Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project is for disadvantaged people – persons with disabilities and not able to take care of themselves living on the territory of the district. Within the framework of the project the registration of these persons will be updated and an assessment of their individual needs of specialized services for social inclusion to be provided in the community and in the family, will be carried out.  Through the implementation of a selection procedure 114 users in total will be included in the project, incl. 63 who are currently involved in the “New alternatives” procedure. Selection of new persons providing social services will be made. In addition, 8 persons will be selected to be involved in the provision of services in order to avoid the risk of situations in which some of the personal or home assistants would not be able to fulfill their duties for certain period of time. The services will be provided for a period of 18 months. All persons providing social services, involved in the project, will be trained to provide motivation support as well stimulating more active social inclusion of the users. In this period a psychological support to the persons delivering the services as well as psychological and motivation support to the users of these services will be provided. A  control on the spot will be carried out, whose findings will be analyzed and appropriate  measures will be taken, if necessary. After the end of the project the District administration will continue to provide social and home assistance related services for a period of 6 months. The project management team is composed of 6 members – manager, coordinator, accountant, legal advisor and two technical assistants.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оценка на потребности от специализирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда на потребителите от целевата група по проекта и определяне на конкретни потребители за включване в проекта : Изпълнението на дейността цели да се направи подбор на потребителите от целевата група, които да бъдат включени в проекта. По настоящем в районната администрация са регситрирани 130 лица в неравностойно положение, нуждаещи се от социални услуги. В процедурата "Нови алтернативи" са включени 63-ма от тях. В настоящия проект ще бъдат включени нови 51 потребители, които по настоящем не са включени в процедурата "Нови алтернативи". На тях ще бъде направена оценка на потребностите за предоставяне на социална услуга. През месец март 2016 г. ще се направи оценка на потребностите на потребителите включени в процедурата "Нови алтернативи" за предоставяне на социална услуга. След оценка на потребностите ще се проведе процедура на подбор в зависимост от степента на необходимост от услугата. В процедурата на подбор ще бъде спазен принципа за равните възможности и без всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация. В рамките на проекта общо на 22 потребителя ще се предостави услугата личен асистент за 90 часа месечно, а на останалите 92 - домашен помощник за по 50 часа месечно. За реализиране на дейността са предвидени следните поддейности: 1. Актуализиране на регистрацията на лицата в неравностойно положение на територията на района , които не са включени по настоящем в процедурата "Нови алтернативи"; 2. Оценка на индивидуалните потребности от социална услуга на новорегистривраните потребители; 3. Подбор на 51 нови потребители, на които ще бъде предоставена социална услуга за 18 месеца в периода на проекта; 4. Оценка на индивидуалните потребностите на 63- мата потребители включени в процедурата "Нови алтернативи" от социална услуга (личен асистент или домашен помощник. Оценката ще се извърши през месец март 2016 г. след приключване на процедурата; 5. Подбор на 22 потребители, на които ще се предостави социалната услуга личен асистент за по 90 часа месечно и на 92 потребители, на които ще бъде предоставен домашен помощник за по 50 часа месечно. За изпълнение на дейността по оценка на потребностите в бюджета на проекта са предвидени 704 часа с часова ставка 21.5 лева ( по т.12.1 от бюджета). 3 000.00 5 329.22
Определяне и обучение на лицата предоставящи социалните услуги "личен асистент" и "домашен помощник". Сформиране на Център от функционален тип за предоставяне на почасови услуги. : Изпълнението на дейността цели да се определят и обучат лица за предоставяне на интегрирани специализирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда в зависимост от потребността на всеки потребител за общо 114 потребители, от които по настоящем 63-ма са включени в процедурата "Нови алтернативи". За останалите 51 потребители ще бъдат определени 51 лица за предоставяне на социална услуга "личен асистент" или "домашен помощник", а за потребителите включени в процедурата "Нови алтернативи", ще бъдат използвани лицата представящи социална услуга по процедурата. Освен тези общо 114 лица предоставящи социална услуга ще бъдат определени допълнително до 8 лица с цел бързо определяне на заместник за преодоляване на риска, ако някой от личните асистенти или домашните помощници се окаже в невъзможност да се справя със задълженията си за определен период от време. Със заместникът ще се сключва договор за предоставяне на почасова социална услуга само в случай когато се налага да се замества някой от действашите лични асистенти или домашни помощници. За времето на заместване ще бъде прекратяван договора с титуляра. Ще се сформира Център от функционален тип за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността и в домашна среда, чиито персонал ще са доставчиците на социални услуги. За всички нови 59 лица предоставящи социална услуга се предвижада да се проведе еднодневно обучение (8 учебни часа) по утвърдените Методологии от АСП за предоставянето на социалните услуги "личен асистент" и "домашен помощник". Всичките 122-те лица предоставящи социална услуга ще се проведе обчение с продължителност половин ден 4 учебни часа, за предоставяне на мотивационна подкрепа на потребителите с цел тяхното системно ежедневно стимулиране за по-активно социално включване. По този начин всички лица предоставящи социални услуги ще разширят обхвата на своята дейност, а и същевременно ще се предоставя една интегрирана социална услуга, която ще допринесе до постигане по-високо качество на независим живот на потребителите по проекта. В рамките на дейността ще се извършат следните поддейности: 1. актуализиране на регистрацията в районната администрация на лицата предоставящи специализирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда, чрез организиране и провеждане на информационна кампания на територията на районната администрация; 2. Разработване на критерий за определяне на лице предоставящо социална услуга за всеки потребител по проекта, определен с Дейност 1 - критериите ще бъдат разработени с цел постигане на максимално съответствие на потребностите на конкретния потребител и на неговите психологически характеристики с определения личен асистент или домашен помощник; 3. Определяне на общо 59 нови лица за предоставяне на социална услуга, като 51 от тях са за целите на новоопределените 51 потребители в рамките на Дейност 1, а 8 са с цел осигуряване на "заместници"; 4. Обучение на до 59 новоопределени лица, които ще предоставят социална услуга по утвърдените Методологии от АСП за предоставянето на социалните услуги "личен асистент" и "домашен помощник" с продължителност на обучението 1 ден (8 учебни часа). 5. Обучение на 122 лица, които ще предоставят социална услуга "личен асистент" и "домашен помощник" (63 лица предоставящи услуги по процедурата "Нови алтернативи" и 59 ново избрани лица в рамките на този проект) за предоставяне на мотивационна подкрепа с продължителност на обучението от половин ден (4 учебни часа). 6. Сформиране на Център от функционален тип за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността и в домашна среда. За изпълнение на дейността в бюджета на проекта са предвидени разходи: за обучение на 59 човека по 10 лева за еднодневно обучение и за 122 човека по 5 лева за полудневно обучение (по т.8.1 от бюджета) и за дейността на ръководителя на центъра по 60 часа месечно по 8 лева на час в продължение на 18 месеца (по т. 1.2. от бюджета). 11 386.56 1 016.40
Оказване на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и психологическа подкрепа на потребителите на услугата: В процеса на предоставяне и на получаване на специализирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда важен аспект е преодоляване на редица психологически фактори и за двете страни. С тази дейност се цели да се предостави адекватна и навременна психологическа подкрепа на лицата предоставящи социалните услуги, както и психологическа подкрепа на самите потребители на тези услуги. По време на предоставяне на социалните услуги на разположение на двете групи ще бъде осигурен психолог, който ще оказва психологическа подкрепа при необходимост. Нуждаещите се лица, ще имат възможност да се срещат с психолог, както и да комуникират с него посредством съвременни информационно комуникаионни канали, като скайп, телефон и др. За изпълнение на дейността в бюджета са предвидени общо 1188 часа по 21.5 лева на час (по т.12.1. от бюджета). 13 845.34 12 759.23
Предоставяне на специализирани услуги за социално включване в общността и в домашна среда : В рамките на дейността ще се предоставят в продължение на 18 месеца социалните услуги "личен асистент" и "домашен помощник" за социално включване в общността и в домашна среда, за всеки потребител по проекта. Услугите ще се предоставят от лицата определени с Дейност 2 на проекта. За изпълнение на дейността в бюджета на проекта са предвидени за 22 лични асистенти по- 90 часа месечно за 18 месеца по 3.09 лева на час и за 92 домашни помощници - 50 часа месечно за 18 месеца по 2.65 лева на час (по т.1.1 от бюджета) 418 899.94 409 059.05
Осигуряване на публичност на проекта: С изпълнението на дейността се цели да се осигури широка публичност на целите на проекта, дейностите и получените резултати, като за целта ще се организира пресконфернция в началото на проекта и пресконференция в края на проекта. Ще се изготви дипляна с тираж от 150 броя с кратка информация за проекта, която ще бъде разпространена на началната пресконференция и в последствие на персонала предоставящ социалните услуги, на потребителите на услуги и на всички заинтересовани страни от изпълнението на проекта. Ще се изготви плакат /формат А3/ с информация за проекта за поставяне на входа на сградата на бенефициента с цел информиране на цялата общественост в района за стартирането и изпълнението на проекта. Ще се изготви брошура с тираж от 150 броя за постиженията на проекта, която ще се представи на участниците във втората пресконференция в края на проекта, както и на всички участници в проекта и на всички заинтересовани страни от изпълнението на проекта Изготвяне на банер за проекта. Ще бъдат изготвени промоционални материали - химикалки - 150 броя, тефтери - 150 броя, флаш памети - 100 броя, папки - 150 броя, за популяризиране на проекта сред всички участници и заинтересовани страни. Всички материали ще бъдат изготвени в пълно съответствие с изискванията за информиране и публичност. За изпълнение на дейността в бюджета на проекта са предвидени: за всяка пресконференция по 235 лева, за дипляна на проекта по 2.5 лева, за плакати за реклама на проекта общо 750 лева, за брошура - 7.5 лева, за банер - 650 лева, за химикалка - 2 лева, за тефтер - 3 лева, за флаш памет - 6 лева и за папка - 1.2 лева (по т. 13.1. от бюджета). 4 900.00 3 530.00
Организация и управление на проекта: Отговорен за изпълнението на проекта ще бъде Столична районна адмнистрация район "Красно село". Проектът ще се изпълнява под наблюдението и ръководството на кмета на районна администрация. Районната администрация има опит в изпълнението на редица проекти и притежава капацитета да ръководи и изпълни проекта. Районна администрация разполага с офис, оборудване и технически средства за управление на проекта. Екипът на проекта включва: Ръководител на проекта Ръководителят на проекта отговаря за цялостното изпълнение на проекта, координира работата на екипа, планира дейността на екипа, предлага привличането на външни експерти (при необходимост). Координатор на проекта Координаторът на проекта отговаря за изпълнението на плана за работа на екипа, координира работата по проекта, участва в подготовката на междинни и окончателния доклади, следи изпълнението на дейностите за информация и публичност, извършва и други дейности, възложени от ръководителя на проекта. Счетоводител на проекта Счетоводителят на проекта отговаря за финансовото управление на проекта и мониторинг на изразходването на проектния бюджет; упражнява контрол върху целесъобразността и законосъобразността на средствата по проекта; подготвя междинни и финален финансови отчети по проекта и искания за плащане; извършва и други дейности, възложени от ръководителя на проекта. Юридически съветник на проекта Юридическият съветник обезпечава правно изпълнението на дейностите по проекта; съблюдава и организира процедурите по ЗОП; дава правни консултации и подготвя проекти на документи, споразумения, протоколи, договори и др. свързани с изпълнение на дейностите по проекта; извършва други дейности, възложени от ръководителя на проекта. Двама технически сътрудници на проекта Техническите сътрудници на проекта класират техническите и финансови документи, съпътстващи живота на проекта, участват в подготовката на междинни и окончателния доклади, оказват съдействие на Ръководителя и Координатора на проекта при управлението и изпълнението на проекта; извършват мониторинг и контрол на процеса на изпълнение на социалните услуги, като осъществяват посещения на място; извършват и други дейности, възложени от ръководителя на проекта. В бюджета на проекта са предвидени средства определени по т. 16.1., като за ръководителя на проекта са предвидени 690 часа по 10 лв. на час, за координатора на проекта са предвидени 1840 часа по 8 лв. на час, за счетоводителя на проекта са предвидени 690 часа по 8 лева на час, за юридическия съветник са предвидени 920 часа по 8 лв. на час и за всеки от техническите сътрудници са предвидени по 690 часа по 5 лв. на час. Включени са и режийни разходи и разходи за материали и консумативи на обща стойност от 1035 лева. 49 845.60 46 999.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).