Въвеждане на нови форми за управление на човешките ресурси в предприятието, с възможност за работа на гъвкаво работно време, и отчитане на графици и времеви ангажименти. Разработване на вътрешно фирмени документи, планове за обучение на заетите лица с фокус към индивидуални програми за обучение на лицата над 54 годишна възраст и опазване на околната среда.: Целта на дейността е оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в предприятието (включително и за наетите лица над 54г.), както и въвеждане на мерки за подобряване на действията за опазване на околната среда. Чрез реализацията на тази дейност ще се създаде възможност и решение за въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси, което кореспондира със целите на настоящата процедура. Чрез разработените документи ще има възможност да се въведат работни графици с цел отчитане на заетостта на лицата с гъвкаво работно време. Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители.
Дейността включва следните елементи:
1. Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на лица над 54г.) – чрез въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост. Реализацията на тези дейности ще бъде чрез разработени вътрешно фирмени документи за управление на човешките ресурси и специализиран софтуер за управление на човешките ресурси..
2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.) – съгласно Стратегическата рамка на ЕС за ЗБУТ за 2014-2020 г. Проблемите са свързани с възрастта са загуба на знание, нарастване на конкуренцията от квалифицирани специалисти, увеличаване на физическото и умственото натоварване в резултат от възлагането на повече и по-разнообразни работи и функции. Те ще бъдат решени чрез разработването на планове за обучение на заетите лица, с акцент на лицата над 54г., които са 40 % от заетите в предприятието.
3. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към опазване на околната среда;
Целевата група заети лица обхванати от тази дейност са 11 заети лица, от които 4 са над 54 г.възраст.
Цялостната стратегията за развитие на дружеството е насочена към разширяване на дейността (привличане на нови клиенти, увеличаване на обема на поръчките) и развитие на човешките ресурси и увеличаване на производителността на труда. Неефективното управление на работните процеси и на работната сила, застаряването на работната сила и липсата на квалифицирани работници са сред проблемите, които в най-голяма степен застрашават устойчивото развитие на дружеството и неговата конкурентоспособност. В тази връзка дружеството има необходимост от организационни промени, които ще бъдат реализирани чрез елементите на дейност 1. Възможностите за гъвкаво работно време и ротация на работните места ще бъдат описани в специално разработени Вътрешни правила, утвърдени от ръководителя на предприятието. С оглед въвеждане на по-гъвкава организация на труда, работодателят се задължава да взема под внимание молбите на работниците и служителите за преминаване от работа на пълно работно време на непълно работно време, независимо дали молбите са за същото или за друго работно място, когато съществува такава възможност в предприятието; взема под внимание молбите на работниците и служителите за преминаване от работа на непълно работно време на работа на пълно работно време или за увеличаване продължителността на непълното работно време, ако възникне такава възможност, предоставя своевременно на подходящо място в офиса на дружеството писмена информация на работниците и служителите за свободните работни места и длъжности. Така се създава възможност за работниците и служителите да съвместяват по-добре професионалния и личния си живот, и да се възползват от създадените условия за образование и обучение. |
6 000.00
|
5 898.89
|
Осигуряване на колективни средства за защита съобразно специфичните рискове за работа на височина и в затворени пространства.
: Цел на дейността е осигуряване на колективни средства за защита при работа на височина, необходими за гарантиране здравето и безопасността на заетите лица от целевата група по проекта - 10 заети лица, от които 4 над 54 годишна възраст. Паданията от височина остават една от основните причини за трудови злополуки с фатален изход, особено в строителната промишленост, където всяка година в Европа все още има по 1300 смъртни случая. Падането от височина причинява смърт и широк кръг от тежки наранявания, които варират от пълна парализа на крайниците до различни по вид затруднения и частична инвалидност. Подобни наранявания ограничават възможността на работника да се върне на работа и водят до значително намаляване на доходите му. Освен това подобни инциденти оказват неблагоприятно въздействие върху обществения образ на сектора, сред които е и икономическата дейност на Сани топ ЕООД, и затрудняват задържането на работа на по-възрастните работници. 10 от лицата наети в дружеството извършват дейности свързани с поддръжка на съоръжения или ремонти на височина и в затворени пространства. Ето защо като работодател ръководството на Сани топ ЕООД, планира да закупи работни съоръжения, които осигуряват подходяща защита срещу рисковете от падане от височина и работа в затворени пространства, спазвайки принципа за ползване на колективните мерки за защита пред личните мерки за защита. Изборът и използването на работни съоръжения, са насочени преди всичко към предотвратяване на рисковете и справяне с тях при източника им чрез замяна на опасното с по-малко опасно и приспособяване на работата към работника вместо обратното. Дейностите които извършват заетите лица от целевата група са: почистване на индустриални комини, саниране на външни фасади на сгради, ремонт на индустриални съоръжения на високи места. Основните рискове, които ще бъдат минимизирани, ключови за превенцията са опасност от падане от високо, от задушаване при работа в комини и други индустриални прахоулавящи съоръжения и при дейности по заваряване в затворени помещения, опасност от работа в затворени пространства.
На основата на оценката на риска и по-специално в зависимост от продължителността на работата са предвидени следните колективни защитни средства:
1. Полиспасна система за спускане, изкачване, позициониране: модернизирана окомплектована система, с вградена система за спиране/позициониране, с функция за обръщане на посоката във въздуха (спуска/изкачва). Налична паник функция – автоматично блокиране. Тя ще се прилага в ситуации, в които въжета се използват като основен начин за достъп и като основно средство за защита от падане.
2. Вентилационна система за прочистване на въздуха при заваряване в затворени помещения. Този риск е идентифициран в оценката на риска за дейностите които изпълняват лицата от целевата група. Системата ще снабдена с допълнителни накрайници така, че да достигне до необходимото работно място където е повишена концентрацията на вредни газове отделяни при заваряване и ще осигури превенция на дихателни заболявания.
3. Преносима вентилационна система за подаване и прочистване на въздух за помещения със запрашена среда.Системата ще осигури намален риск от дихателни проблеми поради запрашеност и с нея ще се достигне до необходимото работно място, където е повишена концентрацията на запрашеност.
4. Самонавиващо се блокаторно устройство , предотвратяващо риска от падане като същевременно не ограничават свободата на движение на работещия. Иновативна система за работа, изискваща вертикална мобилност. Заетите лица ще имат осигурено надеждно обезопасяване особено за лицата над 54 г.
5 Блокаторно устройство за евакуация при пострадал със вградена лебедка за спускане, изтегляне и аварийно изтегляне за бързо изтегляне на пострадал при работа по алпийски способ в кули, индустриални зони и други трудно достъпни места, където при инцидент има нужда от бърза реакция с иновативна система, с която за максимално кратко време може да се евакуира пострадал работник. |
32 246.00
|
31 815.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите лица, в съответствие с утвърдения списък на работни места и видове работи и съгласно извършената оценка на риска.: Цел на дейността е да бъдат осигурени по-добри и съвременни ЛПС и СРО за заетите лица в предприятието. Съгласно националната класификация на трудовия травматизъм се забелязва, че заетите лица в бранша са подложени на значителни рискове в работата си и невъзможността за отстраняването им поради спецификите на производствения процес, обуславя изключително важното значение на осигурените средства за лична защита и специално работно облекло за работещите. Наличните към настоящия момент лични предпазни средства и специално работно облекло са със стандартни експлоатационни качества и това налага подмяната им с такива осигуряващи по-високо ниво на защита за условията на работното място. Необходимо е закупуването и на специално работно облекло с подобрени характеристики, което минимизира риска за заетите лица. Настоящото проектно предложение е насочено именно към удовлетворяването на тези потребности. Новите ЛПС, заменящи старите имат следните подобрени характеристики:
1. Работни обувки летни с предпазно композитно бомбе, олекотени, със шок абсорбер в петата, осигуряващ защита на ставите;
2. Работни обувки зимни с предпазно композитно бомбе-предпазват крака от усукване, противохлъзгащи, минимизиране на напрежението в петата на носещия през целия ден,
3. Защитна каска със светлоотразителни елементи, гарантираща ударо и електрозащитна, комфортна, осигуряваща необходимото проветрение
4. Цяло лицева маска, противогаз осигуряващ безопасност при работа в запрашена среда 10 бр. 1650 лв
5. Предпазни аксесоари за комбиниране към облеклото срещу изтърване на инструменти при работа на височина. При изтърване на инструмент при работа на височина има висок риск от удряне на работещ под работещия на работа на височина.
6. Комбиниран филтър за цяла лицева маска за защита от органични, неорганични и киселинни газове и пари, амоняк и органични амонячни деривати, твърди и течни частици, радиоактивен и токсичен прах, бактерии и вируси, осигуряваща по-голяма филтрираща площ и по-ниско съпротивление на въздушните потоци;
7. Специализиран комплект лятно облекло за работа на височина;
8. Сбруя /раменно бедрен колан/ - предпазна екипировка за работа на височина, най-модерна технология в бранша. Многофункционалните сбруи сте осигурят максимална защита за промишлен достъп по въже и такелаж, с точки за предпазване от падане, и колан работен за позициониране, изработени от материали, които осигуряват най-висок комфорт дори при интензивна употреба.
9. Y-образно самонавиващо се блокаторно устройство - осигуряване на нивото на краката или ръцете, както и придвижване по конструкция – „Y” образно разположение, осигуряващ здравина, ниско тегло. Вграден конектор за директна връзка към сбруя, създаващ удобство и сигурност.
10. Ръкавици клас на противосрезност 5, за работа със стъкло в изключително тежки условия.
11. Водещ самохват - блокиращо устройство за изкачване, за лява или дясна ръка, за въже с ø от 8 до 13mm. най-новото поколение на блокаторите. Отлична способност да блокират особено по кални и заледени въжета, защита от риска от случайно отваряне.
12. Стъпка ТЕКСТ SLING ASCENDER - необходима за ползване на водещ самохват за изкачване с цел осигуряване на безопасно изкачване 10 бр 280 лв
13. Антифон с вградена двупосочна комуникация, чрез вградена радиостанция. Това ще осигури ефективна и лесна двустранна комуникационна връзка на няколко заети лица.
14. Блокаторно устройство BACK-UP. Революционно устройство за защита от падане. Чрез натискане на специален бутон, механизъма може да се заключи и да се използва също като позициониращо устройство или нормално заключващо устройство. Поради специалното си производство, избягва шокиращите ефекти върху въжетата, причинени от традиционните самостоятелни заключващи устройства със зъбни камери. 10 бр 2650 лв.
15. Специално работно облекло-Водоустойчива и дишаща материя с водоотблъскваща мембрана. Специални функции-с водоустойчиви ципове, светлоотразителни тръбопроводи 10 бр 922 лв
|
29 289.00
|
28 980.00
|
Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд OHSAS 18001
: Цел на дейността е осигуряване на системен подход по отношение управлението на здравето и безопасността при работа чрез внедряване на международния стандарт за безопасност и здраве при работа OHSAS 18001. Сани топ ЕООД е допустим кандидат за извършване на дейността поради осъществяването на икономическа дейност с коефициент на трудов травматизъм по-висок от средния за страната. OHSAS 18001 (Ocupational Health and Safety System) е система за управление на здравето и безопасността при работа. OHSAS 18001 е стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработен да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд. Правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два важни аспекта на OHSAS 18001. Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Тази дейност включва, както подготовка за внедряване на стандарта, така и сертификацията му от независим изпълнител.
Чрез регламентиране на процесите рисковете се свеждат до приемливо ниво, съответстващо на националните и европейски изисквания за здравословни и безопасни условия на труд. Системният подход, регламентиран в OHSAS 18001 създава връзка между всички изисквания и поставя процесите в контролирани условия. Чрез ясно изразената и прилагана политика за безопасен труд и синхронизация на правилата за безопасна работа с производствения процес се постига намаляване на производствените загуби и увеличаване на производителността. Този стандарт е синхронизиран с изискванията на ISO 9001, което го прави подходящ за интеграция в Интегрирана система за управление на качеството, околната среда и безопасни условия на труд. С такава интеграция се постига едновременно удовлетворяване на потребностите на Работодателя, Обществото и Работещите във фирмата. Въвеждането на стандарта ще премине през няколко етапа:
Етап “Планиране”, който включва-идентификация на опасности за здравето и безопасността, оценка и контрол на риска, идентификация на приложими правни или други изисквания, отнасящи се до дейността на фирмата. Целта на резултатите от тези дейности е да послужат за основа на СУЗБУТ; дефиниране на политика и цели по ЗБУТ и изготвяне на програма на СУЗБУТ с определени срокове и отговорности за постигане на общите цели и политиката по ЗБУТ.
Етап “Изпълнение”, който включва- изготвяне на организационна структура със задължения и отговорности по ЗБУТ; определяне на квалификацията и необходимостта от подходящо обучение за изпълнение на съответните отговорности и задължения по ЗБУТ; осигуряване на средства за осведомяване, комуникация и консултация на персонала с информация за СУЗБУТ, която се отнася до него; поддържане на определена документация на СУЗБУТ; правила за управлението й; въвеждане и поддържане на мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи действия на местата, където се изисква контрол на производствени рискове; програми за поддържане на готовност за действие при аварии и извънредни ситуации.
Етап “Проверка”, който включва-измерване и мониторинг на постиженията по отношение на ЗБУТ; разследване на злополуки и инциденти, проверка на ефективността и прилагането на предприетите коригиращи и превантивни мерки и действия; поддържане на записи, доказващи функционираща СУЗБУТ; управление на записите; провеждане на вътрешни одити; извършване на преглед от ръководството.
Етап “Действие” който включва-Етапът обхваща горните елементи по отношение на действия, които се предприемат за тяхното непрекъснато подобрение, а оттам и за цялостното подобряване на СУЗБУТ. |
5 000.00
|
4 930.00
|
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.
: Цел на дейността е поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Дейността включва обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място. Дейността не включва задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител и ще се провежда от длъжностни лица с подходящо образование по ред и при условия, определени от екипа за управление на проекта, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията, извършваната дейност и индивидуалното работно място. В програмата на обучението, която ще бъде изготвена от обучаващата организация ще бъдат включени модули, свързани с безопасност при работа на височина; осигуряване на безопасно обслужване на технологични процеси, повлияни от фактори на работната среда и трудовия процес; безопасност при използване на различни материали, опазване на околната среда-ресурсна ефективност и влияние на изменението на климата.
Обучението на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване, ще се провежда на основата на действащите правила, норми и изисквания и утвърдените в предприятието правила и инструкции за безопасна работа. Тематиката и продължителността им ще се съобразяват с всички други изисквания, регламентирани в специфичните за конкретната дейност или вид работа нормативни актове.
Обучаемите ще бъдат всички заети лица в дружеството общо 10 човека. При включването в обучение ще се дадат равни възможности на всички заети лица да участват с цел предотвратяването на всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация.
При включване в обучение ще се интегрира принципа за равенството между мъжете и жените, като това ще бъде подкрепено с възможността да се обучават дистанционно заетите лица, които имат семейни или лични ангажименти с цел да им се даде възможност за съчетаване на личния с професионалния живот.
Интегриране на принципа за устойчиво развитие ще бъде осигурено чрез включването в обучението на модули, формиращи знания и умения в подкрепа на опазването на околната среда, смекчаване измененията на климата и адаптацията към него, ресурсна ефективност и зелен растеж.
По време на обучението ще бъдат използвани съвременни интерактивни средства. За обученията ще бъде наета зала, осигурена с презентационна техника за да се постигне по-високо качество на обучението. Обучаващата организация ще осигури на обучаемите информационни материали, които ще гарантират устойчивото развитие на постигнатото по отношение на дейностите по безопасност и здраве при работа.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Описване на рисковете, оборудването, съоръженията, използвани строително ремонти дейности и поддръжка на съоръжения, по които е необходимо да бъдат включени теми в учебната програма;
2. Избор на обучаваща организация. Дейността планираме да бъде възложена на външен изпълнител
3. Наемане на зала за провеждане на обучението.
4. Провеждане на обучението, съобразно план-график на учебните занятия и учебната програма
4. Провеждане на финален тест на обучаемите за проверка на придобитите знания
5. Връчване на удостоверения за успешно приключили обучението
6. Отчетност и вътрешен контрол. |
5 500.00
|
5 480.00
|
Осигуряване на социални придобивки на работещите чрез оборудване на помещение за спорт и почивка на заетите лица в предприятието.
: Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за спорт и почивка на заетите лица в Сани топ ЕООД чрез адаптиране на помещение, наето дългосрочно от дружеството съгласно договор за наем за 5 години, намиращо се в гр.Бургас.
Дейността включва следните елементи:
1. Оборудване за спорт закупуване на гребен тренажор, спининг байк за зала, лежанка с лост и тежести, постелки за упражнения за земя.
2. Оборудване за почивка и отдих - закупуване на 2 броя масажни кресла.
Обосновка на изброените елементи на дейността:
Необходимостта от обособяване на помещение за спорт и почивка на заетите лица в Сани топ ЕООД е обусловена от факта, че при натоварения производствен процес, свързан със сериозно физическо натоварване, работещите имат нужда от поддържане на добра физическа форма и подходяща почивка в края на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурени условия за спорт и почивка и финансово са възпрепятствани да отделят средства за ползване на спортни съоръжения и почивка. Дружеството разполага с наето помещение, съгласно договор за наем за 5 годишен период, което е с площ 25 кв.м. Поради липсата на финансов ресурс помещението не е оборудвано за спорт и почивка, каквито социални придобивки са нужни за заетите лица с цели постигане на добра физическа форма за упражняване на рисковата професия на строителен алпинист.Помещението е в гр.Бургас и това го прави много удобно за работещите, за ползване след края на работния ден или по време на отпуск и почивка. Към настоящия момент помещението се нуждае от подходящо обзавеждане със уреди за спортна подготовка и релакс. Чрез адаптирането му в помещение за спорт и почивка и закупуването на оборудване за спорт ще се осигури възможност за заетите лица да поддържат добрата си физическа форма, която е от изключителна важност за безопасната им работа на височина при алпийския способ на работа, както и комфортна среда за почивка. Оборудването на помещението гребен тренажор, спининг байк за зала, лежанка с лост и тежести, постелки за упражнения на земя е необходимо за да може през свободното си време всеки от работещите да се погрижи за добрата си физическа форма, гаранция за по-добра безопасност при работа, добро здраве и релакс.
По т.2.Оборудване за почивка - закупуване на 2 броя масажни кресла. Закупуването на оборудване за масаж е обусловено от необходимостта за удовлетворяване на нуждите на заетите лица да се възстановяват от тежкия физически труд през свободното си време и да имат възможност да се включат пълноценно в личните и семейни ангажименти.
Изпълнението на дейността е необходимо за да бъде удовлетворена потребността на заетите лица от съвременно, удобно и комфортно помещение, в което да спортуват и почиват ефективно през свободното си време. |
15 200.00
|
13 689.24
|
Информиране и публичност
: Основна цел на дейността е предоставяне на информация за предоставената безвъзмездна финансова помощ по проекта, според изискванията на програмата в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент(ЕС) 1303/2013 на Европейския съюз, и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Всички действия по информиране и публичност ще включват следните елементи:
• Емблемата на ЕС в съответствие с графичните изисквания;
• Упоменаване на Европейски социален фонд и Европейския фонд за регионално развитие (или Европейски структурни и инвестиционни фондове)
• Логото на програмния период 2014 - 2020 г.
Информация за проекта, включваща кратко описание, дейности и резултати ще бъде публикувана на сайта на дружеството www.saniraneburgas.com, като ще се откроява подкрепата на Европейския съюз. За логото на ЕС и оперативните програми ще се прилагат изискванията на Регламент 821/2014 г. по отношение на шрифт и цветност.
Информационна табела ще бъде поставена на административния офис, която ще информира обществеността за подкрепата от Европейския съюз. Проектът включва набор от дейности по информация и публичност, които целят да популяризират приноса на Европейския фонд за развитието на човешките ресурси, Оперативната програма, както и дейностите по настоящия проект.
Ще бъде изготвена бланка за документите, които ще бъдат издавани и ползвани по време на изпълнението на проекта, чрез която участниците, изпълнителите и обществеността ще получат информация за оперативната програма и финансирането от Европейските структурни и инвестиционни фондове.
Всички удостоверения/сертификати от проведените обучения ще съдържат емблемата на ЕС, упоменато Европейски съюз, наименованието на ЕСФ и ЕФРР, логото на програмния период 2014-2020 г. и наименованието на финансиращата програма ОП "Развитие на човешките ресурси", наименованието на проекта и адреса на единния информационен портал.
Предвидени дейности:
1. Отразяване финансирането на проекта на всички отпечатани документи и закупени по проекта активи;
2. Поставяне на една табела на административния офис на дружеството. Табелата ще съдържа информация, че проектът е финансиран от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г., както и други задължителни елементи според изискванията на Договарящия орган;
3. Предоставяне на 20 броя тениски с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. на всички представители на целевата група.
4. Предоставяне на 20 броя шапки с логото на логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. на всички представители на целевата група и на контрагенти на дружеството.
5. Предоставяне на 20 броя чаши с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г.
6. Предоставяне на 20 броя USB флаш памет с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г
7. Текущо информиране на дейностите по проекта на интернет страницата на Сани топ ЕООД www.saniraneburgas.com
8. Публикация в местен информационен сайт за резултатите от реализация на проекта, заключителна информация.
|
1 500.00
|
1 754.80
|
Организация и управление на проекта
: Целта на тази дейност е да се осигури качествено и ефективно изпълнение на заложените дейности, целесъобразно и ефикасно изразходване на средства от бюджета на проекта, стриктно изпълнение на дейностите и постигане на заложените в него резултати и индикатори. Дейността е свързана с организацията и успешното управление на проекта и стартира още през първия месец. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител избран в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ/Постановление № 118/20.05.2014 г. на Министерския съвет. Ръководител проекта и външният изпълнител ще са отговорни за реализиране на проектните дейности през целия 7 месечен период на изпълнение. Дейността им ще е съобразена с изискванията за отчитане на проектните дейности, дефинирани от Договарящия орган, контрол за изпълнението на сключените договори с външни изпълнители, отчетни форми за обученията и организиране на дейностите свързани със заетите лица в дружеството. Ръководителят на проекта е отговорен за администрирането на проекта – организиране и ръководство на проектните дейности, водене на точна и ясна документация, както и ясни и точни счетоводни отчети относно изпълнението, изготвяне на междинни и финални отчети за отчитане на постигнатите цели и верифициране на направените разходи, осигуряване на информираност и публичност, прозрачност и равнопоставеност и др. Ръководителят на проекта ще осъществява своята дейност в административния офис на Сани топ ЕООД в гр.Бургас.
Външният изпълнител ще отговаря за изпълнението на дейностите, предвидени в проекта, в съответствие с клаузите и срока на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Отговорността на ръководителя на проекта и външния изпълнител ще бъде гарантиране изпълнението на разпоредбите на ЗУСЕСИФ/Постановление № 119/20.05.2014 г. на Министерския съвет, относно допустимостта на извършваните разходи, както и съответствието на тези разходи с изискванията, предвидени в настоящата схема за финансиране. Ръководителят и външният изпълнител ще организират съвместно изпълнението на всички дейности, предвидени в проекта. Ръководителят на проекта ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство и по начин, по който разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Ръководителят ще гарантира, че данните, посочени в отчетните доклади по проекта (междинни и заключителен), отговарят на тези в счетоводната система и документация, и са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията.
Етапите на дейността са:
1. Избор на изпълнител за извършване на дейността
2. Сключване на договор за ангажиментите във връзка с управлението на проекта
3. Стартираща среща на ръководителя на проекта, представител на външния изпълнител и управителя на Сани топ ЕООД за приемане на план за работа, разпределение на отговорности и система за контрол;
4. Разработване на документация за подготовка на процедурите за избор на външни изпълнители;
5. Контрол върху изпълнението на дейностите възложени на външни изпълнители;
6. Организиране на коректна точна и своевременна отчетност по проекта посредством информационна система, позволяваща идентифициране на разходите по проекта, лесно проследяване и одитна пътека;
7. Подготовка на документи относно отчитането на проекта и осигуряване на финансиране - искания за плащане, междинни и финални технически и финансови отчети, доклади и комуникация с договарящия орган.
Принципите, които ще бъдат съблюдаване от ръководителя на проекта по време на реализацията на проектните дейности са - добро управление, прозрачност и лоялна конкуренция, равнопоставеност и превенция на дискриминация, екологична устойчивост, ресурсна ефективност и политика за опазване на околната среда.
|
10 000.00
|
9 994.87
|