреждания. Същото е съобразено с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Спазени са изискванията по отношение на достъпна среда, както и елементите на обзавеждането. Спецификата на обзавеждането и оборудването е съобразено с изискванията и на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца. Обстановката в местата за хранене е съобразена с броя, възрастта и потребностите на потребителите, като същевременно насърчава развиването на умения за самостоятелност. Чрез дейността се осигурява достъпна архитектурна среда, подкрепа, помощ, специална мебелировка и оборудване. В залата за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика и психосензорната зала e предвидено доставка на необходимото оборудване, съгласно функционалните изисквания към Насоките за кандидатстване и необходими за прилагането на рехабилитационните и психо моторни дейности. Чрез специализираното оборудване в кабинетите ще се създадат условия за извършване на дейности по превенция, рехабилитация и възстановяване на децата с физически нарушения и двигателни затруднения. В кабинета на психолог/логопед е предвидено освен необходимо обзавеждане за работното място за специалистите и маса, огледало и два стола за работа на логопеда. Предвидени са дидактични материали за работа в групите и за специализираните кабинети. Предвидената мебелировка и нейното разположение ще осигури необходимото място за съхранение на вещите и пособията за работа, комфорт и лесно преминаване и ползване от потребителите със затруднена мобилност. В залите за групова работа е предвидено необходимото обзавеждане и оборудване, така че да осигури едновременно място и възможност за почивка, за групова работа и дневен престой. Предвидено е доставка на легла тип "шкаф" за осигуряване на условия за спане. Според индивидуалните потребности на потребители при необходимост след стартиране на социалната услуга, същата ще бъде обезпечена с допълнителни мебели за спане и почивка. В кабинетите и стаята на персонала е предвидено необходимото обзавеждане за осъществяване на работния процес и съхранение на необходимата документация, шкафове за преобличане, място за почивка. В залата за индивидуална работа е предвидено необходимото обзавеждане за работа на специалиста и за работа с потребителя. За обезпечаване работата на специалистите е предвидено за закупуване на компютърни конфигурации и мултифункционални устройства. Предвидено е регулиране на осветеността на помещенията чрез закупуване на щори за прозорците. Средствата, необходими за изпълнение на дейността са описани в IV. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ, т. 19. Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане, т. 19.1. Разходи за закупуване на обзавеждане и оборудване. 49 976.54 43 624.11

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).