Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

CDL OOD is located in the town of Panagyurishte (with a production site in Opticoelectron Industrial Park) and produces diamond tools (diamond discs, gabron knives, profile and custom tools etc.) for the rock, road and construction industry (code 25.50 - "Forging, stamping and rolling of metal, powder metallurgy").
The project includes activities that will improve the production capacity of CDL OOD and optimize the production processes by introducing new technologies and equipment. Additional activities will improve the quality of the manufactured products and will strengthen the competitiveness and the export potential of the company.
The project provides:
1. Purchase, supply, implementation and commissioning of new high-tech equipment, including a Vacuum sintering machine - 1pc, Closed loop cooling tower with axial fans - 1pc, Vertical multistage pump - 1 pc., Automatic brazing machine - 1 pc.
Purchasing high-tech equipment will deliver better productivity, resource efficiency, lower specific energy consumption, lower water consumption, high quality end-product, and minimized losses.
The machines and equipment described will increase the innovation activity of the company and the replacement of the current morally and technologically outdated machinery will ensure competitive and efficient production.
2. Updating of the quality management system of CDL OOD and recertification according to EN ISO 9001: 2015 standard. Re-certification will guarantee  quality of products, services and processes and will increase the company's competitiveness.
3. Improving the quality of existing processes and business management in CDL OOD by implementing a specialized software application for tracking customer orders (requests) and cash flow management based on ICT.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективно и ефикасно използване на факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии) и внедряване на нови европейски и международни технологии и практики: За изпълнение на дейността ще бъдат закупени следните ДМА:1. Вакуумна синтеровъчна машина - 1бр.; 2. Охладителна кула със затворен контур с аксиални вентилатори - 1 бр.; 3. Вертикална многостъпална помпа - 1 бр.; 4. Автоматична машина за запояване - 1 бр. Етапите на производствения процес са: Етап 1 - Проектиране на диамантения инструмент. Етап 2 - Изработка на инстументална екипировка за диамантения сегмент и метални тела. Етап 3 - Изработка на диамантения сегмент: измерване, смесване и хомогенизиране на основните материали; студено пресоване; горещо пресоване (синтероване) на сегмента. Етап 4 - Изработка на диамантения инструмент: запояване на сегмента към тялото; заточване и придаване на търговски вид. Към настоящия момент дружеството разполага с технологично и физически остаряло оборудване, което е енергийно и ресурсно неефективно. Предвидените за закупуване ДМА са част от цялостно модерно технологично решение, в резултат на което подобренията на производствения капацитет за растеж на "Си Ди Ел" ООД ще са: 1. Повишаване на производителността по отношение на пресоване на диамантените сегменти (синтероване), както и на ефективността и ефикасността на Етап 3 от производствения процес. Новата прецизна вакуумна синтеровъчна машина ще повиши качеството на произвежданата продукция, като същевременно намали до минимум непоправимия технологичен брак. Ще се подобри ресурсна ефективност, като се намали значително количеството суровини използвани за производството на единица продукт. Проектът ще има положителен ефект върху опазването на околната среда, тъй като новите технологии (висок клас на енергийна ефективност) ще намалят количеството използвана енергия и охлаждаща вода. Продължителността на процеса по изработка на диамантените сегменти ще се скъси драстично и ще се минимизира необходимостта от извършването на допълнителни разходи за поправка на детайлите, които не отговарят по качество на установените стандарти(непоправим брак). Автоматизираното оборудване ще премахне излишни операции, свързани с допълнителни настройки и измервания на сега действащата морално остаряла (над 11 годишна) машина, намалявайки и човекочасовете, необходими за производство на всеки един продукт. 2. Протичането на производствения процес е свързано с генерирането на големи количества отпадна топлина. Своевременното отвеждане на тази топлина е сред факторите, които ще определят ефективността на процесите и съоръженията, описани в проекта. Поради липса на охлаждащо съоръжение, през летните месеци се налага използването периодично на питейна вода от водопровода, както и често спиране на цялото производство. Ето защо, високоефективната система за охлаждане (охладителна кула) е необходима за реализация на проекта и е неразривно свързана с новата синтеровъчната машина, справяйки се ефективно с генерираното количество топлина. Охладителнат кула позволява охлаждащият ефект да бъде регулиран спрямо изискваното натоварване, което съвкупно с ниския дебит на вода ще сведе до минимум загубите поради изпарение и ще редуциран потреблението на вода. Многостъпалната вертикална помпа е предназначена за управление на налягането в охладителната кула, работейки само, когато е необходимо, спестявайки енергия. 3. При изработката на диамантени инструменти, основна дейност е запояването на диамантени сегменти към стоманено тяло посредством сребърен припой. Дейността по запояване е последният етап от изработката на инструмента. Използваните в момента полуавтоматични машини с лампови ТВЧ генератори са технологично остарели и енергийно неефективни. Те разходват голямо количество енергия, а високите производствени разходи оскъпяват крайния продукт. Чрез внедряването на високотехнологична и енергийно ефективна автоматична машина за запояване, ще се усъвършенства и оптимизира процеса по изработката на диамантени инструменти. Високата скорост на запояване ще намали значително времето за изработка на единица продукт, а прецизността на машината ще увеличи качеството. 372 233.81 370 733.57
Консултантски услуги за ре-сертификация (надграждане до по-нова версия) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 : Си Ди ЕЛ ООД притежава сертификат за внедрена система за управление на качеството в съответствие с изискванията на ISO 9001:2008. Сертификатът е валиден до 14 септември 2018г. Този факт, както и фактът че вече е налице нова версия на стандарта - ISO 9001:2015, налага необходимостта от ре-сертификация на системата за управление на качеството по стандарт ISO 9001, като заедно с това ще се премине към по-нова версия на вече приложения стандарт за управление. Необходимостта от ре-сертификация се обуславя не само от стремежа на дружеството да поддържа високо качество, но и от спецификите на новата версия на стандарта, които ще донесат допълнителни ползи за дружеството. ISO 9001:2015 определя новата версия на стандарта като неразделна част от усилията на организацията за постигане на УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ и го популяризира като инструмент за ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБЩАТА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТ. Той насърчава по-голяма вътрешна и външна насоченост на заинтересованите страни като част от приемането на рисково-базиран подход за управление на качеството и подчертава важността на приемането на система за управление на качеството като стратегическо решение за дадена организация. Версия ISO 9001:2015 предлага изцяло нова структура на системата за управление на качеството с цел улесняване на интегрирането с други системи за управление, както и изменения в изискванията към използването на документи и записи, които стават по-опростени. Основните промени в ISO 9001 версия 2015 могат да се охарактеризират като качествено обновен подход с: - Повишен акцент върху добавянето на стойност за организациите и техните клиенти. Новата версия на стандарта е ориентирана към постигането на повече резултати и тяхното подобряване; - Подчертаване на мисленето, базирано на възможните рискове;Залага управлението на риска като ключов елемент бизнеса - Изискване към компаниите да вземат под внимание обратната връзка от всички заинтересовани страни (не само от клиентите); - Повече ангажираност от страна на висшето ръководство; - По-гъвкав подход по отношение на вида и използването на документация – т.е. опростени изисквания към документираните процедури; - Отразява по-добре новата бизнес действителност Дейностите по ре-сертификация ще преминат през два етапа: I. Преработка и актуализация системата за управление на качеството в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 9001:2015 и извършване на вътрешен одит. Тази дейност ще се извърши от външен изпълнител консултант. II.Последващ сертификационен одит (преминаване към по-нова версия) за получаване на Сертификат за внедрена система за управление на качеството БДС EN ISO 9001:2015 Ре-сертификацията спрямо стандарт ISO 9001:2015 ще се извърши от външен изпълнител, орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021. Получаването на сертификат за покриване изискванията на стандарта ISO 9001:2015 ще се извърши след успешното приключване на одита. Самият процес по извършването на ре-сертификацията от акредитираните органи, задължително включва извършването на сертификационен одит, в резултат на който се издава сертификат, удостоверяващ ресертификацията на съответната система Процедурата по сертификация, съответно по ре-сертификация не позволява услугите по актуализация на дадена система за управление и услуги по сертифициране на тази система да бъдат извършени от един и същ изпълнител, поради което е задължително въвеждането и сертифицирането да бъдат извършени от различни изпълнители. 3 000.00 2 900.00
Подобряване на качеството на съществуващи процеси и управлението на бизнеса в "Си Ди Ел" ООД чрез внедряване на базирано на ИКТ специализирано софтуерно приложение за проследяване на клиентски поръчки (заявки) и управление на паричните средства : "Си Ди Ел" ООД има внедрена система за фирмено управление, която обхваща и управлява процесите, свързани със складова наличност. Системата обхваща информационния поток, свързан с материалните краткотрайни активи (материалните запаси) и включва следните функционалности: - обработва данни, характеризиращи всеки материален запас в рамките на дружеството; - информация в количествени и стойностни измерители за движението на материалните запаси по тяхното придобиване, преместване между обекти, влагане в производство, брак и т.н.; - документооборота, въз основа на който се осъществява движението на материалните запаси. Във връзка с планираните резултати от реализирането на проекта, а именно повишаване на качеството на продукцията и производствения капацитет, устойчиво пазарно позициониране и засилване на експортния потенциал, дружеството очаква значително увеличаване на заявките, както от България, така и от чужбина. Сега действащата система за фирмено управление не би могла да се справи с очакваните обеми на работи, поради липсата на функционалности, управляващи постъпилите заявки в дружеството и парични средства. За да се справи с новите предизвикателства, дружеството следва да изгради ефективна система за управление на бизнеса, чрез интеграция на отделните звена на производство. В тази връзка се предвижда придобиване на ДНА - базирано на ИКТ специализирано софтуерно приложение за проследяване на клиентски поръчки (заявки) и управление на паричните средства. Планирано е продуктът да се внедри на 1 работно място и да има следните функционални характеристики 1. Да е съвместим с вече внедрената в дружеството система за фирмено управление и да позволява нейното надграждане. По този начин ще се се осигури ефективна интеграция на новото приложение, като се осигури бърза връзка между наличните складови запаси и постъпилите клиентски заявки 2. Да позволява проследяване по всяко време на клиентски заявки (поръчки), подадени към дружеството и да ги съпоставя с текущата наличност. По този начин "Си Ди Ел" ООД ще успее да организира ефикасно производствения процес, разпределяйки правилно факторите на производство (човешки капитал, природни ресурси и технологии); 3. Да организира процесите по приемане на заявка, обработка и доставка на стоките и услугите, които дружеството предлага, като системата следва да позволява: - Приемане на заявка с възможност за отразяване на специфични изисквания на клиента, както от България, так и от чужбина; - Възможност за работа във валута - тази функционална характеристика е от съществено значение с оглед планираното засилване на експортния потенциал на дружеството; - Калкулиране на наличност в момента на поръчката; - Поддръжка на ценови листи и ценови условия, вкл. търговски отстъпки и др.; 4. Изпълнение на заявки. Системата ще позволява проследяване по всяко време на статуса на всички поръчки и тяхното изпълнение; 5. Да предоставя информация за всяка транзакция на парични средства във валута с оглед текущия към датата на операцията фиксинг и евентуално курс на съответната валута спрямо българския лев. 6. Да проследява движението на валутните и левовите наличности във връзка с български и чуждестранни контрагенти; 7. Извършване на справки 2 100.00 2 100.00
Дейности за информиране и публичност: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 чрез Водено от общностите местно развитие ще бъдат изработени и поставени 1 бр. плакат; 4 бр. информационни стикера, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Основните цели на дейностите по информация и комуникация са: - да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК чрез Водено от общностите местно развитие; - да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - да информират за източника на европейско съфинансиране По време на изпълнението на проекта ще се информира обществеността за получената от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 чрез Водено от общностите местно развитиеподкрепа, като: - включим на уеб-сайта си, кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ; - поставим един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС на видно за обществеността място; - поставим информационни стикери (4 бр.) на всички закупени по проекта ДМА. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците задължително ще се посочва, че проектът се финансира по линия на оперативната програма, съфинансирана от ЕФРР. 300.00 230.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).