Организация и управление на проекта.: Организацията и управлението на проекта и дейностите ще се осъществява от екип в състав:
- Ръководител проект и Координатор проект, с общи основни задачи:
* Непрекъснат вътрешен контрол на дейностите по проекта и отстраняване на възникнали проблеми по време на изпълнението.
* Осъществяване на добра и постоянна комуникация между бенефициента и ДО, УО, МЗ.
* Прозрачност при взимането на решения и тяхното прилагане.
* Коректно финансовото и техническо отчитане.
* Създаване на модел за добри практики.
Контролът по изпълнението на проекта ще се осъществяват от Ръководителя, според описаните му задължения в секция „9. ЕКИП“ от формуляра за кандидатстване.
Координаторът от своя страна, според описаните му координационни задължения в секция „9. ЕКИП“ от формуляра за кандидатстване.
Воденето и изготвянето на техническата и финансовата документация по проекта ще са обект на възлагане на външна фирма по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. - с прогнозна стойност 2920,80 лв. - избор без провеждане на процедура - събиране на оферти, като избраният изпълнител следва да:
- Изготвя и архивира протоколи от проведени оперативни срещи на екипа.
В тях следва да се отразяват: всички обсъждани въпроси; взетите решения; евентуалните пречки и проблеми, които възникват в процеса на изпълнение; всички проверки на място и срещи от страна на ДО, УО, МЗ, както и всички препоръки и насоки дадени от тях. Следва да поддържа и „Книга за мнения и препоръки” достъпна за всички лица от целевата група, както и задължителен архив по проекта. Когато е необходимо разработва въпросници, анкетни карти и др., като следи за попълването им и анализира резултатите от тях. Изготвя месечни справки, както и всички технически доклади за отчет на проекта пред МЗ и УО;
- Изготвя цялата необходима документацията за провеждане на всички процедури за избор на изпълнители по реда на ПМС 118/20.05.2014 г.
- Осчетоводява проекта, като води подробен финансов отчет на изразходваните по проекта средства и следи аналитично движението им. За всяка извършена услуга да изисква разходно-оправдателен документ, приемно-предавателен протокол и/или договор, а при извършена доставка на оборудване и гаранционна карта. Своевременно изготвя всички финансови отчети и доклад по проекта, както и искания за плащане към МЗ и УО;
|
12 070.00
|
7 770.00
|
Осигуряване на организиран транспорт: Предвид икономическата криза и ръстът на бедност в страната много хора са изправени пред невъзможност да осигурят за собствена сметка транспорт от и до фирмата. В редица случаи тези хора са принудени да напускат работното място. За да насърчи работната мобилност, дългосрочната заетост и да подпомогне работодатели, чиито работници се намират далеч от работното място, настоящата процедура ,,ДБУТ'' на ОП ,,РЧР'' финансира подобен тип разход на работодателите. ,,ПЕТРОЛ КОМЕРС'' ЕООД желае да предостави подобна възможност за свойте служители, като осигури организиран транспорт от и до работното място, чрез възлагане на външна фирма. Броят на лицата, които ще се ползват от услугата - 1 бр. С посочената дейност значително ще се подобрят условията на труд, ще се обезпечи работната мобилност и дългосрочна заетост за всички служители в ,,ПЕТРОЛ КОМЕРС''. Дейността е предвидена за срок от 12 месеца.
Основна цел на планираната дейност е да насърчи географската мобилност на работната сила, за да бъде осигурен по-лесен достъп до работното място на лицата, с което се цели и повишаване нивата на устойчива заетост. Това ще се постигне, чрез осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за заетите лица в "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД, които имат местоживеене, отдалечено от местоработата им.Маршрутът ще се изпълнява два пъти дневно сутрин от 07:00 часа и вечер след 18:00 часа, при 5 дневна работна седмица,средно 21 дни в месеца
Тъй като определените разходи за дейността се изчисляват на база изминати километри за превозно средство, при евентуално назначаване на нови служители с местоживеене извън Пловдив същите биха имали възможността да се възползват от организирания транспорт, като това няма да промени одобрения бюджет.
Производствената база на "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД е с местонахождение промишлената зона, район Северен, гр. Пловдив, ул. ,,Полет'' 76 (извън утвърдената схема за градски транспорт на община Пловдив). Местоживеенето на работещото лице е отдалечено от работното им място на 39 км. от регистрацията им по настоящ адрес. Поради тази причина се налага осигуряване на организиран транспорт до и от работното място. Същият ще се извърши по следната транспортна схема:
1. Маршрут: "до работното място" (сутрин) - общо 78 километра:
- Начална точка: производствена база на "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД;
- гр. Пловдив(ул. ,,Полет'' 76), с. Иван Вазово - 39 км.;
- с. Иван Вазово - гр. Пловдив - 39 км.;
Маршрут 2 (вечер) - общо 78 км
гр. Пловдив(ул. ,,Полет'' 76), с. Иван Вазово - 39 км.;
- с. Иван Вазово - гр. Пловдив - 39 км.;
Общо изминати километри на ден: 156 км
|
19 656.00
|
19 656.00
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: На база Програмата за минимизиране на риска на фирмата, прикачена в т. 12 от формуляра в ИСУН, с цел подобряване условията на труд и премахване на съществуващите опасности и рискове, описани по-долу в настоящата дейност, се прогнозираха следните разходи, в съответствие с принципа на добро финансово управление, както следва:
Монтиране на 6 бр. колонни климатици = 12 000 лв.
На база на изказани и предложени препоръки от Службата по трудова медицина на дружеството, които периодично извършват наблюдение и оценка на здравното състояние и във връзка с условията на труд на работещите в "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД, се предвижда закупуването на 5 бр. климатици - 1 бр. във офисното помещение и 4 бр. в основното работно помещение на склада, 1 бр. в помещението за отдих. Тази дейност произхожда и от факта, че фирмата си е поставила за цел да осигури равномерни температури и благоприятна работна среда през ежегодно. Тази необходимост се поражда и от факта, че към момента в тези помещения няма климатици. По този начин, "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД ще подобри работните условия във фимрата и микроклимата на работните помещения, като цяло.
Монтиране на незапалими термозавеси запазващи температурата на помещенията и осигуряващи изолация от въздействия на външната среда. Ефективен метод да се намали загубата на топлина или да се задържи хладен въздух в помещения, където е необходим контрол на околната среда. Помещенията на фирмата са именно такива. Поради наличието на лесно запалими течности, масла и изпаренията и парите от тях (възпламенимост от 35 до 100 градуса Целзий) подбни незапалими термозавеси ще повишат степентта на сигурността. От друга страна ще се подобрят условията на труд, като се осигури благоприятна микроклиматична среда, която ще повиши усещането за комфорт и при ниски и при високи температури на външната среда. Необходими са закупуването на 2 броя термозавеси (450 лв/бр.) с размер 200х2, плюс 4 броя , големи завеси с размер 400х4 (2000 лв./бр). Общо стойност = 8900 лв
Осигуряване на специализирани пожарогасители за гасене на пожари предизвикани от пожари на силно възпламеними течности и масла - 10 бр. = 1000 лева
Понастоящем пожарогасителите във фирмата са от т.нар. тип Клас ,,А''. С цел осигуряването на по-безопасни условия на труд и по-комплексна защита е необходимо подмяната на съществуващите пожарогасители с такива от клас ,,В'' касаещи пожари предизвикани от запалими течности. Наличието на точно такива течности и постояният контакт на служителите с тях, обуславя и необходимостта от използването и внедряването на такъв тип пожарогасители предназначени за борба с пожари пламнали от запалителни течности. С подмяната на пожарогасителите, ,,ПЕТРОЛ КОМЕРС'' ЕООД ще осигури още по-висока степен на безопасност за свойте служители при екстремни ситуации свързани с пожари на работното място.
Мобилни поликарбонатни/полистерилни паравани с размери 2,50 х 2 м./8 бройки. Единична цена - 50 лв./бр. = 400 лв. Мобилните паравани отделят помещенията където се разфасоват маслата и спомагат за по-правилното им съхранение. По този начин се осигуряват по-добри условия на труд и по-голяма безопасност отделяйки всяка зона, където се работи с един тип химикали и течности от места с друг тип химикали и масла.
Дървени, импрегнирани рампи с размер 2,50 х 2 м. - 15 бр. х 50 лв = 750 лв. Ще послужат за отделянето на Модулното съоръжение за почивка и отдих от местото където са разположени бензиновите колонки. Чрез тях ще се повиши и степеннта на безопасност, както за служителите, така и за материалната база на предприятието.
Ергономични столове за офис помещението - 3бр = 900 лева. С това средство ще подобрим условията на труд за служителите прекарващи дълги часове пред работните монитори на компютрите си. Понастоящем се използват стандартни офис столове при които след продължителна работа и престой се чувства физически дискомфорт и умора. Със закупуването на ергономични столове ще се подобрят условията на труд за служителите от офис-помещението. |
23 950.00
|
7 990.65
|
Обезопасяване на работния процес в "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД, посредством придобиването на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.: На база Програма за минимизиране на риска на предприятието, прикачена като файл в т. 12 от настоящото проектно предложение, с цел подобряване условията на труд и премахване на съществуващите опасности и рискове, описани по-долу в настоящата дейност, се прогнозираха следните разходи за СМР в собствените помещения на фирмата, както следва:
За всички служителите работещи в основното работно помещение:
С цел поддържането на еднакви температурни условия през всичките сезони и минимизиране на температурните амплитуди в помещението при променливи външни метеорологични условия е необходимо подмяна дограма и прозорци - 40 кв. м ( с включен монтаж) = 5 500 лв
Настоящата дограма и прозорци са амортизирани и компроментирани на места, което често води до рязък спад на температурата вътре в основното работно помещение през зимните месеци. Това води до дискомфорт и чести здравословни неразположения сред служителите. С посоченото обурудване ще се подобри микроклимата в сградата и работните условия във фирмата.
Вграждане на фрикционна настилка - 200 кв. м.(с включен монтаж) =6100 лв
Възпламеняващата способност на електростатичните разряди и фрикционни искри при множество технологични операции в едно предприятие са едни от най-големите опасности за възникването на пожар и експлозии в помещения с потенциално експлозивна атмосфера. На тези условия отговарят работните помещения и дейността на ,,Петрол Комерс’’ ЕООД, занимаваща се с петролни продукти, масла и деривати от групата на леките алканови, алкенови, циклоаковани, аренови въглеговодори и техните производни. Тяхната възпламенимост е различна и варира от 35 до 100 градуса по Целзии. Електростатичните искрови разряди, които могат да възникнат при редица обстоятелства предизвикват възпламеняване на горимите паро-въздушни смеси, посредством разсеяната енергия на разряда. С цел подобряване на безопасността на работното място на служителите на фирмата е необходимо наличието на антистатични и искронеобразуващи настилки. Наличието на стара каучукова настилка в момента не води до значително понижаване на риска от запалвания или повишаване на абсорбацията на разлятите петролни продукти, масла и други подобни смеси. Именно разливите са основна причина за падания/подхлъзвания и нараняване на работещите във фирмата.
Пожароизвестителна система = 2500 лева
На работното място, в което опасността от пожари е голяма и съществува наличие на силно запалими течности и смеси, системите за безопасност следва да бъдат главен приоритет. ,,ПЕТРОЛ КОМЕРС' ЕООД' не прави изключение от това правило, като обръща сериозно внимание на необходимостта от по-често и периодично актуализиране на съществуващите системи за безопасност във фирмата. Сегашната пожароизвестителна система няма необходимата сензитивност, бързина и акуратност. За целта и с оглед подобряване условията на безопасност е необходимо подмяната и с нова по-модерна пожароизвестителна система с по-сериозни ранно известителни функции. Това ще доведе до минимизиране риска от разрастване на инциденти възникнали след възпламеняване, посредством по-бързо и по-добро ранно известяване. |
14 100.00
|
1 000.00
|
Oсигуряване на социални придобивки за работещите.: "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД не разполага със собствени помещения, обособени като кухня и стая за отдих/почивка, в предприятието. Но тъй като към момента фирмата е съсредоточила вниманието си осново за изграждане на бази и помещения осигуряващи достатъчно пространство за работната дейност и служебни функции, разглежданите като социални придобивки в настоящата дейност, не са били приоритетни от гледна точка на закупуване на оборудване и активи. В тази връзка, с цел осигуряване за работниците и служителите на социални придобивки, описани по-долу в настоящата дейност, се извърши проучване на пазара и при спазване на чл. 2, т. 9 от ПМС № 119, се формираха прогнозни разходи, в съответствие с принципа на добро финансово управление, както следва: За всички служители от целевата група - 9 човека:
1.Предвиждаме закупуване и изграждане на модулно съоръжени с вградена баня и тоалетна, включващо специално обособени помещения за отдих, помещение за хранене на служителите, баня с тоалетна и помещение за спорт, с обща площ 90 кв.м. = 27 000 лв..
В него ще се обособят - кухненско помещение с трапезария.
- Оборудване за кухня за приготвяне на храна на персонала - хладилник - 700 лв., микровълнова печка - 200 лв., кафе-машина - 300 лв.,печка с котлон -700 лв., трапезна маса - 400 лв., столове - 9бр. х 50лв. = 450, миялна машина -700 лв. = 3450 лв. За да се обособят добри условия и да се създаде атмосфера на комфорт по време на работния процес, "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД счита, че служителите, трябва да могат да отделят време за топъл обяд или да имат възможността да си донесат за съхранение домашно приготвена храна. По този начин, фирмата ще подобри условията в дружеството и съответно ще създаде предпоставки за удовлетвореност в служителите си.
- Обособено помещение - допълнителна баня към към помещението за спорт = 2000 лв.
- Стая оборудвана с фитнес уреди = 2500 лева. Ще бъдат поставени базисни уреди за добрата физическа форма на служителите във времето им за отдих - кростренажор, велоергометър, лост, гири, лежанка. По този начин, фирмата ще подобри условията в дружеството, и ще повиши степента на удовлетвореност на работещите. Дейността ще доведе до осигуряване на социални придобивки за работещите във фирмата.
-Обособено помещение стая за отдих с фотьоли, маса и диван = 2700 лв
-Колонен климатик - 1 бр. = 2000 лв
Общо за оборудване и обзавеждане: 12 150 лв.
Осигуряването на описаните в проектното предложение социални придобивки значително ще подобри условията на труд за служителите и чувството им за комфорт и удовлетвореност. Възможността за активен и пасивен отдих на работното място, осигурен, чрез модулното съоръжение с пълното му обзавеждане и оборудване ще направи ,,ПЕТРОЛ КОМЕРС'' ЕООД още по-привлекателна за служителите си и ще поощри по-трайната и постоянна заетост на работниците. Фирмата разполага с достатъчна площ на имот за който има Акт за собственост, където ще бъде поставено съоръжението, в непосредствена близост до основното базово съоръжение. Служителите ще имат възможност, да се възползват от времето си за обедна почивка за активен отдих, като придвижването им от работното място до помещението за отдих ще отнема секунди. Това е обусловено от факта, че посочената социална придобивка и основната база на предприятието са разположени на един и същи имот. |
39 150.00
|
51 124.17
|
Въвеждане на модели за организация на труда в предприятието.: Стратегията за развитие на предприятието е насочена към рационално управление на човешките ресурси , което обуславя непрекъснатото търсене на решения за оптимизиране на работните процеси, с цел повишаване на производителността на труда и назначаване на служител опериращ с него.
Изхождайки от дългогодишния натрупан опит в областта си, от непрекъснатите промени в интензивността на комуникация, координация и адекватност на необходимата в точния момент бройка, за изпълнението на деловите ангажименти и работни дейности, ,,ПЕТРОЛ КОМЕРС'' отчите следните проблеми:
- разширяването на дейността и текучеството на персонала, налагат непрекъснат процес по подбор и наемане, като резултатите са отразяват или хартиен носител или устно, което усложнява анализа в последствие;
- разписани са на хартия процедури, определящи целите и отговорностите на отделите и обособените звена, но не са систематизирани и трудно може да се определи достатъчността на обхвата им;
- основната комуникация и разпределяне на задачите между служителите и отделите става устно или по телефон - често се получават недоразумения;
- предаване на богатият професионален опит от по- възрастните технически ръководители към младите строители, се случва устно, на място на строителните площадки и не се систематизират под формата на обучения;
- мотивационните бонуси при отлична работа се определят единствено от субективното мнение на прекият ръководител, а не са основани на ясни правила и политики;
- дружеството няма внедрена система за отчитане на гъвкави форми на заетост - сумарно, палващо и т.н. работно време, като обработката на хартиените носители е сложен и бавен процес;
- почти целият документооборот свързан с човешкият ресурс е на хартиен носител, което не осигурява възможност за анализи, проучвания и др.
След индикиране на пропуска в управлението на човешкия ресурс, на база на стратегията на фирмата, тя предвижда за закупуване актив - система за отчитане и менажиране на труда, работната заплата, управление на човешкия капитал, с цел удължаване на личния и професионалния живот и съвместяването им.Софтуерът за управление на човешките ресурси ще бъде решение за балансиране на семейните и професионалните ангажименти, чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост, организация на труда и на работното време.
Освен гореизброените предимства, които ще донесе софтуерната система, тя ще подобри и ресурсната ефективност на компанията, ще доведе до по-малко използване на ресурси, което ще окаже влияние върху опазването на околната среда и спазване на националното и европейско законодателство в тези области.
Закупеният актив ще бъде съобразен изцяло с Кодекса за Социално Осигуряване, КТ, Закона за Здравно Осигуряване и други законови и подзаконови нормативни документи.
продължителност на етап1: 5 месеца
Специализиран софтуер: 13 500 лв.
|
28 060.80
|
28 141.61
|
Дейности по информиране и публичност.: С оглед спазване на задълженията си съгласно условията на ДБФП и правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 относно мерките за информация и комуникация, "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД ще изпълнява дейността по информиране и публичност през целия проект. При изпълнението на всички дейности по проекта, екипът на предприятието ще спазва изискванията и приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в настоящата процедура. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Върху закупеното доставено по проекта оборудване, ще бъдат поставени визуализиращи стикери, а на работното облекло ще бъдат поставени визуализиращи щампи, които да удостоверяват, че всичко е закупено по проект, изпълняван с подкрепата на ОП РЧР 2014-2020, съфинансирана чрез ЕСФ. На видимо за обществеността място ще бъдат поставени 2 временни информационни табели, които ще бъдат заменени от поставена постоянна информационна табела със значителни размери на основната база, които ще указват, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. "ПЕТРОЛ КОМЕРС" ЕООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и за да бъде в съответствие с "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014 -2020 г." |
1 360.00
|
1 359.00
|