Надграждане на експертния капацитет : Тази дейност полага основите за реализиране на проекта и осигурява устойчивост на резултатите след края му, като внедрява съвременни иновативни практики в работата с деца. Дейността е насочена към изграждане на нужния експертен капацитет, който е необходим за подобряване на достъпа до предучилищно и училищно образование в община Кресна и повишаване обхвата на децата и младежите от маргинализираните групи в образователната система, като същевременно се намалява процента на учениците, преждевременно напуснали системата.
Експертният капацитет ще бъде изграден посредством подбор на екип от специалисти с подходяща квалификация и опит, разработване на методически ръководства и обучителни материали за изпълнение на предвидените в проекта дейности, както и провеждане на обучения на привлечения към проекта екип от специалисти преди началото на работата им с целевите групи. Предвижда се педагогическият инструментариум да се реализира посредством 4 клуба по интереси:
1) Клуб „Традиция“ за предучилищна възраст,
2) Клуб „Млад спортист“ за развитие на спортни умения,
3) Клуб „Знам и мога“ за ИКТ,
4) Клуб „Шарена дъга“ за арт терапия,
с което да се даде възможност на всяко дете да намери най-близката до него среда за непринудена изява. Целта е посредством интерактивни иновативни практики (учене чрез играене) децата да развият естественото си любопитство в траен интерес към образователния процес, както и да се адресират проблеми, които възпрепятстват приобщаването им като пълноценни членове на обществото и интегрирането им в образователната система (липса на интерес, липса на познания по българки език, училищна агресия и др.)
ПОДБОР НА ЕКСПЕРТЕН ЕКИП
За изпълнение на предвидените в проекта дейности е необходимо да се привлече екип от педагогически специалисти с компетенции в различни области – образователни дисциплини, спорт, психология и др. Този екип ще обхваща минимум следните специалисти:
• Психолог – 1 бр.,
• Експерт "Образователни дейности" – 1 бр.,
• Треньори – 2 бр. (по футбол и шах за Клуб „Млад спортист“),
• Преподаватели/учители – 2 бр. (с общ профил и по български език за Клуб „Традиция“),
• Преподаватели/учители – 2 бр. (с общ или ИТ профил и по български език за Клуб „Знам и мога“),
• Преподаватели-актьори – 2 бр., преподавател-изотерапевт – 1 бр. и старши експерт Мениджър социални дейности – 1 бр. (за Клуб „Шарена дъга“).
В рамките на дейността ще бъдат потърсени подходящи кандидати за тези длъжности и ще бъдат сключени договори за наемането им за срока на предвидените дейности.
РАЗРАБОТВАНЕ НА МЕТОДИЧЕСКИ РЪКОВОДСТВА И ОБУЧИТЕЛНИ МАТЕРИАЛИ
Ще бъде привлечен експерт с подходящ опит и сертификация, който ще разработи методическия инструментариум, на базата на който в последствие ще се основава работата с целевите групи – децата и техните родители. Този инструментариум ще бъде базиран на компетентностния подход и актуални образователни методи като коучинг, Монтесори, развитие на емоционалната интелигентност. Ще се включват минимум следните модули:
• Методика за работа с деца и родители при клубна дейност,
• Модели за работа в мултикултурна среда,
• Модели за работа с родители,
• Иновативни модели при работа в клас или извънкласни дейности (вкл. интегриране педагогиката на Монтесори),
• Модели за справяне с агресията при деца и ученици.
На тази база ще бъде разработена Комплексна интегрирана иновативна програма за менторство и прилагане на компетентностния подход (Програмата), която ще ръководи формираният експертен екип в работата им с целевите групи.
ОБУЧЕНИЕ НА ЕКСПЕРТНИЯ ЕКИП
Във финалния етап от тази дейност ще бъде проведено обучение на избрания експертен педагогически екип от експерт „Образователни дейности“. Обучението ще обхваща модулите на Програмата и ще е с продължителност 40 часа. То ще се проведе в поредица от сесии в продължение на няколко поредни седмици преди началото на учебната година. |
19 040.00
|
17 680.00
|
Създаване на материално-битовите условия за Клуб „Традиция“, Клуб „Млад спортист“ и Клуб „Знам и мога“: Тази дейност също е основополагаща за реализиране на проекта и е част от подготвителния етап на проекта за работа с целевите групи - децата и техните родители. Дейността е насочена към изграждане на нужния материален капацитет при бенефициера Община Кресна, който е необходим за подобряване на достъпа до предучилищно и училищно образование и повишаване обхвата на децата и младежите от маргинализираните групи в образователната система, като същевременно се намалява процентът на учениците, преждевременно напуснали системата.
Материалният капацитет ще бъде осигурен посредством създаването на материално-битовата база за 3 клуба по интереси, които ще се управляват от кандидата :
• Клуб „Традиция“ за занимания в предучилищна възраст с прогнозен брой на децата: до 30 деца, от които представители на маргинализирани групи: 15 деца;
• Клуб „Млад спортист“ за развитие на спортни умения с прогнозен брой на децата: до 40 деца, от които представители на маргинализирани групи: 15 деца;
• Клуб „Знам и мога“ за занимания по ИКТ с прогнозен брой на децата: до 60 деца, от които представители на маргинализирани групи: 34 деца.
В клубовете са предвидени бройки за деца и младежи, които не са представители на маргинализирани групи, с цел да се стимулира общуването и съвместните изяви на деца и ученици от маргинализираните и немаргинализираните групи като важен елемент от интеграционния процес и приобщаването към образователната система.
На база на разработената Програма, дефинираните профили на съответните клубове по интереси и прогнозния брой участници в тях ще бъдат закупени следните материали за текуща работа с целевите групи:
1) За Клуб „Традиция“
• Носии (20 бр.) за представяне на народни обичаи, песни и танци,
• Преносима тонколона (1 бр.) за музикален съпровод при заучаването и представянето на народни обичаи, песни и танци,
• Клубни екипи - раница и суитшърт, брандирани с името на клуба (40 бр.).
Броят на клубните екипи е повече от броя на участниците в клуба, тъй като се допуска, че в рамките на втората учебна година може да се включат нови деца.
2) За Клуб „Млад спортист“
• Спортни екипи (40 бр.) за участие в спортните занимания и представителни срещи с други отбори,
• Топки (10 бр.) за провеждане на тренировки за 2 учебни години.
3) За Клуб „Знам и мога“
• Лаптопи (20 бр.) и таблети (10 бр.) за запознаване с ИТК технологиите,
• Мултимедия (1 бр.) за презентиране на педагогическия материал и проекти на учениците,
• Маси и столове (20 бр.) за осигуряване на работни места на учениците,
• Клубни екипи - раница и суитшърт, брандирани с името на клуба (80 бр.).
Броят на клубните екипи е повече от броя на участниците в клуба, тъй като се допуска, че в рамките на втората учебна година може да се включат нови деца.
Клубните екипи имат важно значение за интеграционния процес и формирането на общност, която е независима от етнически, религиозни и др. фактори или принадлежността към малцинствени или маргинализирани групи. Това ще допринесе за повишаване на самочувствието на децата и младежите от маргинализираните групи, което е ключов психологически момент за осъзнаване на нуждата от образование и трайно приобщаване към образователната система.
Всички закупени по проекта материали, както и наличното при бенефициера и партньора оборудване и други материали, ще бъдат ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр. На тази база ще се приобщят и ученици с образователни затруднения, с които да се работи допълнително, като им се създаде усещане за съпричастност, чрез търсене на силните страни на всеки в атмосфера на екипност и подкрепяща общност.
По този начин, освен с набавяне на необходимите материални ресурси за изпълнението на проекта, ще бъде осигурена устойчивостта на резултатите след края на проекта. |
42 922.00
|
41 871.38
|
Създаване на материално-битовите условия за Клуб „Шарена дъга“ : Това е последната дейност от подготвителния етап на проекта за работа с целевите групи. Тя е насочена към изграждане на нужния материален капацитет при партньора Сдружение „Нов избор“, който е необходим за подобряване на достъпа до предучилищно и училищно образование в община Кресна и повишаване обхвата на децата и младежите от маргинализираните групи в образователната система, като същевременно се намалява процента на учениците, преждевременно напуснали системата.
Материалният капацитет ще бъде осигурен посредством създаването на материално-битовата база за 1 клуб по интереси, които ще се управляват от партньора Сдружение „Нов избор“ - Клуб „Шарена дъга“. Дейностите в клуба ще бъдат насочени към деца, които изостават в различна степен от своето развитие, преди всичко по социални индикации или поради трайно увреждане. Заниманията ще обединяват няколко съвременни арт-терапевтични дейности:
• Цвето- и изотерапия /рисувателна терапия/ - работа с цветове и бои, пластилин, глина, хартия, природни материали, прежди и т.н.;
• Музико- и ритмотерапия - въздействие чрез силата и красотата на музиката (вкл. танци);
• Имаготерапия - драматизацията на литературно произведение;
• Театро- и драмтерапия - разиграване на сюжет като психотерапия по произведение от учебния материал;
• Терапия с приказки от учебния материал до 6 кл.
• Куклотерапия - основана на процеса идентификация на детето с героите от приказките, анимационните филмчета и любими играчки.
Предвижда се в клуба да участват деца от различни възрастови групи с прогнозен брой на децата: до 60 деца, от които представители на маргинализирани групи: 40 деца. В клуба са предвидени бройки за деца и младежи, които не са представители на маргинализирани групи, с цел да се стимулира общуването и съвместните изяви на деца и ученици от маргинализираните и немаргинализираните групи като важен елемент от интеграционния процес и приобщаването към образователната система.
На база на дефинирания профил на клуба и прогнозния брой участници в него ще бъдат закупени следните материали за текуща работа с целевите групи:
• Кукли (10 бр.) за куклотерапия,
• Параван (1 бр.) за куклотерапия,
• Комплект бои за рисуване върху природни материали (40 бр.) за цвето- и изотерапия,
• Четки за рисуване върху стъкло и природни материали (40 бр.) за цвето- и изотерапия,
• Спрей боя (6 бр.) за цвето- и изотерапия,
• Канап (40 бр.) за различни дейности.
• Клубни екипи - раница и суитшърт, брандирани с името на клуба (80 бр.).
Броят на клубните екипи е повече от броя на участниците в клуба, тъй като се допуска, че в рамките на втората учебна година може да се включат нови деца.
Клубните екипи имат важно значение за интеграционния процес и формирането на общност, която е независима от етнически, религиозни и др. фактори или принадлежността към малцинствени или маргинализирани групи. Това ще допринесе за повишаване на самочувствието на децата и младежите от маргинализираните групи, което е ключов психологически момент за осъзнаване на нуждата от образование и трайно приобщаване към образователната система.
Всички закупени по проекта материали, както и налично при бенефициера и партньора оборудване и други материали, ще бъдат ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, снемането на нервно-психическото напрежение, регулиране на психосоматичните процеси и психоемоционални състояния, достигане на емоционална устойчивост и саморегулация на личността, постигане на социално взаимодействие и отрегулиране на междуличностните отношения в атмосфера на екипност и подкрепяща общност. По този начин ще се адресират фундаменталните причини за изоставането на тези деца от образователния процес, което е ключово за предотвратяване на преждевременното им напускане на образователната система.
По този начин, освен с набавяне на необходимите материални ресурси за изпълнението на проекта, ще бъде осигурена устойчивостта на резултатите след края на проекта. |
8 573.40
|
8 504.90
|
Работа с целевите групи в Клуб „Традиция“: Дейността обхваща същинската работа с целевите групи съгласно методическия инструментариум, разработен в Дейност 1. В клуба ще членуват до 30 деца в предучилищна възраст, от които 15 деца ще са представители на маргинализирани групи. Предвидени са бройки за деца, които не са представители на маргинализирани групи, с цел да се стимулира общуването и съвместните изяви на деца и ученици от маргинализираните и немаргинализираните групи като важен елемент от интеграционния процес и приобщаването към образователната система.
Предвидените занимания са насочени в следните основни аспекти на работа:
- Допълнителна работа на педагогически специалисти с деца от маргинализираните групи с цел обхващане в системата на предучилищното образование и допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин;
- Взаимодействие с родителите/наставниците на тези деца, които ще бъдат канени на съвместни занятия за осигуряване на семейна и социална среда, подкрепяща образованието и личностното развитие.
Формите на работа в клуба биват:
• Групова форма за изучаване на народни обичаи, народни и детски песни и танци под формата на игра;
• Индивидуална форма за допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин (когато това е необходимо предвид образователните потребности на детето);
• Групова форма за допълнително обучение по български език под формата на игра.
Дейността има следните етапи:
1. Анкетиране и обследване на целевите групи с цел дефиниране на индивидуалните образователни потребности,
2. Изготвяне на програма за обучителните сесии,
3. Провеждане на занимания в клуба,
4. Представяне постиженията пред общността – организиране на представления и (при подходящ случай) участие в местни събития.
Заниманията в клуба ще се провеждат 4 пъти месечно в рамките на учебната година (от 15 септември до 30 юни).
Основната работа с целевите групи ще се извършва от следните експерти:
• Педагог - старши експерт с опит над 7г. в областта на предучилищната педагогика.
Ангажираност: 230 часа общо
• Преподавател по български език - експерт с минимум 3 г. опит
Ангажираност: 230 часа общо.
Отговорности: анкетиране и обследване на целевите групи с цел дефиниране на индивидуалните образователни потребности, изготвяне на програма на обучителните сесии, провеждане на занимания за допълнително обучение по български език, индивидуални занимания с деца (в случай че има необходимост. |
8 740.00
|
8 769.57
|
Работа с целевите групи в Клуб „Млад спортист: Дейността обхваща същинската работа с целевите групи съгласно методическия инструментариум, разработен в Дейност 1. В клуба ще членуват до 40 деца в училищна възраст, от които 15 деца ще са представители на маргинализирани групи. Предвидени са бройки за деца, които не са представители на маргинализирани групи, с цел да се стимулира общуването и съвместните изяви на деца и ученици от маргинализираните и немаргинализираните групи като важен елемент от интеграционния процес и приобщаването към образователната система.
Предвидените занимания са насочени в следните основни аспекти на работа:
- Допълнителна работа на педагогически специалисти с деца от маргинализираните групи с цел обхващане в системата на училищното образование и намаляване на процента на учениците, преждевременно пуснали системата ;
- Взаимодействие с родителите/наставниците на тези деца, които ще бъдат канени на съвместни занятия за осигуряване на семейна и социална среда, подкрепяща образованието и личностното развитие.
Формите на работа в клуба биват:
• Спортни занимания по футбол (или аналогичен спорт),
• Спортни занимания по шах (или друга интелектуална дисциплина).
Дейността има следните етапи:
1. Формиране на групите по интереси след анкетиране и обследване на целевите групи,
2. Изготвяне на програма за обучителните сесии,
3. Провеждане на занимания в клуба по интереси.
4. Представяне постиженията пред общността – участие в местни/регионални/национални състезания.
Заниманията в клуба ще се провеждат 8 пъти месечно в рамките на учебната година (от 15 септември до 30 юни).
Основната работа с целевите групи ще се извършва от следните експерти:
• Треньор по футбол (или аналогичен спорт)
Ангажираност: 400 часа общо.
• Треньор по шах (или друга интелектуална дисциплина)
Ангажираност: 320 часа общо за 19 месеца без летните месеци (юли и август 2022г.)
Отговорности: анкетиране и обследване на целевите групи, формиране на групите по интереси, изготвяне на програма на обучителните сесии по съответния спорт, проследяване на напредъка, индивидуална работа с целевите групи (при необходимост). |
10 080.00
|
9 421.42
|
Работа с целевите групи в Клуб „Знам и мога“ : Дейността обхваща същинската работа с целевите групи съгласно методическия инструментариум, разработен в Дейност 1. В клуба ще членуват до 60 деца в училищна възраст, от които 34 деца ще са представители на маргинализирани групи. Предвидени са бройки за деца, които не са представители на маргинализирани групи, с цел да се стимулира общуването и съвместните изяви на деца и ученици от маргинализираните и немаргинализираните групи като важен елемент от интеграционния процес и приобщаването към образователната система.
Предвидените занимания са насочени в следните основни аспекти на работа:
- Допълнителна работа на педагогически специалисти с деца от маргинализираните групи с цел обхващане в системата на училищното образование и намаляване на процента на учениците, преждевременно пуснали системата ;
- Взаимодействие с родителите/наставниците на тези деца, които ще бъдат канени на съвместни занятия за осигуряване на семейна и социална среда, подкрепяща образованието и личностното развитие.
Формите на работа в клуба биват:
• Групова форма за изучаване на съвременните ИКТ технологии, при което посредством вродения интерес на младежите към тези технологии да се развие интерес към образованието като цяло;
• Индивидуална форма за допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин (когато това е необходимо предвид образователните потребности на ученика);
• Групова форма за допълнително обучение по български език под формата на ИКТ задачи.
Дейността има следните етапи:
1. Анкетиране и обследване на целевите групи с цел дефиниране на индивидуалните образователни потребности,
2. Изготвяне на програма за обучителните сесии,
3. Провеждане на занимания в клуба по интереси.
4. Представяне постиженията пред общността – презентации на учениците пред родители съученици.
Заниманията в клуба ще се провеждат 4 пъти месечно в рамките на учебната година (от 15 септември до 30 юни).
Основната работа с целевите групи ще се извършва от следните експерти:
• Учител по компютърни технологии - Ангажираност: до 400 часа общо
•Учител по български език - Ангажираност: до 400 часа общо
Отговорности: анкетиране и обследване на целевите групи с цел дефиниране на индивидуалните образователни потребности, изготвяне на програма на обучителните сесии, провеждане на занимания за допълнително обучение по български език, индивидуални занимания с учениците (в случай че има необходимост). |
7 200.00
|
7 114.95
|
Работа с целевите групи в Клуб „Шарена дъга“ : Дейността обхваща същинската работа с целевите групи съгласно методическия инструментариум, разработен в Дейност 1. В клуба ще членуват до 60 деца от различни възрастови групи, от които 40 деца ще са представители на маргинализирани групи. Предвидени са бройки за деца и младежи, които не са представители на маргинализирани групи, с цел да се стимулира общуването и съвместните изяви на деца и ученици от маргинализираните и немаргинализираните групи като важен елемент от интеграционния процес и приобщаването към образователната система.
Предвидените занимания са насочени в следните основни аспекти на работа:
- Допълнителна работа на педагогически специалисти с деца и ученици, които изостават в различна степен от своето развитие, преди всичко по социални индикации или поради трайно увреждане,
- Взаимодействие с родителите/наставниците на тези деца, които ще бъдат привличани да вземат участие в занятията заедно с тях, за осигуряване на семейна и социална среда, подкрепяща образованието и личностното развитие.
Формите на работа в клуба биват:
• Индивидуална форма като подготвителен етап и адаптиране на детето и неговите родители за участие в групата по интереси (в зависимост от конкретните потребности),
• Групова форма (препоръчителна).
Дейността има следните етапи:
1. Формиране на групите по интереси след анкетиране и обследване на целевите групи,
2. Изготвяне на индивидуална програма за всеки един от участниците,
3. Изготвяне на програма за сесиите и пряката работа с детето и семейството,
4. Занимания в клуба по интереси.
5. Представяне постиженията пред общността
- организиране на изложби в секция „Изотерапия“;
- организиране на представления в секция „Куклотерапия” и „Театро и драмтерапия”.
Заниманията в клуба ще се провеждат 4 пъти месечно в рамките на учебната година (от 15 септември до 30 юни).
Основната работа с целевите групи ще се извършва от следните експерти:
•Мениджър социални дейности - старши експерт с висше образование в хуманитарните науки и специфичен опит над 7 г. в областта на социалните дейности.
Ангажираност: 240 часа общо за 19 месеца без летните месеци (юли и август 2022г.)
•Преподаватели секция „Изотерапия" - арт-терапевти педагози или социални работници с професионален опит над 3 г.
Ангажираност: 400 часа общо
• Преподавател секция „Куклотерапия“ - професионален актьор с висше образование магистърска степен и релевантен и професионален опит над 7г.
Ангажираност: 320 месеца общо за 19 месеца без летните месеци (юли и август 2022г.)
• Преподавател секция „Имаготерапия“ - професионален актьор с висше образование магистърска степен и релевантен и професионален опит над 7г.
Ангажираност: 320 часа общо за 19 месеца без летните месеци (юли и август 2022г.)“
|
26 880.00
|
23 379.61
|
Коучинг сесии с родители и работа с деца : В допълнение към педагогическата работа по клубове в настоящата дейност се предвижда надграждане на работа с целевите групи, като им се предостави възможност за адресиране на индивидуалните образователни потребности и поведенчески отклонения от специалисти Психолог и Експерт „Образователни дейности“.
На първо място в рамките на тази дейност се предвижда допълнителна работа с деца от маргинализираните групи с цел обхващането им в системата на училищното образование и намаляване на процента на учениците, преждевременно напуснали системата. Тук се има предвид провеждане на индивидуални или групови сеанси, на които се адресира агресията при децата, формирането на личностни травми в детска възраст, възприемането на деградивни поведенчески модели и пр., които стоят в основата на образователните и интеграционни проблеми сред подрастващите от маргинализираните групи.
На второ място, но не по важност, се предвижда взаимодействие с техните родители/наставници за осигуряване на семейна и социална среда, подкрепяща образованието и личностното развитие. Това е от ключово значение за успешното реализиране на Програмата. С тях ще се провеждат както индивидуални срещи, така и срещи в присъствието на детето (по преценка на експертите), за да се идентифицират фундаменталните причини за образователните и поведенчески проблеми на детето и да се стимулира промяна в позитивна посока.
Важно е в този случай подходът да е крос-дисциплинарен. За да могат да се изследват причините за отклоненията в поведението на децата в училище или сред обществото, трябва да се подходи както от психологическа, така и от образователна гледна точка, за да бъдат предприети правилните коригиращи мерки. Този подход досега липсва в образователните институции на територията на Община Кресна и е налице нуждата от комплексното му прилагане в съгласуваност с дейностите по клубове и стандартните учебни дейности.
Всички деца от маргинализираните групи, както и техните родители, ще могат да посещават кабинет за взаимопомощ, където в индивидуални разговори ще могат да поставят своите проблеми пред специалистите Психолог и Експерт „Образователни дейности“. Тези срещи също така може да бъдат инициирани от класни ръководители, директорите на образователните институции в Община Кресна, социални работници и други лица, които са идентифицирали основателна образователно-поведенческа нужда за такива сеанси.
Допълнително ще бъдат организирани коучинг сесии с родителите/наставниците на децата от маргинализираните групи, където ще бъдат разяснявани общи принципи от психологически и педагогическа гледна точка за възпитанието на децата. Една от целите на тези групови сесии е да се поддържа информираността на тази целева група, което, след насищане, може да се прояви в поведението им. Втората цел е да се даде гласност на проблеми, които много родители не искат да признаят или за които се притесняват да говорят. Когато разберат, че не са единствени с подобни проблеми, може по-лесно да пристъпят към търсене на помощ в кабинета за взаимопомощ или други институции.
Както бе посочено по-горе, основната работа с целевите групи ще се извършва от:
• Психолог - сътрудник с опит минимум 1 година в областта
Ангажираност: за регулярни срещи с деца и родители 304 часа без летните месеци (юли и август 2022г.)за коучинг сесии с родители 96 часа.
Отговорности: провеждане на индивидуални и групови сеанси с целевите групи с цел адресиране на индивидуалните образователни потребности и поведенчески отклонения.
• Експерт „Образователни дейности“ – старши експерт с опит на 7 години в областта
Ангажираност: за регулярни срещи с деца и родители и коучинг сесии - до 1047 часа.
Отговорности: провеждане на индивидуални и групови сеанси с целевите групи с цел адресиране на индивидуалните образователни потребности и поведенчески отклонения. |
19 440.00
|
16 679.81
|
Провеждане на спортни лагери в летните месеци : Предвидените в тази дейност образователни инициативи са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг от целевите групи, като се таргетира сегментът с афинитет към спорта. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи. За тази цел в дейността ще вземат участие 40 деца в училищна възраст, от които 15 деца ще са представители на маргинализирани групи.
Дейността ще се изпълни чрез организирането на 2 спортно-образователни мероприятия под формата на двудневен спортен лагер с преспиване. Те ще се осъществят съответно през лятната ваканция на 2022 г. и 2023 г. Във всеки от двата дни ще се организират занимания на открито по ръководството на съответните треньори.
Основната идея на тези мероприятия е в неформална обстановка да се създадат предпоставки за по-продължително непринудено общуване на децата и младежите от различните обществени прослойки, така че да се ще се спомогне за преодоляване на негативните обществени нагласи спрямо маргинализираните групи.
Във всеки спортен лагер е предвидено да вземат участие 40 деца и 2 треньори/възпитатели. Предвидените разходи включват нощувка (1 бр.), закуска (1 бр.), обяд (1 бр.) и вечеря (1 бр.) за всеки участник. |
4 536.00
|
2 268.00
|
Провеждане на еко-лагери в летните месеци : Това е финалната дейност по проекта, която съвпада по време на изпълнение с предходната и има същото предназначение – да привлече към Програмата максимално широк кръг от целевите групи, но в този случай с фокус към децата без афинитет към спорта или такива със специални образователни потребности. Целта е в неформална обстановка да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, с което да се провокира траен интерес към образованието. Същевременно ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи. Затова в дейността ще вземат участие 30 деца, от които 20 деца ще са представители на маргинализирани групи.
Дейността ще се изпълни чрез организирането на 2 образователни мероприятия под формата на тридневен лагер с преспиване. Те ще се осъществят съответно през лятната ваканция на 2022 г. и 2023 г. Във всеки от четирите дни ще се организират занимания на открито по ръководството на съответните педагози.
Мотото на лагерите ще бъде повишаване на екологичната култура на целевите групи и запознаването им със съвременните тенденции в сферата на опазване на околната среда. Децата заедно със своите родители ще се обучават как да разпъват палатка, как да палят и гасят огън, как да приготвят храна за пикник при полеви условия, да почистват терените, да опазват флората и фауната. Паралелно с това ще бъдат прилаган методическият инструментариум, разработен в Дейност 1, и арт-терапевтични похвати, доказали в световен план своята висока ефективност при решаване на поведенчески и социални проблеми при деца и младежи (цвето- и изотерапия, музико- и ритмотерапия, фототерапия и др.). Така, в непринудена и неформална атмосфера, деца и родители ще работят и общуват свободно, оставяйки настрана наслоените предразсъдъци, с което ще се спомогне за преодоляване на негативните обществени нагласи спрямо маргинализираните групи.
Във всеки спортен лагер е предвидено да вземат участие 30 деца заедно с техни придружители (родител или наставник) и преподаватели/възпитатели – общо 30 деца и 27 възрастни. Предвидените разходи включват организиран транспорт отиване и връщане, нощувка (2 бр.), закуска (2 бр.), обяд (2 бр.) и вечеря (2 бр.) за всеки участник. |
9 860.00
|
9 860.00
|