Дейности за организация и управление на проекта.: Целта на дейността е създаване на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област за осигуряване на условия за успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения:
Ръководител:
• Управлява цялостното изпълнение на дейностите;
• Ръководи и координира работата на екипа;
• Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган;
• Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета;
• Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него;
• Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети;
• Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган;
• Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта.
Координатор:
• Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя;
• Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.;
• Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставка и услуги;
• Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите;
• Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган;
• Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация;
• Участва в екипни срещи.
Счетоводител:
• Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП;
• Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети;
• Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР;
• Следи съхранението на финансовите документи по проекта;
• Носи отговорност за счетоводните операции по проекта.
Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по ПМС №118 /20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. |
10 575.40
|
10 512.76
|
Подбор и наемане на 10 лица от целевата група за включване в дейностите по проекта. : Целта на дейността е предоставяне на възможност на безработни и неактивни лица да започнат трудова кариера за срок от 12 месеца, през която да могат да съчетават работа и учене едновременно. Голяма част от представителите на целевата група безработни и неактивни лица са продължително време извън пазара на труда. Те са загубили желанието си за търсене на работа и съответно мотивацията си за възстановяване на трудовите си навици. От друга страна те са загубили и способността си за продължаващо учене и преквалификация, което допълнително ги изолира от пазара на труда.
Кандидатът има дългогодишен опит в подбора на персонал. За нуждите на проектното предложение ще бъдат назначени 10 лица, представители на следните целеви групи - продължително безработни и неактивни лица и безработни младежи до 29 г. вкл. на следните длъжности: - шивач, код по НКПД 75311003 – 8 лица и гладач, код по НКПД 73181022 – 2 лица. Длъжностите са съгласно средно списъчния състав на кандидата и не водят до редукция на персонала, съкращаване на вече наети служители, за сметка на ново наети. Това са реално разкрити работни места за нуждите на предприятието, на които ще бъдат назначени съответните кадри. Кандидатът избира представителите на целевата група след допитване до Бюрото по труда, за регистрирани представители на целевата група, отговаряща на следните характеристики: продължително безработни и неактивни лица и безработни младежи до 29 г. вкл. Други способи, които намират тясно приложение в подбора на персонал са публикуването на обяви, чиято цел е набирането на лица, които са неактивни на пазара на труда и не са регистрирани в съответните бюра по труда. Отделът за развитие на човешките ресурси има достатъчен капацитет за подбор на необходимия персонал, съгласно обявените работни места от работодателя.
Задължение на работодателя е да осигури на своите служители обслужване от трудова медицина. В тази връзка ще бъде сключен договор със служба по трудова медицина, който ще включва: идентифициране и преценка за рисковете, които могат да увредят здравето на работещите; разработване на мерки за отстраняване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа; наблюдаване факторите на работната среда – осветеност, микроклимат, шум; съвети за планирането и организацията на труда, в областта на здравето, безопасността и хигиената на труда, както и по отношение на индивидуалните и колективните предпазни средства; наблюдение на здравето на работниците във връзка с извършваната от тях работа (предварителни и периодични медицински прегледи, наблюдение на рисковите групи); проверка на здравните досиета на работещите и дали работодателят е направил първоначалните и периодични инструктажи.
Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 месеца, от които 2 месеца ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 месеца ще се осигури заетост. |
67 746.00
|
59 465.49
|
Закупуване на оборудване свързано със създадените нови работни места.: Целта на дейността е създаване на съвременно обзаведени нови работни места, оборудвани с иновативна техника и инвентар, позволяващи по-бързото навлизане на новоназначените лица в дейността на ЕТ „ПАМ ПЕПА – ПЕНКА МОЛЛОВА” и по-качествено и ефективно изпълнение на възложените работни задачи.
Стратегията за развитие на предприятието предвижда технологично и техническо обновление на предприятието със следните цели:
- увеличаване на производствения капацитет на предприятието впредвид на съществуващия му пазарен потенциал в съчетание с подобряването на качеството на продукцията, което е предпоставка за подобряване на търговската политика на предприятието и постигане на значително по гъвкава и оптимизирана ценова политика.
- подобряване на ресурсната ефективност на производството в резултат на намаляване на технологичните отпадъци на основни суровини и материали, както и брака на полуфабрикати и готова продукция.
Спецификата на дейността на организацията и конкретните работни места, на които ще бъдат наети представителите на целевата група, обуславя нуждата от закупуване на оборудване, необходимо за пълноценното извършване на възложените задачи от новонаетите по проекта лица.
За изпълнение на функциите и задълженията при изпълняване на длъжностите работните места ще бъдат обзаведени и оборудвани с:
едноиглова права машина – 5 бр.,
електронен понтерис машина – 1 бр.,
електронна илик машина – 1 бр.,
копчешиеща машина – 1 бр.,
оверлог 5-конечен – 2 бр.,
пекир машина – 1 бр.
Посоченото оборудване е съобразено с факта, че лицата назначени по проекта ще използват споделено работно място. По този начин ще бъдат осигурени нормални работни условия за целевата група.
Заложеното оборудване напълно съответства на изискванията на Кандидата и ще обезпечи работата на служителите. То е планирано да отговаря на съвременните стандарти за енергийна ефективност, енергономичност, опазване на околната среда и изискванията за безопасен труд.
Дейността ще се осъществи при следната последователност: актуална преценка на фирмените наличности и фактическите потребности от оборудване и обзавеждане за нормалната работа на новите работни места; пазарно проучване и анализ на възможностите за настоящо и последващо текущо допълване на осигурената с настоящия проект екипировка; избор на оборудване и обзавеждане, респ. избор на доставчик/ци при спазване на реда на ПМС 118/2014 г.; доставка и въвеждане в експлоатация на закупеното оборудване и обзавеждане. В резултат от изпълнение на дейността фирмата ще създаде цялостно оборудвани работни места с иновативна техника, които ще предоставят възможността за правилно изпълнение на възложените функции и задачи и ефективна работа на целевата група в специфичните условия на работа във фирма ЕТ „ПАМ ПЕПА – ПЕНКА МОЛЛОВА”. |
30 450.00
|
30 083.44
|
Дейности по информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност целят популяризирането на осигурения чрез ОП РЧР финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели:
- популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване;
- популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Ново работно място 2015”;
- развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще;
- популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд.
В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи.
- Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси”.
- Изработка и доставка на информационни материали /информационна табела, брошури и стикери за закупеното оборудване/.
- Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта. Финансовият ресурс необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на задължителните изисквания за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП РЧР и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема. |
1 973.50
|
1 972.46
|